fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Záměna převodovek
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=8162
Stránka 1 z 1

Autor:  Cabrio Driver [ 26 lis 2006 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Záměna převodovek

Mám Escorta MK IV s motorem 1.4... je možné zaměnit převodovku z XR3?

Autor:  skaldal [ 27 lis 2006 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

Zaměnit to určitě půjde, ale bude tam jinej převod. Pokud bys chtěl převodovku přímo na 1.4 tak jednu mám.

Autor:  Cabrio Driver [ 27 lis 2006 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Zaměnit to určitě půjde, ale bude tam jinej převod. Pokud bys chtěl převodovku přímo na 1.4 tak jednu mám.


Co jsem koukal, tak XR3 ma jednicku, dvojku a trojku kratsi, coz muze byt celkem vyhoda, ne? IMHO dosahnu vetsiho kroutaku, ale na spotrebe se to nejspis taky odrazi, ovsem zase ctyrka a petka ma prevod. pomer naprosto totoznej, takze by to mohlo relativne vykompenzovat rozdily ve spotrebe.

Pokud se mylim, opravte mne ;)

Autor:  Wizzy [ 27 lis 2006 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

No a nebude rozdíl i ve stálém převodovém poměru?

Autor:  Cabrio Driver [ 27 lis 2006 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No a nebude rozdíl i ve stálém převodovém poměru?


A jakej je v tom rozdíl? resp. mi pověz klady i zápory...díky ;)

Autor:  Wizzy [ 28 lis 2006 08:24 ]
Předmět příspěvku: 

Mimo poměrů na jednotlivých kvaltech mají převodovky ještě stálý převod a ten bude různý, u té 1,4 bude kratší, aby ten motor s autem pohnul, XR3i bude mít delší. Čísla ti neřeknu, protože je neznám :-)

Autor:  mrazik [ 28 lis 2006 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

A co se kouknout sem - http://www.fordfans.cz/technics/escort3_4.php
Tam jsou prevodove pomery uvedene :
____1.4____XR3
1st 3,58:1 3,15:1
2nd 2,05:1 1,91:1
3rd 1,35:1 1,28:1
4th 0,95:1 0,95:1
5th 0,76:1 0,76:1

Zpátečka 3,62:1 pro oba

Autor:  Wizzy [ 28 lis 2006 10:04 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak a je tam i ten stálý poměr - 1:3,84 pro 1,4 a 1:4,29 pro 1,6XR3i. Udivuje mě ale, že je to takhle, čekal bych to obráceně.

Autor:  Cabrio Driver [ 28 lis 2006 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Takže co na tom vidíte negativního? ;)

Autor:  Wizzy [ 28 lis 2006 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

No, asi nic :-) Jedině snad to, že to bude na 4 a 5 víc točit, takže spotřeba půjde trošku nahoru, zase by to mohlo na tu čtyřku a pětku trošku lépe zrychlovat.

Autor:  Cabrio Driver [ 28 lis 2006 16:33 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No, asi nic :-) Jedině snad to, že to bude na 4 a 5 víc točit, takže spotřeba půjde trošku nahoru, zase by to mohlo na tu čtyřku a pětku trošku lépe zrychlovat.


Asi jsme blbej, ale převody u čtyřky a pětky jsou stejný, jen jedna, dva tři jsou rozdílný :)

Autor:  Wizzy [ 28 lis 2006 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ano. Ale jak jsem se ti snažil vysvětlit, tak v převodovce se na celkovém poměru podílí ještě stálý převodový poměr. Kousek zpátky jsem ti je vypsal. No a když vynásobíš příslušný stálý s příslušnými převodovými, dostneš nějaká čísla. A teprve ty musíš porovnávat.

Autor:  Cabrio Driver [ 28 lis 2006 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

Už tomu rozumím :) Díky za vysvětlení ;)

Autor:  W50L [ 03 dub 2007 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě se přidám s dotazem, jak je to se záměnností převodovek na MK3 Escorta? A jak je to s překopáním z 4q na 5q co všechno se musí měnit.

Autor:  PADY [ 04 dub 2007 10:53 ]
Předmět příspěvku: 

To W50L: Záměna Mk3-IV by měla být bez problému.A dodělávat 5 na 4 kvalt je zoufalost.Jednodušší je sehnat celou převodovku.

Jinak moje první Esco bylo MkIII 1,1, kam jsem byl pak nucen dát převodovku z XR3. Po městě nádhérný odpich,dlouhé kvalty 1a2.
Jen v kopci jsem jezdil na 2-hý kvalt,místo za 3.

Autor:  W50L [ 04 dub 2007 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

No však jsem to tak myslel. Vyměnit celou převodárnu. Ale krom převodovky co je třeba vyměnit. Řazení a co dál?

Autor:  Tony [ 04 dub 2007 23:56 ]
Předmět příspěvku: 

z mk 4,převodovku na mk 3,by se muselo upravit,uchycení ke kastly,to je řešené jinak,ale z mk 5 na mk 3 jde,kulisu řazení ani měnit nemusíš,funguje i ze 4q,ale huř se trefujou kvalty,já sem tak jezdil sice 2 roky,pak sem sehnal 5q kulisu,a za dva měsíce sem ho prodal,sem si jí moc neužil už,ale nejlepší je měnit převodovku z mk 3,za tu co je z mk 3

Autor:  W50L [ 03 črc 2007 00:34 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dotaz, na motor CVH bude pasovat z DOHC i z OHV? Je tu v bazaru Orin za levno jen nevím, co je tam za motor.

Autor:  angličák [ 03 črc 2007 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tony píše:
z mk 4,převodovku na mk 3,by se muselo upravit,uchycení ke kastly,to je řešené jinak,ale z mk 5 na mk 3 jde,kulisu řazení ani měnit nemusíš,funguje i ze 4q,ale huř se trefujou kvalty,já sem tak jezdil sice 2 roky,pak sem sehnal 5q kulisu,a za dva měsíce sem ho prodal,sem si jí moc neužil už,ale nejlepší je měnit převodovku z mk 3,za tu co je z mk 3


Ehm, mk.IV a MK. III jsou takřka identické vozy, takže šarády s převodovkama jsou otevřeným bojem, jediný problém je nacpat převodovku z XR3i 8V, která je uchycená zespodu, neb tento vůz si navíc vozí pod motorem navíc nosník (ve stylu fiesty) a ona převodovka není uchycená k levému nosníku kastle, ale k onomu dodánému a absentuje na ní nálitek na držák do standard kastle, jinak se dá cokoliv, klidně i převodovka z Mk.V a výše. A kdyby přišlo na věc, tak i MTX....opravdu jediná problémový převodovka pro moznáž je z XR

Autor:  W50L [ 03 črc 2007 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to trochu oprava, IV má tu lyžinu pod převodovkou asi u všech.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/