fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

sportovní svody
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=16240
Stránka 1 z 2

Autor:  P3RF3KT [ 02 dub 2008 22:39 ]
Předmět příspěvku:  sportovní svody

nemate nekdo zkusenosti?planuju je v budoucnu poridit na moje esko pisou u toho vykon nahoru a takovy ty keci chtel bych vedet vsechny plusy i minusy,kazde info uvitam :)

Autor:  Wizzy [ 03 dub 2008 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli nebudou odladěné přímo na typ tvého motoru, tak nepoznáš nic a pokud budou dobře udělané, tak budou hodně drahé. Pokud ti jde o zvýšení výkonu (proč taky jinak měnit svody, že...) - i když hned vedle píšeš, že o výkon ti nejde ;-) - tak lepší investice je sehnat si na tu tvou jednaosmu 130hp packet.

Autor:  PH [ 03 dub 2008 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

asi trosku nevi, co chce...

Autor:  mariS [ 03 dub 2008 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

P3RF3KT: svody RS2000 a vypalit prirubu
nedavno sem nechal delat jednu pro Karla84 na CVHcko a svody RS a ja si delal taky na svody k turbu na Zeteca.. ta moje je presne ta kterou bys potreboval a jeste si sehnat ty svody.. asi nejlevnejsi varianta

Autor:  karel84 [ 03 dub 2008 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

jojo Maris ma pravdu :D

Autor:  king2 [ 03 dub 2008 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

no dlouho jsem to resil pac mam V6 a nechci turbo ani kompresor v tuto chvily.
takze ideal je 700mm to je ale realne max pro formule diky mistu takze real je 350 nebo 175mm pak spoj ale jeste je potreba vypocitat tloustku - tu ma kazdej mozna jinou.

se svodama je ale mega alchimie - ladenej motor ma ladene swody a sani dohromady aneb delka cesty vzduchu do motoru musi bejt stejna jako z motoru.

v nasem pripade je to ale hodne o kompromisech max idelani podminky u serioveho vozu mo nejsou v souladu se zakonem.

nicmene u R4 je to celkem jednoduche - myslim ze je to system 421 a spojujesh trubky 4-1 a 2-3 a pak ty dve do sebe - v pripade ze nemas turbo.
turbo swody neresi idealy diky preplneni - spis resi free flow (volny prubeh) kvuli tlakovani turba...

jo a jeste je tu jedna levnejsi varianta a ta je za pomoci barvy - kde se ti zacne palit tam spojujesh nebo kde ti prestane mizet - ted presne nevim je to varianta pro domaci kutily.

Autor:  mariS [ 03 dub 2008 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

king2: to bylo docela vyzivny.. u ctyrvalce svody 4-2-1 jsou takova klasika ale delky a prumery malokdo spocita nebo odhadne

muj pripad je jak pises free flow.. svody budu delat se stejne dlouhyma vetvema do turba, co nejkratsi a pritom co nejmensi oblouky.. ale vsechno v kompromisu a jelikoz mam origo 2,5" vyfukovy potrubi tak sem si spocital prumery trubek na svody. Nebude to dokonaly ale kdo zna origo RST svody tak asi vi ze cokoli je lepsi nez original (ruzne delky vetvi a hrozne krkolomnej tvar)
takze to bude takhle nejak:
Obrázek

Autor:  milos.l [ 03 dub 2008 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

mariS: focus RS? nevím co stojej nový, ale na ýbeji občas jsou... na tvůj plánovanej výkon bych takovýhle svody moc neřešil, aspoň dočasně... zkusil bych se zeptat ve fordu, ani nový by nemusely bejt drahý, třeba ST170 svody nevyjdou na žádnej nesmysl

Autor:  mariS [ 04 dub 2008 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l: stejne si ty svody vyrobim.. prirubu uz mam v garazi a udelam obycejny svarovany z kolinek.. chci si to docela vyzkouset.. prinejhorsim muzu pouzit origo RST svody ale maji blby pripojovaci rozmery a musel bych do bloku delat diry coz se mi moc nelibi
vykon sice pocitam jen nejakych 200koni ale u predokolky snad ani vic neni potreba.. klidne s vykonem postupne pujdu vys podle toho co motor snese ale zase znicit si to nechci a na sprinty to taky nebude.. jen pro zajimavost zetec v turbu skoro tak jak ho delam ja jezdi v anglii nejden a ten o kterym vim ma 230koni jak nic jen s dekompresni podlozkou
a ke konstrukci... potrebuji umistit turbo tak aby melo privod vyfukovych plynu smerem od motoru a ne z vrchu od kapoty kvuli zbytku vyfuku takze ty svody proste potrebuji udelat s pripojovacima rozmerama jako jsou origo svody
Obrázek

tohle je original, priruby zustanou na svych mistech jen vetve misto dolu pujdou nahoru obloukem zpatky k motoru a do priruby do turba

Autor:  king2 [ 04 dub 2008 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

tak drzim palce - ta delka je dulezita ale ne v tom smyslu ze cim kratsi tim lepsi !!! tech 700mm je jako konstanta - pokud budes zkracovat tak bych doporucil nejakou hodnotu vychazejici z teto konst.
tzn ja bych rad 1/2 z 700 = 350mm
pokud bude malo mista pujdu do 1/4 ... 175mm

nicmene dalsi velkej kamen urazu je koncepce motoru - napriklad muj cosworth BOA s aktualni cam overlap(presahem vacky - doba kdy jsou vsechny ventily otevrene) ma rad backpressure (zpetny tlak) tim dochazi k "pomyslnemu zastaveni" smesi ve valci - pokud bych pouzil freeflow(volny tok) swody pro treba mechanicke centrifugal nebo jakej koli jinej nez turbokompresor tak mi to tu smes vymete z valcu a pojede to napicu a bude to mega zrat.

ja se ted pripravuju na vymenu vacek z BOA na BOB - ze 7stupnu na 12stupnu overlap a porad si nejsem jist jestli nenecham prave standartni swody kvuli lepsimu plneni - precije N/A je pravej opak pretlakuuu...

ale good luck mariS a informuj nas - uz ted jsem zvedaj
:wink:

Autor:  mariS [ 04 dub 2008 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

king2: nejsem motorar takze vsechno delam tak nejak podle citu a logiky.. a docela i ze zkusenosti jinych protoze sam ze sve hlavy by me zetec v turbu nenapadl.. ale pokud to nekomu bez problemu funguje tak proc to nezkusit i v nasi male republice.. pokud sou origo svody takovy kratky tak s dlouhyma nemam strach ze by se mi neco vracelo do valcu a navic nevymyslim neco co jeste nebylo vymysleny takze tak nejak verim ze to bude fungovat.. na 700mm se s delkou nedostanu ale dost dobre nechapu proc by se melo dodrzet tech 700 nebo jeji zlomky? je budu rad kdyz vsechny ty kolena dostanu do jednoho mista kde je spojim do priruby do turba a dodrzim +- nejakej milimetr stejny delky
ale jak bude nejakej pokrok tak to budu prihazovat na svuj thread

Autor:  king2 [ 04 dub 2008 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

jasny - tak to mamem stejne - me prave vzala ta idea: stara Granada a novej cosworth - ja jsem na cosworth opravdu vysazenej - zeru vse - historii , technicke detaily atp.

nicmene ja tez nemam zadne prevratne zkusenosti - tyto moudra ktere jsem zde pustil nejsou z me hlavy - je to vysledek toho co jsem zjistil v honbe za "lepsima" swodama.

v pripade turbo swodu se 700 neresi ale pochopils spravne - zlomky ale u Turba to nehraje takovou roli diky preplnovani - kdybych ted nebyl v jednom kole tak ti zjistim par detailu ale uz resim svuj pekac a jeste pomaham pri reseni detailu u staveni jednoho poradneho zavodaka.
ale oboji je N/A cosworth...

nebo jinak - zde dle meho najdes veskere info:

http://www.turbosport.co.uk

Autor:  karel84 [ 16 dub 2008 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tady sou moje svody co sem vyrobil prirubu mi sehnal Maris a jinak zbytek je moje prace jeste to neni odkouseny na aute tak se teprve uvidi jestli to bude fungovat :D

ObrázekObrázekObrázek

Autor:  mariS [ 16 dub 2008 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

karel: proste libovy;) doufam, ze to omrknu az bude Vyskov a rovnou budes moct mrknout v garazi na ten muj vrak

Autor:  karel84 [ 16 dub 2008 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Maris: jojo urcite bych se stavil :wink: snad to do vyskoda doskladam :D

Autor:  G.Cowlley [ 16 dub 2008 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

Kingu tyvole ty se vetřeš všude
K těm svodům, king něco málo naklepl, jde o to jak se ladí motor, k tomu se staví laufy, ono svody jsou asi jedno z toho složitějšího ale limity pokračují dál pod autem, jde o to dosáhnout přesně regulované rezonance výfukových plynů pro zlepšení výplachu válce, to jak jsou dlouhé a koncipované jednotlivé větve určuje průběh kroutáku, čili 4/1 točky, 4/2/1 "spodek", parametr vždy ovlivnuje časování vačky, rpm atd, neni to zas taková prdel. ono totiž vaše limity jsou i v sání, ventilech atd atd, čili udělejte si smotaný parohy, ale pokud nepostavíte zbytek tak je to jen placebo efekt, doporučuji pěknou barvu at to aspon vypadá

Autor:  pbjun [ 17 dub 2008 06:24 ]
Předmět příspěvku: 

karel84: Kde si sehnal tu izolacni pasku na svody? Kdyz uz nekde je tak za strasny prachy... Nekde byly na netu testy bez pasky a s paskou a mam pocit ze to pridalo nejake drobne jelikoz cim na vzdalenejsim miste ty vyfukove plyny zchladnou tim rychleji odchazi, dokonce tam psali ze je to dobre i pro kat jelikoz ten zacina fungovat az od urcitych teplot takze emise sly taky mirne dolu...

Autor:  futura [ 17 dub 2008 07:30 ]
Předmět příspěvku: 

Heezka prace,funkcni to bude taky, urcite lip, nez origo, je to fakt znat, zvlast, kdyz se jede jedna trasa s puvodnim a hned potom s novym.
Dzordzi, mas recht s tim pocitanim a zkousenim, ale kdyz porovnas Supersprinty delany presne na konkretni motor a tyhle, tak je to prakticky nemlich to samy, akorat cenove uplne nekde jinde.Takze hodne muziky za hezky penize, to se dneska ceni.

Autor:  karel84 [ 17 dub 2008 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

pbjun: je to ThermoTec paska a bral jsem ji od speedpro a platil jsem za ni 1300 i s postovnym ...no udajne nejakej vliv to ma ja sem ji hlavne bral aby ty svody tolik netopily do motorovyho prostoru a taky to lip vypada :D
Futura: diky....no ja sem na to zvedavej jakej vliv to bude mit na tu moji 1,6 :D

Autor:  futura [ 17 dub 2008 08:36 ]
Předmět příspěvku: 

Zazraky necekej, ono aby opravdu doslo k nejakymu znatelnymu zvyseni, tak to chce celej komplex veci, ktery spolu ladej a navazujou na sebe, ale lepsi by to bejt melo. Jsem zvedavej, jak je budes rvat na motor, ale ty mas vic mista, takze by to melo jit. Ja musim sundat naraznik i chladic, abych to vytocil, Supersprinty jsou deleny, ale je to zase dalsi spoj, kterej muze delat problem. Paska je fajn hlavne v tom, ze snizi teplo v motorovym prostoru, aspon o trosku, jinej efekt jsem nepozoroval.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/