fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 kvě 2024 02:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2006 21:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Tak teprve dnes (po téměř dvou měsících) mám eskortíka zase doma. Přestavba na manuální převodovku stála v servisu přibližně 25 tisíc Kč, díly na přestavbu dovezli z Německa a posledních 14 dní čekali jen na poslední maličkost - na plastový kryt konzole řazení. Díly samotné přišly na cca 15 tisíc, zbytek ceny tvoří práce, olej a různé drobnosti). Řídící jednotku nechali původní a technik mi říkal, že v některých situacích (například po nastartování) je poznat, že řídící jednotka svou automatickou převodovku "hledá". Na jízdních vlastnostech ani na spotřebě se to prý nijak neprojevuje, což mohu po prvních několika desítkách kilometrů potvrdit (nebo to alespoň nepoznám).
Otázku zápisu změny do TP jsem zatím neřešil a ani nevím, zda ji mám nějak řešit. Ve velkém i malém techničáku je sice automatická převodovka uvedena, ale při kontrolách to prý nikomu nevadí. Přesto se pro jistotu ptám:
Máte nějaké informace o možných problémech s "automatem" přestavěným na "manuál" při silničních kontrolách nebo při STK? Pokud ano, tak jakou dokumentaci si mám připravit, aby mi na STK (nebo snad na dopravním inspektorátě?) změnu zapsali? Stačí pouhé potvrzení ze servisu o provedené přestavbě, nebo je nutné absolvovat nějaké byrokratické homologační martyrium?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2006 22:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Gratulace k opětovné pojízdnosti a úspěšné přestavbě :wink:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2007 21:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
s tema 200000kmvydrze automatu mas pravdu trochu jsem po tom pidil a tech 200 je realnejch pri slusnym zachazeni ujet v pohode, jinak ohledne prepsani manuala na automat videl bych to nechat to na STK, policajt asi problemy delat nebude, protoze si toho ani nevsimne...me se uz nekolikrat stalo, ze sem nekoho vezl a on az kdyz vystupoval rekl, tyjo ty mas automata??? :-))

Ohledne ceny prestavby 25000 to je docela dost ne....? pocitas v to co vsechno pro zajimavost??

A ohledne RJ co ja vim, tak rozdil v ridicich jednotkach je ten, ze "Automatova" nedovoli v zadnem pripade motoru chcipnout, take motor ma trochu vetsi tocivy moment 136Nm proti 134Nm a ma ho polozeny o tisic otacek vyse na 4000....to "hledani" prevodovky ridici jednoutkou bych videl v tom, ze je RJ zblbnuta tim ze nevi, jaky je zarazeny kvalt......

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2007 18:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
carPWR:
Těch 25 tisic zahrnuje náklady na kompletní přestavbu "na klíč" ve fordím servisu. Tedy nejdříve demontáž a úplné rozebrání staré převodovky (kvůli zjištění závady), koupě všech dílů nutných pro přestavbu (spojka, převodovka, pedály, mechanika řazení ap.) v dostatečné kvalitě (+ jejich případná oprava či repase) a kompletní montáž, seřízení, zkušební jízdy ap. Zkrátka vše od okamžiku přivezení nepojízdného auta do servisu (kdy jsem ještě netušil, co s autem je) až do okamžiku odjezdu opraveného auta z brány. Drtivá většina dílů byla dovezena z Německa, prý kvůli větší kvalitě, než je na našich vrakovištích. Výši ceny posoudit neumím, protože přestavba v této ceně byla jediná, kterou se mi podařilo sehnat. Poptávku jsem zveřejnil i tady na fóru (a také v inzerci), ale žádnou nabídku jsem nedostal. A čekat s nepojízdným autem (které navíc mohu odstavit leda na ulici před domem) s nadějí, že možná někdy za pár měsíců ušetřím pár tisic, to se mi opravdu nechtělo.
Jinak po dvou měsících (a ujetí přibližně 1,5 tisíce km) musím konstatovat, že auto jezdí naprosto bez problémů, převodovka řadí přesně a spojka zabírá tak, jak má. Vždy po nastartování pozoruji "dvojitý" vzestup otáček: Nejdříve vylezou na nějakých 1200, pak klesnou na volnoběžných 800, za nějaké tři sekundy se totéž zopakuje a teprve pak otáčky zůstanou na těch volnoběžných cca 8 stovkách. Při velmi rychlém poklesu otáček (například ze 4,5 tisíc pod 2 tisíce) cítím, že na okamžik otáčky zakolísají. Motor mi však ještě nikdy nechcípl, ale samozřejmě nevím, jak se bude chovat ve větších mrazech (v letošní zimě se to ještě jaksi nedalo zjistit).
Celkově mohu říci, že těch peněz za přestavbu nelituji a pevně doufám, že mi eskortík ještě nějaký ten pátek vydrží. Představa, že bych měl znovu pracně hledat rodinný kombík, kam za rozumnou cenu celkem pohodlně nasoukám svých 205 cm výšky (o hmotnosti raději nemluvě) mě nijak neláká.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Prestavba z automatu na manual
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2007 23:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Nazdar Lidicky, tak ja som si prestavbu urobil sam so svagrom, akurat tam mam problem so startovanim pretoze automat sa startoval bud pri zaradenom P alebo N. Dalsi problem su otacky, sranda je ze jeto v jednom kably. Ak je spojeny tak nastartujem ale mam obmedzene otacky iba na 4000, ale ked kabel rozpojim tak mi idu otacky na maximum ale zase nestartuje. Inac je vsetko v pohode ale toto mi poriadne zerie nervy lebo tomu nevieme prist na klb. Ten kabel ide do pojistkovej skrynky. Vedel by mi niekto poradit??? Prosim :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2007 07:40 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No já automat nemám, ale jestli nad tím tak uvažuju, tak ten kabel byl nejspíš zapojený do převodovky na čidlo pozice páky, které právě dovolilo nastartovat jen při zařazeném P nebo D. Takže buď si na to uděláš vypínač, nebo zbastlíš nějaký bazmek á la automatický spínač světel, který ti to relátkem sepne sám. Ještě mě tak napadá, že na pojistkové skříňce existuje relé "engine running" (tuším od 2/95 pozice R1...?) které by tu funkci taky mohlo zastat. Ale jak říkám, automat neznám...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Prestavba automat-manual
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2007 15:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
To rele R1 je znacene ako zamok zapalovania, myslis toto? Definuj mi prosim ta AUTOMATICKY SPINAC SVETEL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2007 18:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
http://www.autodilyprodej.cz/Category.asp?c=841
http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazev ... 2006011801
http://autoelektronika.megapark.cz/denni-sviceni/
atd... (strejdu Googla znáš? ;-) )

Akorát to nezapojíš na světla, ale na ten svůj kabel. Kapišto?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Alarm
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2007 21:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Ano, dakujem, uz som to objednal, nemas nahodou nejake skusenosti ako zapojit autoalarm? Znacka MOLPIR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2007 21:18 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Hmm, alarmy nedělám, ale když poprosíš Walkera, tak ti určitě poradí ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Alarm
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2007 10:48 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
jacho6380 píše:
Ano, dakujem, uz som to objednal, nemas nahodou nejake skusenosti ako zapojit autoalarm? Znacka MOLPIR


S autoalarmem by ti mel urcite prijit i navod k instalaci a pokud to podle nej nebudes schopen dat dohromady tak ti uz zadna rada nepomuze a sver to nekomu jinymu, pokud si nechceš zkurvit auto.
Vim, ze jsem neprijemnej, ale když obcas v autech vidim co nekteri domaci kutilove dokazou a ja pak hledam poruchu a nakonec to vyusti v to, ze to cely radsi zapojim znova a modlim se, aby dotycna vec nebyla odpalena....(a to nejsem autoelektrikar, ani nejak velkej machr přes tyhle věci :-) ).

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2007 00:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
jacho6380:
Já ti teda fakt neporadím, protože jsem u té přestavby nebyl. Ale mohu tě ujistit, že startuji normálně a otáčky přes 4000 taky bez problémů dostanu. Když se koukám do faktury za opravu, je tam mezi součástkami v souvislosti s převodovkou uveden jakýsi "konektor" za nějakých 50 Kč. Možná to buden onen "bazmek", který umožňuje startování bez ohledu na pozici řadící páky.
Mimochodem, po půl roce provozu jsem stále spokojen, i když v poslední době pozoruji, že zahřátý motor má občas tendenci chvilku držet vyšší otáčky i po uvolnění plynového pedálu. Netuším však, zda je to důsledek přestavby, nebo zda je problém někde jinde (volnoběžný ventil, lambda-sonda ap.). Každopádně to nechám vyřešit v servisu, protože na vrtání v těchhle citlivých záležitostech si netroufám.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2007 20:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Neviesš mi poskytnúť nejaký kontakt na tú firmu čo ti to robila?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2007 21:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Tie otáčky robia mimochodom aj mne aj keď to mám na ten vypínač


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2007 11:22 
Offline
Nováček

Registrován: 23 led 2007 14:13
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
jak to tak ctu co tu pises o automatu. Tak jsi myslim ze je celkem normlani ze startuje v poloze N nebo P. Mam automat taky snad v ostatnich polohach bych to ani nedoporucoval. Protoze budes mit hned zarazeno, teda aspon si to myslim. Ale jeden dotaz k tomuhle tematu. Celkem mi posledni dobe drzi automat vysoke otacky. kolem 2500 a to jedu 50km/h ovsem pokud pustim nohu z plnyu okamzite klesne na 1800, jakoby podradi.. ale donedavna to nedelalo. Nevite cim to muze byt?

_________________
Ford Escort 09/97, 1.6l, automat, grey, Gia, ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 čer 2007 00:30 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 12:13
Příspěvky: 10
Bydliště: Olmiq
Mám stejný problém, mám přestavenou převodovku z CTX na manuál a točí mi maximálně 4000 otáček za každých okolností. Mám teda podle mě několik možností, buď sehnat řídící jednotku z manuálu stejné motorizace a vyměnit ji (myslím že by to mělo jít, ne???) a nebo mi nějáká dobrá znalá duše poradí kde najdu ty dráty od původní převodovky a jak si pohrát s tím vypínačem respektive na který dráty ho připojit. Jinak jede suprově, krom těch otáček bych nepoznal že to byl automat. Taky podotýkám že jsem přestavbu nedělal sám a jsem jak bych tak řekl technicky zdatný nováček tak prosím kdo víte cokoliv tak poraďte. Dík;)

_________________
Escort kombi 1.6 16V, 09/1996, Ghia, black, plná palba, původně automat teď manuál...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 čer 2007 13:39 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 čer 2007 12:13
Příspěvky: 10
Bydliště: Olmiq
Tak je to v cajku! Už točí až do nebes, trochu jsem si pohrál s káblíkáma co měli na starost indikaci zařazených stupňů a už to frčí jak má:) Večer přinesu podrobný návod jak na to pro ty co mají nebo někdy budou mít stejnej problém.

_________________
Escort kombi 1.6 16V, 09/1996, Ghia, black, plná palba, původně automat teď manuál...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Automat-manula
PříspěvekNapsal: 29 led 2008 21:49 
Offline
Nováček

Registrován: 19 led 2008 11:55
Příspěvky: 9
Bydliště: Vysočina
Zdravim. Take se mi dostal do ruky predelany Escort z automatu na manual a docela by me zajimalo jak nejrychleji, pripadne nejlevneji odstranit omezovac otacek, ktery tam je nastaven na 4000ot. Jinak jsem s vozem zatim spokojen, ale zajimalo by me take jestli nekdo kdo tuto prestavbu v minulosti prodelal nezjistuje postupem casu nejake velke problemy nebo podobne. Jak jste resli zmenu v e velkem technicaku? Pry se jedna o prestavbu a musi to schvalit vyrobce :-( Dekuji kazdemu za odbornou radu a pomoc.
PS:vim, ze toto tema zde jiz bylo reseno, ale stale nevim jak na to.

_________________
Ford Escort combi, Ghia, 1600 ccm, 66kw-90 PS, 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2008 03:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Maťa:
Změnu v techničáku jsem zatím neřešil, počkám si, jestli si toho všimnou v létě na STK ;-). Ve fordím servisu mi tvrdili, že přestavba z automatu na manuál je výrobcem povolená (čemuž věřím, protože u jiných značek se to také běžně dělá) a že ani policajti, ani technici na STK na to moc nekoukají. A že kdyby mi náhodou chtěli dělat problémy, napíšou mi na kus papíru potvrzení o provedené přestavbě.
Po více než roce od přestavby musím konstatovat, že jsem s autíčkem velmi spokojen. Jezdí svižně, na motoru je vidět, že je po letech provozu s automatem "odpočatý" a kombinace s repasovanou manuální převodovkou se mu očividně líbí, a to navzdory tomu, že mu zůstala původní řídící jednotka, která (prý) má nastavené optimum na jinou úroveň otáček než řídící jednotka u manuálu.
Přestože motor zbytečně nevytáčím, když chci, přes 4000 otáček se dostanu. Jako totální laik ovšem netuším, co při té přestavbě "ufikli" (nebo naopak přidali), aby ten omezovač vyřadili. Možná už na to přišel "jacho6380", který se tu se stejným problémem potýkal v květnu.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Automat-manual
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 18:22 
Offline
Nováček

Registrován: 19 led 2008 11:55
Příspěvky: 9
Bydliště: Vysočina
Diky za odpoved. Nemel by jsi nahodou nejakej kontakt na ten servis. Mate nekdo jinej tip jak vyrusit ten omezovac. Znamej doporucuje prehrat ridici jednotku, ale mam z toho trochu obavy.

_________________
Ford Escort combi, Ghia, 1600 ccm, 66kw-90 PS, 1996


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz