fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=5970 |
Stránka 1 z 7 |
Autor: | Perňa [ 17 kvě 2006 13:31 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW |
Hoši prosím Vás má někdo zkušenosti s výměnou rozvodů a kladek? Myslím Ti jestli si to někdo zrobil sám doma na koleně? Děkuji za rady |
Autor: | Walker [ 17 kvě 2006 13:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW |
No na koleně to dělat nejde, na to je ten motor fakt těžkej, ale udělat to v garáži jde. Já mam sice jen D bez turba, ale to moc nevadí protože je to podobný. Co tě konkrétně zajímá? |
Autor: | Perňa [ 17 kvě 2006 14:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW |
Dá se říct vše. Dle Etzolda jsem si nechal vyrobit nějaký trn.Kam se montuje dost jsem to z knihy nepochopil. Když sundám plast.kryt je tam ještě něco nebo je tam ještě nějkaý kryt? Dále vím,že jakmile povolím napínací kladku(snad ji poznám) musím si označit kola abych s nimi nemohl hnou.Značí se nejlépe vůči bloku? Jsem opravdu začátečník a tím teprve u ropáka. Pozn:Na Forda jsem přešel ze Š120 Díky za rady |
Autor: | Walker [ 17 kvě 2006 14:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud máš ruce "Škodováka" tak to nebude problém (doufám). Trn myslíš zřejmě šroubovací a ten se zašroubuje do otvoru pod vstř. čerpadlem, nyní je tam našroubovaná zátka. Pak je potřeba zajistit kola vačky a čerpadla. Nevím zda máš čerpadlo Bosch nebo CAV. Na toto zajištění jsou origo ford kolíčky, ale já coby bývalý škodovkář (nyní forďák a seatář) používám vrtáky. Zasouvaj se upínáním do otvoru. Nevím jakej máš motor(typ) a proto nevím jakej průměr vrtáku. Etzold toto popisuje. Máš li zájem odepiš, můžem pokračovat dál. |
Autor: | Perňa [ 17 kvě 2006 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevím jak zjisti typ čerpadla. Palivový filtr mám CAV Typ motoru v TP je RFS Pochopil jsem,že ty vrtáky strkáš někde do slepých dír pod příslušnými koly? |
Autor: | Walker [ 17 kvě 2006 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jasně, postup je jednoduchej. Natočíš ten trn pod čerpadlo do bloku motoru. Sundáš kryt rozvodů a víko ventilů. Pootoč motorem ručně za kliku nebo kolem při zařazený pětce tak až narazí klika na ten tvůj trn. tím si docílil Hú.(Viz Etzold) Tim by měl jít nasadit vrták do oválného otvoru v kole vačky, a zprava by měl být zářez vačky souběžný s hlavou.(opět Etzold) Ten otvor je nahoře v kole vačky. Dál by měl jít zasunout vrták do oválného otvoru v čerpadle , nevím už jestli 6 nebo 9 mm v průměru. To za předpokladu že byly rozvody o.k. Pokud někam vrták nejde je něco posunutý. Buď vačka proti klice nebo čerpadlo proti klice. Při výměně řemenů je důležitý vyměnit gufero na klice a dobře prohlídnout vodní pumpu jestli neteče, rozvody se zrovna ve vodě nebo oleji koupat nemusej. Zvlášť ta pumpa nasere když člověk dodělá rozvody a ta svině zachvíli začne ukapávat. Pokračujem, si tam ještě? |
Autor: | Walker [ 17 kvě 2006 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tah řemenu nastaví automaticky pružina kladky, takže přepnout ani nedopnout nejde. Řemen praskne pouze když je dlouho jetej, nebo když je malér u ventilů(přidřený ventily nebo vačka v lágrech), taky když se pravidelně nedotahuje povolením a dotažením na kladce.Je to lehčí než měnit těsnění pod hlavou. Sám Etzold nepovažuje tuto práci za složitou, neboť kdeco doporučuje svěřit odbornému servisu a tohle zrovna ne.Ale obráceně právě jeden takový supr diesel servis mi právě motor dorazil, taky jsem se dízlu bál, od teď jen moje ručičky a moje garáž. P.S. knihy Etzolda jsou fakt dobrý, ale fungujou tak na 80%.Např. něco z motoru je v escu něco v mondeu, je potřeba mít širokou knihovnu. |
Autor: | Perňa [ 18 kvě 2006 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě mám dotaz: musí se motor nějak popustit dolů nebo tam je místo pro manipulaci? Je potřeba nějakého speciálního stahováku na kladky? |
Autor: | Walker [ 18 kvě 2006 09:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na kladky by neměl být potřeba žádný stahovák jsou pouze na šroubech. Spouštění motoru je otázka spíš pro tebe, musíš se dostat na řemenici kliky, no a jestli je tam podběh... Já si v nejhorším odpojím závěs motoru na podběhu u rozvodů a stáhnu k motoru altík aby nedřel o stabilizátor při spuštění. Po zasunutí vrtáku do vačkového kola musí drážka na vačce přesně hrát s horní hranou hlavy. (absolutně! jinak to nikdy dobře nepojede). Pokud tomu tak není je třeba seřídit (ala Etzi). A už bude potřeba ten stahovák na kterej jsem zapoměl na kolo vačky(trojnožka).Při skládání postupuju takto:1. klika na doraz trnu v hú. 2. přeměřím vrtákem rovinu kola a vačky vůči klice. 3 přeměřím příp. doladím čerpadlo na druhém řemenu. KAŽDOPÁDNĚ je něco jinak když tam ty vrtáky nejdou všechny najednou. JO a na kole čerpadla a na bloku jsou tečky, který máj být proti sobě.Mám ještě popsat nasazení řemenů a kontrolu nastavení rozvodů po napnutí? |
Autor: | Walker [ 18 kvě 2006 10:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řemeny je potřeba zakládat tak aby byly naplý už při zakládání do zubů v kolech.Zkrátka tak aby něměly "břicho" a při napínání se kolo nepohnulo o zub. Některý řemeny jsou už z výroby směrový, je na nich natištěná šipka ve směru otáčení. Někdy bývá i čárka, která se dá na tu tečku na kole. Nejdřív je čerpadlo, napne se pouze pružinou kladky (kladku zatím nedotahovat). Stejný postup je i u řemenu klika-vačka. Dát tam ty pružniny pruživý do kladek je trošku pakec ale to si vošáhneš. Po napnutí i druhého řemenu by měly jít v poho vytáhnout ty vrtáky. Pak vyndej ten trn z bloku, a vraž tu ucpávku co tam byla. Nejlíp golou za šroub v řemenici pomalu otáčej motorem. Jestli je vše o.k. tak jde motor v poho otáčet a po několika otáčkách se oět objeví ty tečky na kolech na svých místech kde byly před vyndáním těch vrtáků. Jestli tam nejsou, nebo jestli se motor "opřel- potkal píst ventil" je to špatně, pak znovu. Jeli o.k. dej kryt ventilů, připevni motor a opatrně natoč, bez zvyš. otáček. Dej řemenům 15-20 sec na usazení a pak dotáhni obě napínací kladky. |
Autor: | Walker [ 18 kvě 2006 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemáš za co, rád pomůžu. No hlavně aby se ti to povedlo, hlavně nespěchat, klídek, radši dvakrát kouknout, než zapomeneš něco někde vyndat nebo nandat. Já to jednou dělal přes noc abych ráno frčel, a v zápalu sem si nenamontoval víko ventilů, tos měl vidět ten bordel v garáži. Trochu mě omlouvá to že jsem to dělal po práci no a k ránu už jsem byl fakt k.o. Já dával kadky INA a řemeny Contitech. Ceny viz Elit. Přeju hafo šťastnejch km a ať to frčí bez čoudu, zdravim všechny forďáky v Bruntále a okolí. P.S. Nenašly by vse v tvým okolí nějaký zadní dveře na tu mou bandasku, dostal jsem babu od dročkaře, a on mi je krapet poladil. Za boha je nemůžu sehnat. Dík za příp. odpověď a ozvi se jak dopadly ty rozvody. čauky Walker |
Autor: | Návštěvník [ 24 kvě 2006 11:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kde se dá sehnat to nářadí na rozvody, taky to plánuji, jinak jak se pozná že sou rozvody OK. Díky |
Autor: | mrJekill [ 24 kvě 2006 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Líp se pozná,když jsou rozvody KO,ale jinak doporučuju dodržet interval výměny a pokud jsi auto koupil a nemáš jistotu: MĚNIT IHNED Řečeno zde mnohokrát! |
Autor: | Walker [ 25 kvě 2006 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Question:No a co je nato potřeba přesně za nářadí, myslím že momeňták a 3 ty ostny. Kde ste to koupili kdo a kolik to stoji, momeňťák mám myslím v garáži. Nejhorší položkou jr ten aretační trn na klikovku. Poptej se kolegů forďáků v okolí, jestli ho nemají. Všichni co znám si ho nechali vyrobit u soustružníka. Celkem slušnej plánek toho trnu je v knize Jak na to Ford Escort - Orion 8/80 - 8/90 a v knize pro Mondeo je snad taky. Dobré rozvody se poznají podle toho že jsou rozvodové řemeny čisté, suché(olej,chladící směs) a bez poškození (zvětralá a popraskaná guma, zaoblené hrany zubů, rýhy atd.). A pokud chrastí ložiska napínacích kladek je už skoro pozdě. Jak napsal mr. Jekyll je lépe dřív než později. Následná oprava motoru vyjde 7x dráž než rozvody + vodní pumpa jen na materiálu, bez práce v servisu. |
Autor: | Homer [ 02 čer 2006 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem si přečetl všechny příspěvky k tomuhle tématu a nezbývá, než souhlasit s Walkerem. Osobně jsem si měnil rozvody před 4 dny. Kupoval jsem originální sadu za 4500,-. Obsahuje oba řemeny, obě kladky a ozubený kolečko na napínání řemenu na vačku. Byl tam i velice podrobnej návod na výměnu, dokonce v češtině a celá výměna i se sundáním čerpadla na klimu, alternátoru a držáku na tohle všechno (jinak se nedostanu k tomu otvoru v bloku) mi zabralo jedno dopoledne. |
Autor: | Walker [ 02 čer 2006 23:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Homer: Ten cenovej rozdíl může být jiným dodavatelem než kde kupuju já (Elit), ale spíš tím že na motory od 9/96 je jiná sada. Já mám starší motor... |
Autor: | Karel [ 03 čer 2006 06:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jsi sundaval i kompresor na klimu????Snad jen remen ne? |
Autor: | Walker [ 03 čer 2006 08:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Abych se přiznal tak už si nevzpomínám, mám holomotor a když jsme dělali rozvody na otcově mondeu, tak to táta než jsem se k tomu dostal měl odstrojený. Myslím že klima tam zůstala, akorát servo se snad musí odšroubovat kvůli přístupu. Sorry, v tomhle krapet tápu. Ale jestli do těch rozvodů fakt jdeš, pošli mi adresu svýho mailu na můj mail s hlavičkou Karel- Rozvody a já ti pošlu popis + obr. (scan z mondea, ale je to stejný). Tak se ozvi..... P.S. 05:56:42 v sobotu? Tak to je síla..... |
Autor: | Homer [ 05 čer 2006 22:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: Ty jsi sundaval i kompresor na klimu????Snad jen remen ne?
Musel jsem to sundat, protoze ten drzak na cerpadlo klimatizace a altenatoru je takovej hlinikovej odlitek, kterej je prez tu diru v bloku pro ten trn. Drazkovej remen sel dolu samozrejmne (oba - malej na servo a velkej na altik a klimu) Jo a mam slabyho TD. |
Autor: | Walker [ 05 čer 2006 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Homer: Asi bych potřeboval doplnit znalosti o escu... rozvody jsem dělal třikrát, dvakrát pouze d a jeden td mondeo. Jak je to s se servem, klimou a alternátorem? U 1,8d je altík dole vepředu, nic víc tam není, v mondeu je dole vepředu místo altíku servo, nad ním nahoře klima, a altík je dole zezadu za motorem... dík. |
Stránka 1 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |