fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Špatně se mi řadí zpátečka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=730
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 02 říj 2004 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Špatně se mi řadí zpátečka

Vlastním 1,6 16V r.96,když řadí zpatečku tak občas to jde kolo na kolo i přes to že mám spojku sešlaplou co nejvíc to jde.Občas to ale vůbec neudělá a R tam padne krásně hladce(teplá převod.).Když řadím ráno tak zařadím úplně hladce(studená převodovka).Řazení zpátečky mám normální bez kroužku takže asi převodoka A.Je naprosto suchá a olej je 3mm pod kontrolním otvorem.Spojka mi zabírá dost u vrchu.
Myslíte že mám spojku v háji? Nebo je tento jev u Fordů normální :? ?
Díky za odpovědi,Pavel

Autor:  Návštěvník [ 02 říj 2004 12:01 ]
Předmět příspěvku:  zpátečka

No já myslím, že není třeba se vzrušovat, dělá mi to taky. že občas jde jakoby zub na zub, ale stačí pustit a znovu vymáčknout spojku a pak už zařadím v pohodě, je to asi u Es. normální jev, pokud nemáš s řazením žádný jiný problém tak bych to za poruchu nepovažoval, ale když v tom člověk nesedí tak se to těžko posuzuje.

Autor:  Návštěvník [ 02 říj 2004 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

Občas mi jde zpátečka také hůř zařadit, ale opětovné sešlápnutí spojky (někdy i dvakrát) vše vyřeší.

Autor:  Chorche [ 02 říj 2004 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

Manual k Ford Escort na strane 30 pise:

"Mechanicka prevodovka

Petistupnova - typ A


Zpatecku radime pouze tehdy, kdyz vuz stoji.

Pri zarazovani zpatecky uvedeme radici paku do neutralni polohy a zatlacime radici paku uplne doprava proti tlaku pruziny a pak zatlacime smerem dozadu.

Aby se zamezilo hluku pri razeni zpatecky, pockame priblizne 3 sekundy pri seslapnute spojce a stojicim vozu."

U mne to funguje, tak Ti to treba pomuze taky.

Autor:  Milan [ 02 říj 2004 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

Mně jde zpátečka řadit taky blbě (občas), nechce se zaklapnout až dozadu . Je to i v případech kdy auto několik hodin stálo (nejelo). U mně stačí vyšlápnou spojku, znovu sešlápnout a je to OK.

Autor:  Standa [ 04 říj 2004 06:40 ]
Předmět příspěvku: 

Převodovka typu A jak je popsáno v manuálu nebo taky IB/IB5 není pro zpátečku vybavena synchronizací. Jestli potřebuji rychle zařadit zpátečku a nechci aby šla přes zuby, tak to nejrychleji jde tak, že po vyšlápnutí spojky zařadím nejdřív 4 a pak hned zpátečku. Zařazením 4 dojde k přibrždění hřídele a zpátečka pak zaskočí hladce a není potřeba čekat 3 s po zastavení.

Autor:  BATMAN [ 04 říj 2004 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mam tento problem, ktery ovsem spada i na 1čku.
1 nebo 2x zmacknuti spojky to vyresi. Nijak si s tim hlavu nelamu, asi je to u ES opravdu normal - pokud se nezacnou ozyvat zvuky podobne padu tasky s naradim ze schodu..... :twisted:

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 04 říj 2004 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jste mě uklidnili, dělá mně to u zpátečky to samé a říkal jsem si, aby se mně nevysypala převodovka. A teď vidím, že to dělá asi všem. Když nejde zpátečka zařadit, dám tam neutrál, pustím spojku, sešlápnu spojku a pak už to vždycky jde, i když někdy ten zvuk pořád není to pravé. Blbé je taky to, že mám v autě zámek převodovky (Medvěd blok), který funguje právě ve zpátečce a tak tam řadím někdy tu zpátečku jenom kvůli tomu zámku, i když bych to jinak nedělal.

Autor:  Návštěvník [ 14 říj 2004 21:09 ]
Předmět příspěvku:  řazení zpátečky

Díky za vaše příspěvky na toto téma.Po jejich přečtení jsem hned klidnější.PavelZ

Autor:  pinot [ 18 říj 2004 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

zdravim,mám stejý problém, někdy mi tam nejde docvaknout a když pustím spojku tak to jde přes zuby..a to tam mám druhou převodovku..asi to je fakt normál.. :?

Autor:  Návštěvník [ 20 lis 2004 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Asi tak, vubec bych to nepovažoval za něco nenormálního. Můj escort (1.6 16V, r.v.98) má najeto 56 000 km, řazení nemá žádné vůle nebo podobný nešvar a občas se mi při řazení R stane to stejné... To byste měli vidět u Š 120, tam to bylo na denním pořádku včetně jedničky, o podřazování ani nemluvě....

Autor:  Návštěvník [ 20 lis 2004 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

-petr- píše:
Asi tak, vubec bych to nepovažoval za něco nenormálního. Můj escort (1.6 16V, r.v.98) má najeto 56 000 km, řazení nemá žádné vůle nebo podobný nešvar a občas se mi při řazení R stane to stejné... To byste měli vidět u Š 120, tam to bylo na denním pořádku včetně jedničky, o podřazování ani nemluvě....


Probůh, místo 8 se mi tam zjevilo něco divnýho..???

Autor:  johan [ 22 lis 2004 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

To je v pohodě, byla tam osmička a pak závorka a chytré fórum z toho udělalo smajla v brejlích... Stane se. 8)

Mimochodem, mně šlo ve Š120 řadit docela dobře, skoro tak jako v Escu... teda žádnej zázrak, ale taky žádná krize. Zpátečka šla spíš líp, pěkně bez chroupání a rychle, jednička s citem i za pomalé jízdy vpřed (<5 km/h), stejně jak v Escu, akorát podřazení si žádalo jeden i dva meziplyny a to sice pořádný, protože motor měl už mizernou kompresi a než se vytočil, tak to trvalo i naprázdno proklatě dlouho...

Autor:  Návštěvník [ 22 srp 2005 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, také mám problém při řazení zpátečky...ale je to trochu jiný. Zpátečka jde zařadit dobře, někdy jde teda přes zuby, ale to mě příjde celkem normální, ale někdy-když je teplej motor- to udělá při zařazení zpátečky takovou divnou ránu. To už asi normální není, co myslíte? Čím to může bejt?
Mám esco 1,6 16V Zetec, r.95, Ghia...

Autor:  carPWR [ 22 srp 2005 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

to all: taky me to na skodovce dela (u eska ne :-)) nekdy pomaha (teda u jednicky a kdyz se s tim moc neserete) velmi jemne pustit kousicek spojku a pak tam kvalt "dozapadne"

to k. hollmanova: ta rana by mohlo byt takovy oslkivy "krup" to kdy se ti podari narvat zpatecku akorat tesne do zubu mozna...

to standa: to je pro me novinka ze jsou prevodovky dva typy (teda vim, ze je dlouha a kratka, ale jeste se ty dve rozdeluji na dalsi dve?? nebo blbnu?) jen by me zajimalo, ta prevodovka bez pojistky na Rku tak se zpatecka radi jako u skodovky? tj. je vedle 4ky? A ta s pojistkou je na stejnem miste? (ptam se proto, ze u skodovky finta se zarazenim 4ky a nasledne Rka nefunguje...)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/