fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ESCORT - Výměna ramen
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=25343
Stránka 1 z 1

Autor:  Perňa [ 31 srp 2009 07:33 ]
Předmět příspěvku:  ESCORT - Výměna ramen

Omlouvám se, trošku jsem to podcenil s fotografováním, tak jen ve zkratce.....
Budeme potřebovat:
-gola sadu,kde by měla být ořech 13,15 a očkový klíč 18
- TORX 50
- kladivo

Povolíme si kolo a podřeme vozidlo. Sundáme kolo
Obrázek
Opravdu, řádně prostříkáme veškeré spoje, někdy to pomůže neskutečně....

Ořechem s nástavcem TORX 50 a golu 15kou si povolíme svěrný šroub čepu ramene a vyklepeneme šroub ven.
Pokud se urve nebo zničí hlava šroubu použijeme nové šrouby.Zpětný dotahovací moment je 55Nm
Obrázek
Obrázek



Nyní vyšroubujeme všechny šrouby, které jsou celkem dva.Na silentblokách na hlavu šroubu použijeme 15ku a klíč 18ku na matice seshora.
Zadní silentblok
Obrázek
Přední silentblok
Obrázek

Sklepneme čep ramene z těhlice, tak aby jsme nepoškodily samotné rameno......
No a potom naše vaše vydolujeme rameno ven z vozu....
Dotahování siláčů:
Dotahneme šrouby a auto postavíme na kola.
Povolíme šrouby siláčů a zpět utáhneme momentem 50Nm.
Tuto operaci provedeme ještě jednou,aby si silenbloky dobře sedly

Montáž je jak demontáž, možná asi určitě bude potřeba vynaložit více fyzické síly......

No je to lehký ne!!!!
Nebojte se toho.


No a tady na ukázku jak vypadají urvané siláče....
Obrázek
Obrázek

Autor:  Neo5 [ 23 dub 2010 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Souhlasím, není to nic těžkého, tak proč se toho bát.. :wink:

Jen pár postřehů a doplnění:

- musí být odpojeny kuláky řízení od těhlice na obou stranách
- musí být odpojeny spojovačky stabilizátoru na obou stranách(stabilizátor se opírá do ramen a nemohl jsem to vydělat)
- při vydělávání spodního čepu z pod těhlice, musí být čep ideálně v ose, jinak se s tím budete sštvát jak vá včera, těhlici si pak natlačte směrem k přednímu nárazníku(když to nejde, tak si nahoře povolte tlumič (tři matky(13) a nechte je jen na několika závitech) pak to bezproblému vyhnete dopředu, ideálně uvázat drátem aby vám to nezavazelo při vytahovaní ramene
- při zpětné montáži všechny srouby namažte grafitovou vazelínou (pokud to někdy budete zase dělat, bude se to dělat mnohem lépe)
- pokud jsou srouby hodně orezlé, použijte nové

Autor:  Perňa [ 23 dub 2010 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Jen pár postřehů...nemusíš odpojovat kuláky....mě se to vede bez toho...holt používat hlavu a styl naše vaše...ale pro lepší demont je to samozřejmě lepší!!!
Ideál stopa votočáku? dyť leze dolu.....kus špalku a pojebat to kladivem a je to venku!!!!

4Neo: Vše co jsem radil jsi použil jak tak čtu....jsem rád, že jsem mohl pomoci!!! :smt006

Autor:  skaldal [ 23 dub 2010 14:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Taky neoddělávám ani čepy řízení ani kosti.

Autor:  Neo5 [ 23 dub 2010 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Taky vy jste zkušení matadoři ;) Já to dělal prvně..
Ten čep se mi šprajcl, no pravda, že jsem po tom nemlátil kladivem, ale jen jsem použil svou "hrubou" sílu :wink:

Díky Perňo za návod.. Hodně mi pomohl.. :smt023

Autor:  juraj L [ 23 dub 2010 23:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

a ako zistim, ze je rameno zrele na vymenu ?

Autor:  miki21 [ 24 dub 2010 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

ČTI A HLEDEJ :arrow:

Autor:  Mlynec [ 16 srp 2010 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Perňa píše:
Jen pár postřehů...nemusíš odpojovat kuláky....mě se to vede bez toho...holt používat hlavu a styl naše vaše...ale pro lepší demont je to samozřejmě lepší!!!
Ideál stopa votočáku? dyť leze dolu.....kus špalku a pojebat to kladivem a je to venku!!!!

4Neo: Vše co jsem radil jsi použil jak tak čtu....jsem rád, že jsem mohl pomoci!!! :smt006


Perňa, ďakujem, dnes som menil silentbloky na novom prírastku "KA-čku". Tvoj návod mi veľmi pomohol, nepotreboval som lis, stačil zverák. Staré silentboky som "odtrhol" (nebolo ani veľmi čo) , rozpílil a vysekal pozostaky a nové nalisoval vo zveráku postupne dookola. A tiež som nemusel "oddělávať" stabilizátor, akurát pre lepší prístup išiel vonku z osadenia guľový čap. A jeden postreh,tento výraz nemá chybu: kus špalku a pojebat to kladivem a je to venku!!!!.Ešte raz vďaka..................... :P

Autor:  Perňa [ 16 srp 2010 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

...Jsem moc rád, že mé fotoseriály a nějaké malé zkušenosti Vám aspoň malinko pomůžou!!!! :smt006

Autor:  Mlynec [ 16 srp 2010 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

:smt041, tu na fóre som sa veľa naučil a hlavne je to pre mňa relax........... a potom dobrý pocit, že si človek niečo urobí sám. :idea: :?: :!:

Autor:  oli_2 [ 22 srp 2010 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

kus špalku a pojebat to kladivem a je to venku!!!!.Ešte raz vďaka..................... :P
tahle věta se mi taky líbí,ale s ohledem na upozornění ohledně deformace ramena je trochu šetrnější způsob použití pajcru.

Autor:  bukmartin [ 07 črc 2011 07:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort - Výměna ramen

Jen dotaz. Měnil jsem podruhé silentbloky v ramenech, ale pořád má auto příznaky špatných silentbloků. Skutečně je při finálním dotažení silenbloků moment pouze 50Nm? - Zdá se mi to příliš málo, nevím, jestli tím, že jsem je dotáhnul "tak malým momentem" není problém v nedotažených siláčích. Díky

Autor:  skaldal [ 07 črc 2011 07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort - Výměna ramen

Dotáhni je normálně podle momentu v paži. Co jsi tam dal za silenbloky? Jestli nějaký sra.ky, tak to jsi je ani měnit nemusel.

Autor:  bukmartin [ 07 črc 2011 07:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Escort - Výměna ramen

Delphi. Měl jsem je tam posledně a vydržely cca 70tis km. Pak jsem koupil nějaký blato, auto plavalo v kolejích, při prudším přidání plynu táhlo doprava, při brždění naopak. Tak jsem se s tím včera mrdal celý den, dal tam delphi a teď to děla naopak. Možná bude problém s utažením těch siláčů, Utáhl jsem je jen těch 50Nm, jak psal kolega,ale to se mi fakt zdá málo. Jak zjistit,proč to zlobí,navíc při zatočení něco poklepává-pokřupává

Autor:  MichalMV [ 09 srp 2012 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Ahoj forďáci...potřebuji poradit s rameny...Mám escorta 1.8 77kw r.v. 1995 xr3i kabriolet..Mám v pytli čepy,dají se pouze vyměnit čepy nebo se musí dělat celý ramena.. jednom rameni mám ohlou jednu hranu,malinko od žádné díry,ale spíš od špatný práce když na tom někdo něco dělal netuším..má to vliv na jízdu ?.. já jenom že jsem student a nemám tolik peněz jako vy ostatní.. a chtěl byc hse zeptat jakou značku ramen by jste mi doporučili..viděl jsem prodávat i celou sadu ramen,stabilizače,čepů řízení od značky FAST ... za 2200,-... jinak mám sportovní podvozek na autě tkže to má určitě větší síly na tyhle části že?..poraďte prosím díky

Autor:  skaldal [ 09 srp 2012 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Pokud máš "náhodou" v pořádku silenbloky, tak se dají vyměnit jen čepy, ale je to celkem drbačka, pokud jsou ještě nýtované. Jinak co se týče ramen, tak doporučit můžu jedině originál Ford, jinou značku jsem zatím nepoznal, aby silenbloky chvíli vydržely.

Autor:  Lubak [ 09 srp 2012 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Pokud máš sníženej podvozek tak vůbec neuvažuj a kup origo ramena.

Autor:  Ford [ 10 srp 2012 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

jinak ta sada fast mi na autě vydržela měsíc pak byly silače v ramenech total vyměklé a auto plavalo jak prase

Autor:  skaldal [ 10 srp 2012 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: ESCORT - Výměna ramen

Proto se to taky jmenuje "fast" - že to "rychle" odejde :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/