fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Drhne mi "dvojka"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=680
Stránka 1 z 2

Autor:  JOSH [ 24 zář 2004 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Drhne mi "dvojka"

Když zařadím dvojku, slyším jakoby naco drhlo v převodovce :cry: ,
nevím jak bych ten zvuk popsal.Má s tím někdo skušenosti?
Dik

Autor:  Návštěvník [ 31 led 2005 17:32 ]
Předmět příspěvku:  prevodovka

No ja se pridam s podobnym problemem.
Mam prevodovku MTX 75 a dost spatne mi tam radi dvojka (z 1-2 a z 3-2). Problem je hlavne za studena. Tedka v zime je to fakt sila. Za tepla problem zmizi rekneme z 80%, ale ne uplne. Uz jsme vymenil olej a hranice za tepla se trochu posunula k nizsim teplotam a kdyz je to zahrate, dle meho subjektivniho pocitu radi hladceji (i manzelka potvrdila). Rychlos na problem nema vliv. Kdyz ji tam nakoc dam tak to jde dost natvrdo, ale ne pres zuby. Nic nehrci, jenom jakoby tam neco branilo posuniti, proste musim prekonat urcity odpor.
Nejkrizovejsi varianta bude synchron, ale nekdo rika tahla. Co vy na to???

Autor:  Karel [ 31 led 2005 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

Nekdo tam dava lepsi olej (ted si nevzpomenu jakej) a pry maj celkem po problemu.Tusim ze ten drahej Castrol. Mimochodem me jde 2 taky spatne. Ale chce to se naucit, jak vytocit motor do urcitych otacek, kdy to jde nejlip.

Autor:  futura [ 31 led 2005 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

U ty 1,6 je tezky odhadnout, cim by to mohlo bejt, kdyz clovek neslysi ten zvuk, ta MTX bych urcite zkusil, jestli vsechny silentbloky ulozeni ok, popripade i serizeni tahel. To serizeni by mozna neskodilo ani u ty 1,6, vzhledem k tomu, ze uz to ma neco najeto, neserizoval bych to presne podle navodu v Etzoldovi, ale hledal okamzitou stredni polohu, jak horizontalni, tak i toho tahla do stran. Predpokladam, ze spojka vystavuje jak ma.Pokud radite s prodlevou,tj. vyradit a s malym prodlenim radit novy kvalt, tak to dela co?Nebo vyradit, pustit spojku a teprve potom radit dal, neco jako meziplyn, ale bez plynu. Jak se to chova potom?

Autor:  Návštěvník [ 31 led 2005 18:11 ]
Předmět příspěvku:  razeni

No jak. Rekl bych, ze kdyz zpomalim razeni, tak jakoby "ta prekazka v zarazeni" byla pevnejsi. Nekdy ma pocit ze dvojka timto smerem vubec neni - proste neprekonatelna bariera. Az pak vsi silou ji tam dostanu. Ale podotykam toto vse pouze za studena a s teplotou postupne problem ubyva.
Diky

Prema

Autor:  JR [ 31 led 2005 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

synchrony??

Autor:  Návštěvník [ 31 led 2005 18:37 ]
Předmět příspěvku:  synchrony

No, toho se bojim ze vseho nejvice. Ta oprava by asi nebyl a za 5 Kc, ze ano. Nicmene,kolik takova oprava muze kostovat?

Autor:  futura [ 01 úno 2005 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ceny synchronu nevim, ale znamena to vyndat prevodovku, rozhodit ji, sundat kola z hridele a prehazet ty synchrony. Navic se musi sundat aspon jedno lozisko a nedoporucuje se davat tam zpatky puvodni. Je fakt, ze to lozisko stoji asi 500, ale ta prace je pry draha. Kdyz dvojku radis s vyslapnutim spojky, je to lepsi, nebo stejny?

Autor:  Návštěvník [ 01 úno 2005 10:36 ]
Předmět příspěvku:  dvojka

Bohuzel to na to nema vliv. Ani kdyz radim ze 3 na dvojku, tak meziplyn stav prilis neovlivni. Nevim - bud to neumim, nebo to nepomaha. Takze zahada pretrvava. Je mi jasny, ze kdyby to slo se spojkou nebo s meziplynem tak to jsou synchrony, ale takto???

Autor:  futura [ 01 úno 2005 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

No prave, proto mi to jako synchrony moc nepripada a zkusil bych proverit ulozeni prevodovky na silentblocich, jestli to nejni nekde zkrizeny, nebo zkusit uplne znova ustavit tahla. Dela to jen ta 2? Ono uvnitr kdyz je to jednou serizeny z vyroby je mala pravdepodobnost, ze by se neco rozhodilo, pokud by neco neprdlo, nebo neco takovyho. Ale to by asi melo vliv i na razeni alespon jednoho dalsiho stupne .

Autor:  Návštěvník [ 01 úno 2005 17:58 ]
Předmět příspěvku:  dvojka

To me taky napadlo a tento argument vyrazuje z problemu tahla. Nastesti to dela jen a jen dvojka. Tedka jak trochu venku priteplilo, zase to radi o neco lepe. V lete jsem ten problem temer nepozoroval. Dneska jsem s tim zase trochu ujel a schvalne jsem si dal pozor naten meziplyn a rekl bych zlepseni cca o 15-20 % subjektivne. MOzna to tak bylo tim, ze uz to bylo prohrate.

Autor:  bibo [ 01 úno 2005 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě máš trochu ohnutou vidličku řazení v převodovce a ta ti tam drhne

Autor:  futura [ 02 úno 2005 08:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ja nevim, ta vidlicka na dvojce radi i za 1, navic je to profilovanej kus, tam mi to nepripada prilis pravdepodobny. Porad me napada to tahlo od razeni, kdyz radim 1, tahlo z prevodovky taham, vetsinou jde tento pohyb lepe a snadneji, nez zastrcit, coz je pripad dvojky.Osobne bych nejdriv vyloucil tuhle moznost a teprve potom bych sel po tech horsich a drazsich.

Autor:  Návštěvník [ 02 úno 2005 10:01 ]
Předmět příspěvku:  dvojka

No je pravda zase, ze 1. tam jde extremne dobre. Rekl bych, ze ji tam dam klidne bez problemu i pri rychlosti 20-30 km/hod a bez meziplynu, coz neni taky uplne normalni. Ale bral jsem to spis jako vyhodu.

S tou vidlickou bych to taky nevidel. To by tam bylo porad neco slyset a to neni.

Kdyz bych sel po tech tahlech, proc teda se to po zahrati chova daleko lepe nez za studena. Zeby tepelna roztaznost materialu??

Diky za pomoc.
Prema

Autor:  futura [ 02 úno 2005 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

To zlepseni pri vyssi teplote me mate, na tahla hlavni by to vliv mit nemelo. Ale napada me, ze na ty hrideli radicich vidlicek jsou ty potvory pojisteny jen segrovkou, aby sedely tam, kde maji. Musim se kouknout, jestli zrovna u ty 2 je v ceste segrovka a jestli u 1 se to opira jinde, potom by tu byla moznost, ze kdyz je to teply, tak to muze radit lip, protoze to nemusi prekonavat jeste odpor studenyho a hustyho oleje. Ale jsou to spekulace, pokud se to bude zhorsovat, asi ti stejne nezbyde nic jinyho, newz sehnat jinou, nebo tuhle otevrit a omrknout. Z financniho hlediska vychazi lip ta jina, i kdyz rozebiras doma sam, musis nektery veci vymenit, takze to taky neni laciny.

Autor:  PH [ 12 úno 2005 16:50 ]
Předmět příspěvku: 

Mam podobny problem vsechny kvalty jsou radit naprosto hladnce a presne, jen kdyz radim dvojku, tak jde jakoby pres zuby. dela to v podstate pokezde, kdyz radim za 2 ale parkrat uz se mi taky podarilo zaradit uplne hladce. Nedela to hlavne, kdyz auto stoji (taky ne pokazde), jak se rozjedu muzu drzet spojku jakkoliv dlouho a stejne to drhne. Co by to mohlo byt?
Pripadne, na kolik asi tak vyjde jina prevodovka? Jsou stejne u vice typu, nebo ma xr3i specifickou?

Autor:  JOSH [ 12 úno 2005 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Teď když je zima, tak to je uplně mazec.Mám strach, že to budou ty posr.... synchrony :cry:

Autor:  deekay [ 13 úno 2005 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

kdyz je zima taky me to pridrhne pri razeni z 1 na 2, tak radim s dvojitou spojkou a pohoda, takze je to synchron, pri razeni z 3 na 2 to chodiva ok takze staci jen fakesnej meziplyn pro vyrovnani otacek a neni nutny dvoji vyslapnuti spojky, kdyz se prevodovka zahreje je to ok, takze mozna bude stacit u me vymenit olej

Autor:  Plžík [ 15 úno 2005 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, já mám převodovku dobrou, ale při řazení dvojky také v páce cítím, jak to drhne. Na jednom starém fiatu jsem měl v riti synchrony a tam jsem musel auto rozjet na jedničku, počkat až spadnou otáčky a pak teprve pomalu zařadit dvojku aby to nekřachlo. Ale tady to nepomáhá - a máte pravdu, nejvíc to dělá když je to zmrzlé!

Autor:  Návštěvník [ 16 úno 2005 18:12 ]
Předmět příspěvku:  prevodovka

Panove nechci vam brat iluze s vymenou oleje, ale z vlastni zkusenosti je zmena lepsi cca o 10 % a prachy v cudu. BTW mam prevodovku MTX-75.

Proste jsem se smiril s tim, ze tato prevodovka ma bud dvojku obecne spatnou, nebo mam v haji synchrony. Pres leto jsem tento problem prakticky neresil (s vyssi teplotou problem odpada) a kdyz se nas... tak to necham spravit.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/