fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Hlava a svody z 1.8 16V na 1.6 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=22125
Stránka 1 z 2

Autor:  Neo5 [ 03 bře 2009 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Hlava a svody z 1.8 16V na 1.6 16V

Jak moc se liší hlava z 1.8 od 1.6? Vím že má větší kanály a taky že blok motoru je u obou motorů totožnej.. Napadlo mě, že když bych na svůj L1K hodil hlavu z RKC (řídící elektronika je totožná EEC V) včetně ventilů a příšlušenství, tak by to mohlo hodit nějakého koníka navíc.. Co myslíte?
Vím že tu bude určitě spousta takovejch, co budou protestovat a vnucovat mi koupi 1.8 a být z obliga.. To ale nemám v plánu.. Chci zůstat ve skupině do 1.6 ( kvůli amaterským závodům)..
Vycházím-li z přepokladu, že 1.6 a 1.8 mají skoro stejnej vnitřek tudíš má 1.6 docela značnou výkonou rezervu..
Myslím, že když to nebudu nijak moc hrotit, tak z něj bezproblémů dostanu okolo 74 kW ( nemyslím tím, že kdybych přehodil hlavu, tak mám vyhráno) Nemusel bych pak vrtat do původní hlavy..
Co vy na to?

Autor:  Wizzy [ 03 bře 2009 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

No 1.8 Zmetec má větší vrtání, tudíž s hlavou z 1.8 ti tam vznikne hrana, kde by mohlo docházet k lokálnímu přehřívání a únavě matroše. A snížíš tím kompresní poměr - zvětší se ti prostor nad pístem. Otázka je, jestli to pak bude mít nějaký přínos. Ale jestli máš potřebný hardware a nevíš co s roupama, zkus to, nikdy není na škodu být i první a pak říct "tudy ne pánové, tudy cesta nevede..."

Autor:  Neo5 [ 03 bře 2009 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem nevěděl, že má 1.8 menší vrtání :( Přepokládal sem, že má jinou kliku, ojnice, zvih.. Ale ne jiný vrtání ..Tak tudy to asi nepůjde.. Doháje.. Cpát na 1.6 větší svody nemá cenu, ptž bych musel upravit výfukový kanály na průměr svodů.. Jinak by mi tam vznikaly turbulence.. :( To je prekérka s motorem..

Autor:  Wizzy [ 03 bře 2009 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Je to naopak, spletl jsem se - 1.6 má menší vrtání oproti 1.8 (ale v principu je to fuk. Zdvih mají ty motory právě stejný a to je i jeden z důvodů, proč je ta jednašvestka taková, jaká je. Nadčtvercový (=nízkootáčkový) motor s 16ti ventilama...

Autor:  Neo5 [ 03 bře 2009 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

1.8 je podčtvercová tudíš vysokootáčková?

Autor:  Neo5 [ 03 bře 2009 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

mluvme v číslech.. jaký vrtání má 1.8 a 1.6? Jakej je tam rozdíl?

Autor:  Vena [ 03 bře 2009 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

1,8 806x880
1,6 760x880

Autor:  futura [ 04 bře 2009 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Kdysi se tahle uprava probirala na nemeckym foru u uprav 1,6, jako moznost to pripousteli, ale nikdo s tim nemel konkretni zkusenost.Ja z nouze mel hlavu 1,8 na 2l spodku, jelo to, ale tak po roce povolilo tesneni pod hlavou, asi jsem mel pouzit to vetsi, ktery by sedelo lip na vrtani, to mensi bylo moc vystaveny spalinam.Jako experiment by tahle uprava mozna nebyla k zahozeni, treba by slo i zkusit jiny vacky a vstriky pripadne.Proti konusu a ladaku bych tomuhle i dal sanci na nejakyho semika.Teda s vyhradou, ze to nevydrzi vecne.

Autor:  Wizzy [ 04 bře 2009 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Já, pravda, tomu tolik nerozumím, ale jsem víc skeptický. Pro hovoří větší sací a výfukové kanály, motor bude lépe dýchat a půjde snadněji do otáček, současně je ale nutné počítřat s výměnou/dopasováním sacích y fýfukových svodů, aby kanály lícovaly a mělo to vlastně smysl. Proti je snížení kompresního poměru, takže motor ztratí sílu.
Těsnění je samozřejmě nutno vzít takové, které nebude vystrčené do spalovacího prostoru, tedy to, které má větší průměr otvorů pro válec. V tomto případě z 1.8. Jinak bych se bál, že ty - i když pokoveńé - okraje se budou opalovat, drolit a udělají nechtěný výbrus válce.
A čeho bych se bál nejvíc - pokud jde o úpravu, která má zvýšit výkon, tak se dá čekat, že se motor bude honit ve vysoké zátěži (viz zmínka o amatérských závodech) a pak bych se opravdu obával toho lokálního přehřívání na té hraně vystrčené do spalovacího prostoru...

Autor:  Standa [ 04 bře 2009 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych to viděl spíš jako přínos a mám na tuto úpravu optimistický pohled. Motor 1,6 má opravdu ventily hodně přiškrcené a hlava z 1,8 by měla pomoci. Co se týče slícování výfukových svodů a sání tak není žádný problém, protože je vše na 1,6 větší a sedí to přesně i na 2.0l hlavu. Těsnění vzít určitě z 1,8 a hlavu asi snížit tak aby zůstal zachován kompresní poměr. Jen u snižování dát pozor, aby otevřené ventily nenarazily do pístu, měla by tam být ve studeném stavu minimální mezera 1 mm. Kolega má na motoru BMV vůli jen 0,7mm a občas je slyšet kontakt ventilu s pístem. (jezdí s tím amatérské vrchy)

Autor:  Neo5 [ 04 bře 2009 15:58 ]
Předmět příspěvku: 

Hoši nade vším jsem rozjímal a přemýšlel a dospěl jsem k názoru, že až budu mít volno a dostatek financí, tak se do toho pustím.. Kdybych tu hranu nechal srazit (zakulatit) tak by se pak přehřívat nemusela.. ;) S dopasování kanálů by to mohlo jít docela snadno ;) Sání bych použil z 1.8 a upravil ho na náporový ( i se sporotvním filtrem).. Co se týče vstřiků, tak myslíte že by z 1.6 nestačili? Když objem zůstane stejnej? Svody bych tam dal laděný v kombinaci se sportovním kaťákem.. Kvůli životnímu prostředí a taky kvůli tomu, abych prošel emisama.. S tím autem by se normálně jezdilo, ale věděl bych, že se před závodama v tom nemusím nějak šíleně hrabat ;) Za hrabaní nepovažuji kontrolu kvůli bezpečnosti.. :!:
Samozdřejmě si před tou úpravou nechám změřit na brzdě výkon, abych to měl s čím porovnávat..
Kolik si myslíte že to mohlo přihodit šemíků pod kapotu?
P.S. nejvíc jsem zvědavej kdy na tuhle úpravu budu mít čas..

Autor:  futura [ 04 bře 2009 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

Rekl bych, ze kdyz se do toho pustis, tak pujdes cestou zatim neprobadanou(teda pravdepodobne, pac krome ty zminky u nemcu jsem na nic nenarazil), urcity prinos by to mit mohlo, ale jako se vsema neoverenejma upravama to nebude jednoduchy, samotna vymena hlavy nemusi prinest nic poznatelnyho, podle mne to chce laborovat se vsim souvisejicim, tj.plneni i vejfuk.Prepocteno na finance to taky nebude nic extra lacinyho i pri pouziti jetych a lacinych veci, zvlast, pokud aspon nektery veci budou delany poctive tak, aby to vydrzelo.
Mam pocit, ze u tohodle motoru je kazdej semik navic draze zaplacenej a i kdyz se clovek snazi, moc navic jich neziska, muj nazor je, ze horko tezko vylezu na 105k.Pokud bych mel bejt fakt kverulant, tak s timhle autem chtit udelat vysledek v dany tride svedci o nezmernym optimismu, kdyz bych uz chtel zustat u Forda, tak EFI CVH pri stejnym obsahu celkem slusne dosahne 115k a pokud by slo treba o Fianu, tak je i znatelne lepsi pomer vaha-vykon.

Autor:  X.SWITCH [ 07 bře 2009 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

tak az to budes mit tak dej vedet jak to frci .. zda se mi to jako dobrej napad jak prinutit 1.6 16v utikat jeste vo neco rychlejc... sem zvedavej

Autor:  EwanS50 [ 08 bře 2009 00:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jen mě tak napadá, jestli nebudeš mít problém s bouránim ventilu do hrany válce, když má 1,6 menší vrtání...
Jinak tu hranu odbrousit nemůžeš rpotže až nahoru ti jede píst (kroužky).
Opravdu by to chtělo zkusit jak to vlastně je, hlavně pak napiš report.
P.S.:Fandim ti!!!

Autor:  Neo5 [ 08 bře 2009 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

Díky hoši.. je to běh na dlouhou neznámou trať, ale snad se to podaří..

Autor:  Neo5 [ 09 bře 2009 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

Zatím jsem to tak lehce počítal a vycházelo by to cca na 50 tis... Vačky 19500,-; svody 10000,-. Další investice nevím přesně, ale když už, tak by to chtělo i generálku motoru, což není zrovna levná záležitost..
Nevím nevím, zdali po tom za takový prachy toužím ..

Autor:  futura [ 09 bře 2009 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

No prave, za takovy prachy a kdyz prodas svy, tak sezenes od vyroby konkurenceschopnejsi auto si myslim.

Autor:  Neo5 [ 09 bře 2009 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

No právěže svoje prodávat nehodlám, když je kastle komplet opravená.. Když jsem to včera zkoušel na eccáku tak podvozek to snáší skvěle a nestíhá motor.. :( Jde z toho něco dostat i po elektronické cestě?

Autor:  futura [ 09 bře 2009 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

Teda cipy na to delaj, ale jsou snad jen dve anglicky firmy, kterym verim, ze to trosku vylepsej, ale cena hnusna a vysledek naprosto neodpovidajici. Nevim, jak u 1,6, ale u mne byl znat narust kroutaku a spotreby, nic vic.

Autor:  Neo5 [ 09 bře 2009 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

Co to je za firmy?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/