fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ford Granada 2door sedan Ghia V6 cosworth 24V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=15580
Stránka 1 z 10

Autor:  king2 [ 28 úno 2008 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Ford Granada 2door sedan Ghia V6 cosworth 24V

zdarec Fsici - koukam pekne pekace tu mate a zajimave projekty.

okukuju tady uz nejakej patek prestavbu Fiesticky a tak me napadlo dodat i par fotek z meho projektu.

Jedna se o starou Granadu v provedeni 2door aneb nejlevnejsi Granada z roku 1978 v provedeni L ktere jsem postupem casu vylepsi na provedeni Ghia - drevena palubka, kozene sedacky, a "S" paket z te doby.
S paket obnasi - trony, pridavne svetla, vetsi stabylak a dalsi.

postupem casu jsem zacal vuz prispusobovat rychlejsi jizde po okruhu.

motor 2.8 by vymenen za 2.9i cosworth s 194konema v roce 91 kolik jich tam zbylo do dnes netusim - brzdu planuju nekdy v lete.

tento motor trpi tim ze je dostupnej pouze v automatu a neni lehke ho predelat na manual.
V mem pripade jde o prevodofku MT75 ze Scorpia.
dale me cekal zkracenej kardan a novej diferencial od Quaife ATB system je totozny se Sierrama a Escortama v cosworthu jen upraven pro ulozeni do Granady primo vyrobcem.

upravy na motoru - K+N filter, zaslepene EGR, zadne katy ani tlumice - jen na konci sportovni.
mirna hra se svickama a kablema na ne.

pretahani el. do kabiny ke spolujezdci a presun baterky do kufru.
tezsi motor vyzadoval presun vahy dozadu.

jednotka EECIV s EEPROMem neni idealni na ladeni proto dostala praseci ocasek(SMT6) s FLASH pameni a on-line pripojemin na PC pres COM1(serial)
bohuzel uchozeni cidel a presun map do jednotky neni uplne jednoducha zalezitost a proto se s tim stale trapim.
je tu potreba vymeny vsech cidel a komplet kabelaze.

v tuto chvily me vykon a jizdni vlastnosti staci a resim bezpecnost chodu motoru novejma chladicema - jiz zvlast olej a voda se saharou a el. vrtuli.

dale se pripravuju na vymenu vacek kde ocekavam minimalni narust z 194 koni na 207 a to v dusledku vetsiho presahu na ventilech o 7stupnu.
vacka nema vetsi zdvih ale pouze prodlouzi dobu pro plneni.
proto nove vstriky z 280cc na 460cc - jsou starsi ale i tak asi moc nicmene doufam ze mi to lambdy zkorigujou.

tento motor vyuziva na kazde strane jednu wide-band lambdu.
(ted shanim nove :-( )

jakmile rozchodim SMT6 pro zmenu casovani a vstrikovani pujde na motor novej vejfuck 3-1 350mm a nova ECU MAPa odladena profikama ve finsku. swody do tech termo pasek ale i tak ocekavam ze budu muset upravyt haubnu aby se mi to na okruhu neupeklo...

no a vse co jede rychle musime brzdit ze - takze v tuto chvily 4x disky ze Scorpia cosworth - puvodni brzdova sostava pro dany vykon ale ja mam granadu lehci takze by rekl clovek ze by to melo bohate stacit - na okruhu toto ale neplati takze jsem poridil nove kotouce a brzdy z Mercedesu tridy C nebo D
parametry jsou 300mm vrtane chlazene s vetsim pistkem nez mam ja ale rad bych zachoval buben pac jakmile sahnu na buben tak to bude hrozna picba...

a neco malo foto:


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


plany:

no tech je 3 prdele ale ty prachy nejsou takze ten nejdulezitejsi je mene montovat a vice jezdit - hlavne nekde kde je i nejaka ta konkurence.

8)

Autor:  Wizzy [ 28 úno 2008 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Já tyhle velký starý auta s klasickou koncepcí prostě žeru, slintám u každého škopka, granady, kapříka.... Tohle je super projekt, upřímě závidím a přeju ať se dílo zdaří a gráňa dělá jen radost a stromy se jí vyhejbají. Veteránoví puristi by ohrnli nos, ale mě se to líbí - zvenku hezké staré auto, uvnitř zdravé a pěkně nadupané. :smt038 :smt023

Autor:  spepas [ 28 úno 2008 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

:smt023

Autor:  mariS [ 28 úno 2008 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

tak to klobouk dolu.. tohle je maso

jak moc velkej problem je dostat ten motor na manualni prevodovku? ja doufal ze se jen prehodi a ono to jakstaks sedne.. Fordy vseobecne sou docela zamenitelny

jinak hodne stesti a at z toho udelas karu ktera potrapi daleko novejsi a sportovneji se tvarici auta

Autor:  Puhla [ 28 úno 2008 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to čumím,super :smt023

Autor:  milos.l [ 28 úno 2008 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

pěkný, už taky připravuju vozidlo se správnou koncepcí :D

co s tím jezdíš? nebo chceš jezdit? jsem schopnej nabídnout docela často svezení v mostě a sosnové, případně se třeba uvidíme někde na kopci... co? jen tak "rekreačně" :D

co to váží?

Autor:  hans77 [ 29 úno 2008 00:04 ]
Předmět příspěvku: 

Respekt, fakt závidim, že do takový věci jdeš :)

kua taky bych chtěl pořádný prostory :(

Autor:  pbjun [ 29 úno 2008 00:10 ]
Předmět příspěvku: 

Hmm mit prostory tak bych mozna taky mel odvahu :D Ale ac mame rodinny barak tak garaz je mala a v te parkuje matcina fiesta :(

Autor:  king2 [ 29 úno 2008 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

2 Wizzy: ja k tomuhle mam jeste jeden original kus kterej bych rad casem zrenovoval.
na jedne fotce je videt - je to klasika Granada 2door V6 2.0 ve vybave L - jeden z nejlevnejsich a
nejchudsich modelu Granady z roku 1977 ale pro me to ma sve kouzlo.

2 mariS: fyzicky to sedne jak poklicka na.. ale Ford to tak nikdy neprodaval - udajne nejakou omezenou serii.
zajimave je ze LUK na to dela spojkovou sadu i kdyz ten motor je oficialne dostupnej jen ve Scorpiu s automatem.
jde o elektroniku - u teto starsi verze to neni tak hrozne jako u te novejsi.
v podstate pokud ti nevadi drobne chybove hlasky v pameti jednotky tak to chodi bez problemu - ja se ted seru s detailama.
dalsi vec je ta ze kdyz mas info ze by to melo jit tak se to blbe resi.

2 milos.l: no uprime toto auto pripravuju uz asi 6tym rokem a proto ta hlaska ze uz bych rad jezdil - testovani probihalo
vetsinou v Brne na Okruhu v ramci OldFordich akci a Epilogu a pokazde jsem mazal zpet do dilny s tim ze se neco musi predelat.
dva roky jsem jezdil na tom automatu nez jsem skocil do vymeny.
chtel bych dal jezdit OldFordi zavody jakekoli. k tomu mam vyhlidky na vrchy ale s absenci sponzoru moje vyhlidky mizi.
vzhledem k cene Brna pro me Prazaka bych se ted rad soustredil prave na Most a Sosnovou kde me zajima hlavne testovani noveho differencialu
takze opravdu uvitam jakoukoli nabidku nebo jen vzajmene testovani a vymenu zkusenosti/poznatku.

co se tyce vahy tak chapu kam miris - koncepce vozu k tomu co po nem chci je zcela spatne ale tady se priznam ze
ja to auto proste miluju a proto se snazim z te tezke a nemotorne kary udelat "tryskac".
kdyz koukam na tvuj lehkej a mrstnej vuz tak jen slintam ;-)
momentalni vahu nevim - probehlo mirne odlehcovani a vazeni bude az dokoncim prave pripravovane upravy spolecne s merenim vykonu.

2 ALL: zde musim priznat ze prostory nemam a stale resim a hlavne musim na rovinu rict ze jsem levej ale neskutecne
takze vetsinu veci ktere je potreba udelat poradne nechavam delat zkusenejsi mechaniky a alchimii typu nastaveni diffu
do spravne polohy za pomoci specialni barvy a vedomosti ktere jsou pro me zatim velkou neznamou.
takze i zminena vymena prevodofky nebo motoru probehla za pomoci jinych rukou nez mych.
ja jen vzdy vymyslim nejakou tycovinu pak sezenu dily a nakonec nekoho kdo se na to vrhne.
moje o trochu silnejsi stranka je u klavesnice takze po tom co jsem konecne pripojil PC
k autu zacinam travit i vice casu opravdovou praci.

zde male promo video:

Granada a Scorpio cosworth a jeste jedna Granada 2.8i Ghia
http://www.youtube.com/watch?v=Jh8syQgqAGg

zde docela zajimavej zavod se startem typu LeMans kdy ja mel na noze ortezu a auto plne kameramanu a stejne
jsem si dojel pro druhe misto - sice o pul auta ale obcas je slyset jak se automat rozhodl pro ekonomickej rezim
a na misto podrazeni zaradil nahoru a ja tam byl navic.
http://www.youtube.com/watch?v=aRbfIyPKD7o&feature=user

no a tady trochu k zasmani - po vymene automatu za manual a pritvrzeni podvozku jsem si s tim autem nevedel moc rady
takze kazda druha zatacka byla ve znameni hodit ale nejak se to otestovat musi ne?
http://www.youtube.com/watch?v=GDENwRmJbMA&feature=user

no a takhle ta vostuda vypada ze zhora
http://www.youtube.com/watch?v=ac-JzVgTmLQ

po case uz to nebylo tak hrozne
http://www.youtube.com/watch?v=hppsqTRH8Ew&feature=user

Autor:  milos.l [ 29 úno 2008 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

fajn vozítko, mě se právě zdá že by to nemuselo bejt nijak extra těžký... ale tak 1100-1200 to asi bude co?

tomu ten 6vál sluší, a capri, ale escort potřebuje 4válec :D

Autor:  ricci9 [ 01 bře 2008 02:09 ]
Předmět příspěvku: 

Fakt pěkná cortina, sice se v tšhlech autech moc nevyzná´m, ale vypadá docela brutálně a ještě náhon na zadek.
milos.l chci se tě zeptat jaké máš kontakty v sosnový na dráhu? Já mam chtu kousek od sosnový a když jsem si tam byl otestovat svoje RST tak za hodinu chtěly litra.

Autor:  king2 [ 01 bře 2008 06:08 ]
Předmět příspěvku: 

2 milos: tak nejak. Ty podminky jezdeni v Moste a Sosnove by me taky zajimaly - jezdim do Sosnovky s driftarema - vychazi to na 2000 za den s tim ze max 3 auta najednou ale vzhledem k tomu ze tam vsici pali pneu ktere vydrzi tak 3 sady na dopoledne tak odpoledne uz je dost volno...

v Moste jsem jeste nebyl a Brno je za 400 na 20minut a pekne daleko...

2 ricci: Cortinu jeste nemam jen Taunuse 2.3 automat Ghia

Obrázek

toto je Granada 2.0 L

Obrázek

a Granada 2.9 Ghia

Obrázek

Autor:  ricci9 [ 01 bře 2008 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem byl v Sosnový vždycky, sám, když jsem se ptal kamarádů tak všichni říkaly že se složíme, ale když došlo na věc, tak to padlo, a já tam jezdíl ak blbec uplně sám, tak až dodělam RST tak se mužeme domluvit a jít si tam zajezdit., já bych byl pro.

Autor:  milos.l [ 01 bře 2008 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

kdyžtak sz až to bude aktuální... myšleno tak ať mi napíšete až budete chtít, já na to zapomenu. Zdá se ale že teď mimo sezónu je to úplně v pohodě.

Autor:  ricci9 [ 01 bře 2008 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

No já teoreticky bych mohl od března kdykoliv na sosnovou, sice jsem auto trochu rozebral, ale aspon bude lechčí :-), záleží na vas kdy se to bude hodit.

Autor:  king2 [ 03 bře 2008 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

planuju 15.3. sosnovou na testovani par novejch vecicek...

Autor:  ricci9 [ 03 bře 2008 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych se toho 15.3. pridal pokud by nevadilo, jak dlouho tam chceš být a na kolik by nás to vyšlo?

Autor:  ricci9 [ 03 bře 2008 16:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ted jsem se díval kolik ta sosnová stojí a chtěj 3000tis za hodinu, nebo ty máš možnost to mít nějak levněji?

Autor:  milos.l [ 03 bře 2008 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

toho 15. pořádá "ultima" něco jako "drift day", vyjde to na 4kila což je sranda, ale nejsem si úplně jistej jeho nadšením pro předohraby který nezná, resp pokud bude trať volná tak určitě v pohodě, ale když se sejde dost lidí tak tě budou dost omezovat... mě už se docela naučili uhejbat :-D

prostě prvotním účelem akce je drift

jestli to bude jako minule, tak se nahrnou řekněme na 10, tedy od těch 8 je volnějc, kolem oběda je volnějc a pak později...

ano 3000 za hodinu je běžná cena, ale ještě jsem ji neplatil

Autor:  ricci9 [ 03 bře 2008 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Takže když to schrnu, tak nás jako předohraby nemusej vubec na dráhu pustit. A ty tam jedeš?

Stránka 1 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/