fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ESCORT - Oprava tekoucího serva
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=25274
Stránka 1 z 2

Autor:  Ford [ 27 srp 2009 10:07 ]
Předmět příspěvku:  ESCORT - Oprava tekoucího serva

Nejprve zajistíme vozidlo proti pohybu a povolíme si přední kola poté vyzdvihneme přední část vozidla a podepřeme jej pod nosníky
Obrázek
Sundáme kola a odšroubujeme čepy řízení a vyrazíme je z těhlic
Obrázek
dále odháčímé ze svorky kabel pro čidlo ABS
Obrázek
povolíme tyčky stabilizátoru z tlumiče pérování
Obrázek
nakonec povolíme svěrný sroub na spdním čepu ramene a čep vyrazíme ven.
Obrázek
Dále sundáme přední díl výfuku
ObrázekObrázek
při sundávání si nezapomeneme odpojit lambda sondu poté odpojíme táhla řazení
Obrázek
pro snadnější montáž si můžeme označit polohu táhla na hřídeli z převodovky.
Z nádobky na servo odsajeme olej do vhodné nádoby poté si dáme pod auto vanničku do které budeme zachytávat olej při povolení hadic ze servořízení
ObrázekObrázek
po odpojení si musíme dávat pozor na to aby nám nevypadl jednocestý ventilek ze serva proto ho opatrně vyjmeme. Dále si v kabině vozu odpojíme hřídel volantu
ObrázekObrázek
a vytáhneme průchodku z podlahy
Obrázek
odšroubujeme silenblok převodovky z nápravnicea povolíme vzpěru silenbloku motoru z nápravnice
Obrázek
dále si podepřeme nápravnici zvedákem a odšroubujeme všech 8 šroubů z karoserie
ObrázekObrázekObrázek
nakonec nápravnici spustíme dolů a vytáhneme z pod auta

Nyní můžeme přistoupit k výměně gufera na hřídeli řízení povolíme svěrný šroub na hřídeli a sundáme unašeč
Obrázek
opatrně vyloupneme prachovku a pod ní je segerovka která zajištuje gufero segerovku vyjmeme a vyloupneme gufero
ObrázekObrázek


Montáž provedeme v opačném pořadí.
Nakonec nalijeme olej do nádobky na servo po rysku MAX a nastartujeme olej bude násán do okruhu proto ho doplníme a odvzdušníme celý okruh pomalým otáčením volantu na obě strany až na doraz po odvzdušnění zkontrolujeme těsnost všech spojů a hladinu v nádobce.


Finis číslo toho gufera je 3760672 a cena je 292 Kč ve Ford Dankar.
Celé mi to trvalo asi 6 hodin samozřejmě že bylo třeba dodržovat pitný režim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obrázek
:mrgreen: :mrgreen:

Autor:  angličák [ 27 srp 2009 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava tekoucího serva

Na zaver je treba dodat, ze to gufero jde vymenit i na aute ,ac se to zda jako blbost, tak se mi to kdysi zdarilo... :-D

Autor:  Wizzy [ 28 srp 2009 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava tekoucího serva

Potvrzuju, dá se to. Ale je to práce pro indického fakíra.

Autor:  dragon [ 28 srp 2009 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava tekoucího serva

Tak si chlapi vzpomente jak na to

Autor:  Ford [ 28 srp 2009 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava tekoucího serva

na autě to vyměnit určitě jde ale chtěl jsem taky trošku umýt nápravnici od toho oleje protože se díky prachhu a oleji ztoho stávala kula hnusu :-D

Autor:  senozaty [ 30 srp 2009 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava tekoucího serva

tak přesně tohle jsem potřeboval. děkujeme. :smt041 :smt041

Autor:  be3ch [ 18 dub 2010 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Ahoj, dneska jsem dle tveho foto navodu sundal predni napravu a opravil tekouci servo na Escortovi. Jen jsem ti chtel podekovat, usetrilo mi to hodne casu a jsem rad, ze nekdo jako ty dela takovy pekny navody ;-) Jen tak dal. :smt038

Autor:  Ford [ 19 dub 2010 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

nemáš za co
od toho je tohle forum jsem rád že to někomu aspon trošku pomohlo

Autor:  malakutna [ 25 dub 2010 23:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Da se vymenit i gufero pistnice do ktery je zasroubovana axialni tyc rizeni? Nevim jak to vypada uvnitr, proto se ptam :-)

Autor:  skaldal [ 26 dub 2010 07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Asi nedá, za ty roky co ty Fordy dělám jsem ještě neslyšel o nikom, komu by se povedlo tekoucí servo dlouhodobě opravit. Někdo sice psal, že tam nějaký gufera napasoval, ale za chvíli to začalo chcát znovu.

Autor:  malakutna [ 26 dub 2010 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

a sakra...to abych začal pomalu šetřit na nový :-D .... No s Escortem se člověk nikdy nenudí :?

Autor:  Krtek-NA [ 23 čer 2010 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

skaldal píše:
Asi nedá, za ty roky co ty Fordy dělám jsem ještě neslyšel o nikom, komu by se povedlo tekoucí servo dlouhodobě opravit. Někdo sice psal, že tam nějaký gufera napasoval, ale za chvíli to začalo chcát znovu.

tak, tak, já teda neviděl borce kterej by do toho vůbec šel, protože takový auto máš na servise s tou samou závadou furt :wink: Ale potom jen jako reklamaci a za svoje, takže serva a řízení obloukem :!: :!: :!:

Autor:  Rosťa-RS [ 28 čer 2010 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

jen bych chtěl dodat že mně se povedlo dvě zgenerálkovat,jedno mám teď doma navíc více info u mně jinak povedlo se mi i vymezit vůle viewtopic.php?f=15&t=29672 to jedno funguje už dva měsíce tak se uvidí ale neměly s tím být problémy

Autor:  futura [ 13 črc 2011 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Nechci zakladat novy tema, tyka se to taky rizeni. Jak je to s upevnenim spojovacich tycek na hreben, maji kloubek a na hrebenu je pravdepodobne miska. Da se dotahovanim ty presuvny matky serizovat vule v tom kloubku jako u nekterych starsich rizeni?Teda pokud to neni vymlaceny pochopitelne.Jde mi o to, ze jedna spojovacka hezky drzi v jakykoliv poloze, druha vuli nema, ale predpeti maly, visi.A kdo by chtel aby to viselo?

Autor:  skaldal [ 13 črc 2011 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Kterou přesuvnou matku máš na mysli? Nevím o tom, že by tam něco takového bylo, prostě jen kloub a když má vůli, tak je KO a musí se vyměnit celá spojovačka.

Autor:  futura [ 13 črc 2011 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

No ten kloubek musi bejt k tomu hrebenu nejak upevnenej,ne? A tam bejva takova kulata matice, ktera ten kloubek pritahne. Doufal jsem, ze kdyz tady jsou ty fotky hrebenu samotnyho, tak se zakonite ty tahla musely sundat a ze by nekdo mohl mit fotky.

Autor:  skaldal [ 13 črc 2011 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

kloubek je přišroubovanej přímo do tyče hřebenu.

Obrázek

Autor:  futura [ 14 črc 2011 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Aha dik, koukam, ze tu konstrukci zase zdokonalili at se to neda pokud mozno opravit a vezme se rovnou novy.Co se da delat.

Autor:  Lachta [ 26 zář 2011 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Prosím o pomoc. Kde se na servu dá najít štítek a výrobce serva? Ve fordu mi podle VIN čísla řekli, že tam mohu mít buď servo TRW a nebo WUELFRATH. Zde zmiňované číslo gurefa v prvním příspěvku je právě pro servo Wuelfrath a nyní stojí už 353 Kč ve Fordu. Gufero pro TRW servo je za 896 Kc.

Nerad bych kupoval obě, abych pak při demontáži zjišťoval, že stejně jedno musím vrátit. TRW gufero mají jen v Karlových Varech.

Nemáte někdo fotku serva řízení, když jste ho měli celé venku. Mám sice z Forda náčrtky, ale podle nich se to nedá rozpoznat, co to doopravdy mám na autě za typ.

Podle fotek a prohlížení odkud teče olej to vypadá na únik okolo tyče od volantu. Za měsíc mi uteklo z doplňovací nádoby z rysky MAX na MIN, což údajně je 1dcl. Pokud by to asi teklo někde jinde, tak by to vyběhlo asi dřív a ve větším množství.

Celé servo řízení se mi měnit nechce. Originál stojí 23 tis. Kč a není vůbec v Česku dostupné na skladě, muselo by se objednat z Německa a pak to nejde vrátit. Repliky (jestli se tomu tak dá vůbec říkat) stojí podle typu buď 11 a nebo 13 tis. Kč. I to je na 12 let staré auto až moc.

Pokud někdo pošlete fotky nebo bude alespoň vědět odkud je přístupný výrobní štítek, tak budu rád. Lachta

Autor:  Lachta [ 26 zář 2011 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Oprava tekoucího serva

Ford píše:
nemáš za co
od toho je tohle forum jsem rád že to někomu aspon trošku pomohlo


Prosím neměl bys někde fotku vymontovaného serva řízení. Mám Escorta VII kombi 1,8TD 66kW a podle katalogu a objednacího sw náhradních dílů Ford bych mohl mít různé druhy serva na autě. Hledám nějaký způsob, jak zjistit, co tam vlastně mám. Podle náčrtků z toho nejsem moudrý. Mohu tam mít TRW servo a nebo servo WUELFRATH. Pro TRW servo je gufero s označením 6102612 za 896,- Kč a mají ho jen v Karlových Varech poslední z celého obchodního řetězce Charouze. No a číslo, které zmiňuješ ty v návodu, tak je ze serva WUELFRATH číslo 3760672 za 353,- Kč.

Kde se dá najít na servu nějaké označení, kdo to vlastně vyrobil? je to viditelné někde na přístupném místě?

Díky za radu předem. Únik oleje je z MAX na MIN za měsíc cca po ujetí asi 500km. Řekl bych, že to teče a je to "oflusané" na nejvyšším místě a to je okolo tyče volantu. Olej ale teče po spodním ramenu až ke kolu a ostříkává to celý podběh u levého předního kola. Proto jsem na to přišel, že se to tam najednou objevilo umaštěné.

Ještě jednou díky za pomoc. Některé fotky v návodu se nezobrazují. lachta

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/