fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna těsnění pod víkem ventilů
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=22429
Stránka 1 z 2

Autor:  Perňa [ 18 bře 2009 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Výměna těsnění pod víkem ventilů

Pro výměnu těsnění pod ventilovým víkem budeme potřebovat následující materiál.....
Obrázek

Použité nářadí:
Obrázek

Ze svíček stáhneme koncovky zapalovacích kabelů, které netaháme za kabely, ale za jejich koncovky, aby nedošlo k porušení kabelů
Následně povolíme dva šrouby, které drží kryt rozvodů je to ořech č.8
Sejmeme horní kryt rozvodů a poté vyšroubujeme 10ks šroubů s ořechem č.10.....po provedení těchto prací demontujeme sponu na hadici pro odvětrání víka ventilů, která se nachází v pravé zadní části víka při pohledu na motor.....
Obrázek

Sejmeme víko a naskytne se nám pohled na vačkové hřídele....nicméně vyčistíme dosedací plochy od usazenin a nečistot starého těsnění
Obrázek

Na víku odstraníme staré těsnění a rovněž provedeme operaci obdobnou jako na bloku motoru....
Obrázek

Přichystáme si nové těsnění a o-kroužky, které nasadíme na kovovvé vodítka, které jsou se nacházejí ve víku....
Obrázek

Následně položíme nové těsnění do víka a vložíme kovová vodítka do víka
Obrázek

No a nastává zpětná montáž, hlavně si dávat pozor při nasazování víka aby se nám těsnění nevyvěsilo a tím si ho zmáčkly, ale těsnění dobře drží...jen opatrně nasazovat.....
Zašroubujeme šrouby zpět a dotáhneme s citem až kovová vodítka šroubů dosednou na plochu hlavy.....nasadíme zpět hadici a kryt rozvodů a můžeme provést zkoušku těsnosti, zda - li nám někde neprosakuje olej.
Samozřejmě když už máme otevřenou kapotu zkontrolujeme si provozní kapaliny.....
Při pohodové práci nemáte za půl hodinky co dělat.


Děkuji za pozornost.....

Autor:  Bumerank [ 18 bře 2009 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

tohle se mi zrovna perfektně hodí...už se na to chystám od té doby, co napadl první sníh :lol: ..zima je potvora! :-D

Autor:  Bumerank [ 18 bře 2009 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

a ty o-kroužky by se měly dát nové?

Autor:  Perňa [ 18 bře 2009 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

To záleží na Tobě.....není nutné,ale pro klid v duši je to lepší....když už se vyměnuje těsnění....

Autor:  Jindra Spíchal [ 18 bře 2009 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

pěkná práce ,já chci taky :wink:

Autor:  skaldal [ 18 bře 2009 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Perňo, ještě ti tam chybí nejdůležitější aktuální téma: Jak vyměnit zimní kola za letní. :-D

Autor:  Perňa [ 18 bře 2009 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Skaldalku....mi co licem po celé republice a potkáváme ty nesmyslný modrý značky s bílou vločkou tak Ti to budou řešut až 1.května :-D :-D

Neboj od teď co budu dělat v garáži tak se budu snažit to dokumentovat... :wink:

Autor:  skaldal [ 19 bře 2009 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

Obdivuju tě, že na to máš trpělivost a čas. Že by za chvíli vyšla knížka od Břetislava Etzolda - Jak na to ve fotografiích? :lol:

Autor:  Perňa [ 19 bře 2009 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

:-D ..Zrovna včera jsem si to brblal pod fousy..... :-D

Autor:  Perňa [ 19 bře 2009 13:37 ]
Předmět příspěvku: 

I mistr tesař se někdy utne.....
Opravdu řádně kontrolujte jestli si těsnění dobře sedlo, páč mě nesedlo jak mělo a uhlo na straně převodovky u vačice výfuků.....povolil a srovnal...ted vše ok

Autor:  Bumerank [ 07 dub 2009 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

tak já přidám svou zkušenost: mám 1,6 16V se sáním přes hlavu a přes hlavu taky vede nějaká černá trubka s ventilkem (neví někdo, k čemu je?) - ta šla celkem snadno odšroubovat od úchytů na motoru a vyhnout do boku, aby se dalo dostat ke šroubům ventilového víka
...jenže takový tvrdý plech u škrtící klapky, který drží konec bowdenu lanka ovldání plynu, mi nedovolil sundat víko, i když už bylo odšroubované - tak jsem chvíli přemýšlel co s ním udělám (je přišroubován dvěma torxy pochybné velikosti - 25 se protáčela, 30 byla moc velká)...nakonec jsem sundal celou šrtící klapku (torx 30) a rovnou ji vyčistil...výměna samotného těsnení už byla phodka :-)

Obrázek

Autor:  Ford [ 07 dub 2009 23:24 ]
Předmět příspěvku: 

ta trubka s ventilkem je od klimy

Autor:  Bumerank [ 08 dub 2009 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

myslel jsem si to - pravděpodobně na odvzdušnění, že? (nejvyšší místo oběžné soustavy chladiva od klimy)

Autor:  flegi [ 17 dub 2009 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ad Bumerank: Ten pochybnej TORX je TX27

Autor:  skaldal [ 18 dub 2009 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to teda šlo vždycky normálně 25kou.

Jinak Bumerank čumím jak sviňa, 93ka s klimou, to se moc nevidí. A klima se nijak neodvzdušňuje,to už by sis moc nezachladil, je to normálně plnící ventil. Druhý je na vysoušeči. :wink:

Autor:  Bumerank [ 19 dub 2009 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

flegi píše:
Ad Bumerank: Ten pochybnej TORX je TX27

Jakoby tam nemohli dát třeba tu 25... včera jsem odvzdušňoval brzdy a potřeboval jsem na ty ventily 3 různé klíče :roll: (ale asi to bude tím, že některé jsou lehce sjeté...ale ne mojí vinou! :-D)

skaldal: Já jsem jen rád, že to tam je a hlavně, že to funguje :D

btw...neexistuje nějaký sprej na desinfekci ventilace?

Autor:  -daggy- [ 30 čer 2010 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna těsnění pod víkem ventilů

Ja som tesnenie menil cez vikend, dovodom bolo nastavenie vole ventilov. Akurat som si vsimol ze pod povodnym tesnenim bol ruzovy tmel (silikon?). Ja som dal iba origo tesnenie. Zatial nic nepresakuje. Je to nutne tam davam ten silikon?
Povodne tesnenie uz bolo stvrdnute a lamalo sa :|

Autor:  Perňa [ 30 čer 2010 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna těsnění pod víkem ventilů

Není podmínkou a těsnění je "T"kového profilu, tak nevidím nutnost silikonu

Autor:  Standa [ 01 črc 2010 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna těsnění pod víkem ventilů

Silikon tam nemá co dělat, použil ho někdo před tebou když nevyměnil těsnění, ale dal původní, které už nepružilo.

Autor:  -daggy- [ 01 črc 2010 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna těsnění pod víkem ventilů

Standa píše:
Silikon tam nemá co dělat, použil ho někdo před tebou když nevyměnil těsnění, ale dal původní, které už nepružilo.

Je to mozne, lebo to povodne bolo uz strasne krehke a lamalo sa na male kusky.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/