fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Prosím poraďte nesvití světla u zpátečky... http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=66&t=7370 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | p3rnic3k [ 21 zář 2006 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Prosím poraďte nesvití světla u zpátečky... |
zavadu sem nasel zaradim spatecku a když ji rukou držímv rohu tak svetla sviti ale jakmile ji pustim tak se světla vypnjout tam ej nějaký spínač asi co?! a nevite jak se da opravit je to jednoduche ? bych typoval nejakej kontakt ze tam je sroubek to tak neco ze se to jako dotahne a tim se to přiblíží víc k řadičce??? asi blba uvaha trocha aspon vas to rozesmeje ale pls poradne.. esco MK4 jestli se va nechce cist podpis:-) |
Autor: | mrazik [ 21 zář 2006 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Spínač je na převodovce a je přístupný zespodu - kontakty na převodovce. Někde tady i byla fotka, zkus hledat. |
Autor: | Standa [ 01 říj 2006 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po výměně převodovky mi také přestaly svítit světla zpátečky. Dal jsem se tedy do opravy vypínače: Pohled na vlastní spínač používaný do 10/96 Napřed jsem tady vypustil olej: Spínač se odšroubuje z převodovky povolením 2 šroubů a pak vytlačením čepu: Spínač se rozebere jen vytažením dvou čepů po jeho stranách: Problém je v opotřebovaných plastových tyčinkách, které šptně spojuji tento spínač. Řešení se nachází ve vypodložení tyčinky přímo na spínači: Edit: Vhodnější než plast je nalepit plíšek, nebo přihnout kontakty spínače. Kontakty spínače se dají s plastu vyjmout. Po zpětné montáží už světla krásně svítí a nezapomeňte zpátky doplnit převodový olej, nalévá se shora přes plastový uzávěr. Edit: Fotky jsem vložil na Jpeg, jsou už na 3 serveru tak uvidíme jak dlouho vydrží. Edit: fotky na 4. pokus dávám na imageshack.us |
Autor: | Nagant [ 25 říj 2006 08:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proč je nutné vyrazit ten čep? Už to po nacvaknutí nikdy nejde sundat z hřídelky v převodovce? |
Autor: | Standa [ 25 říj 2006 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ten kolík je tam proto aby se vypínač oddělil od táhla z převodovky. To plastové táhlo raději nechat v převodovce, když se při demontáži zařadí zpátečka, tak je k tomu dobrý přístup. |
Autor: | Nagant [ 25 říj 2006 18:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mně se jednalo o to, zda to už nepůjde z té tyčky v převodovce sejmout. Spínač mám možná tak rok, kupoval jsem tehdy po dlouhých peripetiích nový a už zase nefunguje, tak jsem z toho rozčarovaný, že s tím zas budou zrovna v zimě starosti. |
Autor: | Standa [ 25 říj 2006 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Nagant: To plastové táhlo tam drží opravdu dost, zkoušel jsem za něj nejprve tahat, převodovku už jsem měl vytaženou z auta a nějak to nešlo. Zařadil jsem zpátečku a kolík šel lehce vytlačit a poté vytáhnout kleštěma ven. Převodovku jsem zatím nerozebíral, ale počítám, že výrobce předpokládal při demontáží s vytažením kolíku. |
Autor: | Nagant [ 25 říj 2006 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, já teď byl s autem v servisu u kamaráda, měnilo se gufero na poloose a tyčka stabilizátoru. Předtím se vypouštěl olej z převodovky, zkoušeli jsme ten spínač vyndat včetně táhla, ale nedařilo se to. Nějak vyrazit ten čep nám taky nešlo, i když jsme to nějak razantně nezkoušeli. Nechtěli jsem to nějak dorazit a tak jsme to zas zašroubovali. Ale vyřešit to nějak potřebuju. Je to opravdu debilně vymyšlené. Zkusím někde najít ten původní spínač a na něm si to nějak nacvičit, nebo ho použít jen jako zátku a ten nový reklamovat. |
Autor: | Standa [ 25 říj 2006 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Starý spínač si oprav podle fotek nahoře a nový klidně reklamuj. Já jsem ten čep vytlačoval se 2 převodovek a to celkem asi 4x a jde to opravdu lehce, jen zatlačíš kulatinou menší než je čep (stačí hřebík se zabroušenou špičkou) a pak vytáhneš kleštěma. Při montáži lehce nasuneš rukou čep do části na spínači a pak kleštěma zatlačíš do táhla. |
Autor: | carculka [ 31 říj 2006 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tak,vyměn spínač |
Autor: | Nagant [ 08 lis 2006 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě jeden dotaz k tomuto - máte ke konektoru, který jde ke spínači dva nebo čtyři dráty? U původního kabelu jsem měl čtyři. Nyní jsem koupil nový kabel a jsou tam jen 2 (do oválného konektoru jsou 4, asi tam je jen smyčka, jak to bylo i u původního kabelu). Když se podívám na tento starý kabel: http://www.sweb.cz/nagant/SpinacZpatecky/kabel.jpg tak u nového kabelu není u pravého konektoru zapojen horní a levý pin, jen pravý a spodní. Používají se tedy u spínače jen ty 2 piny? (Bylo by to logické, ale fakt jsem tam měl čtyři dráty, tak koumám proč ) |
Autor: | Standa [ 09 lis 2006 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vůbec nad tím nekoumej stačí 2 vodiče. Ten spínač je původně určen kdo ví k čemu a proto i kabely můžou být s více vodiči. Já mám originál kabel jen se dvěma vodiči. Třeba i ty dva spínače co jsem rozebíral mají jiný počet pinu na konektoru, protože mají i uvnitř jiný počet spínačů. Na zpátečku se ale používá jen jeden spínač. |
Autor: | Nagant [ 09 lis 2006 09:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to jsem rád, díky. |
Autor: | Nagant [ 28 lis 2006 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem dal nový kablík ke spínači a světla zpátečky opět svítí. Uvidím, zda to bylo jen v tom, byl bych samozřejmě hrozně rád. Potvrzuji, že dvoužilové provedení kablíku stačí. |
Autor: | Xan [ 06 dub 2007 16:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando diky, navod fakt funguje, akorat jsem vypodlozil oba dva plisky a svitej mi obe svetla, predtim kdyz jsem zaradil zpatecku tak jedno svetlo nesvitilo vubec a druhy jenom probliklo pro zarazeni. Takze shrnuti, ta pulhodinka prace za to opravdu stoji, nejvetsi opruz bylo nalivani oleje do prevodovky, ta dirka je docela mala |
Autor: | Malíček [ 28 dub 2007 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando díky za výbornej a perfektně zpracovanej návod na opravu zpátečky.Možná by stačilo vytlačit čepy, které drží samotný spínač, nemusel by se vypouštět olej, ale nezkoušel sem.Díky |
Autor: | Pa9 [ 26 říj 2007 17:47 ] |
Předmět příspěvku: | . |
no mam stejny problem proste mi restala svitit spatecka tak sem chtel skontrolovat to cidlo a ejhle ono tam neni je tam pouze nasroubovana zaslepka |
Autor: | Malíček [ 26 říj 2007 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | Zpátečka |
To nevím co to máš za auto čéče,někde musí bejt přece. |
Autor: | Pa9 [ 26 říj 2007 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | . |
no to by me taky zajimalo kde je proste je to zaslepene ale cuci tam nake cidlo zepredu prevodovky a vedou od neho 2 draty ale zatim nebyl cas na rozborku strasne rychle se venku stmiva |
Autor: | skaldal [ 18 zář 2008 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je ono. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |