fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 kvě 2024 13:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Automat nejede, uklidněte mě...
PříspěvekNapsal: 13 zář 2006 20:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Mám Escorta 96, je to kombík s automatickou převodovkou. Dneska při cestě z práce jsem najednou začal pozoroval, že při rozjezdu a při akceleraci auto nemá dostatečné zrychlení. Zepředu se při akceleraci ozývalo "drhnutí" jako když jedu po štěrku. Při plynulé jízdě ve vyšších rychlostech byl klid. Postupně to bylo s rozjížděním a akcelerací čím dál horší, v kopci auto odmítalo podřadit (nepomáhalo přeřazení na stupeň "L", ani prudké sešlápnutí plynu) a když jsem nakonec zastavil u světel, už jsem se nerozjel. Teď stojím na mírném kopečku. Parkovací poloha "P" funguje, když však dám "D", auto sjíždí dozadu. Motor normálně startuje, stěrače stírají, ostřikovače ostřikují...
Lidi, uklidněte mě, že je to jenom spojka. Že to není převodovka.
Díky za každé vlídné slovo. :)

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 zář 2006 20:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 pro 2005 21:56
Příspěvky: 785
Bydliště: doma
Klídek,kdyby to byla převodovka,rachotí to asi trošku jinak a tohle jsou spojkový symptomy.
Akorát tě asi malinko vystraším tím,že spojka bude asi o dost dražší odstředivá u automatu,než normální.Chtěl jsem kdysi měnit na Corolle a radši jsem se auta včas zbavil.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66KW,MK VI-už ho nemám
BMW 530d rv.2009
BMW 318TDS rv.1999
BMW K1300GT
Motto:jak to má kola,nebo kozy,budou s tím furt problémy
Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 zář 2006 23:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Fakt tam nic nerachotilo, jen jsem slyšel to tlumené drhnutí.
Díky za diagnózu i za uklidnění, představa nějakých šedesáti (nebo kolika) tisíc za převodovku mě vyděsila a vzhledem k ceně auta bych ji asi nerozdejchal. A můžu se zeptat na odhadovanou cenu spojky (s výměnou v servisu)? Tedy jen řádově: Deset tisíc? Patnáct? Nebo víc?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 zář 2006 06:34 
Offline
Forďák

Registrován: 30 bře 2006 18:43
Příspěvky: 81
kamosovi menily v tempu a stalo ho to komplekt 11t

_________________
Ford Escort 1.6 D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 zář 2006 16:56 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Asi se ti rozpadl ten železnej "řemen" v převodovce... nás oprava stála cca 30000Kč ve Fordu. Začalo to šustit a asi po 15-20km konec :(

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 zář 2006 20:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
To dj.DEKL:
Téma "CTX dořadilo" jsem četl a moc mě teda nepotešilo. On by to opravdu mohl být ten "klínový řetěz" ve variátoru a "drhnutí" mohly být ony ocelové klínky poskakující po kuželových kolech. Četl jsem tam cosi o součástce za 1000 Euro a celkové ceně 50 tisíc. To je pro mě stejně nereálné jako legrační cena 90 tisíc za nový variátor, kterou mi předběžně naznačili, když jsem volal do servisu. Nu což, v pondělí jim to tam nechám odvézt a hýn se hukáže, co pěkného tam najdou. Panáka už mám pro jistotu nalitého.
BTW, jak to tenkrát s tím CTX dopadlo?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 zář 2006 20:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
dj.DEKL:
Sorry, mám oči z Kašparovy krávy, tys ve svém příspěvku už odpověděl. No, 30 tisíc do auta, které jsem před rokem koupil jen o něco víc než za dvojnásobek, to asi... asi... asi ne. I když jsem do něj už mezitím vrazil skoro dalších čtyřicet.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2006 03:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Aby to nevypadalo, že jsem to téma hodil přes palubu: Auto už je ve fordím servisu, ale příčinu závady zatím neznám.
Transport odtahovkou do servisu se neobešel bez jednoho překvapení. Po zkusmém nastartování a zařazení "D" se auto kupodivu rozjelo. I zpátečka fungovala. V obou případech však rozjezd doprovázelo známé "drhnutí" a zvenku bylo očividně vidět, jak přední kola "poskakují", skoro jako vteřinová ručička na hodinkách. Převod mezi motorem a koly tedy neodešel "definitivně", ale během stání se "nějak" vrátil do částečně funkční podoby.
V servisu se nejdříve podívali na vše, co vede z převodovky ven (diferenciál, homokinetické klouby, polosy, nápravy, kola...), a nezjistili žádnou závadu.
Poté vyndali motor a zkotrolovali jakýsi "spojovací segment" mezi motorem a převodovkou - prý je také v pořádku. Nevím přesně, co tím "segmentem" měli na mysli - možná to byl hydrodynamický měnič přenášející pohyb mezi motorem a variátorem.
Poslední etapou bude otevření pouzdra převodovky a kontrola samotného variátoru, což má být hotovo v nejbližších dnech. O výsledku vás budu samozřejmě informovat.
Moje prozatímní hypotéza (a technik v servisu ji považuje za reálnou) je ta, že by mohlo jít o poruchu v mechanismu, který k sobě přitlačuje kuželová kola variátoru. Ten mechanismus je tvořen jednak pružinami, které tlačí dvojice kuželových kol proti sobě, a také hydraulikou která zajišťuje plynulou změnu mezery mezi koly (když se u jedné dvojice kol mezera zvětšuje, u druhé se musí zmenšovat a naopak). Bude-li to pružina, půjde ji (doufám) nahradit jinou, i kdybych si ji měl nechat udělat v nějaké "pérovně" na míru. Bude-li to hydraulika, budu se modlit, aby ji šlo opravit pouhým vyčištěním a opětovným naplněním novou kapalinou. V opačném případě mi asi nezbyde, než zkusit přestavbu na manuál, protože podle sdělení technika v servisu cena náhradních dílů na variátor začíná někde na 30 tisících a končí 90 tisíci za celý nový variátor, což jsou pro mě naprosto nepřijatelné částky.
Škoda jen, že z dosavadního jednání se servisem si nejsem úplně jistý, že chtějí příčinu závady najít za každou cenu, a že jsou ochotni hledat i jiná řešení, než je pouhá výměna jednoho dílu za nový. Ale možná se mýlím. Při posledním rozhovoru jsem si vymínil, že chci otevřený variátor vidět, s čímž souhlasili. Vyjde-li to, zkusím udělat i nějaké fotky. A hýn se hukáže, co dál...[/i]

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2006 10:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Kde to máš v servisu?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2006 11:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
dj.DEKL:
"Hajmi" v Praze 4-Michli, ale zatím s nimi žádné špatné zkušenosti nemám, takže nechci, aby mé příspěvky vyzněly jako kritika.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2006 11:49 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
My to měli u Maiera na Podbělohorský...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2006 22:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Jen tak pro zajímavost, tohle je fotka variátoru Durashift CVT užívaná u nového Focusu C-MAX (stažená z webu). Základní princip (kuželová kola a "tlačný" řetěz z několika stovek klínových segmentů) je zřejmě podobný jako u variátoru CTX použitého u Escortů, navíc však obsahuje převody pro "manuální" sekvenční řazení. Sám jsem zvědav, jak moc se od tohoto obrázku bude lišit pohled do rozebraného CTX.
Obrázek

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Rozebraný variátor CTX
PříspěvekNapsal: 25 zář 2006 18:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Dnes jsem se byl v servisu podívat na rozebraný variátor CTX a přináším pár komentovaných obrázků. Snad se budou někomu hodit.

Rozebraný variátor vypadá skutečně úctyhodně. Opravdu pěkný kousek opracované oceli...

Obrázek

Hlavní příčina poruchy se zdá být jasná: "Klínový" řetěz variátoru má prasklou jednu z mnoha tenkých ocelových obručí, které drží celý řetěz pohromadě (horní šipka), a poškozené (i když ne úplně vypadlé) jsou i některé klínky (spodní šipka). Tahle "díra" zřejmě působila ono "drhnutí" a upadlé kousíčky řetězu zapadlé mezi řetěz a kuželové kolo zřejmě byly příčinou prokluzování a špatné akcelerace.

Obrázek

Celý vnitřek je bohužel plný nasekaných úlomků klínků a ocelové obruče řetězu. Ty součástky jsou z nesmírně pevné oceli a jsou velmi, velmi ostré.

Obrázek

I zvenku je vidět, jak se úlomky v převodovce mlely a posekaly povrch soukolí.

Obrázek

Největší průšvih lze ale zřejmě čekat uvnitř citlivé hydrauliky. A to nejen ve viditelných částech ("labyrint" dole)...

Obrázek

...ale hlavně v té nejdůležitější části hydrauliky, kam se prakticky nedá dostat.

Obrázek

Co bylo prvotní příčinou poškození řetězu, to se už asi nedá přesně určit. Možná únava materiálu, možná "něco" jiného, co se při jízdě uvolnilo a do řetězu narazilo. Množství ocelových střípků rozesetých po celé převodovce (hlavně v hydraulice) vylučuje možnost prosté výměny řetězu. Samotné součástky řetězu (pytlík s klínky a obručemi) prý stojí kolem 20 tisíc Kč, což i s prací odpovídá ceně 30 tisíc, kterou uvádí "dj.DEKL". Bohužel, moje situace je vinou střípků trochu jiná a jediným řešením se zdá kompletní výměna za repasovaný variátor se zárukou v ceně 90 tisíc Kč nebo výměna za kompletní variátor z bouračky s nejasnou prognózou. Obě varianty se mi zdají nereálné.
Technik servisu mi však nabídl přestavbu na manuál a velmi předběžně ji odhadl na 15 až 20 tisíc Kč. To je cena, za kterou do toho půjdu.
Ledaže by měl někdo z vás na prodej málo jetý variátor za rozumný peníz. Nebo vás napadá ještě jiné řešení?
Předem děkuji za případné rady.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2006 20:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Zajimalo by me za co utratis tech 20 litru.Starsi prevodovka rekneme 5 a patnact za serepeticky kolem a praci?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2006 21:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Tak dej vědět jak postupujou s přestavbou... je např. jiná ŘJ jednotka, MAF a dalších pár věcí...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2006 22:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Karel:
Kromě samotné převodovky také spojka, pedály, páka, zřejmě onem MAF-senzor a bůhvíco dalšího. Někde tady na fóru jsem našel odhadovanou cenu za přestavbu kolem 10 až 15 tisíc, takže mi těch 15 až 20 tisíc nepřijde zas až tak moc. Konkrétní cenovou nabídku mi ale udělají později, až zjistí ceny všech dílů a jejich dostupnost. O nové řídící jednotce nemluvili, prý není až tak bezpodmínečně nutná. Že auto nebude mít úplně optimální výkon a že bude mít třeba krapet vyšší spotřebu, to mi až tak nevadí, stejně ho budu mít jen několik málo let.
I za těch 20 tisíc ho rád nechám zprovoznit, protože prodat na náhradní díly se mi ho přece jenom ještě nechce...

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2006 11:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 09:38
Příspěvky: 446
Bydliště: Krupka - Soběchleby
No držím palce. Hlavně zjisti,zda ti ještě zařídí změnu převodovky ve velkém TP,aby jsi na STK neměl problém.

_________________
Escort 1,3 MkIII - Tuzex - koupím interier a chrom.lišty oken,r.v.83 "PEPEK"
Escort XR3i Cabrio MkIV - originál a tak i zůstane ,motor L4B KE-Jet ,vše v elektrice i střecha - komplet po GO - 2 roky práce "LUĎA"
Škoda Octavia 1963,Škoda 100
http://www.fordfans.cz/galerie/index.php?cat=10127


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2006 19:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Xenotoca:Mas pravdu vono se to opravdu dost lisi.Myslim automat-manual.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2006 22:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
velmi ti doporucuji koupit celyho nabouranyho ecorta, nekupuj jen veci na predelani z automatu na manual, protoze zjistis, ze ti dalsich 100 veci chybi a vyjde ti to daleko draz....predelavali mi golfa ze strikacky na karburator a hruza a des....ja v tvem pripade (mam taky automata) bych jednoznacne sel do predelani na manual...pokud mas pekny auto...ale docela by me zajimalo, kolik teda ten automat vydrzi, nebo to s tim jezdit nejak humpolacky? myslim ze 200tisic km by vydrzet mel....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2006 22:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
carPWR:
Já to předělávat nebudu, to bych nezvládl. Zatím čekám na cenovou nabídku ze servisu (měli by se ozvat každým dnem) a na jejím základě se rozhodnu, co dál. Bude-li nabídka příliš vysoká, asi si to odvezu a zkusím se zeptat tady, jestli by mi někdo tu přestavbu neudělal.
Auto jsem koupil loni v autobazaru (majitel mě zná a neměl zájem mě natáhnout) s údajnými najetými 101 tis. km. Stupeň opotřebení interiéru tomu celkem odpovídal. Převodovka byla prý "po repasi", každopádně zvenku bylo vidět, že je nově těsněná (což je poznat i na fotkách). Co bylo obsahem oné "repase", to netuším. Možná tam předchozí majitel napáchal nějaký prasecký provizorní bastl, v jehož důsledku se po pár tisících kilometrů někde "cosi" utrhlo a nadělalo to paseku v řetězu. Majiteli bazaru to nevyčítám, protože on do té převodovky nemohl vidět a v době koupě (a vlastně až doteď) auto jezdilo skvěle. Ano, i v servisu mi tvrdí, že variátor by měl vydržet alespoň těch 200 tisíc km a že se s takovouhle závadou ještě nesetkali.
Stylem jízdy patřím spíš mezi "opatrné taťky" a nemám pocit, že bych tu převodovku něčím "rasil".

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz