fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

krátká skříň do fiesty
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=4422
Stránka 1 z 2

Autor:  milos.l [ 06 led 2006 16:57 ]
Předmět příspěvku:  krátká skříň do fiesty

potřeboval bych poskládat dost krátkou skříň, je to na 1,8 130hp fiestu. ted by tam melo bejt 5ka 0,87; 4ka 1,1; 3ka 1,41; 2ka 1,91 a 1ka 2,86 na 3,82:1

no proste ted mam na 2ku asi 120kmh, coz je uplne zbytecny, to uz by mela bejt malem 4ka

tim kratkou myslim opravdu kratkou, jestli to pojede na vytočenou 5ku 160kmh tak to bude tak akorát. v běžnym provozu se to auto stejne nesveze. natoz po dalnici.

potrebuju docela dlouhou jednicku, aby to tak 60 dalo, dvojka tak 80 max 90 a pak poskladany. bude se to hodne pohybovat tak 50 - 130kmh

do neceho se daval 4,2x:1, kdo vi do ceho?
a pak jednotlivy kombinace do ceho se davali jaky prevody? nemate nekdo nejakou tabulku se vsema BC? nekde na netu sem si ji prohlizel ale ted ten odkaz proste nenajdu. sem linej prohlizet vsechny motorizace v jednotlivejch modelech a hledat to. tam byly snad uplne vsechny pomery jaky se delali.

tu prevodovku sem zatim nemel ani rozdelanou, jde vzdy treba 3ka na misto 3ky nebo jde dat misto trojky treba 2ka z dieselu? protoze tim stalym prevodem toho moc nedozenu, takze treba misto 5ky by se hodila kratsi 4ka z neceho jinyho

a jeste jestli sou stejne dimenzovany kola treba z 1,3 a z ty 1,8?

nebo koupim celou ERST prevodovku i s LSD. ale i ta by asi byla dlouha.

a kam na dily z BC prevodovek? vrakace nemam rad, nemate nekdo?

Autor:  M. [ 07 led 2006 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

ja ti sice neporadim... ale 120 na dvojku??? to ti jede ted jednicka 80??? tak to spis chces "kratkou" jednicku, ne? :-D
kazdopadne si myslim, ze skladat prevodovku, kde jednicka pojede 60 a petka 160, je nanic. spis bych se poohlednul po kompletni prevodovce s kratkym stalym prevodem.

Autor:  milos.l [ 07 led 2006 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

ono je tam zas nejaky omezeni toho stalyho prevodu, moc kratkej se tam nevejde.

tohle ale smysl ma, jednicku potrebuju delsi - jinak je v omezovaci rychlejc nez sem schopnej preradit, a hlavne nema smysl mit ji moc kratkou, proc? vykonu tam je dost a nejsem pohrebak, rychlost chuze nepotrebuju :D

a pak to chce naskladat, ja s tim nepotrebuju litat 2kila, tak je lepsi mit kvalty tam kde je pouziju. tj do tech cca 160ti. samozrejme za predpokladu ze spotreba a podobny blbosti jdou stranou :D

asi teda petka tak kratka jak bych chtel nepujde ale do 4ky by to jit melo

vyhoda je ze ten motor ma pomerne slusnej rozsah pouzitelnejch otacek. tak od 4000 skoro do sedmi. pocitam ze upravama se to posune jeste o kus vejs, omezovac 7,5 - 8 by to melo zkousnout. takze radit v podstate nemusim, ale nekdy to chce...

tak co? nejakej odbornik pres prevodovky?

Autor:  Dawe [ 07 led 2006 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Rozhodne nejsem odbornik, ale pristi mesic mi jde do Fiesty na stejnej motor jako mas Ty prevodovka z 1.1i, tak pak podam zpravu jak to dopadlo :wink:

Autor:  milos.l [ 07 led 2006 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

jj, myslim mame asi podobny umysly :D

papirove to nebude z ty 1,1 moc velka zmena... porad o tom neco hledam a bude to chtit stalej prevod z xr3i nebo xr2i ale 1,6. tj z 3,82 na 4,26 (asi tak) a to uz znat bude. pak jeste aspon tu 2,3,4 trochu pozmenit.

ikdyz presny hodnoty ty 1,1 ted nemam.

resis diferak? uz sem skoro mel LSD a nejak to nevyslo, nechal bych si libit quaife ale ty prachy se mi za nej davat nechce :cry:

Autor:  Dawe [ 07 led 2006 22:54 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
resis diferak? uz sem skoro mel LSD a nejak to nevyslo, nechal bych si libit quaife ale ty prachy se mi za nej davat nechce :cry:


V prvni fazi rozhodne ne, pokud bych k tomu dosel, spise si necham poskladat celou skrin na prani. Ale to asi ne do Fiesty.

Uvazovali jsme jak do ni pouzit diferak z MTX nebo rovnou z RS Turba, no uvidime. Jinak si pis, ze rozdil mezi BCckem na 1.8 a touhle 1.1 bude velkej. :wink:

Autor:  Lukas1 [ 08 led 2006 02:01 ]
Předmět příspěvku: 

nechci vás zklamat,ale myslím si, že skládat převodvku nebude taková sranda, protože spousta kol je součást hřídelů. Pěkně stupňovaná je převodovka z mondea 1,6 delší jednička při 7300 dá 60, dvojka 90, trojka 130, čtyřka 175 a pět je opět dlouhá. Nevýhoda je,že je těžká. Převodovka z 1,3 bude kratší, ale zato komletně i s jedničkou. Ale ona krátká jednička není od věci, u mýho trvá dlouho než se přehoupne do velkých otaček, kde má motor nejvíc elánu, jenže pak by to zase zbytečně prokluzovalo. Převodovku, která při 8000 pojede na pětku 160 prostě nenajdeš(pokud nemáš v kapse 200 000, ale ono dostat motor spolehlivě na 8000 vyjde na stopade zcela určitě)

Autor:  Dawe [ 08 led 2006 02:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ta moje 1.1 by dle predbeznejch vypoctu mela mit pri 160 na petku pres 6300 RPM coz mi staci, ja bych videl omezovac u svyho motoru max na 7.500 RPM.

Jinak jednicku a dvojku chci mit ultra kratkou a vypada to, ze bude i pokus z techto dvou kvaltu vyhodit synchrony.....

Autor:  Návštěvník [ 08 led 2006 09:08 ]
Předmět příspěvku:  jednu mám doma

a co takhle převodovka z Oriona r.v. 92 1.8L - 16V

Autor:  milos.l [ 08 led 2006 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

jestli je ta 1,1 tak jak pises, to uz je zajimavy. pocitas se 14kama kolama? v mem pripade asi nejcastejc slicky 190/550/14

omezovac taky pocitam spis tech 7,5 ale 8 by mely pruziny a zdvihatka zvladnout seriovy. videl sem na netu ten motor ve 2.0 do 9000rpm. ale to uz fakt hodne prekopanej.

proc vyndat synchrony? kvuli rychlosti razeni?

ta 1,1 je stejna? ma stejny loziska? nebo ne? co sem slysel tak se dost serou. ikdyz vzhledem k tomu ze s tim prd najedu je to jedno


tu prevodovku z mondea neee, to uz je fakt velky

Autor:  Wizzy [ 08 led 2006 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové promiňte i moji zvědavost, ale jaký to auto potom bude mít využití, podle těch různých náznaků - není to na oficiální provoz, bude to jezdit po asfaltu, ale ne zase moc rychle, atd... To má být na závody do vrchu?

Autor:  deekay [ 08 led 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Pánové promiňte i moji zvědavost, ale jaký to auto potom bude mít využití, podle těch různých náznaků - není to na oficiální provoz, bude to jezdit po asfaltu, ale ne zase moc rychle, atd... To má být na závody do vrchu?


Tomu se rika logicka dedukce mily Watsone, gratuluju :-D

Autor:  Dawe [ 09 led 2006 04:00 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
jestli je ta 1,1 tak jak pises, to uz je zajimavy. pocitas se 14kama kolama? v mem pripade asi nejcastejc slicky 190/550/14

omezovac taky pocitam spis tech 7,5 ale 8 by mely pruziny a zdvihatka zvladnout seriovy. videl sem na netu ten motor ve 2.0 do 9000rpm. ale to uz fakt hodne prekopanej.

proc vyndat synchrony? kvuli rychlosti razeni?

ta 1,1 je stejna? ma stejny loziska? nebo ne? co sem slysel tak se dost serou. ikdyz vzhledem k tomu ze s tim prd najedu je to jedno


tu prevodovku z mondea neee, to uz je fakt velky


Presne tak synchronny ven kvuli rychlosti razeni. Nechci celou skrin delat na dog box, ale alespon neco stvorit. Jinak je stejna, priruba je trosicku jina, ale to je dany generacne, to se podda, sadu lozisek uz mam (nekde snad zasantrocenou v servisu) nahradni presne z techto duvodu. :wink:

Jinak my pocitame teda spise s 15kama kolama - 14ky tam nenarvu kvuli brzdam - vepredu 280 mm a vzadu 258 mm.

2Wizzy: viz muj podpis, polozka 3)

Autor:  Wizzy [ 09 led 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Dawe: To byla taky jedna z indicií :-)

Autor:  Wizzy [ 09 led 2006 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

Dawe: To byla taky jedna z indicií :-) Až budete někde jezdit, dejte vědět, pokud to bude v dosahu, tak bych se na ty závody přijel podívat.

Autor:  futura [ 09 led 2006 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

Co mam informace, tak skrin z 1,8 RS je jedina, ktera ma jednicku 2,87 a celkove je poskladana hodne tesne, vsechny ostatni maji mezi stupnema vetsi rozdily. Jinak stalej prevod 4,29 mely XR3i 86-90, potom vim o4,06 fiana XR2i 1,6 CVH a KA s posilovacem.
U tech BC prevodovek je problem, ze hnaci hridel je delanej v kuse s kolama, akorat petka je nasazovaci. A k tomu pochopitelne pasujou nasazovaci kolecka na hnanej hridel, ktery musej mit stejnej modul zubu, aby proste ty dvojice na sebe sedely. Takze je problem, menit prevodovy pomery zmenou kolecek, spis bych rekl, ze to nejde, teda mimo soukoli petky, u kteryho jde pouzit na vsechny hridele jinej par soukoli.Pokud chces jiny prevody, tak asi nejschudnejsi by byla zmena staleho prevodu, i kdyz i tady se muze narazit ńa to ze kola nebudou sedet. A mozna jeste nechat si nektery kolecka s poctem mnou pozadovanejch zubu a s modulem, kterej bude sedet na hnaci kolkecko vyrobit na zakazku, jsou firmy, ktery to delaj, ale ceny nevim, snad ne tak hrozny jako u Quaifu.

Autor:  milos.l [ 09 led 2006 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

tak to pouziti, jo, kopce, a u me taky autoslalom, teda hlavne. kopce tak jedine CWC. ten slalom je tak 50 - 120kmh vetsinou

ty hridele, proto sem se ptal, ja ji nemel rozdelanou. takze moje predstava jde do pr.... kolecko (asi pastorek) kterej zene kolo na difu je taky napevno na hrideli?

quaife je do tohohle auta trochu luxus :(

sem zvedavej na ty synchrony, jaky budou dojmy

Autor:  futura [ 09 led 2006 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

Co si pamatuju, tak pastorek na kolo diferaku je na napevno na hrideli s hnacima kolama, ale nechci mystifikovat, takze radsi omrknu a zejtra reknu. U tech synchronu, ze by sly jen tak vyhodit si nejsem jistej, obavam se, ze tam vymezujou vule mezi kolama, kazdopadnme by sly asi obrousit, aby nefachaly, ale jestli by to prineslo nejaky ovoce nevim, kola maji sikmy ozubeni, prevodovky bez synchronu co vim, tak maji zuby rovny.Ale zase takovej machr nejsem, takze to treba makat bude.
Asi nejkratsi mozna varianta z dostupnejch prevodu by asi byla ta XRi stara, 3,15-1,91-1,28-0,95-0,76, stalej 4,29. Ta 5ka by sla dat z 1,8RS 0,88, kdyz se vymenej obe kolecka, coz jde. Sice hodne blbe, ale jde. Kazdopadne by mozna nebylo marny si spocitat u ruznejch prevodovek rychlosti pri danejch otackach na pouzity gumy a podle toho zvolit optimalni variantu. Kompromis to bude v kazdym pripade.

Autor:  Lukas1 [ 09 led 2006 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Dýlka kvaltů je taky dost relativní pojem. Rozestupy závisej hodně na otáčkách s rostoucími otáčkami se budou rozestupy mezi rychlostma prodlužovat. Takže pro motor, který má použitelný pásmo otáček do 6000 bude převodovka krátká, ale pro motor který využívá pásmo do 8000 bude ta samá převodovka dlouhá. Při otáčkách 6300 pojede auto na pětku 160, ale při 8000 to už bude 205. Při přeřazení v 8000 na vyšší kvalt klesnou otáčky o víc než při přeřazení v 6300. Ale je fakt, že když to bude mít max výkon v 7500 a motor bude už od 5500 něco vyrábět tak to se 700 kilama poletí jak utržený.
Co se týče synchronů a šikmých zubů tak si myslím to co futura.

Autor:  milos.l [ 16 dub 2006 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

tak nějaký novinky...

dneska sem přivezl skříň z ERST, takže asi nejkratší sériově dělanou, a se špérou :-D

asi ji tam hodím tak jak je, na převody zatím sahat nebudu, kdo z vás měl rozhozenej LSD??? na co si dát pozor, sere se tam něco?

myslím že bude fiestě slušet, ovšem svezu se s tím nejdřív tak za měsíc...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/