fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna motorového oleje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=25099
Stránka 1 z 1

Autor:  Perňa [ 18 srp 2009 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Výměna motorového oleje

Při výměně oleje budeme potřebovat nářadí a zařízení:
- montážní jámu nebo rampu
- gola ořech 13 s dlouhým nástavcem
- klíč na povolení olejového filtru
- výpustnou nádobu pro starý olej
- nový motorový olej o obsahu 4,25 - 4,5l doporučeným firmou Ford

Výměnu oleje u vznětového motoru provádíme vždy po ujetí 10.000km u zážehového po 15.000km. U vozidla, které není často v provozu můžeme výměnu provést jednou ročně, přitom měníme i olejový filtr.
Motorový olej můžeme vysát buď otvorem pro měrnou tyč stavu oleje pomocí sondy nebo svépomocí.....

Vypouštění oleje

- Motor zahřejeme na provozní teplotu ( teplota oleje +60°C ) cca 10km jízdy
- Vozidlo vyzvedneme do vodorovné polohy
- Odšroubujeme víčko z hrdla pro plnění oleje
Obrázek
- Pod olejovou vanu položíme nádobu na zachycení vypouštěného oleje
- Po straně z pravidla ze zadní straně olejové vany vyšroubujeme šroub a starý olej zcela vypustíme
ObrázekObrázek

Další důsledky,kdybychom našli kovové špony v oleji nebudu rozebírat....


Výměna olejového filtru

- Odšroubujeme olejový filtr od příruby. Filtr je na zadní straně na olejovou vanou v blízkosti řemenice klínového řemenu.
- Pro povolení používáme klíč na filtr , jsou různé typy...s řemínkem,řetízkem nebo můj níže zobrazený. Starý filtr můžeme také ze strany propíchnout šroubovákem a vyšroubovat, přitom však unikne olej, který zachytíme do připravené nádoby.
Obrázek
- Někteří popisují i filtr s ujetými kilometry...
Obrázek
- Hadrem očistíme dosedací plochy na bloku motoru, případně odstraníme zbytky těsnění.
- Mírně natřeme olejem pryžový těsnící kroužek na novém filtru.
Obrázek
- Nový filtr zašroubujeme volně rukou. Po dosednutí těsnění na blok motoru přitáhneme filtr ještě o 1/2 otáčky
Obrázek

Plnění nového oleje
- Zašroubujeme a pevně, nikoliv však násilím utáhneme vypouštěcí šroub. Doporučujeme vyměnit výpustný šroub za nový!!! Utahovací moment bývá 25Nm
- Do hrdla v krytu hlavy válců nalijeme dle modelu předepsané množství oleje
Obrázek
- Spustíme vozidlo na kola
Obrázek
- Nastartujeme motor a necháme ho běžet ve zvýšených otáčkách až do zhasnutí kontrolky tlaku oleje ( není pravidlem ) a motor vypneme.
- Asi po 5 minutách zkontrolujeme měrnou tyčí stav oleje.
- Provedeme zkušební jízdu a asi po 2 minutách zkontrolujeme hladinu oleje popř. dolejeme.
- Doporučuji upevnit na motor po každé výměně štítek s údaji o značce a viskozitě použitého oleje. V mém případě vylepení na přední dveře
ObrázekObrázek

Pozor!

- Starý olej přelejeme do prázdné bandasky od nového oleje a olej odevzdáme v příslušné sběrně, nebo vylít do odpadů!!!!
Nebo to dejte sousedovi a ten s tím poleje dřevo, které pak lepší fajruje a sousedi si pak řeknou co ten člověk zase pálí za mrtvoly :-D ,ale já nic neřek :-D
Obrázek

Autor:  Ford [ 18 srp 2009 13:07 ]
Předmět příspěvku: 

koukám že ses zase nudil :-D :-D :-D

Autor:  miki21 [ 18 srp 2009 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

však už přenášel :-D

Autor:  Lauer [ 18 srp 2009 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Výměna oleje

:smt043

Autor:  AL-ADIN [ 19 srp 2009 01:59 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem ještě neviděl....... :smt038 ale ta demontáž zadního bubnu nějak usnula že....

Autor:  Perňa [ 19 srp 2009 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

na buben teď v dohledné době není čas.....pročti si to tady
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Autor:  dragon [ 19 srp 2009 16:57 ]
Předmět příspěvku: 

Vysvětleno je to vzkutku pěkně.To chválím.Ale když nemám rampu ani jámu.Tak jak to mám provést.Bud si musím vykopat jámu a nebo to dát do servisu?Začalo mi kapat řízení. tak bych prosil fotoseriál :-D .A rámpu stejně nemám tak sem kde.V..

Autor:  AL-ADIN [ 19 srp 2009 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

No na nějakym homemade nájezdu to snad nebude problém......... :D

Autor:  miki21 [ 19 srp 2009 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

dvě fošny a pár cihel a máš nájezd jak víno :-D akorát na konec fošen přibít nějaký doraz,abys nepřejel a nehupl dolů :-D

Autor:  dragon [ 20 srp 2009 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Kde tak sehnat v paneláku fošny a cihly :-D To já si chtěl z Břeti jen trošičku vystřelit :-D To je jasný že to takhle dělám u pantáty :-D

Autor:  Tom114 [ 22 srp 2009 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna motorového oleje

něják takhle? :-D tímto způsobem jsem vykopal výfuk od svodů až po konec ven. a výměna oleje tak taky proběhla.
Obrázek

Autor:  miki21 [ 27 srp 2009 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna motorového oleje

moje,domácí :-D Obrázek

Autor:  tomelektron [ 03 zář 2012 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna motorového oleje

Tady je muj postup. Postup vychazi z Etzoldova postupu a Pernova postupu, lisi se zejmema tim, ze nemam najezdy. Prazdna pixla od Primalexu (7,5kg) bohate staci - vymenu provadim pred panelakem.




Obrázek


pripravit:
- hadry - 4kusy 30x50cm
- novy olejovy filtr
- novy vypustak
- novy olej
---- FORD FORMULA F 5W-30 5 L
---- http://www.oleje-shop.cz/product/ford-f ... f-5w-30-5l
- racna + orech 13mm
- povolovak na filtr
- nadoba na vypusteny olej (+ trychtyr, stary pekac, ... )
- zvedák + podpery (trojnožky, kozicky)

postup:
- jizdou zahrat nad 60°C
- najet a zajistit vuz
- povolit nalévací hrdlo
- odmontovat susplechy - velky pod motorem a u kola pravy zadni bocni
- povolit matice kol
- zvednout a zajistit auto (tim klesne stabilizacni tyc a lip se tak dostane na filtr)
- sundat prave predni kolo
- vypustit olejovou vanu a nechat pořádně vykapat
---- orech 13mm
---- nesmi prekvapit proud jakym to vyhřezne
---- trva pres 5 minut nez to prestane kapat
- povolit olejovy filtr (1/4 otacky)
---- pripravit hadr ( unikne max decilitr oleje)
---- vysroubovat olejový filtr rukou
- namontovat olejový filtr
---- je vhodné prstem potřít těsnění filtru olejem
- zašroubovat vypustak
---- nejlepe novy sroub s novym tesnenim
---- pevne ale ne nasilim - 25Nm
- nalít mene nez předepsané množství oleje (pres 4l ) a kontrolovat hladinu, abys nepřelil nad rysku !!!
- zašroubovat nalévací hrdlo
- zapsat vymenu oleje - datum, kilometry, typ oleje na ulozeni predniho tlumice
- nastartovat motor
---- nechat bezet v otackach 2000ot/min dokud nezhasne kontrolka mazani
---- az zhasne kontrolka mazani - vypni motor
- za cca 5minut zkontroluj hladinu prip. dolej
- zkusebni jizda (2 minuty / 2km)
- kontrola tesnosti
- za 5 minut kontrola hladiny, prip dolit na hladinu


Stary vypustak mel medenou podlozku, novy (koupeny origo ve Fordu) kovovou s gumovym krouzkem ve stredu podlozku.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/