fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Teče olej
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=3429
Stránka 1 z 1

Autor:  George V. [ 06 zář 2005 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Teče olej

Asi mi utíká olej z převodovky přes gufero ložiska levé poloosy. Zatím nevím kolik, stopa na parkovišti nezůstává, ale mám mastnou stopu na podvozku od diferáku dozadu. Jak je náročné (a hlavně nákladné) tohle gufero vyměnit, případně utěsnit? Máte s tím někdo zkušenosti?

Autor:  Nagant [ 06 zář 2005 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

To gufero mě stálo ve Fordu tuším 120,-Kč.

Autor:  futura [ 06 zář 2005 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Po mne chteli 150, ale furt to jeste jde,kazdopadne nedavej nic jinyho, nez original, ty nahrady casem zacnou tect. Musi se vyndat vnitrni kloub, tj. sundat cep rizeni, spodni cep a pacidlem zaprit o nalitek prevodovky, zabrat a kloub je venku. Dobry je delat to ve dvou, druhej pomaha lehce vykejvnout zaves kola, aby to slo cely ven.Vytece pri tom pochopitelne olej z prevodovky, s tim pocitej, ale zase tak hrozna prace to neni, teda pokud jde vsechno rozebrat bez zadrhelu.

Autor:  George V. [ 06 zář 2005 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jde, obával jsem se, že bude třeba rozebrat převodovku. Tohle si nechám samozřejmě udělat v autodílně. Dík.

Autor:  Šíša [ 06 zář 2005 23:46 ]
Předmět příspěvku: 

Si ze mne děláte srandu, né?? :evil: Jde o to guferu, co je na výstupu z diferáku a kam se strká kynetický kloub?? (na každé straně jedno pro každou hancí hřídel?) Já to nekupoval u forda, jelikož se mi zdálo, že se prohnu, a když jsem ho koupil ve speciálkách na gufera, tak po mě chtěli 300,- Kč... Asi jsem trotl :evil:

Autor:  futura [ 07 zář 2005 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, to je ono, u Rihy v tom zelenym baracku na konci Cernokostelecky za nahradu chtej asi 100, jenze to po nejaky dobe zacne prolinat, aspon mne se to stalo dvakrat. U Charouze za jedno chteli 150 a pokud se tam kloub nasoupne setrne, aby se nepomrvil brit, vydrzi.Kde si ho kupoval?

Autor:  hameluk [ 27 říj 2005 07:29 ]
Předmět příspěvku: 

To mě teče olej z převodovky ve spoji těch dvou částí tělesa převodovky :cry: Asi to bude chtít ji celou vyndat, ruzpůlit ji a znovu přetěsnit (předchozí majitel se mi přiznal, že ji měl takhle rozdělanou, takže to pak blbě utěsnil). Chci se zeptat, jestli nevíte, kolik by to mohlo stát, kdybych si to nechal udělat? Na demontáž převodovky si totiž určitě netroufám :shock: Musí kvůli tomu motor ven anebo se dá převodovka vyndat bez vyndání motoru :?:

Autor:  futura [ 27 říj 2005 07:47 ]
Předmět příspěvku: 

Motor ven nemusi.Jinak jestli to netece moc, tak bych to asi nechal bejt, nebo maximalne zkusil povolit ty srouby spojovaci a natlacit tam nejakej tmel a znova utahnout. Pochopitelne co nejlip odmastit. Na vymenu tesneni skrine se prevodovka musi rozpulit, tj. sundat minimalne hnaci kolo 5ky, to bez fakt dobryho stahovaku nejde(teda pokud je v ok stavu), to tesneni stoji cca 400 .
Taky je otazka, proc to tece, jestli tam pouzil znova stary tesneni, tak je to ok, pokud vyhazoval diferak a udelal pri skladani i o kousek vetsi presah, myslim, ze ani novy tesneni to nezachrani.Presah musi bejt mensi, nez tloustka tesneni.

Autor:  Dušan [ 31 říj 2005 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

souhlasim s futurou,jestli to neni nijakej moc vyraznej ubytek tak bych se na to vyprd........
a jeste kdyz jsem si to take delal tak jsem delal obe postupne cenu si samozrejme nepamatuju,ale cep rizeni nedelam a i sam to zvladnes kdyz si das kolo do rejdu a pod tlumic vrazis spalek aby se poloosa oddalila a nemusel ti ji nikdo drzet..to ale samozrejme az po tom co ji vypajsrujes z prevodovky aby se ti nerozjej kloub......delam tak kazdy auto a je to ok.....ale samozrejme pokud taham pravodobvku ven tak si cep odpojim.......
tot jen takovy nepatrny posrech z praxe..........

Autor:  hameluk [ 01 lis 2005 01:12 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, ale co to je - neteče moc? Vždycky, když čumím pod auto, vidím na ní kapky, tak nevím. Když povolím šrouby, abych tam mohl natlačit nějaký tmel, tak ten olej určitě poteče ven, takže myslíš ji vypustit? A ani pak si to neumím moc představit - mít nějakou úzkou štěrbinku, přes kterou ještě bude sáknout olej a tu pořádně odmastit... :cry:

Autor:  futura [ 01 lis 2005 09:21 ]
Předmět příspěvku: 

Povolenim tech sroubu se ta mezera moc nezvetsi, prakticky to muze bejt newjaka setina.Ale vim, ze kdyz ty srouby jsou povoleny, stacej jen ty spodni, prolina to vic. Pochopitelne je lepsi, kdyz tam olej neni, ale ted kdyz je zima a olej ztuhlej, moc to prolinat nebude. Kazdopadne ten tmel do spary neni vsemocnej, nekde se mozna chyti, nekde ne, ale je to jedina jednoducha moznost, jak s tim zkusit neco udelat.Puleni prevodovky, pokud to netece newjak dramaticky povazuju za dost velkej prepych, je to ´drahej opruz.

Autor:  Dušan [ 01 lis 2005 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

hameluk píše:
No jo, ale co to je - neteče moc? Vždycky, když čumím pod auto, vidím na ní kapky, tak nevím. Když povolím šrouby, abych tam mohl natlačit nějaký tmel, tak ten olej určitě poteče ven, takže myslíš ji vypustit? A ani pak si to neumím moc představit - mít nějakou úzkou štěrbinku, přes kterou ještě bude sáknout olej a tu pořádně odmastit... :cry:

a moc to snad poznas zda to vali jak prasenebo se tam objevi jen par kapek.....jedine to poradne skusit tak ze budes sledovat hladinu olje pres napousteci sroub ale stejne to nepoznas presne......mozna tak kbys nalil presne a vedel kolik a pak treba za nejakej cas vypustil a zkontriloval jestli toho je tam fakt min anebo ne,ale je to takovy osemetny no.........

Autor:  Dušan [ 01 lis 2005 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

ale stejne si myslim ze ten tmel musi byt na odmastene plose kterou tou skvirkou urcute neziskas tak je i to podle me zbytecna prace.......mozna tak pomuze ji jen dotahnout ty srouby ale opatrne je to hlinik......:)

Autor:  futura [ 02 lis 2005 08:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, Dusan ma pravdu, s tim odmastenim je problem, ale sance existuje. Kazdopadne fakt prohlidni, jestli to prolina v tom spoji, on se tam ten olej rad steka i odjinud.

Autor:  Peha [ 02 lis 2005 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

Možná je to blbost,ale u jednoho předchozího auta jsem měl podobný problém.Některé šrouby končily v žebrových nálitcích .Tady jsem zjistil,že sice šroub dotáhnu,ale ten nedotáhne půlky.Pod šrouby jsem si udělal plochou podložku s dírou na šroub a TL.3mm.Pod šroub jsem ještě dal pérovku.Po dotažení v některých místech to přestalo.Tam kde to ještě prolínalo byly volné závity-vytahané.Přeřízl jsem je o řád větším závitníkem a s novými šrouby byla závada odstraněná.U Forda jsem to ještě nezkoušel,ani se na to z tohoto pohledu nedíval. :smt017
P.S. stejným způsobem jsem opravil i vanu motoru

Autor:  nicus [ 04 črc 2006 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj všem.
Mám taky takový drobný problém s únikem oleje z převodovky. Teče to už krz prachovku na jedné poloose u diferenciálu. S výměnou takový problém není, ale než to rozeberu a znepojízdním auto, tak bych potřeboval vědět, jaký je u toho diferenciálu gufero. Ve Fordu u nás v Ústí nad Labem mi řekli že technik má dovolenou a že by to asi stejně u tak starého auta nezjistil. Nevíte někdo jaké tam patří, nebo jestli je to stejné třeba na nějakej jinej novější model escorta???

Moc prosím o radu - dost to spěchá!!!

Autor:  Nagant [ 22 říj 2006 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Když se vyndá poloosa z převodovky, vyteče všechen převodový olej?

Autor:  Walker [ 22 říj 2006 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

Ne...

Autor:  Standa [ 23 říj 2006 06:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Když se vyndá poloosa z převodovky, vyteče všechen převodový olej?


Když napřed odpustíš trochu oleje vypouštěcím šroubem tak budeš pracovat v suchu.
Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/