fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spojka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=8276
Stránka 1 z 6

Autor:  krkstex [ 07 pro 2006 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Spojka

Ahoj,
začátečník potřebuje radu:
při řazení musím spojku šlapat až na podlahu, nejlépe až na asfalt, aby šlo řazení čistě,jinak při řazení cítím zuby. Nevím jak je na to lamela. Dá se nějak zkusit přitahnout lanko, nebo se to poposazuje na 1000 hranu? Na konci lanka je nějaká taková kostka,tak 7x7 cm.Jak poznám,že lamela už je nadoraz a je třeba ji vyměnit?

Autor:  mrazik [ 07 pro 2006 16:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ta kostka ma jen tlumit razy, ktere tam vznikaji. Melo by se to stelovat samo na tom tisicihranu - samostavu.

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 pro 2006 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

U Ford je samostav jak píše Mrazík, pokud už to nezvladá, je doporučená výměna. Určitě se to dá nějak alespoň na čas obejít, ale asi bych to spíš vyměnil. Co jsme kupovali lamelu na 98´ 1,6 tak to stálo i s praci do šesti tis.

Autor:  M. [ 07 pro 2006 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

kolik vam vydrzela spojka? uz mam pres 150tkm a jeste jsem nic nemenil :-D

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 pro 2006 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

Na tom Escu kde jsme ji měnili by mělo bejt prej 140tis .. když se měnila

Autor:  MV [ 07 pro 2006 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem na tom stejně jako Krkstex, musim spojku šlapat hodně na podlahu(kdyby to šlo, tak skrz), ale stejně ne vždy jde řazení úplně čistě(jsou trošku cítit zuby). Pak spojka začne trochu zabírat, ale úplně zabere až zase skoro v horní poloze pedálu - tedy spojka má hrozně dlouhej chod.
Samostav jsem před nějakým rokem měnil, ale i ten původní naprosto bez známek opotřebení nebo vady, po výměně žádná změna. Kupoval jsem ho ve Fordu podle toho původního, ale prodavač říkal, že podle systému by tam měl pasovat samostav s jiným průměrem toho ozubenýho kola(myslim, že jsou 55 a 58mm). Vzal jsem ten, co byl v autě(nepamatuju si, kterej průměr to byl - číslo mám na fotce: 89FB-7L583-AA), což možná byla chyba - že už někdo přede mnou použil jinej průměr.

Autor:  M. [ 09 pro 2006 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mne spojka chodi porad dobre, prave proto se divim, co vydrzi. Snad mi nezdechne nekde cela najednou :)

Autor:  Návštěvník [ 09 pro 2006 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mně taky bere až u podlahy,mechanik říkal že ta lamela je u konce životnosti.Teda u jinejch aut kdyš byla na konci tak klouzala.

Autor:  Standa [ 12 pro 2006 09:32 ]
Předmět příspěvku: 

Když spojka vypíná u podlahy tak je naopak lamela nová. Postupným opotřebením zabírá pedál stále výš, až spojka zabírat přestane a prokluzuje. Malé opotřebení pořeší u starších escortů do roku 95 samostav u novějších jimbus v pedálu spojky.

Autor:  Jurry [ 15 pro 2006 15:37 ]
Předmět příspěvku: 

Taky Hodně ale záleží jak je obroušenej přitlačák . já mam teď jinou taky jsem jí měnil .. Vysledek je takovej že mi zabírá dole ale když ten pedál jenom trošku sešlápnu tak už začne prokluzovat a to je vina přítlačáku :!: Ale jinak se s tim jezdit dá normalně... :wink: Přeju hodně síly a Velkej kýbl trpělivosti a nervů pro toho kdo si to dá doma pod kůlnou.. :)

Autor:  MV [ 16 pro 2006 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

Standa: mně se takhle spojka chová prakticky od začátku, co auto mám. A mám doklady od výměny, teď má spojka 70t km, tedy lamela se novou nazývat nedá, já s ní najel asi polovinu kilometrů.
Ještě jsem si všimnul, že pedál má v horní poloze "mrtvý chod" tak 1-1,5cm, než je cítit záběr. Někdy stane, že samostav o jeden zub cvakne a dostaví pedál tak, tak že mrtvý chod zmizí - to pak je záběr OK, spojka při úplným sešplápnutí vypne úplně a řazení jde bez problémů. Jenže dvě-tři sešplápnutí a je to jako předtím. Nicméně takhle se to chovalo s původním samostavem i po výměně.
Hrozně blbě se s tím jezdí(tragédie je popojíždění někde v zácpách), někdy je to horší, třeba teď jednou v týdnu - jednička tam skoro nešla, i ostatní kvalty jsem musel řadit pomalu, aby to nešlo přes zuby, podřazení na dvojku bez meziplynu nemyslitelný.

Autor:  Standa [ 17 pro 2006 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

To MV: Samostav ti určitě nechodí tak jak má, když jednou zabírá správně a jindy má mrtvý chod a přeskočí o zub. U novějších escortů už samostav není a půlměsíc se nastavuje ručně imbusovým sroubem v pedálu spojky. Možná je to důsledek toho, že samostav nebyl pro Ford spolehlivý a řešením pro tebe by bylo vyměnit pedál za novější, s ručním nastavením lanka spojky. Možná by chtělo ten samostav peohlédnout, jestli nejsou zase sjeté zoubky.

Autor:  Návštěvník [ 07 led 2007 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

Já to musim při řazení v klidu sešlápnout až na podlahu,stačí kdyš se pod to nahoulí tan gumovej koberec a už tam tan centimetr chybí.

Autor:  MV [ 07 led 2007 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ten gumovej koberec - úplně přesně vím, o čem mluvíš :wink:

Autor:  Karel [ 07 led 2007 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ja taky, ale pri plynu!Nekdy spekuluju proc to nejede. :-D

Autor:  Návštěvník [ 07 led 2007 23:50 ]
Předmět příspěvku: 

ten co se tam dáva v zimě abys tam nenatlapal vodu na ten púvodní,taková ta gumová vanička,vletě tam mám takové látkové.

Autor:  Honzík [ 08 led 2007 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

já můžu řadit s pedálem klíďo i dva centimetry nad podlahou a to bez jakých koli problému mám nalítáno 120000Km a v servisní knížce jsem se nedopídil že by jí někdo vyměňoval. Díky bohu alespoň spojka je dobrá :-D

Autor:  PAVEL [ 08 led 2007 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

doporučuji všem co mají esco starší než 95? - no prostě pokud vám nevyhovuje samostav, který mají esce před MKVII - stačí vám jenom sehnat pedál právě s mk sedmičky a vyměnit za ten váš. ten ozubený půlkruhh ze samostavu zůstává stejný, ale budete mít možnost seřídit si spojku imbusem který je součástí tohoto novějšího pedálu. výměna není vůbec složitá, pouze je tam málo místa ale při troše šikovnosti nemáte za půl hoďky co dělat - a hlavně dá se seřídit výška záběru spojky a nedělá to za vás nějaký podělaný samostav...

Autor:  Ládík [ 28 led 2007 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi, když se motor zaklepe při rozjíždění je to spojkou nebo ne. Když přidám trochu víc plynu, tak se rozjede normálně. Jinak jezdí o.k.

Autor:  Huskye [ 12 úno 2007 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, chci se zeptat, nevíte někdo co s emusí všechno na spojce měnit, jak se pálí? Už mi to někdy pohopsává to auto a spojka smrdí, povolit víc už to nemá cenu ten šroub. Musí se lamela i přítlačák, nebo stačí lamela? Jinak spojka neprokluzuje. A na kolik to tak vyjdE? Případně víte někde někdo o levném obchodě? Výměnu mám zdarma. Díky :-)

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/