fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 kvě 2024 00:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hlava a svody z 1.8 16V na 1.6 16V
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Jak moc se liší hlava z 1.8 od 1.6? Vím že má větší kanály a taky že blok motoru je u obou motorů totožnej.. Napadlo mě, že když bych na svůj L1K hodil hlavu z RKC (řídící elektronika je totožná EEC V) včetně ventilů a příšlušenství, tak by to mohlo hodit nějakého koníka navíc.. Co myslíte?
Vím že tu bude určitě spousta takovejch, co budou protestovat a vnucovat mi koupi 1.8 a být z obliga.. To ale nemám v plánu.. Chci zůstat ve skupině do 1.6 ( kvůli amaterským závodům)..
Vycházím-li z přepokladu, že 1.6 a 1.8 mají skoro stejnej vnitřek tudíš má 1.6 docela značnou výkonou rezervu..
Myslím, že když to nebudu nijak moc hrotit, tak z něj bezproblémů dostanu okolo 74 kW ( nemyslím tím, že kdybych přehodil hlavu, tak mám vyhráno) Nemusel bych pak vrtat do původní hlavy..
Co vy na to?

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:08 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No 1.8 Zmetec má větší vrtání, tudíž s hlavou z 1.8 ti tam vznikne hrana, kde by mohlo docházet k lokálnímu přehřívání a únavě matroše. A snížíš tím kompresní poměr - zvětší se ti prostor nad pístem. Otázka je, jestli to pak bude mít nějaký přínos. Ale jestli máš potřebný hardware a nevíš co s roupama, zkus to, nikdy není na škodu být i první a pak říct "tudy ne pánové, tudy cesta nevede..."

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
To jsem nevěděl, že má 1.8 menší vrtání :( Přepokládal sem, že má jinou kliku, ojnice, zvih.. Ale ne jiný vrtání ..Tak tudy to asi nepůjde.. Doháje.. Cpát na 1.6 větší svody nemá cenu, ptž bych musel upravit výfukový kanály na průměr svodů.. Jinak by mi tam vznikaly turbulence.. :( To je prekérka s motorem..

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Je to naopak, spletl jsem se - 1.6 má menší vrtání oproti 1.8 (ale v principu je to fuk. Zdvih mají ty motory právě stejný a to je i jeden z důvodů, proč je ta jednašvestka taková, jaká je. Nadčtvercový (=nízkootáčkový) motor s 16ti ventilama...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
1.8 je podčtvercová tudíš vysokootáčková?

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
mluvme v číslech.. jaký vrtání má 1.8 a 1.6? Jakej je tam rozdíl?

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 19:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 črc 2006 20:55
Příspěvky: 381
Bydliště: Stará Huť
1,8 806x880
1,6 760x880

_________________
Ford Fiesta XR2i 16v - 10/93, 96kW -Obrázek
Volvo V70 D5 - 02/04, 120kW - Stříbrňák Obrázek
Bylo:Volvo S80 D5 - 02/04, 120kW - Černoch
Volvo 850 2,5T AWD - 11/96, 142kW
Ford Escort Saphir 1,6 16v - 11/94, 65kW - 2x airbag, servo, el okna, RS/XR paket
Ford Fiesta 1,4 CVH Weber 2V TLDM - 9/89, 53kW - modrá metla, ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 08:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Kdysi se tahle uprava probirala na nemeckym foru u uprav 1,6, jako moznost to pripousteli, ale nikdo s tim nemel konkretni zkusenost.Ja z nouze mel hlavu 1,8 na 2l spodku, jelo to, ale tak po roce povolilo tesneni pod hlavou, asi jsem mel pouzit to vetsi, ktery by sedelo lip na vrtani, to mensi bylo moc vystaveny spalinam.Jako experiment by tahle uprava mozna nebyla k zahozeni, treba by slo i zkusit jiny vacky a vstriky pripadne.Proti konusu a ladaku bych tomuhle i dal sanci na nejakyho semika.Teda s vyhradou, ze to nevydrzi vecne.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 08:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já, pravda, tomu tolik nerozumím, ale jsem víc skeptický. Pro hovoří větší sací a výfukové kanály, motor bude lépe dýchat a půjde snadněji do otáček, současně je ale nutné počítřat s výměnou/dopasováním sacích y fýfukových svodů, aby kanály lícovaly a mělo to vlastně smysl. Proti je snížení kompresního poměru, takže motor ztratí sílu.
Těsnění je samozřejmě nutno vzít takové, které nebude vystrčené do spalovacího prostoru, tedy to, které má větší průměr otvorů pro válec. V tomto případě z 1.8. Jinak bych se bál, že ty - i když pokoveńé - okraje se budou opalovat, drolit a udělají nechtěný výbrus válce.
A čeho bych se bál nejvíc - pokud jde o úpravu, která má zvýšit výkon, tak se dá čekat, že se motor bude honit ve vysoké zátěži (viz zmínka o amatérských závodech) a pak bych se opravdu obával toho lokálního přehřívání na té hraně vystrčené do spalovacího prostoru...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 09:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Já bych to viděl spíš jako přínos a mám na tuto úpravu optimistický pohled. Motor 1,6 má opravdu ventily hodně přiškrcené a hlava z 1,8 by měla pomoci. Co se týče slícování výfukových svodů a sání tak není žádný problém, protože je vše na 1,6 větší a sedí to přesně i na 2.0l hlavu. Těsnění vzít určitě z 1,8 a hlavu asi snížit tak aby zůstal zachován kompresní poměr. Jen u snižování dát pozor, aby otevřené ventily nenarazily do pístu, měla by tam být ve studeném stavu minimální mezera 1 mm. Kolega má na motoru BMV vůli jen 0,7mm a občas je slyšet kontakt ventilu s pístem. (jezdí s tím amatérské vrchy)

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 15:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Hoši nade vším jsem rozjímal a přemýšlel a dospěl jsem k názoru, že až budu mít volno a dostatek financí, tak se do toho pustím.. Kdybych tu hranu nechal srazit (zakulatit) tak by se pak přehřívat nemusela.. ;) S dopasování kanálů by to mohlo jít docela snadno ;) Sání bych použil z 1.8 a upravil ho na náporový ( i se sporotvním filtrem).. Co se týče vstřiků, tak myslíte že by z 1.6 nestačili? Když objem zůstane stejnej? Svody bych tam dal laděný v kombinaci se sportovním kaťákem.. Kvůli životnímu prostředí a taky kvůli tomu, abych prošel emisama.. S tím autem by se normálně jezdilo, ale věděl bych, že se před závodama v tom nemusím nějak šíleně hrabat ;) Za hrabaní nepovažuji kontrolu kvůli bezpečnosti.. :!:
Samozdřejmě si před tou úpravou nechám změřit na brzdě výkon, abych to měl s čím porovnávat..
Kolik si myslíte že to mohlo přihodit šemíků pod kapotu?
P.S. nejvíc jsem zvědavej kdy na tuhle úpravu budu mít čas..

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 16:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Rekl bych, ze kdyz se do toho pustis, tak pujdes cestou zatim neprobadanou(teda pravdepodobne, pac krome ty zminky u nemcu jsem na nic nenarazil), urcity prinos by to mit mohlo, ale jako se vsema neoverenejma upravama to nebude jednoduchy, samotna vymena hlavy nemusi prinest nic poznatelnyho, podle mne to chce laborovat se vsim souvisejicim, tj.plneni i vejfuk.Prepocteno na finance to taky nebude nic extra lacinyho i pri pouziti jetych a lacinych veci, zvlast, pokud aspon nektery veci budou delany poctive tak, aby to vydrzelo.
Mam pocit, ze u tohodle motoru je kazdej semik navic draze zaplacenej a i kdyz se clovek snazi, moc navic jich neziska, muj nazor je, ze horko tezko vylezu na 105k.Pokud bych mel bejt fakt kverulant, tak s timhle autem chtit udelat vysledek v dany tride svedci o nezmernym optimismu, kdyz bych uz chtel zustat u Forda, tak EFI CVH pri stejnym obsahu celkem slusne dosahne 115k a pokud by slo treba o Fianu, tak je i znatelne lepsi pomer vaha-vykon.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2009 20:04 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2009 21:59
Příspěvky: 6
Bydliště: Prosečné 66
tak az to budes mit tak dej vedet jak to frci .. zda se mi to jako dobrej napad jak prinutit 1.6 16v utikat jeste vo neco rychlejc... sem zvedavej

_________________
Ford Wscort 1.6 16v 1,1995 "RS"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2009 00:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Jen mě tak napadá, jestli nebudeš mít problém s bouránim ventilu do hrany válce, když má 1,6 menší vrtání...
Jinak tu hranu odbrousit nemůžeš rpotže až nahoru ti jede píst (kroužky).
Opravdu by to chtělo zkusit jak to vlastně je, hlavně pak napiš report.
P.S.:Fandim ti!!!

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2009 12:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Díky hoši.. je to běh na dlouhou neznámou trať, ale snad se to podaří..

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2009 13:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Zatím jsem to tak lehce počítal a vycházelo by to cca na 50 tis... Vačky 19500,-; svody 10000,-. Další investice nevím přesně, ale když už, tak by to chtělo i generálku motoru, což není zrovna levná záležitost..
Nevím nevím, zdali po tom za takový prachy toužím ..

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2009 14:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No prave, za takovy prachy a kdyz prodas svy, tak sezenes od vyroby konkurenceschopnejsi auto si myslim.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2009 15:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
No právěže svoje prodávat nehodlám, když je kastle komplet opravená.. Když jsem to včera zkoušel na eccáku tak podvozek to snáší skvěle a nestíhá motor.. :( Jde z toho něco dostat i po elektronické cestě?

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2009 16:29 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Teda cipy na to delaj, ale jsou snad jen dve anglicky firmy, kterym verim, ze to trosku vylepsej, ale cena hnusna a vysledek naprosto neodpovidajici. Nevim, jak u 1,6, ale u mne byl znat narust kroutaku a spotreby, nic vic.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 bře 2009 16:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2008 09:25
Příspěvky: 739
Bydliště: Dlouhá Loučka
Co to je za firmy?

_________________
PUZZLE
Ford Escort 06/97´,3-dv, 2.0 16V zetec
100kW+ + IB5 se svorem a stálým 4,27 + velké brzdy + cca 1100kg = :-D

OTROK
Ford Focus Combi 2007, 1.6 TDCi 66kw+, 500tis.km nájezd a stále kupodivu jezdí


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz