fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Blow off info
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=10302
Stránka 1 z 2

Autor:  zeriavnik [ 09 kvě 2007 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Blow off info

Ak by este niekto nevedel co je Blow off a ako funguje.
http://www.tuningklub.sk/_tks_item.php? ... 11&idi=217
A je aj na diesel ale stoji okolo 9000Sk.

Autor:  O.S.L.I.K. [ 09 kvě 2007 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

k cemu je u dieselu ?

Autor:  enjoy [ 10 kvě 2007 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

O.S.L.Í.K. píše:
k cemu je u dieselu ?


to me zajima.. na tohle jsem lama ja,ale jaky u plneni turba rozdil mezi benzinem a naftou?funkci plni stejnou ne?
kamarad si tohle chce dat na fiata coupe turbo.

Autor:  vendiik [ 10 kvě 2007 09:05 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy píše:
O.S.L.Í.K. píše:
k cemu je u dieselu ?


to me zajima.. na tohle jsem lama ja,ale jaky u plneni turba rozdil mezi benzinem a naftou?funkci plni stejnou ne?
kamarad si tohle chce dat na fiata coupe turbo.


Taky mi to u toho dieselu neni jasny, diesel nema skrtici klapku, vzduch jde do motoru primo a nemuze ho nic zastavit, takze by tam nemelo dochazet k pretlaku.
Je potreba si uvedomit ze u benzinu se pocet otacek ridi oteviranim skrtici klapky a u nafty se pocet otacek motoru ridi pouze mnozstvim vstriknute nafty.

Autor:  zeriavnik [ 10 kvě 2007 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tu je ten ventil http://www.tuning.sk/dokument-autostyle ... %20ventily.
ale naco je? tu je odpoved
www.motortech.sk/blow-off.pdf

Autor:  IndyJones [ 11 kvě 2007 06:30 ]
Předmět příspěvku: 

tenhle ventil ti šetři turbo aby se nepoškodilo upoušti při sundani nohy z plynu a zastaveni auta a zdechnuti motoru tlak vzduchu z turba :wink:

Autor:  O.S.L.I.K. [ 11 kvě 2007 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jenze Diesel nema skrtici klapku ne?

Autor:  IndyJones [ 11 kvě 2007 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

JDE JEN ABY V TURBU NEBYL TLAK KDYŽ ZASTAVIŠ JINAK TI TO VYRAZI TĚSNĚNI V TURBU TED UŽ TO MAJI VŠECHNA TURBA TYHLE VENTILY :wink:

Autor:  Wizzy [ 11 kvě 2007 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

No každý rozumný řidič, který jezdí s turbem, tak při zastavení stejně ještě nechá chvilku blafat motor na volnoběh, aby se ještě mazalo turbo, než zpomalí, ne? Takové turbo má kolik, 10 000rpm? A když se chcípne motor, tak se přestane mazat, což jeho ložiskům nedělá moc dobře, proto by se mělo při zastavení chvilku počkat, než se motor chcípne, turbo mezitím za stálého mazání zpomalí a jako bonus se spotřebuje i přebytečný tlak ;-)

Autor:  IndyJones [ 11 kvě 2007 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No každý rozumný řidič, který jezdí s turbem, tak při zastavení stejně ještě nechá chvilku blafat motor na volnoběh, aby se ještě mazalo turbo, než zpomalí, ne? Takové turbo má kolik, 10 000rpm? A když se chcípne motor, tak se přestane mazat, což jeho ložiskům nedělá moc dobře, proto by se mělo při zastavení chvilku počkat, než se motor chcípne, turbo mezitím za stálého mazání zpomalí a jako bonus se spotřebuje i přebytečný tlak ;-)

Moje řeč :-D

Autor:  LeMans [ 11 kvě 2007 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

IndyJones píše:
JDE JEN ABY V TURBU NEBYL TLAK KDYŽ ZASTAVIŠ JINAK TI TO VYRAZI TĚSNĚNI V TURBU TED UŽ TO MAJI VŠECHNA TURBA TYHLE VENTILY :wink:


Nafťáková právě že NEMAJÍ pač tam je to ÚPLNĚ ZBYTEČNÉ...

Autor:  Prokysoft [ 03 čer 2007 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  Prokysoft [ 03 čer 2007 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

brrrrrm....tsss.........brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm....tssssssssssssss :lol: :lol: :lol: :lol: 8) :-D :D vite jak se s tim dobre machruje :twisted: :lol: 8) ja jsem si soustruzil Prokysoft Tuning Ventil do vejfuku, ale nepovedl se mi , sice na tom nic neni ale ja neumim delat na soutruhu :evil: :lol: kdyby jsem to umel tak bych si na tom u mych motoru-neznalych kamaradu vydelal ze bych si mohl koupit novy auto :-D tem jde jenom o to tssssssssssssssssss, k cemu to je nevijou ale hlavni je ze to delaji rallye auta a Subaru :lol: :lol: tak to chtej taky 8)

Autor:  Prokysoft [ 03 čer 2007 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

A ze jsme v sekci tuning a ne tuzing tak bych to shrnul tak ze do dieselu je to na nic, takze tema bow a naftak koncim. Mno a kdo ma novy preplnovany auto (turbo-auto :lol: ) tak uz ho tam ma a funguje to zhruba tak jak to tu bylo popsano, ale ze delam s turbama dost casto tak bych to jeste trosku doplnil, je to vlastne sama fyzika:

turbo-auto bez bow by fungovalo takto:

ridic pustil nohu z plynu uzavrel skrtici klapku, lopatky dmychadla prave maji 90 000 rpm, tlaci vzduch pred skrtici klapku a brzdi samy sebe, otacky klesaji, tlak vzrostl na hranici cca 1,8baru (priklad myslim ze Audi A4) otevrel se naplno wastegate ventil (reguluje otacky turba) nastaveny od vyrobce na 1,8 baru primo na miru pro toto auto... vyfukove plyny uz neroztaci lopatky ale protekaji otevrenym ventilem kolem nich, ty okamzite spomaluji jelikoz jsou z lehoucke odolne litiny a pusobi na ne tlak, ktery by je spis chtel tocit na druhou stranu mimo to tlak vzduchu stale stoupa a jak vsichni vime pri stlacovani vzduchu dochazi kjeho prudkemu zahrivani a tim i dalsimu roztahovani.... ridic seslapl naplno plyn a potrebuje rychle akcelerovat: wategate ventil se uzavrel, skrtici klapka motoru se naplno otevrela vysoky tlak horkeho vzduchu nahromadeneho pred skrtici klapkou je ihned pryc, motor ma malo vzduchu, pomalu otacejici se lopatky brzdi jak prisun vzduchu do motoru tak i na druhe strane odtok vyfukovych plynu navic je vzduch zahraty na vysokou teplotu takze je roztazeny a do motoru se ho dostane podstatne mene, nastala tzv. turbodíra, lopatky se musí nechat znovu roztáčet při dalším řazení to jde od znova....

bow pri uzavrení skrtící klapky zajistí volný odfuk vzduchu
A. zpet do sání
B. prez specialni chladici trubicku do výfukového potrubí před lopatky turba, tzn. ze jeste malinko pomáhá v otáčení lopatek takovy skoro perpetum mobile, videl jsem to jenom na volvu asi nejakej jejich patent zase, je to tak malo znatelny ze se to nevyplati takto montovat
C. mimo motor do atmosféry (to je to slyšitelné tsssssssssss:))

tim nedojde ke stlaceni (zahrati) vzduchu nasavaneho motorem ani k tak prudkemu spomaleni otacek lopatek tzn ze po uzavreni BOW bude turbo ihned tlakovat, takze ma motor ihned dostatek vzduchu na učinné spalování, navíc je nasávaný (v tomto případě spíše plněný) vzduch v kombinaci s mezichladicem (nektera auta maji chladic vzduchu tlaceneho dmychadlem) studenější a tím se ho do motoru dostane mnohem více.

Závady:

do servisu nám jednou prijela toyota se zarezlým ovládáním wastegate ventilu bez BOW a tlak v hadicích sáni způsobil úplné roztrhání krabice na vzduch. filtr, vsechny utrhany kousky jsem sbiral po celym motoru. K poskozeni turba nedoslo.

Audi A4 se ucpala hadicka privodu oleje od olejoveho cerpadla do turba, takze nemazalo , hridelka lopatek se rozlomila na pul. Jeste pred tim se matice (kterou se vymezuje vsunuti lopatek na hridelce smerem do mazaci skrinky turba) (ma opacny zavit ku smeru otaceni lopatek a jisti ji jenom to ze se stale otaci lopatky) uvolnila tim ze turbo nemazalo a hridelka se chvilema sekala, uplne znicila lopatky a zevnitr poskodila telo turba. Kdyby nebyl mezi turbem a motorem vzduch. filtr jak to u nekterych aut byva tak se matka nasaje do motoru a to si asi umite domyslet co by se stalo.

Ale nemel bych to tu rikat co se jak v motoru opravuje mam to zakazany od sefa :evil: :lol: 8) takze psst ;-) 8) :D

O turbech by se dalo mluvit hodiny a hodiny, ale na to ja nemam cas:)) Nemam ani cas si to po sobe precist tak kdyztak omluvte muj sloh a chyby se ubec nekoukejte :lol:

Autor:  Kidzero [ 05 čer 2007 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

hmmm aký mi to odborníci............zase poniektorý trepete kokotiny ale STRASNEEEE

niekto si tu mýli Wastgates blow off ventilom...ale nevadí..

Ked už ste taký odborníci ako je to možne že ani jedno WRC nemá blow off ventil a protom všetky maju turbové motory????

a napr.ani táto COSIE v tomto videu nemá Blow off a pritom tam fúka 2 BAR??

http://video.google.com/videoplay?docid ... q=cosworth

Tak si tie trápne Akože rady nechajte pre škôlkarov....

Autor:  LeMans [ 18 čer 2007 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

kidzero: zkus si nejdřív něco zjistit, pořádně přečíst, a pak machruj... prokysoft si právě wastegate s bow off nespletl!!

Autor:  enjoy [ 19 čer 2007 01:34 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
kidzero: zkus si nejdřív něco zjistit, pořádně přečíst, a pak machruj... prokysoft si právě wastegate s bow off nespletl!!


tak ted si ho asi pekne nasral :-D
tenhle clovek si tady nenecha do niceho kecat.

Autor:  Kidzero [ 19 čer 2007 22:54 ]
Předmět příspěvku: 

si uvedomujete čo za pičoviny tu niekedy určitý ľudia produkujú???

A další hlupaci sa ešte ozývajú...... aspoň vidno že o tom hovno viete..

ja nefrajerujem ..ale aspoň sa snažím upozorniť ostatných ktorý o tom nič nevedia a chcu vedieť ..aby neboli deformovaný takými debilmy ,a ich chorými a nepravdivými návodmi...typu:


Ale nemel bych to tu rikat co se jak v motoru opravuje mam to zakazany od sefa takze psst

som grcal s toho doma tri dni......

ale OK budem sa zdržiavať.....

potom sa čudujú "tunneri" že prečo potom ich auto po upravách takýchto odborníkov majú na brzde o 15% menší výkon ako mali v sérii a to ich stálo plno penazí....

Autor:  Prokysoft [ 23 čer 2007 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

Kidzero píše:
niekto si tu mýli Wastgates blow off ventilom...ale nevadí..


A cetl jsis to cely??? Kdyby jo tak by jsi zjistil ze "ne-mýli" (neplete:)

Autor:  Prokysoft [ 23 čer 2007 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Kidzero píše:
si uvedomujete čo za pičoviny tu niekedy určitý ľudia produkujú???

A další hlupaci sa ešte ozývajú...... aspoň vidno že o tom hovno viete..

ja nefrajerujem ..ale aspoň sa snažím upozorniť ostatných ktorý o tom nič nevedia a chcu vedieť ..aby neboli deformovaný takými debilmy ,a ich chorými a nepravdivými návodmi...typu:


Ale nemel bych to tu rikat co se jak v motoru opravuje mam to zakazany od sefa takze psst

som grcal s toho doma tri dni......

ale OK budem sa zdržiavať.....

potom sa čudujú "tunneri" že prečo potom ich auto po upravách takýchto odborníkov majú na brzde o 15% menší výkon ako mali v sérii a to ich stálo plno penazí....



Mno vypada to ze ty jsi teda na turba nejvetsi odbornik :lol: Tak nam sem teda napis co jsem tam uvedl nespravne a oprav me, nebo kdyz je to vsechno uplna blbost tak to sem napis ty spravne jak to funguje, hm?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/