Bendy&Macíček píše:
tagy01 píše:
sice nevím komu to patřilo, to oslovení, ale není nutné hned napadat byť jen slovně.
k tomu co se týče většího namáhání, je to jednoduché..... snížíš-li výšku profilu snížíš tím tlumící vlastnosti pneumatiky a proto se přenese spousta rázu na další komponenty - tím dojde k jejich většímu namáhání.
mj. na našich silnicích s nízkým profilem se lehce zničí ráfek. Každopádně bych raději i s 1,4 ubral raději plyn než tam kvůli stabilitě dávat extra široké gumy. Je to tvoje volba, ale i 205 dokážou v zatáčce selhat a co potom? Jinak sirší lépe kloužou za mokra a na sněhu.
Zdravím! Tak koukám docela borec ten tagy01
Ono jde hlavně o to, že při použití větších/širších kol se zvětší páka, která působí na soustavu a jak vědí všichni, co mají základní školu -> větší páká = větší síla
Takže hlavně svyslému čepu asi nebude jedno, jak velká páka na něm je. A když se k tomu přidá rychlost rotace kol a občas nějaká ta díra, tak je to ještě "fajnovější".
Taktéž soustava tlumič/pružina + ostatní části je naladěna na určitý kmitočtový rozsah a když změníte(podstatně) nějakou část bez adekvátní změny ostatních, tak se to krásně rozhází
Hlavně celé auto(všechny) je kompromis mezi cenou/spolehlivostí/výdrží, takže co doporučí výrobce, je nejoptimálnější.
Ale nepopírám, že se to nedá změnit, alá tuning. Ovšem pak asi by bylo záhodno investovat i do lepších´(=dražšších) čepů, co něco vydržej, tlumičů, pružin apod.
A nepopírám, že ještě horší než široká kola jsou podložky. Tam už dochází k silovému namáhání jako prase plus zvyšování neodpružených hmot -> vše co je za tlumičem...
A "kurvení" motoru? Strašně si lebedí, když musí překonávat zvýšený valivý odpor, hlavně při rozjezdech? Zkuste si třeba spočítat, jaký moment musí vyvynout lokomotiva o váze třeba 10tun, aby se rozjela. A to si člověk řekne, že kovové kolo na kovové kolejnici -> žádný odpor. Trošku omyl. A auto o váze 1.2tuny a na gumě asi bude míti daleko větší odpor...
To je asi tak vše. Jen jsem reagoval na to, že "je někdo debil". A hlavně: on Ford s váhou 1.2tuny a motorem 1.4 je žihadlo, co nutně potřebuje 205, jelikož již majitel urval kolo, protože na 185 mu to nedrží...?? Nebylo by lepší "vytunit" řidiče