Na starém fóru kdysi něco prezentoval uživatel FOREST- kopiruji:
Takže pánové, kolegové za volantem,
po všech marných pokusech jak přidat alespoň trochu výkonu (promiňte- marné hledání leštěné trubky a spol. jsem hodil do koše. Vyvinul jsem úplně novou, šílenou, ale dóóóst funkční věc. Koupil jsem filtr od BMC se sáním nejen po stranách, ale i vepředu, dále 2 speciální, lehce formovatelné trubky s označením P2P s provozní teplotou od -40 do +100 °C s průměrem 70 a 150mm a to u firmy Multivac (Pardubice)
http://www.multivac.cz/ kontakt
martin.hazuka@uhk.cz (spolumajitel, který je nejen plně seznámen a poradí, ale i dosti pro "naší" věc zapálen).
Montáž probíhala asi takhle:
* odmontoval jsem sací trubku vč. čidla, horní kryt papírového filtru a trubku od přední masky vedoucí ke krytu
* nasadil trubku 70´
* udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu
* na to celý jsem nasadil trubku 150´
* udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu a kabel u filtru
* protáhl čidlo a kabel skrz 150´ a napojil na 70´
* připojil na druhej konec BMC filtr
* přetáhl 150´ a vtěsnal k otvoru po trubce od masky
* nastartoval a nestačil se divit (nadnesený, ale pravdivý)
A výsledek?!
============
* zvuk - super, trochu obtěžuje uvnitř auta, ale pro řidiče se srdcem závodníka to znamená zvýšení adrenalinu; jen mám teď "problémy", že se lidi otáčej ;-)))
* výkon - nemám možnost změřit, ale - motor táhne od 2.800 otáček a ne původních 3.200, dále zrychlení jsme naměřili do 11.3 sekund (série 12,5:-) a motor je v nízkých otáčkách klidnější, v pohodě se "dá" jezdit (netrhá, neškube, nekašle) na 1.700 otáček (ale nebudu ho přece tahat, ne?!)
Taková raritka pro mě dosud nepoznaná - začal jsem při přeřazení z 1 na 2 hrabat ;-)
* spotřeba - při zachování stylu jízdy se nepatrně sníží (max. 3 litry na nádrž), vyzkoušel jsem pouze jednou, od tý doby to "krosím" a spotřeba nejde pod 9 litrů ;-)))
* trubky jsou foremný, takže 70´ při "zátahu" se poněkud narovná, takže vzduch jde do motoru "přímější", tedy kratší cestou
* a taková "estetická" perlička - ta trubka je průhledná
Závěrem:
========
Hodnotím to dost kladně, rozhodně je to asi za ty peníze (filtr 2.500,-, trubky 790,-) to nej... co s tou "šunkou" * šlo udělat. A proč ta 150´? Ta chrání jednak 70´ před teplem (a to i při dlouhodobým zátahu), jakýmkoliv nechtěným poškozením a za další filtr před nečistotama z okolí motoru, a zabraňuje nasávání jiných nečistot než těch, který projdou mřížkou ;-), takže pozitivní vliv na životnost filtru, že?!... a v... vo.. vo... vo to tady taky jde, ne?
* Asi se ptáte proč pomlouvám naše milované Escortíky, ale není už dostatečným důkazem, že všechny motory 1,6 16V mají větší výkon než tyhle "zázračný motory ZETEC" a do ZETECu nejdou svíčky Iridium Power?!
Dotazy, poznámky, výhrůžky, posměch a údiv můžete klidně vyjádřit prostřednictvím emailu
escort@tresoral.cz, a dík za cokoli.
Váš, ale hlavně svůj FOREST
PS: kdyby se snad chtěl někdo přesvědčit o rozdílech od "série" sám, tak ať přistaví svojí "sériovku" 1,6 16V! Se svým kombajnem si teď troufnu i na "nekombajny", protože díky těmto "kosmetickým" úpravám je mám "v paži"