fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna spojky - popis
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=4731
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 06 úno 2006 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Výměna spojky - popis

Ahoj všichni,

vzhledem k tomu, že mi za jizdy místo potřebný akcelerace proklouzne spojka, rozhodl jsem se pro výměnu. Nebudu řešit jestli je to jen unavená pružina nebo lamela v konečný, prostě přehodím celou sadu neb jsem si nevšim, že by se to dalo nějak šikovně (mimo pedálu - ale prokluz to neřeší) poladit. Předpokládám že si Escort (1.8l benzin r.v. 96) spojku ladí více méně sám.
A teď dotaz :o): Ač jsem hledal, tak nenašel nějaký šikovný rady a zkušenosti z výměny spojky. Máte někdo nějaký zkušenosti případně popis?
Přiznám se, že to bude moje první výměna na Escortu a ještě jsem pořádně pod něj nezalehnul a neštudoval (motor ven ano/ne apod.), plánuju to vše až na jaro, ale už teď bych rád posbíral informace.

Předem díky za všechny rady.

Autor:  Standa [ 06 úno 2006 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě je tady toho napsaného dost. Něco jsem popisoval třeba tady: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=1730

Autor:  Návštěvník [ 06 úno 2006 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Diky za info, podobny informace jsem uz studoval, ale nasel jsem pouze diskuzi o tom jestli je spojka na vymenu nebo ne, ale to ja uz neresim. Chystam, se ji vymenit, ted nevim jestli se mam pripravit na vyndani motoru a pripadne nejaky mozny problemy kolem, abych vedel na jak dloho mam chystat zvedak, kladku atd. Podle toho muzu planovat termin a pripadnou dobu opravy.

Autor:  angličák [ 06 úno 2006 16:03 ]
Předmět příspěvku:  ...

No, u 1.8, respektive celkově u Escorta stačí sundat převodovku a spojku v pohodě pak sundáš, převodovka jde vcelku krásně vytáhnout spodem, motor je třeba pověsit na kladkostroj, protože :
1)Převodovka drží motor
2)Líp se s ní pak manipuluje při montáži a demontáži, respektive si motor spustíš dolů a líp se trefuje na klikovku, pozor ale, abys to nedal moc dolů, pak je celkem problém prokličkovat kolem nápravnice.
Převodovka drží na 2 silentblocích, jeden zezadu na nápravníci, druhý pod předním nosníkem.
Žádné zádrhele to fakt neskýtá, chce to v určité fázi dva lidi a trochu přemýšlet.
Jo,ideální je ještě poloosy vytáhnout tak, že sundáš vnitřní manžety a necháš je v převodovce,aby ti nevytekl olej. To znamená vykopnout těhlice ze spodních čepů a celý to vyblít ven. Možná se to celé zdá složité, ale tahání samotného motoru je ještě větší peklo díky všemu tomu marasu kabelů kolem atd.
Já to už x-krát dělat takto a jde to i se sebezapřením v jedné osobě.

Kdybys potřeboval jakoukoliv další radu, není problém...

Autor:  Návštěvník [ 06 úno 2006 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Super! diky moc, to je presne to co jsem potreboval. Cely to zdokumentuju a pak se podelim s vyslednym dojmem :wink:

Autor:  angličák [ 06 úno 2006 16:40 ]
Předmět příspěvku:  ..

Hmm...fotodokumentace....hmm...já už to viděl tolikrát....že to můžu odvykládat zpaměti i s počtem šroubů...jo...zapomněl jsem na důležitou věc, sundání převodovky samozřejmě obnáší i demontáž startéru a je i lepší odstranit výfuk...respektive jej odpojit od svodů, jak tam je ten skvělý mechanismus obnášející přužiny a šrouby.... nebo za katem...ať si jej nevyvikláš někde pod autem až budeš rumplovat s motorem.To pro sichr.

Autor:  Dušan [ 19 bře 2006 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

jj anglicak to ma v merku jen jedno se mi nelibi,nechavat olej v prevodovce,uz tak je sama osobne tezka a jeste v mit olej,ale je asi fakt ze mas angli silu jak bejk kdyz povolis polosu stranovym klicem :D

Autor:  Dušan [ 19 bře 2006 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

jo,jeste bacha na ty zjebany plechy mezi motorem a prevodovkou rady se tam skripaji a pak se stane ze neprostrcis sroub........ale to jen tak na okraj,pekne me tam sraly kdyz jsem tam daval skrina furt se mi tam smikaly plechy...... :cry:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/