Ala Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate
Prelozene Pc Translatorom.
Klapka rozvodu výfukových plynù druhy
[editovat ] vnitøní
Vnitønì synchronizované turbodmychadlo na výfukové plyny. Vnitøní brána je umístìná doprava obìžného kola turbín, ale vestavìný do skøínì turbín. Èásteènì vidìný nahoøe je klapka rozvodu výfukových plynù akèní èlen ruka.
Vnitøní klapka rozvodu výfukových plynù je nedílná èást skøínì turbín. Klapka rozvodu výfukových plynù akèní èlen obvykle je spojen se skøíní kompresoru s kovovou podpìrou. A plácaèka ventil je obecnì užívaný vnitøními klapkami rozvodu výfukových plynù.
Na odešel, pøíkladová externí klapka rozvodu výfukových plynù. Èásteènì viditelný je šachta talíøový ventil vestavìný do klapky rozvodu výfukových plynù. Pøístav na vrch této klapky rozvodu výfukových plynù je sekundární kontrolní pøístav. Ne viditelný je primární regulace pøístav.
[editovat ] externí
Externí klapka rozvodu výfukových plynù je separátní celistvý mechanismus typicky užívaný s turbodmychadly na výfukové plyny to nemají vnitøní klapky rozvodu výfukových plynù. Externí klapka rozvodu výfukových plynù vyžaduje speciálnì zkonstruovanou turbo kopii s oddaným bìžcem ježdìní do klapky rozvodu výfukových plynù. Externí klapka rozvodu výfukových plynù mùže být èást výfuku bydlení sám. Externí klapky rozvodu výfukových plynù jsou obvykle užívané pro regulaci podpora úrovní pøesnìji než vnitøní klapky rozvodu výfukových plynù ve vysokých výkonových aplikacích, kde vysoké úrovnì podpory mùže být dosažený. Externí klapky rozvodu výfukových plynù mohou být moc vìtší protože tam není žádné omezení integrování nebo pružina ventilu do turbodmychadla na výfukové plyny a skøíò turbíny. To je možné užívat externí klapku rozvodu výfukových plynù s vnitønì synchronizovaným turbodmychadlem na výfukové plyny, aèkoli toto obecnì zahrnuje svaøování vnitøní klapka rozvodu výfukových plynù pøirazila vyhnout se nechtìným netìsnostem.
Externí klapky rozvodu výfukových plynù obecnì užívají ventil podobný talíøový ventil našel v hlava válcù . A tak nebo onak oni jsou øízení nauky o vzduchu spíše než vaèková høídel a otevøít v opaèném smìru. Externí klapky rozvodu výfukových plynù mohou také užívat klapkový ventil , aèkoli to je daleko víc vzácný.
[editovat ] atmosférické/rozvedené klapky rozvodu výfukových plynù
A "rozvedená" klapka rozvodu výfukových plynù odhazuje plyny pøímo do atmosféry, namísto vracení jim se zbytkem strojového výfuku. Toto je udìláno pøedejít vzrušenosti k toku výfuku a redukovat úhrn protitlak v odsávacím systému. Rozvedená klapka rozvodu výfukových plynù tlumièovy roury jsou obvykle oznaèované jako "vykøièník roury" kvùli odhalí pustý výfuk nadraný a pøidružený hlasitý hluky, který oni produkují.
Vnitøní vrata obecnì nemohou být ventilovaný do atmosféry protože vnitøní klapka rozvodu výfukových plynù pøístav a turbína exducer jsou vestavìná do stejného bydlení. Pøíležitostnì odpadní potrubí výfuku pro vnitønì synchronizované turbodmychadlo na výfukové plyny být nazývaný ' rozvedly se ' protože to integruje dvì trouby kde jeden je urèený ke klapce rozvodu výfukových plynù jen. To by mìlo být poznamenané, že to je tìžké opravdu oddìlit tok výfuku turbína a klapka rozvodu výfukových plynù. Tak, vnitøní klapka rozvodu výfukových plynù turbo bude zøídka pokud vùbec uvádìt externí výpis.
[editovat ] kontrola
[editovat ] plnìný vzduchem
Nejjednodušší kontrola pro klapku rozvodu výfukových plynù je zásobuje plnicí tlak pøímo z poplatkové vzdušné strany ke klapce rozvodu výfukových plynù akèní èlen. A malá hadice mùže spojit z turbodmychadla na výfukové plyny kompresor východ, úètovat rourám, nebo sací potrubí k dudlíku na klapce rozvodu výfukových plynù akèní èlen. Klapka rozvodu výfukových plynù otevøe dále jak plnicí tlak tlaèí proti síle jaro v klapce rozvodu výfukových plynù akèní èlen až do rovnováha je získaný. Inteligentnìjší kontrola mùže být pøidaný integrováním elektronickým kontroler podpory .
Standardní klapky rozvodu výfukových plynù mají jeden port pro pøipojení izolaèní linie podpory z poplatkového vzdušného pøívodního vedení nebo solenoid regulace tlaku. Toto je nejbìžnìjší konfigurace a jediný typ konfigurace nalezené na vnitøních klapkách rozvodu výfukových plynù.
A dvojitý pøístav Tial 44mm klapka rozvodu výfukových plynù. Postranní pøístav je primární pøístav. Horní èást je sekundární pøístav a ne nutný pro øádnou operaci.
A dvojitá klapka rozvodu výfukových plynù pøístavu pøidává druhý pøístav na stranì protilehlé akèního èlena. Tlak vzduchu dovolený k tomu, aby vstoupil tento druhý pøístav pracovní pomùcky pøiskoèí tlaèit tvrdší smìrem do uzavøení klapky rozvodu výfukových plynù. Toto je pøesnì naproti prvního pøístavu. Schopnost k tomu, aby pomáhala klapce rozvodu výfukových plynù zùstávat zavøený jak sestavení plnicího tlaku mùže být zvìtšeného. Toto také pøidává další složitost regulace tlaku, vyžadující vìtší kontroly pøístavy na solenoidu nebo možná kompletní druhý regulaèní systém plnicího tlaku s jeho vlastním separátním solenoidem. Použití druhého pøístavu je nezbytný. Sekundární portovat, ne jako primární pøístavy, nemùže být jednoduše napojený na izolaèní linii podpory a požadovat elektronické ovládání být užiteèný.
[editovat ] hydrauliky pro letadlo
Nejvíce turbokompresorové letadlo užívá hydraulickou klapku rozvodu výfukových plynù kontrola s motorovým olejem jak tekutina. Moderní systémy z Lycoming a Evropan operovat stejné principy a užívej podobné èásti které jen lište se v jménu. Uvnitø klapka rozvodu výfukových plynù akèní èlen, propružení k tomu, aby otevøela klapku rozvodu výfukových plynù, a tlak oleje èiny k tomu, aby zavøely klapku rozvodu výfukových plynù. Na naftové výstupní stranì klapky rozvodu výfukových plynù akèní èlen sedí regulátor hustoty, pneumaticky øízený olej ventil který tuší tlak horní paluby a ovládá jak rychlá olejnièka krvácí z klapky rozvodu výfukových plynù akèní èlen zpìt do motoru. Jak letadlo leze na a vzdušný hustota snižuje, regulátor hustoty pomalu zavírá ventil a chytí do pasti vìtší olej v klapce rozvodu výfukových plynù akèní èlen, uzavøení klapky rozvodu výfukových plynù k tomu, aby zvýšila rychlost turbodmychadla na výfukové plyny a udržují jmenovitý výkon. Nìjaké systémy také užívají odlišující hlavní tlakový regulátor které tuší tlaky vzduchu po obou stranách talíøe prùdušnice a øídí se udržovat optimální rovnováhu mezi nízkým turbodmychadlem na výfukové plyny pracovní náplò a rychlá cívková- doba bezporuchového stavu.
[editovat ] klapka rozvodu výfukových plynù štìbetá mýtus
Tam je bìžný mýtus v automobilovém svìtì o takzvané "klapce rozvodu výfukových plynù štìbetání" nebo "turbo tøepetání", hluk vytvoøený na zdvihání mimo prùdušnici v turbokompresorovém autì. Zvuk obvykle je popsaný jako deòka nebo chøestýš a je èasto uvedený nesprávnì je výsledek turbo- ovo klapky rozvodu výfukových plynù uzavøení.
Hluk je ve skuteènosti vzduch stlaèený turbo procházením zpìt skrz skøíò kompresoru turbo po mít udeøil nyní zavøený talíø prùdušnice. Toto je také známý jako Compressor Surge a v prùbìhu èasu mùže mít za následek významné znièení turbodmychadla na výfukové plyny. To poškozuje turbodmychadlo na výfukové plyny pøinášením lopatek kompresoru (které vymýšlejí si více než 100,000 RPM) k blízké pevné zarážce témìø okamžitì. Toto dává enormní množství tlaku na ostøí která zpùsobují je k únavì rychlejší. Pro vyhnout se tìmto turbokompresorovým kontraktùm budou užívat blokovací oscilátor ventil (BOV), který dovoluje zvláštní tlakový vzduch ve vtoku ven. A tak nebo onak, v nìkterých pøípadech, to jest kde to neotevøe dost rychlý nebo je nastavení jen reagovat na vysokou podporu, nìjaký štìbetání zùstane.
Štìbetá hluk je velmi znatelný na WRC Rally kontraktech, kde ne BOV je povolený.
_________________
Ford escort 1.8 tdi 90hp 10/1997