fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

už 10 let rachotí
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=32233
Stránka 1 z 2

Autor:  minisec [ 05 bře 2011 23:21 ]
Předmět příspěvku:  už 10 let rachotí

Pánové, jelikož vlastním esco mk IV, 1,6 D již 11 let vzniklo mezi námi silné pouto. Nemohu se s ním rozloučit a proto jsem došel k myšlence vychytat všechny jeho vady, které se za těch 23 let escova života nashromáždily.

Jedna z nich je rachotící převodovka za studena. Je to ta, která je uchycená pomocí lyžiny.
Rachotí již 10 let, řazení je ok. Přesto jsem ji nechal opravit v servisu před cca 10 lety. Bylo mi řečeno, že je vada v ložiscích tuším snad na hnaném hřídeli. Jejich výměna nepomohla, protože jsou vymlácena i lůžka, ve kterých ložiska sedí. Zde na fóru jsem se kdysi dočetl, že to byla klasická závada mk IV. Mám doma ještě jednu takovou z fiesty a po vyzkoušení na jiném voze dělá to samé. Takže to s touto nemocí převodovek bude asi pravda.

Moje otázka je jak toto vyřešit. Jeden karosář mi radil najít někoho, kdo má doma kompozity pro vylévání, lůžka vylít a vyfrézovat nové otvory pro ložiska. No jo, ale kde ho najít. A že bych sehnal jinou převodovku a měl jistotu, že se takováto závada u ní později neprojeví, se mi jeví jako nepravděpodobné. Tedy pokud je to pravda s tou chronickou závadou těchto převodovek. Tak, prosím, poraďte. Děkuji

Autor:  BERUSKA1.6D [ 06 bře 2011 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Těžko spoléhat na to že se tato závada u jiné převodovky neprojeví mám stejný problém avšak hlučná začala bejt cca pře rokem.
Taky by mě zajímalo jak to odstranit :smt006

Autor:  miki21 [ 06 bře 2011 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Berčo TAKHLE :smt006 :lol:

Autor:  Ford [ 06 bře 2011 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

existují tyhle prostředky https://katalog.wuerth.cz/vyhledavani/f ... %C5%BEisek


nebo potom ještě jedna možnost před pár lety jsme v servisu řešili zadřené ložisko v převodovce které vymlelo pouzdro v kartru převodovky a tehdy jsme to nechali dělat chlapovi co svařuje hliník zavařil to hliníkem a vyfrezoval nové uložení dělal to bez záruky ale ta převodovka jezdí do dnes

Autor:  minisec [ 06 bře 2011 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

No a po použití takového přípravku je v budoucnu možné ložisko v případě potřeby vyjmout normálním lidským způsobem? Nebo je tam už fixováno na věky věkův?

A ten hliník to je také zajímavé, jen jestli to není měkké ten hliník. Když karter je také slitina hliníku. A ta převodovka je dobrá dodnes? Aby to v tom hliníku nevymlátilo znovu. Vidím, že to fakt u techto typů je známá závada.

Autor:  BERUSKA1.6D [ 06 bře 2011 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Miki máš černej puntík :(

Povolit cokoliv na Fordu lidským způsobem je více méně nemožné pokaždé.

Autor:  anthAn [ 06 bře 2011 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Jenom takovej nápad, ale co třeba v tý převodovce vyfrézovat ještě o kousek větší díru a nechat si vytočit nějaký vymezovací futro na to ložisko. A myslim že o něčem takovym přemejšlel prochy a už to mě snad i nějak vymyšlený.

Autor:  Perňa [ 06 bře 2011 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Máš na mysl něco jako vnější kroužek z ložiska a do něj nalisovat další? To je fakt vodržku mít přesnou díru na přesný hřídel!!!!...Co taklhe úvaha ve vymačkání....spíš bych to vytmelil nějakým tmelem jak navrhoval Ford...a do něj pak skládal dál...ale to je taky tak na vydrolení.

Asi na závěr bych napsal když jste to vydrželi 10 let tak to vydržíte dalších deset....měnit oleje...

Autor:  futura [ 07 bře 2011 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Podle mejch zjisteni je na BC minimalni pravdepodobnost vytluceni ulozeni lozisek, pazvuky timhle zpusobeny tutove nebudou, ale hodne casta zavada je opotrebovanej hridel v lozisku bez vnitrniho krouzku, tam to potom ruzne skuci s ruznou intenzitou podle zatizeni a otacek. Nepochopim z jakyho duvodu, ale fordi proste zasadili hridel primo na valecky loziska, takze staci ,aby klesla na nejakou dobu hladina oleje, coz se stava dost casto, blbe to maze a je vymalovano.Hridel je silena palka novej, existuje moznost vykuchat nejakej zachovalejsi z jiny prevodovky, ale pokud nema stejny prevody, tak se musi prehodit i ten druhej. Kola musej do sebe zapadat, pokud je na pevnym danej pocet zubu, musi bejt na druhym odpovidajici pocet .
Slysel jsem i o moznosti, ze se poskozenej konec hridele lehce opracuje a lozisko bez vnitrniho krouzku se vymeni za normalni s krouzkem, do kteryho se ten opracovanej konec zasune. Tam bych tipnul, ze to muze slozit pekne, jen asi bude problem s velikosti loziska, to s vnitrnim krouzkem bude tutove vetsi a je otazka, jestli v ty skrini bude dost masa na zvetseni puvodniho ulozeni,vylozene podrobne jsem to nezkoumal, ale treba by slo neco vym,yslet.
Kazdopadne asi nejjednodussi je zkusit sehnat nejakou skrin v lepsim stavu i kdyz vzhledem ke stari to nebude uplne jednoduchy a bez poslechu v aute bych nic nekupoval, pac nic nepoznam.

Autor:  BERUSKA1.6D [ 07 bře 2011 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

:smt023

Autor:  crazyape [ 03 dub 2011 19:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Me takhle zacina klepat MTXo... razeni je v pohode ale nekdy pri stani na volnobeh proste zacne prevodovka rachotit, po seslapnuti spojky to utichne. Spojkovym loziskem to neni..

Autor:  be3ch [ 04 dub 2011 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Já mám na MTXce to samý, prostě si na volnoběh občas zarachotí :-)

Autor:  droud [ 05 dub 2011 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

měla by ti tam pasovat z 1,8D alespon tatík má v 1,8D 91 převodovku z 1,6d 85 a ty se daj občas sehnat v inzerci za par šupu

Autor:  minisec [ 06 dub 2011 06:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

a převodovky z 1,8d mají taky uchycení na lyžinu jako 1,6d? Kdyby to šlo bylo byto fajn.

Autor:  droud [ 06 dub 2011 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

nevým jakou lyžinu myslíš já jsem ve své 16.D rv 85 měl stejne chcenou prevodovku jak na aktualní 1.8D to je jeden drzák ve predu jeden v zadu a cca 10šrubu na motoru pokud se mi bude chtet mam nekde v šopě jednu nahradní tak ti to uchycení mužu vyfotit

Autor:  Rosťa-RS [ 12 zář 2012 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

volné ložiska se opravují chromováním, nachromuje se ložisko a je to naroste jeho obvod a drží tam kde má,oktávky mají taky tento problém. Jinak hžídel ide opravit stejným způsobem odebere se nachromuje a nechá stočit, kliky na motorkách se tak opravují tvrdochromem to jen tak pro info.

Autor:  Johnyy [ 30 říj 2012 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

když tam dám převodovku z 1.8D jak je to s převodovym poměrem? Popř. ze kterejch verzí se to nechá použít? Držáky si upravim, jde mi pouze aby to sedlo i se startérem atd. chci to na escort 1.6D. rok 88. díky

Autor:  Walker [ 02 lis 2012 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Ty převodovky se daj zaměnit, převody jsou stejný, maximálně se bude muset nechat původní lyžina, ty se můžou lišit, poloha silentbloků a díry do příčky můžou bejt jiný, lyžina z benzínovýho CVH na diesel nejde, díry jsou jinde...je to daný šířkou motoru s převodovkou a jeho vycentrovánim do motorovýho prostoru.

Autor:  angličák [ 04 lis 2012 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

Vždy když od tebe čtu to s tou příčkou, tak si vzpomenu, jak vesele si zde kurvoval na mým pressem...jo, praxe nejvíc zafixuje tyto nuance :D

Autor:  honzik [ 28 pro 2012 02:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: už 10 let rachotí

ja mam doma escorta 1.6d kterej ma najeto 800 000 ale prevodovka je menena a nerachoti a vzhleem k temu ze auto ceka na jare bud prestavba na 1.8td nebo smrt tak by byla funkcni prevodovka kmani... je to prevodovka i motor puvodne z mk3 ae ta stopro pasuje a je taky uloze na te lyzine :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/