fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak opravit laminátový nárazník?(+lakování)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=24132
Stránka 1 z 1

Autor:  maczaCZ [ 15 čer 2009 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Jak opravit laminátový nárazník?(+lakování)

Pánové,
potřeboval bych poradit...

Mám na autě na přechodnou dobu laminátovej nárazník, podařilo se mi ho křupnout a je tam prasklina, nechybí žádnej kousek.
Pro začátek sem ho vyztužil (jedná se o úplně spodní část - lízatko/spojler whatever..) ale chtěl bych to nějak slepit a pak vyrovnat a laknout.

Tady teda několik otázek:
-čím to slepit, aby to drželo?
-čím to zarovnat a jakým postupem
-jakej základ, aby na tom držel lak?
-přelaknout to pak bezbarvým lakem?

K čemu přesně slouží plnič a jaký používat kit/tmel na pozink plech?

Je to trošku obsáhlejší, ale než zakládat milión témat :-)

Mám sice audi, ale u nás se moc "netuní" plastově, tady je vás tunerů spousty, tak proto se ptám tu jako bývalý Forďák :-)

Díky za rady, fota dodám snad zítra :-)

Autor:  Kesam [ 16 čer 2009 00:33 ]
Předmět příspěvku: 

Laminátem
Broušením
plnič
pokud to nejni metalítza tak nemusíš.
Plnič slouží jako poslední část před lakem která zakryje zaleje po smyrku rýhy.
Kit na laminátové spoje použij s vlasem pak jemnej (bez vlasu a pak plnič a lak)

Autor:  maczaCZ [ 16 čer 2009 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

Kde koupit laminát? Vůbec se v tomhle nevyznám, tak se možná ptám jak debil, ale nemám zkušenosti...

Autor:  miki21 [ 16 čer 2009 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

v drogériích byla jednoho času k mání laminovací sada.Tkanina+epoxy pryskyřice.

Autor:  Kesam [ 16 čer 2009 14:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tayk to dej někomu kdo to dělá :-) laminát polyesterovej epoxidem je to na dlouho.Barvy laky májí tam všechno.

Autor:  maczaCZ [ 16 čer 2009 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Kesam: chci aby byl v celku nic vic, za dva mesice tam pujde origo S naraznik, tos se mi do toho soucasnyho nechcou vrazet prachy, ale nerad bych, aby se hned rozpadl...

Autor:  PumaDedek [ 16 čer 2009 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

:wink: ..já používám Glassfázu s lam.vláknem/zelená/-drží.Potom dokytnout
jemným kytem,plničem nakonec-dorovná před lakem.... :wink:

Autor:  mariS [ 16 čer 2009 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

laminat vem z http://www.havel-composites.com .. klasickou praskovou skelnou rohoz treba 225g/m2, polyesterovou pryskyrici HAVELpol. 1 a peroxid K1 k vytvrzovani epoxy pryskyric (redil sem to v pomeru 10:1 a super).. timhle slaminujes fakt ledasco
a pak klasika brouseni - tmel s vlaknem (na hodne hruby veci asi nepotrebujes), plnici tmel a jemnej.. nakonec plnic pod lak

rohoze spotrebujes prd a pryskyrice si vem max litr.. to ti na nejakej detail bude stacit a pouzij ho treba na dvakrat, kdyby se to nahodou nepovedlo hned na poprve

na pozink nefunguje skoro nic.. zkouseli sme i zaklad na zinek a stejne se casem oloupal, chce to aby ten zinek byl zaslej casem, pak nema takovy tendence se loupat

Autor:  maczaCZ [ 16 čer 2009 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

mariS: dík chlape, ono se to dnes vyřešilo za mě :-) Sehnal jsem origo Skovej nárazník.
Každopádně jsi mě zaskočil s tím lakováním na pozink.

Jde mi o tohle: kdysi sem to měl ťuknutý, a někdo opravoval blatník, ale špatně...tyhle Audiny jsou celopozink, tak je mi jasný, zbrousit na plech a pak co?
Prý existuje nějakej kit na pozink? Na to plnič, zabrousit do jemna a na to pak už lak? A poté bezbarvej? A v kolika vrstvách? :-)))

Autor:  EwanS50 [ 17 čer 2009 00:49 ]
Předmět příspěvku: 

S tim pozinkem máš pravdu: rok, dva klidně drží a pak se oloupe. Jen by mě zajímalo, co používaj ve fabrikách, kde pozinkujou karoserie?

Autor:  maczaCZ [ 17 čer 2009 02:00 ]
Předmět příspěvku: 

nejde mi o pozink. Ta kastle jiz pozinkovana je, veskere dily. Ale jakej kit na to? Pry musi byt nejaky special,kdyz se da normal, tak to pak praska...

Autor:  mariS [ 17 čer 2009 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

ja bych se na to vyprdnul a opravil to jako obyc plech.. rozbrousil, pretmelil a nalakoval.. pokud na tom nebudes mit centimetr kytu tak nevidim duvod proc by to melo odpadnout
a lakovani delam podle potreby 2-4 vrstvy barvy a 2-3 cire.. nejsem profi lakos ale neco malo uz sem nalakoval a docela to slo.. tu cirou pak muzes vzdycky rozlestit

Autor:  Lauer [ 17 čer 2009 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Oprava

Jestli můžu poradit na rozink je nejlepší galvinol. Prodávají ho všude kde jsou barvy laky. Je to taková modrá sračka a fakt to vydrží.

Autor:  ondrapb [ 19 čer 2009 01:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mozna nekoho pobavim ale na pozink plech pouzivam Eternal, je to vodak s doporucenim davat na zasly pozink a drzi to zatim na vsem a vic nez ty 2 roky... Pokud to neni mech. namahany tak se to proste neoloupe.
Je toho vic druhu ale v kazdym vetsim obchode barvy-laky poradi..
Anebo jsem videl u nas reaktivni zaklad na hlinikovy povrchy - sprej, ale stoji cca 250...

Autor:  oli_2 [ 25 čer 2009 23:20 ]
Předmět příspěvku: 

"Nátěr klempířských prvků

Provádí se na suchý, odmaštěný povrch zbavený všech nečistot. Povrch musí být připraven dle normy umytím 5 % čpavkovou vodou s přídavkem saponátu. Po dokonalém vysušení se dle zvolené technologie provede základní reaktivní nátěr S 2008, (S2003), který není odolný povětrnosti a musí se co nejdříve přetřít dalším nátěrem. Ten ovšem částečně naleptá povrchovou vrstvu pozinku a tím částečně sníží jeho životnost.

Při nátěrech pozinkovaného plechu je nutno si uvědomit, že zde nejde o ochranný nátěr, (ochrana je zaručena již samotným pozinkováním) ale především o estetickou úpravu materiálu. Zde je nutno mít na zřeteli, že tloušťka nátěrového filmu má vliv na přilnavost k pozinku. Čím se provede více nátěrů, tím se zvyšuje riziko odlupování se nátěrového systému. Toto je způsobeno vnitřním pnutím těchto jednotlivých vrstev na hladkém povrchu, kde není takřka žádná možnost zakotvení základních nátěrů do samotného pozinku. Proto se zpravidla provádí jednonásobný reaktivní nátěr a potom dle barevného dispozičního řešení emailový nebo v nutnosti jeden základní a jeden emailový nátěr v co nejtenčí mikronové vrstvě.

V poslední době se na trhu častěji objevují speciální barvy určené přímo k nátěrům pozinkovaného plechu. Nátěrové systémy jsou většinou dražší, ale záruka a rychlost provedení jejich cenu snižuje. Tyto se provádí dle kryvosti materiálu v jedno až dvojnásobné vrstvě přímo na holý odmaštěný a čistý pozinkovaný plech."

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/