fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Používáte meziplyn?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=21528
Stránka 1 z 3

Autor:  Machina [ 30 led 2009 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Používáte meziplyn?

Chtěl jsem se zeptat zda používáte meziplyn, nejen kvůli špatným synchronům ale jen tak při podřazování nebo i přeřazování na vyšší stupen a jaký na to máte názor. Jestli se tím huntuje spojka, zvyšuje spotřeba no celkově.

Autor:  mr.BSE [ 30 led 2009 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

Neumim zkrizit nohu, takze brzdeni a zaroven meziplyn pri podrazovani neumim.
Ale jinak davam vzdy meziplyn.
Pri studenym motoru /kdy padaj otacky pomalejc/ nekdy vrknu i pri razeni nahoru.

Autor:  Vavris [ 30 led 2009 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

Naučit se podřazovat stylem pata-špička je momentálně můj primární cíl, na kterém pracuji. Ale stále bojuju s (ne)citlivostí paty, při dávkování meziplynu a celkově se sladěním veškeré tělesné motoriky dohromady... chce to praxi a praxi a praxi, ať se to dostane pod kůži :)

Jinak meziplyny při podřazování praktikuju běžně. Už jenom kvůli těm zvukům, kteé přitom auto vydává :smt055

Autor:  kostey [ 30 led 2009 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Pri podrazovani davam meziplyn prakticky vzdy, pri razeni nahoru ho nedavam vubec. To ze vam to sezere o par kapek benzinu vic usetrite na pozdejsi vymene spojky...

Autor:  crazyape [ 30 led 2009 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Pri podrazovani ho davam skoro porad, libi se me ten zvuk a treba z 3 na 2 to jde lip kvuli synchronum....

smerem nahoru ho dam sem tam.... ale vetsinou ne

Autor:  Lancer [ 30 led 2009 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

při brždění-podřazování ho dávám vždy - kámoše to dostává do extáze a chrochtá si, jak že mi to jde :mrgreen: . Jenom to nedělám pata-špička, ale nosim širší boty, tak stačí na brzdu nejít celou nohou, pak trochu vyklonit chodidlo a fiknu ho tam :-) . Trénuju to rok a kousek a furt to neni ono :-/ Při řazení nahou nikdy, to je kravina přeci.

Autor:  Wizzy [ 30 led 2009 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Nahoru nedávám, není důvod, dolů jsem se naučil už kdysi na škodovce, kde se jednička na jedoucím autě bez meziplynu prostě zařadit nedala - samozřejmě myšleno poctivý meziplyn s vyšlápnutím spojky, ne jen čutnutí do plynu - od té doby to praktikuju furt a i při brždění. Ne že bych pravou nohou ovládal současně brzdu a plyn, na to nemám, ale během podřazení prostě nebrzdím, akorát se to musí udělat rychle :-)

Autor:  kenny [ 30 led 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

při podřazovaní z trojky za dvě ho dávám, a u cabria od tý doby co mi praskl samostav a spojka moc nevystavuje, tak při každym přeřazení ať nahoru nebo dolu.

Autor:  fonz [ 30 led 2009 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Fisico [ 30 led 2009 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

To teda musis mit peknej vir v nadrzi.. Meziplyn pri kazdem prerazeni..

Autor:  milos.l [ 31 led 2009 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem si jistej že tu všichni vědí co to meziplyn je a proč se to dělá

pokud auto má aspoň trochu funkční synchronní skříň tak to jen zdržuje, nahoru je to blbost, a dolů to že kopneš plyn při vyšlápnutý spojce je normální postup, ne meziplyn

uvědomte si rozdíl mezi tím srovnat otáčky hřídelů převodovky (= meziplyn, spojka dvakrát vyšlápnutá) a srovnáním otáček na spojce aby to necuklo :D

když jedeš čistě na čas mlať to tam a nevymejšlej, účel je co nejvíc zkrátit dobu řazení, tedy dobu s vyšlápnutou spojkou a to se naprosto neslučuje s tímhle

správná cesta je jen jedna - sekvence nebo aspoň dog box a srát na spojku, tak se dělaj časy, dvě nohy, dva pedály a je klid

tady skříň kde maj synchrony najeto asi 160tis, jen na 2 je novej, jinak je to úplně obyč řazení, žádnej šortšift, nic... kolik tam nechám když budu dělat zbytečný kraviny s plynem a spojkou? 5sec? http://www.youtube.com/watch?v=A4dvpchWUDQ

Autor:  Vavris [ 31 led 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l: Přiznám se, ještě před půl rokem jsem dvojí vyšlápnutí vůbec neprovozoval, až někdy o prázdninách mě někdo natrk.. Bez dvojího vyšlápnutí to sice taky necukne, ale převodovka musí dostávat pěkné mordy, když se spojí hřídel neroztočená a silně roztočená...

Při nějaké požitkářské jízdě na okrece to umocňuje radost, když člověk přesně trefí meziplyn a kvalt mu zaskočí ještě předtím, než podruhé vyšlápne spojku :)

Ale máš pravdu, při jízdě na čas, to je určitě to horší řešení - než to tam člověk vymrmlí, tak uplyne spousta času.

Autor:  fonz [ 31 led 2009 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  miki21 [ 31 led 2009 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Meziplyn jsem naposledy používal u V3S.Pokud všechno šlape jak má,nevidím důvod(jak píše milos.I)A při řazení nahoru bych to viděl na úplnou pí... :-D

Autor:  Vavris [ 31 led 2009 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

No já teda o meziplynu nahoru slyším až v tomto dredu :D

Autor:  Machina [ 31 led 2009 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem ten meziplyn nahoru viděl v jednom filmu a připadalo mi to divný jak tam pořád nakládal fordu mustangu z r.v. 65 nebo nějak tak. A má někdo dobrej tip jak zacházet se spojkou aby vydržela co nejdéle.

Autor:  Vavris [ 31 led 2009 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

machina: Neřadit :-D při ťuknutí do plynu se zašláplou spojkou šetříš spojku, ale kurvíš převodovku, s meziplynem šetříš převodovku i spojku, ale namáháš ložisko (protože prostě zašlapuješ 2x)...

Autor:  fonz [ 31 led 2009 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Jimmy [ 31 led 2009 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

Machina píše:
A má někdo dobrej tip jak zacházet se spojkou aby vydržela co nejdéle.


myslím, že pokud bys teď vyměnil spojku, tak přežije zbytek auta bez ohledu na způsob řazení ;-)

Autor:  Vavris [ 31 led 2009 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

:-D:-D

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/