fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.8 16V ZETEC - velké zvýšení výkonu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=12620
Stránka 2 z 4

Autor:  milos.l [ 23 zář 2007 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

pivasek píše:
milos.l píše:
....
Jde o to co s tím chceš dělat, jezdit? Normálně jezdit s tím téměř nepůjde. Předpokládám spíš showcar, od kterýho chceš aby to jelo...
....


V tom úplně jasno nemám, ale je to nejpravděpodobnější možnost ;)

milos.l píše:
....
Koukám co máš v podpisu... než se do něčeho pustíš tak studuj, hledej... Měsíce, klidně roky...
....


to už není tak aktuální, trochu jsem se v tom už taky zdařile vrtal, ale samo zatím nic extra, spíš jen základ.. Rozhodně letos s ničím velkým už začínat nebudu, přes zimu studovat a v létě možná snad i začít :) Teď maximálně zkusit udělat tu 130HP když seženu kit nebo všechny díy..


musíš vědět co od toho chceš...

a co se úprav motoru týče... je obrovskej rozdíl v tom upravit atmosféru "trošku" a pořádně. Zrovna u toho 2.0 zeteku vidím takovej zlom kolem těch 150-160k. Nejdřív je to vcelku sranda, ale najednou ti hromadně přestanou stačit sériový díly, a elektronika...

Autor:  Jimmy [ 23 zář 2007 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mě napadá co třeba kombinace: vstřiky z XR, fast road a čip jednotky? Myslím, že jen tyto tři věci a jsme někde u 140K. Samozřejmě pokud zbytek motoru je v TOP stavu.

Potom svody, výfuk, vyleštit kanálky, ..... cenově všechno tak kolem 25-30tis a výkon by mohl být někde u 150k. Nebo se moc pletu??

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 23:50 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Tak mě napadá co třeba kombinace: vstřiky z XR, fast road a čip jednotky? Myslím, že jen tyto tři věci a jsme někde u 140K. Samozřejmě pokud zbytek motoru je v TOP stavu.

Potom svody, výfuk, vyleštit kanálky, ..... cenově všechno tak kolem 25-30tis a výkon by mohl být někde u 150k. Nebo se moc pletu??


A když vidím ten součet, tak se po těžkém boji dostaneš na výkon RS do kterého když narveš ten rozpočet co píšeš, tak si zas o level výš...třeba někde u 180 - 190 koní...a u té natuněné XR budeš muset stejně řešit nakonec bytelnější převodovku, poloosy, brzdy a tak...

Autor:  angličák [ 23 zář 2007 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Spíš by stálo za to, aby se pán dotyčný v prvé řadě rozmysle, co po tom autě chce a kolik na to má, pak se dá od toho dovodit, jestli tuning bude jen formou filtru sání a vybraného laufu a nebo sofistikovaného ladění motoru.

Ono je to především jen a jen o penězích....

Autor:  O.S.L.I.K. [ 24 zář 2007 02:00 ]
Předmět příspěvku: 

koukal sem na ebayi na turbo kit na 2.O zetec a chteji za nej 1900 euro. Coz je sakra darda, a pisou o 350 hp. Jenze kdo ti to postavi a naladi.

Pokud mas Zetec tak s Fastroad vackama, svodama, vyfukem, upravenou rj, sanim a lizlou siskou budes na tech 160 - 170 hp urcite a myslim si ze na to aby si ujizdel octavkam atd. to bude stacit, stejne s vice konema na predni naprave uz bude problem.

Autor:  pivasek [ 24 zář 2007 06:38 ]
Předmět příspěvku: 

Samo je tam 1.8 16V ZETEC... Se mi to přes noc trochu rozleželo v hlavě a:
- chtěl bych tam nechat origo motor, krom volnoběžnýho ventilu šlape jak hodinky, má nalítáno necelých 90 000km
- cíl by byl co nejvyšší výkon bez nutnosti výměn a úprav nápravy, převodovky, tzn úpravy jen na sání, "samotným motoru", svody, výfuk a ŘJ
- zaměření - sprinty a podobné
- jsem ochotnej do toho nalít tak 50-60k

Autor:  LeMans [ 24 zář 2007 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

tak tam dej 130 hp kit, k tomu svody, sání, výfuk, to by mohlo pro začátek stačit - no ne? navíc jde o to, že když tam narveš na stávající motor velký výkon, tak se stejně ostatním věcem nevyhneš - jinak si roztrháš převodovku, poloosy apod. Navíc bych ti velmi silně doporučoval si tam dát brzdy z RS2000 - to bych udělal skoro jako první věc - pokud s tím budeš chtít normálně jezdit, tak bych to považoval skoro za povinnost...

Autor:  pivasek [ 24 zář 2007 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

O.S.L.Í.K. píše:
Pokud mas Zetec tak s Fastroad vackama, svodama, vyfukem, upravenou rj, sanim a lizlou siskou budes na tech 160 - 170 hp urcite a myslim si ze na to aby si ujizdel octavkam atd. to bude stacit, stejne s vice konema na predni naprave uz bude problem.


Tohle by bylo ideální, spokojím se teda i s 150 - 160HP.

Teď vzniká několik otázek: kde koupit vačky, jaký svody, výfuk, co provést s jednotkou, sáním atd atd....

BTW asi už mám špatný svíčky, co doporučujete? Nemusí to bejt to nejlevnější ale zas ani nic moc drahýho, prostě něco co bude ideální pro moje potřeby a za slušnej peníz.

Autor:  milos.l [ 24 zář 2007 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

zaměření sprinty - taháš sebou baťoh jak kráva kterej ostatní ne... a 1,8 je nesmysl páč budeš stejně jezdit s 2.0 a každej sériovej civic t-r si na konci zapálí cigárko než tam dojedeš

takže myslet to nějak vážně asi nejde, doufám že to děláš pro radost, pohárky to bude zbírat těžko

____

jestli je na ebay kit na 2.0 turbo za necelý 2tis tak mi to přijde naopak levný, odladěný to nebude určitě
____

ale dobrá... vačky se nechaj přebrousit tady, tak 500,- za palec ale moc zkušeností tady s fordíma motorama nikdo nemá, takže bych volil Piper nebo Kent, prodejců najdeš v čr několik. Repro by mělo vyjít tak na 15000 co si pamatuju.

svody - po dobrejch zkušenostech bych upravoval z RS2000, jednoduchý, levný, ikdyž určitě jsou lepší. ST170kový sedne vršek, v místě kde už jsou 2 větve není ani v escortu ani fiestě dost místa a musej se upravit, taky hodně muziky za málo peněz. Jinak nechat na zakázku udělat tady v čr, nerez profi tě vyjdou tak na 15minimálně.

výfuk... mnozí mi budou oponovat, ale trubka a koncák... na silnici to chce i střed nebo se z toho kraválu po...

jednotka - průšvih, EEC naprosto nevhodná pro úpravy, fastroad vačky a svody by to mělo zkousnot i na sériový. Dát tam bezmyšlenkovitě větší vstřiky je nesmysl, ale jinak z RS2000 a 2,3DOHC maj průtok kterej 180-200k zvládne.

sání... průšvih je MAF, zlikvidovat veškerý eko kraviny který ti házej bordel zpět do motoru, vše dobře odstínit tepelně. Na samotný sání bych moc nešahal, porting ale není nikdy na škodu.

vyházet klimu a podobný nesmysly je samozřejmost pokud jdeš po výkonu, menší alternátor není na škodu, setrvák bych neodlehčoval

ad převodovka... osobně jezdím stále BCčko... ano mám lehký auto a malý kola (i kvůli tomu) zdá se že vydrží cca 2000 ostrých km. Takže pokud nepůjdeš do zbytečně velkejch kol což je nesmysl tak nějaký občasný sprinty vydrží, a když ne není to drahá záležitost... tak k tomu přistupuju já

Autor:  Jimmy [ 24 zář 2007 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

To mně by stačilo bohatě 100kW. byl bych nadmíru spokojený.

Autor:  Jimmy [ 24 zář 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dotaz: Když si seženu vačky z XR, vstřiky a ŘJ, tak "jenom" přehodím a můžu frčet, že jo? Podotýkám, že nemám EECV, ale IV - stejně jako XRko.

Autor:  Jimmy [ 24 zář 2007 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo by byla lepší kombinace to co jsem napsal, akorát místo vaček z XR tak Fast road ? + ještě třeba čip?

Autor:  milos.l [ 24 zář 2007 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

vačky, váha, ecu a klapka myslím...

dočetl jsem se že 2.0 mondi vačky jsou stejný jako 130hp 1,8 ale neověřená informace, můžu proměřit až rozdělám oba motory

vstřiky myslím nejsou nutný, 1,8 i 2.0 maj stejný průtoky co vim... ikdyž se barvou lišej

hafo informací na jednom fóru... odkaz si nepamatuju ale dával sem to do odkazů, přímo fiesta fórum, tam má dost lidí 2.0 ve fiestách, nebo futura

tohle + svody bych dělal, ecu ti to veme a dobrej poměr cena výkon dle mého, a půjde s tím stále docela pohodlně jezdit

Autor:  milos.l [ 24 zář 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

ještě ty vačky... fastroad vs 130hp 1,8... cenovej rozdíl velikej, takže bych doporučil aspoň zkusit ty 130

a zapomeňte konečně na něco jako "čip" eecIV

Autor:  Jimmy [ 24 zář 2007 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

Tak čip ne?? Takže takové ty nabídky firem jako je nárust 8-10% je sciffi???

Tak dejme tomu, že bych si tam hodil koplet XR kit a jaký by pak byl rozdíl, kdybych tam měl Fast roady?? Bylo by to třeba 140k?? To by byl takový můj cíl nebo spíš hrancie, z důvodu ostatních sériových dílů. A co se týče brzd tak RSové už čekají doma v krabici - to je samozřejmě na prvním místě!!!

Autor:  milos.l [ 24 zář 2007 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

až to uvidim odbržděný tak tomu uvěřim, scifi to úplně není, ikdyž 10% je teda na atmosféře hodně, ale to je vzít konkrétní auto a den to trápit někde na brzdě, ne jako u ropáků kde stačí nalejt tam naftu, fouknout trochu víc a ono to pojede - a nikdo to moc nebrzdí, obvykle univerzální na danej model. Každopádně na sériovym NA benzínu je to kravina finančně, za těch pár koní to nestojí.

140k? dobrá - dáš 15za vačky, dalších 5 za práci a těch zbylejch pár věcí... to je minimum dle mého ta dvacka.

2.0 zetec koupíš za 10 už pěknej, vyměníš vodní pumpu, jinak vše máš na původním motoru. Přetěsníš zrovna. A 135k to má sériově, ale pojede se ti s tím líp protože to má i krouťák. Dobře, počítejme 30 za tuhle variantu ať máme rezervu a budem dávat dost věcí novejch.

Výhoda je v tom že až tě 140k omrzí můžeš jít dál. Bude to mít lepší průběh vždy. A ani to nebude chlastat jako upravená 1,8.

A když o tom nikomu neřekneš nepozná ža tam není série.

Jedinej zádrhel může nastat v elektrice, ale vy máte všichni v escortech imobilizéry tak by to snad měl jet s 2.0 jednotkou.

Bude to hafo práce tak jako tak, buď tomu věnuješ hromadu času, nebo někoho zaplatíš.

Autor:  pivasek [ 24 zář 2007 23:09 ]
Předmět příspěvku: 

tak začínám přemejšlet jesi by nebylo lepší koupit Oktávu 1.8T 20V RS (132kW) :lol:

Autor:  O.S.L.I.K. [ 24 zář 2007 23:55 ]
Předmět příspěvku: 

pivasek nebylo :D tou oktou si vytre zadek kde jake RS 2000 a lehce polazene XR3i tez. Na okresce sem nepotkal kokotu ktera by se me XR3i rovnala.

Autor:  pivasek [ 25 zář 2007 06:30 ]
Předmět příspěvku: 

a jak by to vypadalo kdybych na to hodil 130HP kit a nechal to čipnout?

Autor:  carlos_ray [ 25 zář 2007 06:50 ]
Předmět příspěvku: 

No myslim, že přeprofilování vačky jsem u Demoa v Kolíně viděl za 9000kč za jednu. Svody se daj koupit na zetec taky u demona za takovejch 10000 což je levnější a hlavně odladěný na brzdě (svody ashley což je celkem kvalita). A přidám jeden dotaz nevíte někdo o svodech na rs turbo??

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/