Tak jsem se rozhodl, že když už jsem se rozhoupal, tak taky přispěji trochou do mlýna. Předem se omlouvám za kvalitu fotek, ale po ruce byl jen mobil, a nechtěl jsem Vás ochudit. Popisuji práci na sedačce spolujezdce. Řidičova je stejná jen je zrcadlově obrácená.
Budeme potřebovat:
Gola (nástavce: desítku, křižák, hvězdičku T 40), vrtačka, 2 ploché šroubováky, nůž, starou kartonovou krabici a dlouhou pružinu (délku dodám zítra)
1. Odstraníme plasty, které nám brání v přístupu ke šroubům. Nejdříve vyloupneme plast mezi sedačkou a prahem dveří. Stačí ho podebrat šroubovákem jet ke středu dokud nenarazíme na odpor zajišťovacího "hajzlíku"a jemně zapáčit. To samé od druhého konce páč ty hajzlíci jsou tam dva.
Když se nám podaří plast vypáčit, vykoukne na nás zespoda plastu konektor. Ten rozpojíme, aby jsme ho nevyrvali až budeme tahat sedačku z auta.
Poté plast na konci kolejnice, u středového panelu. Z fotografie je vidět jak je plast dělaný a po otevření jeho čela ho prostě pohybem vzad vysuneme z kolejnice. Šipkou jsem označil šrouby které následně vyšroubujeme.
2. Vyšroubujeme sedačku z auta. Vezmeme ráčnu, nasadíme desítku, a povolíme zbývající 3 šrouby (dva jsem vyšroubovaly v předchozím kroku), které nám drží sedačku s kolejnicema v podlaze. Na každém konci kolejnice jeden.
Poté co jsme všech 5 šroubů vyšroubovali, a rozpojili konektor, tak můžeme sedačky vyndat z auta.
3. Odstraníme kolejnice. Do velké ráčny hodíme hvězdičku T 4O, a odšroubujeme 4 šrouby které drží kolejnice v nožičkách sedačky. Jsou vždy z levé strany. Viz šipky.
Malinký problém nastane na levé straně sedačky kde se nebudete pravděpodobně moci dostat k hvězdičkám z důvodu jejich zakrytí potahem a tvrdýmplastem. To ale vyřešíte tak, že na rohu sedáku, tam kde se stýká s opěradlem vytáhnete tužší konec, který potah drží v plastovém chrániči.
Po odtažení se mám oběvý v plastu dirka ve které je křížovej šroub, a ten plast drží u sedačky. Vyšroubovat.
Poté ještě vysadíme potah u druhého šroubu. Ten je tam jen zaháknutý plastovým okrajem stačí na to trochu síly v prstech.
Konečně máme volné šrouby a tak je pomocí ráčny a hvězdičky vyšroubujeme.
Odstraníme z kotev kablík a kolejnice si odložíme mimo sedačku. Kolejnice pořád zůstávají spojené se sedačkou a to lankem pro posuv tak opatrně.
4. Zkontolujeme plíšky co drží drátované dno sedačky a v případě nutnosti přihneme zpět, aby nemohl vodící drát vyklouznout.
Jde to krásně za pomoci dvou silných plochých šroubováků, kdy jednim plíšek podebereme a druhym ohneme.
Výsledek každého by měl vypadat asi taklo:
To samé zkontrolujeme i na protilehlé straně. Tam já jsem měl na jedné straně vypadlý vodící drát. Takže případně zandáme za plíšek a ten přihneme.
5. Instalujeme pružinu. (Přiznám se že nevim kde se vzala. Poptám se dědy, z čeho jí má, ale myslim že nebude problém jí koupit v každém železářství. Její délku dodám zítra. Měla by ale být o něco kratší než šířka sedačky)
Na jedné straně jí mužete krásně zaháknout,
na druhé však budete muset vrtat. I když třeba se Vám povede nějaké místo pro její uchycení najít. Mě se to ovšem nepodařilo, a tak přišla ke slovu vrtačka a jako 2. nejpříhodnější místo se mi jevila přímo nožička sedačky. Protože to 1. kde by to bylo ideál je zrovna svár, kde je nabodovaná nožička k sedačce. Takže to odnesl roh nožičky.
6. Rozložíme zatížení na všechny dráty tím, že pod ně nacpeme dvě vrstvy kartonu. Je dobré dělat co největší kusy. Jde to tam nacpat docela blbě, ale na to jsme snad už zvykly ne?
Tak nějak by měl vypadat výsledek:
Tak a teď už jen postupovat od bodu 3 v opačném pořadí.
Mě příjemně překvapilo jak je to po zpětné instalaci znát. Snad budete podobně úspěšný. Nápad s kartonem mi vnukl člen fóra a pružinu děda. Určitě by to šlo i nějak jinak a možná efektivněji a hezčeji, ale co hlavně že funguje. Když už Máte sedačky z auta venku není od věci se zamyslet zda rovnou nevyluxujete pořádně, a neprostříkáte kolejnice a mechanismus posuvu WDčkem, případně konektor pro pásy kontaktolem. Když už to je venku tak proč ne že.
Enjoy
EDIT: teď mi můj otec vnukl myšlenku, že karton bude nasávat vlhkost, takže by bylo možná moudřejší použít nějaký měkčí plast. Nejlepší by asi byla guma na způsob gumových koberečků. A taky mě až těď zpětně napadlo, že celou proceduru podležení kartonem neboplastem si můžeme zjednodušit tím, že tuto část: vyhákneme a tu drátěnou konstrukci si zvednem nandáme plat nebo karton a zase zahákneme.
|