fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

řadicí páka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=2752
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 13 čer 2005 19:54 ]
Předmět příspěvku:  řadicí páka

Mám takový malý problém. Když jedu na 3 či 4, tak mi nějak drnčí řadící páka - maličko se chvěje a od toho mi tam něco vydává takový drnčivý zvuk. Když dám pětku - to znamená posun doprava - nebo 1 a 2 posun doleva ze středové polohy, tak to nedělá. Když jedu na 4 a drnčí to (jakoby nějaký plast), tak stačí na tu páku lehounce zatlačit doleva nebo doprava a přestane to. Nevíte, čím to může být. S přibývajícím čase mě to štve stále víc a víc. Díky za vaše rady a zkušenosti.

Autor:  carPWR [ 14 čer 2005 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

..tobe jde hejbat radickou doleva a doprava? Jeee to me nejde :smt022

..promin, ja musel :-)

Autor:  Návštěvník [ 14 čer 2005 09:29 ]
Předmět příspěvku:  radici paka

Ahoj,
tento problem nastava u Escortu nad 95. Radici tyc od paky je spojena s vlastni prevodovkou pomoci takoveho pseudokloubu, ktery je hned u prevodovky. Do roku 95 se spoj resil jak standardni kardan,bohuzel nad 95 tam zacali davat takove pouzdro z plastu, drive asi bile barvy. V cepech vznika znacna provozni vule. Jdi pod auto a lehce uchop tyc od paky k prevodovce a zjistis tak 1mm vuli a to je to drnceni. Sam to mam a jiz jsem koupil novou tyc u Forda za 1590,-Kc a udelam vymenu,protoze tohle je pochopitelne neopravitelne, vule nelze vytesnit, nastavaji v plastovem vlozenem kuse.

Autor:  Návštěvník [ 14 čer 2005 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: radici paka

JarBab píše:
Ahoj,
tento problem nastava u Escortu nad 95. Radici tyc od paky je spojena s vlastni prevodovkou pomoci takoveho pseudokloubu, ktery je hned u prevodovky. Do roku 95 se spoj resil jak standardni kardan,bohuzel nad 95 tam zacali davat takove pouzdro z plastu, drive asi bile barvy. V cepech vznika znacna provozni vule. Jdi pod auto a lehce uchop tyc od paky k prevodovce a zjistis tak 1mm vuli a to je to drnceni. Sam to mam a jiz jsem koupil novou tyc u Forda za 1590,-Kc a udelam vymenu,protoze tohle je pochopitelne neopravitelne, vule nelze vytesnit, nastavaji v plastovem vlozenem kuse.


Díky moc, myslel jsem si, že to bude něco takového, dokonce jsem to zkoušel nafotit. Zkusím sem dát fotku. Nemáš taky nějakou? Ještě jednou díky.

Autor:  Návštěvník [ 14 čer 2005 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: radici paka

kvakos píše:
JarBab píše:
Ahoj,
tento problem nastava u Escortu nad 95. Radici tyc od paky je spojena s vlastni prevodovkou pomoci takoveho pseudokloubu, ktery je hned u prevodovky. Do roku 95 se spoj resil jak standardni kardan,bohuzel nad 95 tam zacali davat takove pouzdro z plastu, drive asi bile barvy. V cepech vznika znacna provozni vule. Jdi pod auto a lehce uchop tyc od paky k prevodovce a zjistis tak 1mm vuli a to je to drnceni. Sam to mam a jiz jsem koupil novou tyc u Forda za 1590,-Kc a udelam vymenu,protoze tohle je pochopitelne neopravitelne, vule nelze vytesnit, nastavaji v plastovem vlozenem kuse.


Díky moc, myslel jsem si, že to bude něco takového, dokonce jsem to zkoušel nafotit. Zkusím sem dát fotku. Nemáš taky nějakou? Ještě jednou díky.
A tady je fotka:
Obrázek

Autor:  Návštěvník [ 15 čer 2005 08:47 ]
Předmět příspěvku:  foto kloubu

Ahoj,
Mam take fotku kde je to dobre patrne,ale napis mi prosim e-mail ja tam nejak nemuzu vlozit fotku,popr.mi napis jak je to s tim tlacitkem Img...
Ahoj Jarda

Autor:  Šíša [ 17 čer 2005 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím! A co takhle zkontolovat pružiny v kulise řazení -> tj tam kde je "fofr klacek". Přece jen, když je zařazena jiná rychlost, než 3 - 4, tak je řadička "vyhnuta" na stranu a tudíž je lehce pod napětím, opřená o kulisu a méně náchylná na rozvybrování. V poloze fofru 3 nebo čtyři jí drží jen pružinky uvnitř a tudíž je náchylnejší. Já je měl ve své už dost v háji, "fofr klacek" se klepal dost a po výměně je vše ok.
To na té fotce je klasický kardan. Samozdřejmně vůli mýt může, ale dříve se !vyserou" ty pružinky v kulise -> můj subjektivní názor...

Autor:  Návštěvník [ 17 čer 2005 23:11 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša píše:
Zdravím! A co takhle zkontolovat pružiny v kulise řazení -> tj tam kde je "fofr klacek". Přece jen, když je zařazena jiná rychlost, než 3 - 4, tak je řadička "vyhnuta" na stranu a tudíž je lehce pod napětím, opřená o kulisu a méně náchylná na rozvybrování. V poloze fofru 3 nebo čtyři jí drží jen pružinky uvnitř a tudíž je náchylnejší. Já je měl ve své už dost v háji, "fofr klacek" se klepal dost a po výměně je vše ok.
To na té fotce je klasický kardan. Samozdřejmně vůli mýt může, ale dříve se !vyserou" ty pružinky v kulise -> můj subjektivní názor...


Díky za radu, mohlo by to tím být. Můžeš mi, prosím poradit, jak se dostat k těm pružinám a kolik stojí jejich výměna. Předem díky. Nemáš náhodou foto?

Autor:  Návštěvník [ 08 čer 2006 07:16 ]
Předmět příspěvku: 

Mám podobný problém. Rezonuje mi řadící páka většinou při 3. a 4. rychlostním stupni a převážně při brždění motorem při cca 2500 otáčkách. Stačí páku mírně přidržtet a zvuk zmizí.
---------------------------------------------------------------------------------
Ford Escort combi 1,6 16v, 96.

Autor:  Nitro [ 08 čer 2006 07:47 ]
Předmět příspěvku: 

A nerezonuje vam nahodou ten plastik na radicce jak jsou na ní nakreslene rychlosti? Me to totiz dela ponevadz je tam volne a neni prilepen, teda aspon u myho auta.

Autor:  zbozek [ 08 čer 2006 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

No mne zase zacala vydavat divnej zvuk pri 3 a 5, kdyz na paku polozim ruku, tak to nedela, ale jakmile ji dam pryc tak hned zase zacne.

Autor:  Nitro [ 08 čer 2006 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

No tak se zkus lehouncce dotknout toho plastiku a uvidis

Autor:  Karel [ 08 čer 2006 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

Sajtrpaka ma urcite vuli,ze?Myslim v kulise.Nekde se tu probiralo jeji vymezeni(vule),dej hledat.

Autor:  zbozek [ 12 čer 2006 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak plastikem to neni ten nerezonuje, bude to asi nekde v ty kulise.

Autor:  Návštěvník [ 20 čer 2006 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo, taky mám pocit, že to dělá ten plast. Mě to dělá jen na trojku a stačí se lehce dotknout prstem toho plastu a je klid.

Autor:  Roman Bozek [ 29 čer 2006 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

já ten kloubek pod převodovkou opravil. Celé jsem to provrtal větším vrtákem (už si nepamatuju kolikátkou, myslím 8 mm) a dal tam šroubek se dvěma nízkýma matičkama. Šroubek jsem jen musel uřezat na "přesnou" délku tak, abych ho tam z vrchu nasadil a zároveň na něj pak našrouboval ty dvě kontramatky (první matku dotáhnu tak abych vymezil vuli a druhou zakontrovat). 1.590,- Kč bych fordovi za toto nedal.

Autor:  Wizzy [ 11 zář 2006 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi "fofrklacek" taky drnčí a navíc se to zhoršuje. Koukal jsem pod auto a mám tam stejný kloub, jako je výš na fotce od Kvakoše. Jaké je řešení - vyměnit? Dá se to opravit? Nebo je to někde jinde? Do převodovky se pouštět nebudu, na to nemám podmínky ani zkušenosti a kolem šaltpáky jsem pružinky žádné nenašel, ale rozebíral jsem to odvrchu...

Fórum jsem prohledával, ale nic o vymezení vůle v kulise jsem nenašel :-(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/