fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Záměna převodovky diesel
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=33608
Stránka 1 z 1

Autor:  minisec [ 24 črc 2011 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Záměna převodovky diesel

Zdravím. Prosím Vás, lze dát na 1,6d bez nějakých obrovských úprav převodovku z 1,8d? Já celou dobu žiji v přesvědčení, že nikoli. Ale už jsem zaslechl dva případy, že to tak někdo má.
Již jsem se jednou na to tady ptal a nedošlo k odpovědi. Tak prosím, prosím o radu.Děkuji Martin

Autor:  skaldal [ 24 črc 2011 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Nikdy jsem to teda nedělal, ale myslím si, že by to neměl být problém.

Autor:  anthAn [ 24 črc 2011 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Podle mě na 96% půjde ... bude stačit jen přešroubovat držáky

Autor:  minisec [ 25 črc 2011 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

No ale zbývající 4% mě mohou také nemile překvapit :wink: . Chtělo by to mít potvrzeno od někoho, kdo to dělal. Ona ta 1,6d sedí na takové té lyžině a já nevím jestli 1,8 také má tu lyžinu nebo je uchycena jinak. A polosy mohu také použít z 1,6?

Autor:  skaldal [ 25 črc 2011 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

No to záleží, z čeho ta z 1.8čky bude, třeba Escort MkIV a Fiesta MkIII lyžinu má, Escort MkV nemá. Ale v tom ptoblém není, to se dá přešroubovat. Naopak Převodovku z Escorta MkIV do MkV nedáš, protože v Mk5 je místo lyžiny držák na nosník a na MkIV převodovce na něj nejsou úchyty.

Autor:  Walker [ 25 črc 2011 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Jestli to chceš dát do toho co máš v podpisu, tak to je Mk IV, a do toho dostaneš B5 převodovku z čehokoliv 1,8D...jak už tu kluci psali, tak stačí přeházet držáky z původní převodovky a zřejmě budeš muset přehodit i spínač zpátečkových světel, jelikož ten jinej bude asi mít jinej konektor, při povolování a utahování pozor, je dost křehkej a tělo tvoří jen tenká stěna se závitem která se přetažením ráda utrhne....s výměnou převodovky je taky nutný v ní vyměnit olej a doplnit ho na předepsanou úroveň po nalejvací a zároveň kontrolní otvor....u starý bzch vyměnil i gufera pro poloosy, obvykle bejvaj už opotřebovaný a vbrzku tečou....u mě v autě je teď převodovka z escorta VI a není s ní problém....maximálně ještě pokud je jiná se přehodí páka na spojkový lanko, to podle použitýho typu lanka, jestli je krátký a bowden končí v nálitku převodovky a konec lanka je zasazenej do páky, nebo je tam dlouhý lanko a bowden končí na páce a konec lanka je v nálitku, čili je opačnej princip...tím se páky lišej koncem a nejdou použít ....jinak to je už všechno, nejdřív skoukni ten spínač a typ spojkový páky, případně přemontuj co je potřeba a nejlíp multimetrem vyzkoušej jestli ti jde řadit zpátečka a správně funguje ten přemontovanej spínač...

Autor:  minisec [ 26 črc 2011 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Chlapi díky za vyčerpávající odpověď. Teď jsem zjistil, že převodovka bude z 1,8d MkIV. Jen mě ještě napadá, zda je nějaký problém se zpřevodováním. Změní mi to nějak výkonové parametry u té 1,6d?

Autor:  anthAn [ 27 črc 2011 00:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Ty naftový převodovky budou mít hodně podobný, ne-li stejný převodový poměry, takže to bych vůbec neřešil. Možná bude ta z 1.8 o něco delší, ale spíš ne....

Autor:  Walker [ 27 črc 2011 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen kratinký dotaz

Převody jsou stejný...ještě mě napadlo, že si nejsem jistej, jestli jsou u IB5 převodovek který byly na motorech s hliníkovou vanou vyřízlý všechny závity na ten krycí plech setrváku, kterej je u motorů s plechovou vanou...každopádně ty meziplechy mezi motorem a převodovkou musej bejt k příslušnýmu typu vany motoru....ale pokud to je z 1,8D mk IV tak tam je to stejný, oba motory maj plechový vany a stejnej typ převodovky...pokud budeš převodovku sundavat nebo kupovat z vraku, tak dej pozor na ten zpátečkovej spínač, případně vezmi jí i s kusem kabelu na něm, je tam vloženej kus kterej může bejt jinej, ford použil tenhle mezikus aby nemusel měnit instalaci, takže na spodní příčce pod chladičem je konektor, v němž je tenhle mezikus a končí na spínači...takže může být několik variant toho mezikusovýho kabelu, kdy štekr u chladiče bude u všech stejnej a konec u spínače bude podle typu spínače zpátečky...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/