fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.8 16V ZETEC - velké zvýšení výkonu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=12620
Stránka 1 z 4

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 12:48 ]
Předmět příspěvku:  1.8 16V ZETEC - velké zvýšení výkonu

Zdravím,
nevíte někdo jak výrazně zvýšit výkon u tohoto motoru? Zajímá mě možnost instalace turba a další přestavby, popřípadě (v krajní nouzi) i výměna za jiný pasující motor. Představoval bych si ve finále něco kolem 150kW. Scháním návody, rady, odkazy.. prostě cokoliv se toho týká.

Autor:  wwollff [ 23 zář 2007 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, pokud chceš mít takovýhle výkon, tak si rovnou kup jiný auto a na úpravu Escorta zapomeň.

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

no a kdybych na tom výkonu slevil... třeba o 150-160HP jsem už někde četl.. Popřípadě nevíte někdo jakej jinej motor by do toho šel co nejlehčeji napasovat?

Autor:  Lucky [ 23 zář 2007 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Asi RS2000, ale to bys urcite musel dat jinou prevodovku, brzdy, napravy atd. To uz bych si radsi koupil normalne RSo ( v celku :D)

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

a co to turbo?

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
Asi RS2000, ale to bys urcite musel dat jinou prevodovku, brzdy, napravy atd. To uz bych si radsi koupil normalne RSo ( v celku :D)


Na druhou stranu, takový RS kombík by mohl být velmi zajímavý... :lol:

Autor:  Lucky [ 23 zář 2007 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

To teda jo! Me uz to jednou napadlo, ale to by byla pracicka jedine pro tebe, Angli:D Muzes zacit :D

Autor:  Wizzy [ 23 zář 2007 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

nejjednodušší je si tam narvat motor z RS2000 (110kW standart). Jde napasovat i na standartní převodovku, tak jak je. Chce to ale vyměnit komplet motorovou elektriku (o jednotce nemluvě), což už je trochu náročnější. Výhoda je, že se později dá postupně snadno pokračovat s výměnou převodovky, podvozku, brzd, kol... Přeci jen zvýšení výkonu motoru je jen první krok, musí se to taky udržet na silnici.
Ve tvém případě je úplně nejjednodušší úprava stávajícího motoru na XR3i (96kW, 130 koníků) - dá se sehnat kit, nebo věci z jetého XR3i (jednotka, vačka a pár dalších věcí) - a nebývá to ani nijak drahé.
Překopat atmosféru na turbo je větší ořech, než se může zdát - za prvé se musí snížit kompresní poměr, a teď jakým způsobem - kratší ojnice, jiná kliková hřídel nebo šprajc pod hlavu? Většinou se to řeší tlustou podložkou pod hlavu, protože to se nechá vyrobit, ale to nemusí být právě optimální řešení. Ale to je jen první věc, ještě náročnější je potom naučit řídící jednotku motoru pracovat s turbem....

Autor:  mrazik [ 23 zář 2007 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy klasicka prevodovka by mela hodne kratkou zivotnost. Nezvladla by takovy kroutici moment a udelala by papa. Taktez napravy se na ten vykon netvari moc nadsene a rozdil tech v RS je viditelny.
Co se tyce turba, tak v anglii jiz nekolik Zetecu jezdi s vykonem pres 200 koni. Musi se vymenit hooodne veci a neni to moc drahe. Pokud se to udela poradne, bavime se o cenovce kolem 100 tisic.

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

a ten kit na XR3i lze sehnat kde? Jinak našel jsem tohle: http://www.gude.com/turbo/focus.html

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

To Wizzy....netvrdil bych že RS motor jde jen tak na obyč převodovku, minimálně má větší setrvák a přítlačák...kterej by musel bejt jinej...podle mne tedy...ale myslím že obyč převovoka by to nějak kousla, třeba z RS turba se samosvorem...

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
To teda jo! Me uz to jednou napadlo, ale to by byla pracicka jedine pro tebe, Angli:D Muzes zacit :D


Já klidně začnu, motor a všechno mám, ale kdo si jej ode mne koupí a podstoupí zdlouhavý proces precizní přestavby????Kdo na to tady má???Hlavně finance?
Odpovím si sám...nikdo...

Autor:  Lucky [ 23 zář 2007 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

To je bohuzel pravda. Mit finance, sel bych do toho.

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

tak pro zajímavost kolik by to cca bylo? :)

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

pivasek píše:
tak pro zajímavost kolik by to cca bylo? :)


Moc...pokud bych to měl dělat já, tak moc, protože abych se mohl nabeton zaručit za kvalitu finálního stavu, tak by se toho muselo fest repasovat...

Ale nacpat to tam tak jak to je je taky cesta..jediný trochu problém který vidím, je propojit elektriku...ale i to se dá...

Autor:  milos.l [ 23 zář 2007 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

jestli v tom je zetec tak u něj zůstaň, a pojď cestou 2.0 z mondea, motor seženeš, dáš do perfektního stavu, a jsi přes 130k sériovym motorem. Na to hodíš svody, vejfuk a fastroad vačky a divil bych se kdyby se to kolem 160-170nedostalo.
Pokud výš, tak ještě ostřejší vačky, kanály, standalone jednotka, případně i kovanej a lehkej spodek. +4klapka. A přes 200hp se dá... ale to už je o hroznejch penězích. Hodně profi udělaný 2.0 zeteky maj i kolem 220Hp.

Pokud na to máš znalosti a prachy tak oturbit se to nechá, jezdí jich celkem dost, samozřejmě mimo čr. Počítej 100tis jak nic a rok než to vychytáš.

Jde o to co s tím chceš dělat, jezdit? Normálně jezdit s tím téměř nepůjde. Předpokládám spíš showcar, od kterýho chceš aby to jelo...

Koukám co máš v podpisu... než se do něčeho pustíš tak studuj, hledej... Měsíce, klidně roky... Protože pokud do toho neplánuješ vrazit fakt 100tis z fleku do motoru a nechat to někoho udělat, tak je to bez vědomostí cíl nereálnej. Ušetříš spoustu času a peněz když budeš skutečně vědět co děláš, takovýhle zvyšování výkonu na NA už není sranda.

Ale nechci tě odradit, naopak, ale je to běh na dlouhou trať.

Divím se že tu nepadlo nic jako RS2300 :D ale o tom tu dofám jiní vědí víc

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

RS2300, to je taky krásná přestavba...ale furt to chce mít ten základ z RS2000...že ano..takže přebastl na RS a pak další level....

jinak ej to v jádru kombinace TOP RS2000, blok Galaxy/Scorpio 2.3 DOHC, vana RS 2000, zbytek RS 2000, vcelku báječný základ s velmi dobrým potenciálem...

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
....
Jde o to co s tím chceš dělat, jezdit? Normálně jezdit s tím téměř nepůjde. Předpokládám spíš showcar, od kterýho chceš aby to jelo...
....


V tom úplně jasno nemám, ale je to nejpravděpodobnější možnost ;)

milos.l píše:
....
Koukám co máš v podpisu... než se do něčeho pustíš tak studuj, hledej... Měsíce, klidně roky...
....


to už není tak aktuální, trochu jsem se v tom už taky zdařile vrtal, ale samo zatím nic extra, spíš jen základ.. Rozhodně letos s ničím velkým už začínat nebudu, přes zimu studovat a v létě možná snad i začít :) Teď maximálně zkusit udělat tu 130HP když seženu kit nebo všechny díy..

Autor:  milos.l [ 23 zář 2007 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

akorát pokud by s tím chtěl něco jezdit tak se dostane do kat. nad 2 litry... Což je otázka zdali je výhoda nebo ne... jak kde... 2litry bejvaj výborně obsazený všude...

je hrozný co všechno vymyslíme... ale kdo to zaplatí? :-D proto nemám rád auta :-D ano je to o penězích, ale větší problém vidim v tom že nenávratně - co se úprav týče. Hlavně tady v čr když už po mě někdo něco koupí tak za nějaký nesmyslný prachy že si to radši nechám...

Autor:  pivasek [ 23 zář 2007 22:21 ]
Předmět příspěvku: 

peníze peníze peníze, to je jasný, ale tak sou od toho aby se utrácely :D Nevíte teda někdo o tom kitu na přestavbu na 130HP XR3i?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/