fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak při výměně rozvodů Focus 1.6 74kW dojít k repasi hlavy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=24829
Stránka 1 z 1

Autor:  Perňa [ 02 srp 2009 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Jak při výměně rozvodů Focus 1.6 74kW dojít k repasi hlavy

Na úvod bych chtěl poděkovat za pomoc Honzíkovi alias Fordovi a Míšovi alias Miki21 za jejich ochotu, trpělivost a časovou výdrž po kterou trvala výměna rozvodů u tohoto vozu a při výrobě potřebných pomůcek
-Pomůcky jsou:Aretační trn pro nastavení válce do HÚ
-Přípravek MP12
-Pásovina pro blokaci vačkových hřídelů
ObrázekObrázek

Demontujeme alternátor a zavěsíme jej na nejbližší přední přičku vhodným drátem.
ObrázekObrázek

Sejmem klínový řemen
Aretujeme pásovinou kolo vodní pumpy a odšroubujeme ho.Podepřeme si motor
Sundáme kryt rozvodů, ventilové víko, silentblok motoru a držák alternátoru
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Ze zadní strany bloku motoru hned za středem pravé poloosy demontujete záslepku pro aretační šroub, který zašroubujete
Obrázek

Pomocí šroubu na klice točíte ve směru otáčení motoru tak dlouho dokud se klika neopře o aretační trn.....potom by jste měli v pohodě zasunout pásovinu do zářezů na vačkových kolech.
Pokud se tak nestalo je třeba seřídit časování rozvodů.

Kolega zařadí 5tý rychl.stupeň a šlápne na brzdu.Povolíte šroub v klikovce a sejmete řemenici a víko rozvodového kola
Obrázek

Nakytne se Vám tento pohled
Obrázek

Povolíte napínací kladku a sejmete rozvodový řemen a namontujete novou napínací kladku.
Obrázek

Povolíme si vačkové kola pomocí přípravku MP12 a začneme klást nový rozvodový řemen proti směru otáčení motoru a dbáme na to aby nápisy na řemenu byli z naší strany čitelné.
ObrázekObrázek

Je třeba hodně u toho přemýšlet a vše důkladně probrat
Obrázek

Nicméně u focusu 1.6 je rozvodové kolo volně otočitelné na klikovce a tak jsme jej svým nápadem zaaretovali, a to proto pokud nedotáhnete řádně řemenici ke klikové hřídeli,která tlačí na rozv.kolo, je možnost, že při prvním startu se kolo neotočí a potkají se Vám ventily s písty
Takže jsme důlčíkem nadělali ďubky do kliky a dovnitř rozvodového kola a kola nalisovali a posléze nasadíte kryt kola a řemenici dotáhnete pomocí přípravku MP12...a opravdu se nebojte dotahovat nový šroub velkou silou, kdy budete i zvedat motor.
ObrázekObrázek

Posleze povolte drátek v napínací kladce a ta Vám řemen dopne.
Poté vyjměte aretační trn a projeďte naprázdno několik otáček motoru.Pokud Vám v tom nic nebrání máte nastavený rozvody dobře a zpět aretujte trnem kliku a měla by Vám pásovina zase vlezt do drážek vačkových kol.
Nahažte rozebrané díly zpět a můžete směle brázdit cesty dál....

Pokud se Vám nestane to co nám,což nebyla naše chyba, ale únava materiálu, kdy nám upadli dva ventily na třetím válci,kde jeden z nich byl těžce podpálený.Tudíž musel jít hlava na repasi..Kde ji zabrousily jak celkově ,tak i sedla ventilů.
Obrázek

Vyjmeme vačkové hřídele a poskládáme si je vedle sebe ,aby jsme je nezaměnili.Pokud ano je pro to jednoduchá pomůcka a to ta, že šálky vaček jsou označené písmenem a číslem.Kde písmeni "I" je sací vačka a "E" je výfuková vačka.Číslo "2" znamená šálek pro první válec apod.
Příklad:"I2"- šálek pro první válec na sací vačce..."E5" šálek na 4tém válcí pro výfukovou vačku.
I1 a E1 jsou vždy nejblíže rozvodům,ve kterých jsou zároveň gufera
ObrázekObrázekObrázek

Strhneme staré plechové těsnění na bloku motoru a dáme nové
Obrázek

Nasadíme hlavu a dotáhneme ji dle návodu Etzolda....ve zkratce od prostředka ke krajům v točivém pravém směru....
1.stupeň: 20Nm
2.stupeň: 40Nm
3.stupeň: otočíme o 90°
Namažeme sedla vaček,aby při prvním startování nebyla suchá než k nim přijde olej.
Obrázek

Položíme vačkové hřídele a jejich šálky dotáhneme dle návodu
1.stupeň: 10Nm
2.stupeň: otočíme o 45°
ObrázekObrázek

Tato operace nám trvala kdyby den,ale problém s ventily nás zdržel 14 dní......a proto pozor....na rozvodové kolo, které nemá aretaci.Tímto mě pan Ford velice nazlobil, že mu asi v investici nezbylo pár éček na návrh klínku, kterým by ušetřil díru do pro aretační trn.

Autor:  miki21 [ 02 srp 2009 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych naopak tímto chtěl poděkovat Perňovi a Fordovi za to,že se jejich hlavním přičiněním povedlo můj kočár opět přivést k životu.

Pánové DĚKUJI :!:

Autor:  Ford [ 02 srp 2009 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

Autor:  tomin [ 02 srp 2009 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

To tak honis ze si podpalil 2 ventily ? :shock: Nebo se to jen tak prihodi ?
Jednou jsem na 2.3V6 Taunusu podpalil jeden vyfukovej, ale to jsem tyden pred tim steloval vule na ventilech a byl jsem moc aktivni. :-)

Autor:  miki21 [ 02 srp 2009 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

i prd velebnosti.Předchozímu majiteli se to při výměně rozvodů podkalo.Vyměnil nejspíš jen ventily bez zabroušení sedel.Poslal to do světa a zbytek už znáš.Tak ten ventil upadnout ve 150 km/h to by byla jinačí prdel. :-D

Autor:  dragon [ 02 srp 2009 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ford píše:
nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

A co si ted mám jako koupit.Když jsem chtěl jít do fokuse

Autor:  Perňa [ 03 srp 2009 05:46 ]
Předmět příspěvku: 

Fokuse si kup, ale vyhni se kubatuře do 1.6 včetně.....
To znamená 1.8 a 2.0 ..... ty motory jsou v pohodě....ty mají klínek na klice a není tam volné rozv.kolo...

Autor:  Krtek-NA [ 03 srp 2009 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ty vole, to čumím, ještě pamatuju jak si se ptal jak odšroubovat svíčky a ty teď takovou opravu :shock: :lol: :lol:

Autor:  Perňa [ 03 srp 2009 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

:-D
Jo mám v sobě skryté vlohy :-D

Autor:  jozkablack [ 11 říj 2009 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re:

dragon píše:
Ford píše:
nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

A co si ted mám jako koupit.Když jsem chtěl jít do fokuse

Hlavně nepanikařit jsem si nevšim že by kluci běhali hromadně na repas palic na 1.6 Focusech víc než u jinejch motorizací :idea: . To že to někdo dojebal před tim, neni vina týhle motorizace.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/