fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ecu do fiesty rs turbo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=25138
Stránka 1 z 2

Autor:  Jirka B [ 20 srp 2009 17:44 ]
Předmět příspěvku:  ecu do fiesty rs turbo

Zdravim shanim ecu z fiesty rs turbo máte někdo něco?Díky za info

Autor:  Leny [ 20 srp 2009 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

napiš PETRADAM(ovi), ten snad bude mít, z fiesty turbo toho má víc.

Autor:  mariS [ 21 srp 2009 06:44 ]
Předmět příspěvku: 

a jakou chces? OFAC nebo OFAB.. je v nich trosku rozdil a mam pocit ze na kabelazi maji par pinu jinak.. bud vem od Petradama jednotku i s kabelazi, vstrikama, sanim, klapkou a vsim nebo zjisti na jakou kabelaz to chces

Autor:  Jirka B [ 21 srp 2009 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jaký je rozdíl mezi OFAC a OFAB.Jak to zjistim co tam mám?Nebo podle čeho?

Autor:  mariS [ 22 srp 2009 10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

rozdil je v nekolika pinech jak sem psal.. detailne to nevim.. a pak v dalsi moznosti ladeni.. maji jiny map senzory a jedna umi pracovat s vyssim tlakem adruhe jen do nejake nizsi hodnoty.. to jen kdybys chtel casem davat 701 vstriky a chip.. ae detailne to nevim.. ja poridil komplet kabelaz i s jednotkou takze vim ze to k sobe vsechno pasuje.. a 701 vstriky mam taky (ikdyz zatim na ceste) ale pracovat budou jednou doufam na megasquirtu takze sem po tom vic nepatral.. ale na googlu urcite najdes spousty informaci o obou jednotkach.. v anglictine
a na jednotce je napsany jestli je OFAC nebo OFAB

viewtopic.php?f=48&t=12172&start=840

Autor:  Jirka B [ 22 srp 2009 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

označení řídící jednotky:efi-sd102,91AB-12A650-DB,NPF 1M05M,1ADB,9105 1003,E9AF 14A624 AA,(GTE),SMB-4C,uvnitř jednotky ESD 102 PROC,PWB 1084,E9RF 14A608 GB.Na horní straně jednotky je kryt po sejmutí je na desce připraveno pro chip nebo na diagnostiku.Dá se někde najít na který pin je napojení na sejmutí dat z jednotky?

Autor:  mariS [ 22 srp 2009 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

ty kody mi nic nerikaji.. ma to vubec byt jednotka z fiesty turba?
ja tohle detailne fakt nikdy neresil.. vlastne dost dobre nechapu o co ti jde.. chces jednotku z fiesty turba? proc? co skladas za motor a z jakych komponentu.. turbo z ERST S2 je sice jedna vec ale v podstate nema nic spolecnyho s privodem paliva.. predpokladam, ze mas efi sani s modryma vstrikama na CVH motoru z nejake XR3 nebo mozna i fiesty turba ale kdyz uzs poridil dily z fiesty turba proc nemas jednotku? zkus me kdyztak nejak zasvetit do problemu.. kazdopadne u nas je myslim jedinej clovek kterej tyhle dily ma a to je Petr Adam v Praze.. ja sice celej system vstrikovani z Fiesty Turba mam ale na svuj motor a sehnal sem to v Anglii za nejakych 6000,- na nase za celej system

a s jednotkama EEC-IV toho moc delat nejde.. maximalne nejaky chipy z anglie (superchip, powerchip, ahmed bayjoo) ktery s vetsima vstrikama, vetsim IC a vyssim plnicim tlakem davaji slusny vykony

Autor:  mariS [ 22 srp 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

Crank Sensor & E-DIS

Your S2 ERST will not have a crank sensor. The KE-Jetronic does not need one. Very late 90' engine blocks do however have the hole to accept the CPS. There are a couple of options in order to get a decent CPS (Crank Position Sensor) signal to the E-DIS unit. The normal way, and best in my opinion, is to use a CVH EFi flywheel (this can be pinched from any FRST or XR2i, or late XR3i with EFi Pictures of the standard S2 flywheel (left) and EFI flywheel (right)) and a drilled block. The CPS used, is the same in all EFi' CVH engines, as is the small alloy carrier in the block, Picture of CPS located in Alloy carrier (I will link a template, for the position to drill this at some point soon) This can present problems though, as some people do not want to remove the engine. The other method is to use a sierra 1800cc CVH bottom pulley, and matching CPS and brackets, or use a timing wheel purchased from an aftermarket ECU manufacturer.(Trigger wheels for engine management systems). The trigger wheel would have to be fitted/welded to the bottom pulley, and brackets fabricated to locate the CPS. The center of the missing tooth should be aligned with the sensor when cylinder #1 is 90 degress BTDC.

The E-DIS system is fairly simple. A great site here on the E-DIS system, and more besides: http://www.dainst.com/info/edis/edis.html


Inlet manifold

Generally people use the EFi inlet manifold used from the FRST, or the XR2i. This is the easiest way for sure, it does however present a slight problem in the fact that the EFI cylinder heads have cutouts in the inlet ports to allow for injector flow. There are a few ways around this, one being to change the cylinder head to that of an EFi engine. This can be from a FRST or an XR2i, they are identical. Again though, some people may have a problem with this, as they have cylinder head modifications ect. Another way would be to have your cylinder head machined to have these injector 'lets' machined into your cylinder head. Or alternately an adaptor plate can be found here: http://www.ferriday.co.uk/



A list of parts required for Converting a S2 ERST to EFi, using the XR3i Loom method:
OFAC Fiesta turbo ECU. (OFAB can be used but takes a little bit more work, and will be discussed a bit later)
Ecu related MAP sensor. (OFAC ecu will need an OFAC MAP sensor)
Fiesta turbo engine, or mixture of adapter plates and a trigger for the CPS.
EFi inlet manifold, throttle body and charge carrier
ACT sensor, from the fiesta turbo
Throttle body to charge carrier pipe, still available from Ford at the moment!
EFi flywheel, Fiesta RS, XR2i, XR3i (EFi)
XR3i EFi whole loom
XR3i Throttle cable and pedal
EDIS Module and coil pack etc from XR3i (or Fiesta RS)


NOTE: All of the below assumes you have the XR3i loom fitted, along with all associated EFi items, such as coil pack, VSS (vehicle speed sensor) ect:

Fuel Tank/Pump & Supply

The standard S2 fuel tank and pump can be retained. If your using the XR3i loom, you will be able to just adjust the wiring at the rear accordingly. And connect the fuel lines in the engine bay, using suitable connectors for the supply, and return on the fuel rail.

Personally I used a new 1990' XR3i fuel tank and fuel lines. I took this opportunity to upgrade to an Escort Cosworth fuel pump, as it is a direct replacement with this tank. It also meant all the fuel lines at both ends marry up perfectly to the tank and the fuel filter and fuel lines.


Charge Carrier

I used the FRST charge carrier as it shares the same 70mm OD as the throttle body on the EFi inlet manifold. Using this method however, requires a late 1990 ERST rocker cover, or a FRST one. It's possible however to use the ERST charge carrier and connection pipe onto the throttle body. It may take some perseverance though to get it to push on. Silicone hoses make this ideal.


Wiring that needs to be changed on the XR3i loom

There are only a a few bits that need to be rewired. If you have used a FRST inlet the ISCV (idle speed control valve) where the ISCV is mounted on the plenum, the cable needs to be extended. Usually this is mounted on the inner offside wing on the XR3i. Solder and heat shrink this cable so that it reaches the new ISCV location. Then wrap the cables in loom tape to make it blend in, and add protection. Next is the coolant fan. The XR3i fan is on the engine bay side of the radiator, and the S2 on the outside. I used the Connector from the old S2 loom, as the connector is different on the XR3i. I just extended the wire enough to reach to the new fan location. Again, solder, heat shrink, nice black tape!


OFAC & OFAB

OFAC
The XR3i is fitted with the ECU '1AFA'. This ecu has all the correct pin locations for the ECU OFAC. With one exception, the AMAL valve. This can be added if you wish, but is generally left out. When using the OFAC ECU on the XR3i loom, you must change the ACT (air charge temperature) sensor located on the inlet runner, and the MAP (manifold absolute pressure) sensor, located on the blower box on in the engine bay. Pin 2 on the E-DIS unit is disconnected on the FRST loom. So cut this, and tape it back into the loom.

OFAB
If you have decided to go with the OFAB ECU, then you need to do a few little bits. They are not difficult, but it's important you follow the instructions correctly. You still must use the FRST ACT (air charge temperature) sensor located on the inlet runner. You must also cut pin 2 on the E-DIS unit, and tape it out of the way into the loom. You now have some pin changes on the ECU:

1) At the ECU, pin no. 27 (marked on the multiplug, brown wire) needs moving to pin 8, which is empty (this is the CO adjuster signal wire).
2) Pin no. 45 (brown/yellow) needs moving to pin 27 - this is for the MAP sensor.

Next up you have the map sensor connections for OFAB:



You should have a suppressor with your OFAB MAP sensor. It is connected in the following way: (excuse the crumby diagrams!)





RS Turbo Suppressor OFAB wiring diagram

A diagram of the MAP sensor and supressor plugs, looking on to them, at the engine loom.
RS Turbo Fiesta Suppressor Wiring Diagram



It's worth noting, that these supressors are no longer available from Ford, and when they were available, they were £100 odd!

However, if you need one, speak to Kenny at http://www.motorsport-developments.co.uk/ He will be able to supply you one new for £50, delivered.

Autor:  mariS [ 22 srp 2009 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

http://www.pvengineering.co.uk/index.ph ... n&Itemid=5

Autor:  Jirka B [ 23 srp 2009 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

mariS píše:
ty kody mi nic nerikaji.. ma to vubec byt jednotka z fiesty turba?
ja tohle detailne fakt nikdy neresil.. vlastne dost dobre nechapu o co ti jde.. chces jednotku z fiesty turba? proc? co skladas za motor a z jakych komponentu.. turbo z ERST S2 je sice jedna vec ale v podstate nema nic spolecnyho s privodem paliva.. predpokladam, ze mas efi sani s modryma vstrikama na CVH motoru z nejake XR3 nebo mozna i fiesty turba ale kdyz uzs poridil dily z fiesty turba proc nemas jednotku? zkus me kdyztak nejak zasvetit do problemu.. kazdopadne u nas je myslim jedinej clovek kterej tyhle dily ma a to je Petr Adam v Praze.. ja sice celej system vstrikovani z Fiesty Turba mam ale na svuj motor a sehnal sem to v Anglii za nejakych 6000,- na nase za celej system

a s jednotkama EEC-IV toho moc delat nejde.. maximalne nejaky chipy z anglie (superchip, powerchip, ahmed bayjoo) ktery s vetsima vstrikama, vetsim IC a vyssim plnicim tlakem davaji slusny vykony


Jednotku shánim všude možně ted mi utekla v Anglii i se Superchipem za 80.Intercooler mam větší,tlak na rampě benzínu do vstřikovačů mam větší,palivové čerpadlo je silnější to tam vše je akorát ta jednotka mi chybí.Jinak nic víc neřešim jsem spokojenej ;-)

Autor:  mariS [ 23 srp 2009 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

tak pokud to mas az takhle dotazeny tak rozhodne shanej OFAC jednotku a v tom anglickym navodu je par detailu ktery musis udelat aby to fungovalo.. s tim vetsim tlakem benzinu na liste bych si moc jistej nebyl a radej bych si jeste poridil ty bezovy 701 vstriky.. ja je sehnal asi za 2000,- z Anglie a budu mit jistotu ze nejakych 230 koni zvladnou aniz bych zvysoval tlak benzinu
docela by me zajimaly fotky a vic detailu

Autor:  mariS [ 23 srp 2009 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

http://passionford.com/forum/ford-rs-tu ... rsion.html

za 100Ł

Autor:  Jirka B [ 24 srp 2009 07:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

fotky ti nějaké můžu poslat na meila.Nějaké mám nafocené

Autor:  mariS [ 24 srp 2009 09:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

jmarism@seznam.cz

dik.. ale klidne si to mohl dat sem

Autor:  senozaty [ 24 srp 2009 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

no chceme to vidět všichni tak tak. tak se pochlub. nebo pošli taky fotky na plsek.jakub@email.cz

Autor:  ricci9 [ 24 srp 2009 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

Já to chci také vydět, jestly někdo máte fotky tak to sem hodte.

Autor:  Jirka B [ 24 srp 2009 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

Dal bych to sem ale nevim jak :) Normální escortík jako každej jinej.Moc se na tom nedělalo jen pár věciček ;-)

Autor:  ricci9 [ 24 srp 2009 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

Tak mi je pošly na mail Ricci9@seznam.cz a já ti je sem vložím

Autor:  mariS [ 25 srp 2009 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

dobry ne?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  karel84 [ 25 srp 2009 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: ecu do fiesty rs turbo

Jojo videl jsem na vlastni oci jednou na srazu v Panenskym Tynci myslim a pekny to mas ;-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/