fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2006 08:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006 13:25
Příspěvky: 66
Bydliště: průhonice - skoro někdy praha
futura píše:
Myslim 51-52 mm.
:-D

děkuji

_________________
Cadillac seville 4.6 V8
Ford fiesta 1.1 HM Expedition


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 bře 2006 23:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Eiffel píše:
Rezonator by měl usměrňovat tlakový vlny a proudění vzduchu stejně jako to dělá ten kat.



Rezonátor teda z těch co jsem měl možnost potkat, je pravý opak katalyzátoru. Většina rezonátorů (nevím proč se tomu tak říká) funguje na absorbčním principu. Tedy průchozí trubka, jejíž stěny se nějakým způsobem pokoušejí utlumit hluk. Typický příklad rezonančního tlumiče je výfuk Škody 120. Typický příklad absorbčního je střed u esca. A právě to, že většina (podle mě všecky komerční rezonátory) rezonátorů jsou trubka, tak si jich vlny "ani" nevšimnou. Naopak na katalyzátoru dochází k částečnému odrazu vln. A co je ještě markantnější tlumí vlny jdoucí od konce výfukové soustavy(ty mají největší váhu, protože jich projde potrubím méně a nedojde k jejich velkému útlumu při odrazech), tím sníží částečně vliv tohoto vlnového efektu, ale má za následek srovnání momentové charakteristiky, v otáčkách kde tyto kmity způsobují úbytek výkonu. A to je nenahraditelná věc. Vyndáním katu se připravíte o výkon ve středních otáčkách, ale pojede to víc ve vyšších, nikoli však v nejvyšších otáčkách.

Na obrázku je momentová charakteristika motoru RS2000 který má ukázkové výfukové svody a tenhle jev je na něm nejmarkantnější.
1) série - modrá
2) bez katu -červená (ilustrace)
A tady je vidět to co jsem napsal.
Obrázek

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 bře 2006 13:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006 13:25
Příspěvky: 66
Bydliště: průhonice - skoro někdy praha
Lukas1 píše:
Eiffel píše:
Rezonator by měl usměrňovat tlakový vlny a proudění vzduchu stejně jako to dělá ten kat.



Rezonátor teda z těch co jsem měl možnost potkat, je pravý opak katalyzátoru. Většina rezonátorů (nevím proč se tomu tak říká) funguje na absorbčním principu. Tedy průchozí trubka, jejíž stěny se nějakým způsobem pokoušejí utlumit hluk. Typický příklad rezonančního tlumiče je výfuk Škody 120. Typický příklad absorbčního je střed u esca. A právě to, že většina (podle mě všecky komerční rezonátory) rezonátorů jsou trubka, tak si jich vlny "ani" nevšimnou. Naopak na katalyzátoru dochází k částečnému odrazu vln. A co je ještě markantnější tlumí vlny jdoucí od konce výfukové soustavy(ty mají největší váhu, protože jich projde potrubím méně a nedojde k jejich velkému útlumu při odrazech), tím sníží částečně vliv tohoto vlnového efektu, ale má za následek srovnání momentové charakteristiky, v otáčkách kde tyto kmity způsobují úbytek výkonu. A to je nenahraditelná věc. Vyndáním katu se připravíte o výkon ve středních otáčkách, ale pojede to víc ve vyšších, nikoli však v nejvyšších otáčkách.

Na obrázku je momentová charakteristika motoru RS2000 který má ukázkové výfukové svody a tenhle jev je na něm nejmarkantnější.
1) série - modrá
2) bez katu -červená (ilustrace)
A tady je vidět to co jsem napsal.
http://carekl.wz.cz/smeti/momentovka.jpg


když jsem auto koupil za 30 litrů, nechci do něj nacpat katalisator za 10 litrů.

Snažím se najít jiné řešení v rámci úspor

_________________
Cadillac seville 4.6 V8
Ford fiesta 1.1 HM Expedition


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz