fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

RJ Ford EEC-IV (EEC-V)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=2302
Stránka 1 z 2

Autor:  NTI [ 24 dub 2005 19:36 ]
Předmět příspěvku:  RJ Ford EEC-IV (EEC-V)

Zdar zacal jsem patrat kolem chipovani ridici jednotky EEC-IV, zatim jsem nasel par odkazu a neco malo z toho pobral ;)
Takze tady je stranka se zajimavyma odkazama kolem EEC-IV
http://www.austin.cc.tx.us/cloud/tc_eec.htm

Zaujme predevsim link http://www.austin.cc.tx.us/cloud/efi/eectch98.pdf kde je uceleny popis cele jednotky, jak funguje atd ;) ... Dozvite se tam taky ze ma jednotka takzvany testovaci port (J3), to je ten ze zadni strany jednotky zakrytovanty takovaou cernou plastovou zaslepkou.
Pomoci tohoto konektoru se da podle vsecho jednotka diagnostikovat, provadet dataloging a taky "chipovat"
Chipovani probyha asi tak ze mame pamet s programem pro EEC a tu pripojime pomoci jeste par obvodu na konektor J3 (jak to dela Superchips, Hypertech nebo Wesley)
Na uvedene strance je take odkaz na J3 adapter (bohuzel stranka uz neexistuje) a dva obrazky zapojeni tototo J3 adapteru
http://www.austin.cc.tx.us/cloud/efi/images/j3_1.gif
http://www.austin.cc.tx.us/cloud/efi/images/j3_2.gif
Po prozkoumani schematu jsem dosel k zaveru ze se jedna prave o "chip modul" ale je to jen odhad :o

Jak jsem se docetl v eectch98.pdf malo by snad pres konektor J3 ji take precist obsah interni EPROM pameti, coz me vede k myslence ze pokud prectu obsah interni EPROM pameti a nahraju ho do esterni pameti (chip pres J3) dokazu tim treba z jakekoliv RJ stejne generace udelat RJ treba pro 1.8i 16V 130HP ZETEC :o ... to uz stoji za vyzkouseni optroti "zbytecnemu" schaneni RJ pro tento motor ;)

Takze rad bych tu rozjel diskuzi na toto tema a hlavne bych rad take prisel na to jak pomoci J3 rozjet dataloging ;)

Pripadne prisim adminy aby zminene PDF a obrazky hodili do sekce donwnload, dik :D

Rad bych upozornil ze stejne tema jsem otevrel taky na Tuning-Foru zde

Autor:  NTI [ 27 dub 2005 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem hledal na netu a zjisil jsem ze ladenim programu tehle jednotky se zabyvali vesmes v USA a to hlavne pro Mustang 5.0 ... coz je pro me nepouzitelne, nabizeji take HW a SW pro praci s jednotkou ale vse je vazane prave na verzi firmware pro ten ktery motor za velice zajimavou cenu ... takze pro me nepouzitelne :(

www.bitpower.cz taky prodava cely "kit" na upravu Ford ECC-IV / ECC-V ... ale za cenu pres 100tis :o) ... nestacim se divit :(

Potrebuji rozlustit muj programovy kod abych mohl zjistit kde jsou umisteny jednotlive odkazy na mapy, funkce a konstanty ... pak lze tento SW pouzit

Najde se nekdo kdo se zabiva programovani mikroprocesoru a chtel by mi treba poradit :)

Autor:  Návštěvník [ 28 dub 2005 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

No tak ja bych vahal s tim chipem RJ...neni tam moc znatelny narust vykonu. Mam 1.8 a uz jsme se o to zajimal.... velka investice za malo vykonu...radeji jsem predelal motor ze 115PS na 130PS (origo ford + vymena RJ)...+ doladeni vacek, sani a podlakoveho vstrikovani....ted to mam sice trochu rozladeni..ale do Mimonskych valek to dam snad dohromady :o)

Autor:  NTI [ 28 dub 2005 23:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nejde mi o samotny chip ECU ... jde o to ze planuju nejake upravy motoru a k tomu musim adekvatne upravit ECU a mam nekolik moznosti
Bud si koupim novou ECU s patricnym SW a muzu ladit (docela palka)
nebo se muzu naucit ladit tovarni ECU (mala investice)
nebo si poridim nejaky piggi-back a budu se sanzit oblbnout tovarni ECU.
Klasicky chip neprichazi v uvahu protoze nikdo nema odlazeny chip na individualni upravu ;)
... jinak bych se mel dostat s tou upravou motoru a patricnym vyladenim ECU na nejakych cca 170-180HP ... kit ktery si muzu koupit by me prisel na cca 90tis plus doladeni ... veci na motor z toho kitu vyjsou na cca 45tis ... to znamena ze by slo o "usporu" 45tis coz uz jde ne ;) ... ale zatim je to jen teorie ;)

Jako "vedlejsi" produkt je to ze bych dokazal z tvoji 115PS ridici jednotky udelat za pakatel 130PS jednotku, coz je pro tebe uspora koupe komplet jednotky 130PS ;)

Mimochodem zajimalo by me cim ses dostal na tech 143HP ;)

Autor:  ladis.biker [ 18 dub 2007 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

NTI píše:
Nejde mi o samotny chip ECU ... jde o to ze planuju nejake upravy motoru a k tomu musim adekvatne upravit ECU a mam nekolik moznosti
Bud si koupim novou ECU s patricnym SW a muzu ladit (docela palka)
nebo se muzu naucit ladit tovarni ECU (mala investice)
nebo si poridim nejaky piggi-back a budu se sanzit oblbnout tovarni ECU.
Klasicky chip neprichazi v uvahu protoze nikdo nema odlazeny chip na individualni upravu ;)
... jinak bych se mel dostat s tou upravou motoru a patricnym vyladenim ECU na nejakych cca 170-180HP ... kit ktery si muzu koupit by me prisel na cca 90tis plus doladeni ... veci na motor z toho kitu vyjsou na cca 45tis ... to znamena ze by slo o "usporu" 45tis coz uz jde ne ;) ... ale zatim je to jen teorie ;)

Jako "vedlejsi" produkt je to ze bych dokazal z tvoji 115PS ridici jednotky udelat za pakatel 130PS jednotku, coz je pro tebe uspora koupe komplet jednotky 130PS ;)

Mimochodem zajimalo by me cim ses dostal na tech 143HP ;)

Zdar hele jak pokračuješ s úpravou jednotky? Docela by si mi hodily nějaký rady, protože potřebuju upravit svoji jednotku na Sieře. Popřípadě by jsme mohli něco dát do kupy společně... :wink:

Autor:  milos.l [ 19 dub 2007 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

já se chystám jít cestou megasquirt... asi nejjednodušší řešení, ikdyž 100% funkčnost není zaručená... a za rozumný prachy... mám tu jednu 130Hp 1,8 navíc tak to na ní zkusím

Autor:  mrazik [ 19 dub 2007 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Milosi preju hodne stesti a trpelivosti.

Autor:  Charlie [ 19 dub 2007 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

co to je?

Autor:  milos.l [ 19 dub 2007 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Milosi preju hodne stesti a trpelivosti.


mas s tim nejaky zkusenosti? vim ze to neni prdel... ale cas mam - to auto jezdi parkrat za mesic a to jeste nemusi, motory tu sou, a hlavne si to chci zkusit, ale vim ze to je na pul roku nez to zacne trochu jezdit, kdyztak napis cokoliv o tom vis, uz sem v kontaktu s par lidma, ale info neni nikdy dost

ad co to je: uplne jina ridici jednotka, pomerne jednoduse programovatelna za mirnej peniz oproti ostatnim, hledej megasquirt, najdes hafo informaci na netu

Autor:  futura [ 19 dub 2007 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Milosi, tak tohle me taky moc zajima, zahravam si s myslenkou dat Zetec do Esca MK II a jediny, co mi pripadfa jako tezko resitelny je rizeni motoru. Zatim jsem jeste nemel moc casu courat nekde po strankach venku, ale tyhle kombinace venku jezdej, to vim.

Autor:  mrazik [ 19 dub 2007 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Milosi nemam a v oblasti ridici jednotky a upravy map jsem pole neorane a mam vuci tomu posvatnou uctu. Ono by to bylo pokus-omyl a z toho mam obavu

Autor:  milos.l [ 19 dub 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Futy tak to vidim podstatne vetsi problem sehnat MKI nebo II v rozumnym stavu za rozumny penize. (kdybys o nejakym vedel tak rekni :) ) V "nejhorsim" to vzdycky naucis jezdit aspon s normalni elektrikou.

Prave ze hodne lidi venku to pouziva, i tady s tim par aut jezdi/jezdilo. A podle navodu mi to prijde podezrele jednoduchy. Asi nezbyde nez to zkusit, jen nevim jestli ve svoji fieste na obyc motoru, nebo v necem pokusnym.

Asi bych se do toho nepoustel do auta kterym chci denne jezdit, myslim ze to clovek nikdy nenaladai tak jako z fabriky, hlavne jemny doladeni prubehu. Ale to me je celkem fuk, mi staci kdyz to nebude nejak kopat a stejne jedu vetsinou pod plnym kdy i seriova ecu na spoustu veci kasle. A urcite spolehlivost... nepocitam s tim ze to pobezi za kazdejch podminek dokonale.

MS2 by mela bez problemu umet i vahu vzduchu, coz bude asi muj pripad, udajne je trochu problem u hodne ostryho motoru napr s kratkym sanim spolehat jen na MAP. Takze bych to resil vahou ale vetsi, i za cenu ze to naopak v nizkejch bude vedet prd a pobezi jak traktor. Hodne sem cetl o ruznejch kombinacich MAF a MAP najednou, MS2 umi...

A taky instalace jakyhokoliv MS na fordi motory je obecne nejjednodussi, protoze oni pouzivaj treba edis i na jiny motory kde nikdy nebyl. Se spolupraci s normalnima cidlama by prave nemel bejt problem.

Je to kazdopadne beh na dlouhou trat... a ja ho jeste ani neobednal, ale stejne vim ze do cervna minimalne budu resit uplne jiny veci...

Autor:  NTI [ 16 dub 2009 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

Milos: Jak jsi pokrocil s megasquirt? nemam nejnovejsi info ale maris s tim nejak zapasil

Autor:  milos.l [ 16 dub 2009 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

jezdi to, bez problemu... Marisovo rozchodime taky, myslim ze kdyby jel podle navodu tak to funguje...

ja sem cekal ze to bude horsi, treba sem mel stesti

Autor:  LeMans [ 16 dub 2009 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

musím říct, že jsem si nejcřív myslel, že jsi stejné pako jako ostatní co tady čas od času napíšou o chipu ŘJ ale naštěstí sem dočetl dál:

Klasicky chip neprichazi v uvahu protoze nikdo nema odlazeny chip na individualni upravu Wink

a změnil sem názor. ale docela by mě překvapilo, že by ses s investicí jenom 45litrů dostal na takový výkon, to by mě docela zajímalo, máš to už nějak pozjištované, nebo je to jen hrubý optimistický nástřel od boku?
JInak myslím, že megasquirt jak píše miloš je pro tebe asi taky nejschůdnější a nejideálnější řešení.

Autor:  NTI [ 17 dub 2009 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Je to odhad zalozeny na kitu kde mas prime sani vcetne menegmentu a zbytek serie bud treba od Omex nebo Weber (bohuzel ted nemuzu najit odkazy) kdyz k tomu pridas svody a vacky tak je to podle mne realne.

Autor:  LeMans [ 17 dub 2009 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

tak vačky když budeš mít hodně velké štěstí tak seženeš za 10ku ale to by podle mě byla docela haluz.. svody vč. výfuku bych viděl na podobnou cenu. a už jsme dejme tomu na 20 tisících při hodně velké haluzi s nákupem. pokud by teda ten kit sání vč. managementu (řj atd.) byl celý taky kolem 20ti tak by to bylo teoreticky reálné.. ale to se mi moc nezdá...

Autor:  NTI [ 17 dub 2009 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

ta cena se vztahovala k cene toho kitu (bez vacek a svodu) za predpokladu ze se usetri investice do mangmentu (protoze se upravi stavajici) Ted si presne nevzpomenu ale tusim ze udavany vykon se seriovyma vecma byl 160HP

Autor:  milos.l [ 17 dub 2009 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

svody - dneska bych upravoval st170, nějak se mi líběj, jinak myslím ve speedpro plzeň maj ashley svody na zeteka

vačky nějaký seženeš

a pak to chce 4klapku nebo DCOE... 4 klapku z GSXR k1 nebo k2 a je vystaráno, nejlíp na první kus sání z ST170, nebo udělat

každopádně cokoliv budeš dělat dělej na dvoulitru

nechci předbíhat, ale snad vám tak do měsíce ukážu jak má jezdit zetek ve fiestě :D

NTI jestli máš vážnej zájem něco s tím dělat tak se můžem někde sejít a pokecat co s tím, myslim že můžu nabídnout docela dost... samozřejmě za odpovídající peníz

Autor:  NTI [ 17 dub 2009 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Stav je takovy ze jsem musel koupit novy motor (opet zetec 1.8 se 130HP), mam na nej vacky od pipercams (ZETABP270BH) a prave svody od Ashley (AFM 126, 4-2-1), zbytek je serie.
Takze rec bych urcite dal a uvidime co z toho vzejde :-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/