fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Občasné "klepnutí" po puštění spojky do záběru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=5967
Stránka 1 z 2

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 17 kvě 2006 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Občasné "klepnutí" po puštění spojky do záběru

Mám takový problém, který se sice zatím nijak na jízdních vlastnostech auta neprojevuje, ale dost mě znervózňuje, protože může být předzvěstí nějakého většího průseru. A sice:
Občas (tak zhruba jednou ze tří až pěti pokusů) se mně za jízdy po puštění spojky do záběru (většinou na dvojku, občas na trojku a zpátečku, zatím NIKDY na jedničku ?!!) ozve odněkud takové celkem tiché klepnutí - příjde mně to jako kov na kov, jako kdyby něco kovového narazilo na doraz. Spojka ale sepne normálně, není žádný problém s prokluzováním spojky nebo cukáním auta apod. Jen ten zvuk. Dřív to samozřejmě nedělalo.

Mám tyto "laické teorie":
- Mohl by být někde urvaný nějaký silenblok, při záběru se něco zamele (což by normálně nemělo) a něco cinkne o kov
- Je to průvodní jev loučení se spojky - mám najeto 116 tis km a spojka je asi původní

Nemáte někdo nějakou podobnou zkušenost nebo tip, co by to mohlo být ?
Určitě se sám nebudu pouštět do operací typu výměna spojky, ale přece jenom bych rád tušil něco bližšího - hlavně proto, jestli to mám ignorovat nebo jestli mám naklapat do servisu, než bude pozdě. Při tom ale hrozí známý "generálský efekt", že to budu chtít v servisu předvést a auto pojede jak hodinky :?

Autor:  Wizzy [ 17 kvě 2006 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

Tuším tu někdo popisoval podobný jev a bylo to rozsypaným spojem mezi svodovým parožím a prvním dílem výfuku. Jestli si to pamatuju, je tam nějaká keramická vložka, která se rozsypala.
Je to jen tip.

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 17 kvě 2006 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Tuším tu někdo popisoval podobný jev a bylo to rozsypaným spojem mezi svodovým parožím a prvním dílem výfuku. Jestli si to pamatuju, je tam nějaká keramická vložka, která se rozsypala.
Je to jen tip.


Díky za tip, ale do aut moc nedělám a do jelenů už vůbec ne :D

Co to je svodové paroží, kde to mám hledat ?

Jak by to mělo souviset s puštěním spojky do záběru ? To jako, že se zamele celý motor ?

Autor:  Wizzy [ 17 kvě 2006 11:59 ]
Předmět příspěvku: 

Svodové paroží jsou ty horké roury vpředu na motoru, vedou výfukové plyny. Jsou 4 (pro každý válec zvlášť ;-) ), sejdou se do jedné a ta je potom spojená s výfukovým potrubím (konkrétně s prvním dílem, na kterém je katalyzátor).
Nu a v tom spoji může být problém, protože paroží je spojené napevno s motorem a motor sebou mele.
Neříkám, že je to tvůj případ, ale někdo tu řešil taky kovové klapání při řazení a bylo to rozbitým tím spojem mezi parožím a prvním dílem výfuku, tak jsem si na to vzpoměl. Než začneš pátrat po silentblocích, ve spojce a převodovce, podívej se na ten spoj :-)

Autor:  IndyJones [ 17 kvě 2006 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

JSOU TAM 3 PRUŽINY TAK JE SKUS DOTAHNOUNT A JEŠTĚ BYCH SE PODIVAL NA SPOJ TAHLA ŘADIČKY K PŘEVODOVCE STAČI NĚJAKA JÁMA A MRKNI SE :smt020

Autor:  Standa [ 18 kvě 2006 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Je divné že to neklepe při rozjezdu na jedničku, to mě bylo slyšet nejvíc. Kluci myslí ten spoj viz obrázek:
Obrázek

Když se opotřebuje kroužek poz. 6 tak to pří rozjezdu klepe. Ford doporučuje také výměnu pružin a čepů zaroveň s kroužkem. Jinak já mám pružiny jen 2.

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 18 kvě 2006 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

Díky, Stando, za bezvadný obrázek, je vidět, že i jako "moc ukecanej Forďák" máš pochopení pro "nováčky".
Jenom jsem se chtěl zeptat, jestli se to, že je to v tom kroužku, dalo poznat nějak zvenčí, např. zkusit tím zamlet rukou (na studeným motoru samozřejmě) nebo jestli jsi to musel "preventivně vyměnit" a až tak se poznalo, že je to ono.

Jinak to budu muset ještě nějak víc vyzkoumat - včera jsem jel, zkoušel jsem to "paranoidně sledovat" a mám takové nejasné podezření, že to cvaknutí bezprostřeně nemusí souviset s tou spojkou, ale s faktem, že auto při přeřazení na chvilku nezrychluje a pak zase zrychluje. Možná, že tam někde "visí" úplně něco jiného volného a při "zpomalení a zrychlení" se to "rozhoupe" a někde třískne ??? Taky se mně zdálo, že to ten zvuk udělalo i jednou na nějaké díře bez toho, že bych řadil.

Ach jo, proč musím čekat, až se to vysype úplně, abych zjistil, co to je ? :shock:

Autor:  Standa [ 19 kvě 2006 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Opotřebený kroužek jde poznat pohledem zespodu auta. Příruby jsou hodně blízko u sebe a proto při akceleraci kdy se pohne motor v silentblocích dojde ke klepnutí. Já jsem to zaregistroval při vjezdu na parkoviště se závorou, když jsem měl stažené okénko, tak při rozjezdu něco kleplo a při přeřazení na 2 také. Po vizuální kontrole v garáží jsem šel k Fordům pro nový kroužek a po výměně doma v garáží bylo hned po klepání.

Autor:  djastin [ 23 kvě 2006 23:59 ]
Předmět příspěvku: 

no me neco podobneho se stava taky hlavne pri prudsim rozjizdeni a kdyz prudceji pridam plyn na jine rychlosti a zjistil jsem ze mam utrzene oba silenbloky od prevodovky,,

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 24 kvě 2006 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

Taxem to byl včera "ve svém" servisu ukázat. Samozřejmě se nejprve dostavil "generálský efekt" - auto, které to dělá normálně skoro furt, tak jelo jak hodinky a klepání nechtělo ukázat. Konečně až při opakovaném popojíždění na parkovišti "jednička - zpátečka" jsem mohl jev demonstrovat. I zkušení servismeni se chvilku přeli, jestli to bude spojka (která určitě taky už není úplně "ve formě") nebo ten kroužek ve výfukovým potrubí a nakonec "se rozhodli", že to bude ten kroužek. Objednali ho a příští pondělí se mám stavit na jeho výměnu. Tak uvidíme - o dalším průběhu vás budu zevrubně informovat :)

Jinak jsem byl svědkem zajímavé "diagnostické metody", kdy sám pan majitel servisu si (při testování na parkovišti při nastartovaném motoru :!: ) otevřel dveře u řidiče, dal si tam jedničku, "lehl si na podlahu u řidiče a pověsil se na volant", pravou nohou si pouštěl spojku a zároveň se koukal pod vůz :lol: Na sedadle spolujezdce jsem si říkal, co budu dělat, až vypadne :D
Taxem mu říkal, že jestli tohle dělá i při testování pětky na dálnici, že má fakt těžký zaměstnání :lol:

Mimochodem, až teď jsem zjistil, že naprosto stejný problém se řeší paralelně zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2759

Autor:  Dodo [ 24 kvě 2006 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ve zminovanem foru jsem psal taky, ze mi to dela. Popis zavady je naprosto stejny, dost mne to stve, kdyz parkuju, mlátí to tak ze to vypada, ze mam totalni srot auto :D

Ten krouzek asi nezvladnu vymenit sam,ze, kdyz nemam rampu ani jamu.

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 30 kvě 2006 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Vyřešeno:
Tak to nebyl kroužek za 400, ale zlomený vnitřek katalyzátoru :shock:
Ani se radši neptejte za kolik (a to se pochopitelně nejedná o originál Ford).
Už to teda necvaká, ale zase jsem musel cvakat já :shock:

Jen doufám, že nebude za rok a půl nějaké překvapení na emisích, když to doteďka bylo OK.

Autor:  Dodo [ 30 kvě 2006 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Honza Čelda Čelechovský píše:
Vyřešeno:
Tak to nebyl kroužek za 400, ale zlomený vnitřek katalyzátoru :shock:
Ani se radši neptejte za kolik (a to se pochopitelně nejedná o originál Ford).
Už to teda necvaká, ale zase jsem musel cvakat já :shock:

Jen doufám, že nebude za rok a půl nějaké překvapení na emisích, když to doteďka bylo OK.

Kolik ?

Mně to cvaká taky, a většinou až se to zahřeje, tak bych to tipl taky na kat.
A teď jsem dělal emise a pohoda, v pořádku.

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 30 kvě 2006 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo píše:
Kolik ?



Říkal jsem, že se radši nemáte ptát :evil: .

:!: 7260,- Kč (kat. + těsnění a pasty okolo + práce + DPH) :!:

(Originál katalyzátor Ford ovšem stojí > 12 tis. Kč jen materiál. :shock: )

Zajímavé je, že v říjnu 2005 jsem prošel emise úplně v pohodě. Takže se buďto tomu něco stalo až potom a nebo to cvakání nemělo vliv na funkci ("a na funkci rostlináře už vůbec ne ..."). Bohužel jsem při převzetí vozidla ze servisu už neměl možnost mluvit s tím, kdo to osobně prováděl. Takže ani k tomu nevím nic bližšího - např. jestli ten starý katalyzátor byl poškozený mechanicky po nárazu do něčeho nebo teplotním namáháním nebo ...

Díval jsem se jen tak zběžně pod auto a příjde mně, že tenhle katalyzátor ještě o malinko víc vyčuhuje směrem dolů než originál, takže spolehlivě tvoří nejnižší bod siluety vozidla. Takže jestli někde něco trefím, tak už vím, za kolik to je :roll: . (Vivat lesní a polní cesty. :-D )
Taky doufám, že nebude nějaké překvapení za rok a půl na emisích.

Autor:  Dodo [ 31 kvě 2006 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

No to je dost ... to raději to cvakaní přežiju.

Kámošovi měnili kat. na Mazdě, origo stál asi 15 litrů, tak mu tam navařili mírně použitý z Oktávky za 2 litry :wink:

Autor:  Dodo [ 05 čer 2006 08:25 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem zkoušel ten rozjezd jak popisoval Čelda s tím se dívat dolů pod auto a pravou nohou poštět spojku - stál jsem teda na místě, měl jsem zataženou ručku ale jak se motor pohnul, bylo vidět, jak se celé výfukové potrubí pohne a měl jsem pocit, že bouchne katalyzátor do toho plechu na ním....že to je ta rána. Možná že výfuk není dobře uložen, ale v servisu jsem s tím třepali a bylo to dobrý. Holt nemáme v rukou 90 koní abychom pohli s výfukem jako motor :D

Autor:  Prokysoft [ 02 dub 2007 03:49 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo píše:
No to je dost ... to raději to cvakaní přežiju.

Kámošovi měnili kat. na Mazdě, origo stál asi 15 litrů, tak mu tam navařili mírně použitý z Oktávky za 2 litry :wink:


Az mi odejde kat. tak tam misto nej navarim trubku a uz budu mit komplet vyfuk od zacatku az do konce jenom trubku bez prekazek :twisted: uz ted mam brutalni zvuk to jsem zvedavej co pak :twisted: :-D

Autor:  mrazik [ 02 dub 2007 15:57 ]
Předmět příspěvku: 

Prokysoft pak ti auto pojede az ve vysokych otackach a v nizkych te budou predjizdet cyklisti

Autor:  lukas [ 09 dub 2007 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj. mam tež problem z převodovkou, jedná se o to že při zařazení 1 rychlosti když se rozjíždim a plynule pouštim spojku tak pomalu poposkakuje pedál a nedá se rozumě rozjet. vždy to tak divně poskočí a ma to chut chcipnout. při razantním rozjezdu už toto nepocituju. ale moje druhé auto tohle nedělá. dává to i docela ránu do převodovky,která je cejtit v aute (i slyšet). Lanko na spojku sem promazal a pedál zabírá asi ve 3/4 hned ze začátku...
Nevíte nekdo prosim co by to mohlo dělat??? auto už má najeto asi 180000 tis. km.
díky Lukas

Autor:  Wizzy [ 10 dub 2007 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

To se s tebou asi loučí lamela, nebo jsou vyskákané pružinky. Prostě demontáž spojky tě asi nemine.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/