fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak zjistit kolik je oleje v převodovce
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=644
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 16 zář 2004 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Jak zjistit kolik je oleje v převodovce

Prosím o radu jak zjistit kolik mám oleje v převodovce, Mam escorta 1.6 16V rv. 99, tu plastovou krytku z vrchu převodovky jsem oddělal, ale nic moc extra tam vidět neni

Autor:  Standa [ 17 zář 2004 06:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jsou tam zepředu imbusové šrouby. Na mé převodovce IB5 jsou dva a nevím který má přesně určovat výšku hladiny. Jestli ten co je výš nebo níž. Kdyby někdo věděl, jak je to u této převodovky, tak by mohl upřesnit.

Autor:  Návštěvník [ 17 zář 2004 06:38 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám tu jinou převodovku, než Standa (nevím teď zrovna přesně, jak je označená - zpátečka se tam řadí normálně) a tam je to jen jeden imbusový šroub vedle konektoru světel zpátečky.

Autor:  futura [ 17 zář 2004 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ten imbus vedle spinace zpatecky je plnici srou, hladina oleje ma bejt na spodni hrane toho otvoru, nebo tak do 0,5-1cm pod nej podle auta. Doplnuje i vypousti se to nejakou vetsi spryckou.,

Autor:  Ondrej [ 10 říj 2004 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

Podle me se hladina v prevodovce meri odendanim cerne krytky na vrchu prevodovky a pak se tam zastrci olejova merka, hladina prevodovoeho oleje by zase mela bejt mezi ryskama. Ja jsem to tak zkousel a mam to u horni rysky.

Autor:  Karel [ 10 říj 2004 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Myslis merku z motoru?

Autor:  Ondrej [ 10 říj 2004 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

presne tu, u jinech aut to taky takhle funguje.

Autor:  Návštěvník [ 12 říj 2004 06:37 ]
Předmět příspěvku: 

A jak se ten černej bazmek sundavá? Mně se to dosud nepovedlo...

Autor:  Standa [ 12 říj 2004 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Včera jsem zkoušel měření oleje motorovou měrkou. Černá plastová krytka se sundavá dost těžko, ale chce to víc zabrat. Když jsem měl zařazený neutrál, tak šla měrka do nějaké hřídele. Když jsem strčil rovně, tak bylo sucho, když trochu zešikma a na kraj díry, tak šla hlouběji a bylo asi 5mm na konci měrky. Po několika pokusech jsem strčil měrku ještě hlouběji a ukázala mi 2 cm oleje nad horní rysku. Spodních 5 mm byl olej dost tmavší něž na zbytku měrky. Nějak se mi to nezdálo tak jsem měrku začal zkoušet při různě zařazených rychlostech a zasunout rovně bez násili. To jsou výsledky:
N - sucho
1 - dno měrky 5 mm
2 - 2cm nad vrchní rysku měrky
3- sucho
4- sucho
5 - 2 cm nad vrchní rysku
Z - 5 mm nad vrchní rysku, ale někdy na dně skočila hlouběji a pak bylo 2cm nad vrchní ryskou.

Otázkou tedy je jak přesně měřit, každopádně při neutrálu tam není pevný doraz.

Autor:  Ondrej [ 12 říj 2004 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ja jsem to s nejvetsi pravdepodobnosti meril na zpatecku, je pravda ze to nekdy zajelo hloubeji. Jinak jde suntat jakoby vyklopenim smerem vpred, tahanim nahoru to moc nejde. Jeste by me zajimalo jestli jsou ty merky stejny u vsech moznech typu motoru.

Autor:  Návštěvník [ 13 říj 2004 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

někde se přece musí dát zjistit od výrobce,kolik tam má toho oleje bejt....Můj tip je na šroub u čidla spátečky....
U dost aut se kontroluje přes náhon tachometru.
ideální by asi bylo zjistit,kolik tam má bejt oleje.Na pumě mě čeká výměna ale někde si zjistim,kolik tam toho oleje má bejt....

Autor:  skaldal [ 14 říj 2004 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jak to myslíš že tě čeká výměna? Co já vím, tak Ford dává doživotní náplň?!

Jinak souhlasím s tím, že olej má bejt po vyšroubování plnícího šroubu (8 imbus) na spodní hraně motoru. Čus

Autor:  ROBERTO [ 21 říj 2004 00:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak na ty inbusi hoši bacha!!! :!: V převodovce je olej doživotně to jo , dá se vyměnit v servisu odsávačkou . a plní se podle druhu převodovky- objemem v papírech. A ten inbus tak na E r.v.86-90 :když jsem ho vyšrouboval tak olej vytekl to jo, ale byl mě už podezřelý šroub dlouhý závit a na konci asi 4cm. tyčka a po jeho zašroubování mě nešla 5-tka . Zařadit šla ale jak kdyby tam byl neutrál . Oprava v servisu asi 2,5hod.

Autor:  bibo [ 21 říj 2004 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

ta tyčka to je magnet zachytává to železnej bordel z oleje stou pětkou to asi nemělo nic společného 8)

Autor:  Standa [ 22 říj 2004 06:08 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím o jakém imbusu vedle čidla zpátečky mluvíte. ROBERTO ma převodovku MTX, tak tam nevím. Každopádně moje IB5 má vedle zpátečky šroub se šestihranou hlavou a nad ním vedle silentbloku jsou 5cm od sebe dva imbusy. Ale každý z nich je jinak vysoko. Tak nevím jestli má některý z nich určovat výšku hladiny oleje v převodovce, nebo se má měřit olejovou měrkou jak je popsáno výše.
Jak ale tu diskuzi sleduji tak to asi neví nikdo.

Autor:  futura [ 22 říj 2004 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam B5 a vlevo od cidla zpatecky mam sroub se zapustenym imbusem, je to plnici a kontrolni otvor. Ten sroub ma plochou hlavu, je prakticky zapustena na urovni plaste, ten imbus je uvnitr. Vypousteci sroub tahle potvora nema, bud se da napln vysat spryckou, nebo po vyrazeni vnitrniho kloubu, popripade odmontovani vika 5 stupne to vytece samo.

Autor:  Standa [ 22 říj 2004 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

Futy převodovka B5 ma evidentně jinak umístěné šrouby než IB5. Já mám vedle čidla zpátečky 5cm nalevo šestihraný šroub jehož hlava vystupuje z pláště 15mm. Dva zapuštěné imbusy schované v plášti jsou nad nim vedle silentbloku převodovky, vzdálené od sebe asi 5 cm a výškou se liší asi 2 cm. Vypouštěcí šroub převodovka také nemá. Otázka je jestli některý šroub slouží pro měření výšky hladiny oleje, nebo se má měřit přes vrchní plastové víčko motorovou olejovou měrkou a při jaké zařazené rychlosti?

Autor:  futura [ 22 říj 2004 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, ono jde asi zamenit B5 a IB5 na aute, ale detaily jsou jiny. Takze asi jedina sance bud vykoumat metodou pokus,omyl, nebo dobra chytra knizka na novejsi modely, nebo vytezit nekoho ze servisu duveryhodnyho. Jiny reseni nevidim.

Autor:  ROBERTO [ 26 lis 2004 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

bibo píše:
ta tyčka to je magnet zachytává to železnej bordel z oleje stou pětkou to asi nemělo nic společného 8)


Bacha magnet to nebyl byl to nějakej doraz. V servisu musel kamoš něco natáhnout a pak tam opatrně zašroubovat imbus . jinak druhé řešení rozhodit převodovku . :roll:

Autor:  zbozek [ 24 bře 2005 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Opravdu nikdo nevi kolik se tam toho oleje dava jo.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/