fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Fiesta XR2i -> 2.0 zetec
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=3239
Stránka 1 z 2

Autor:  milos.l [ 11 srp 2005 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Fiesta XR2i -> 2.0 zetec

rad bych se pustil do stavby neceho takovyho, ma tady nekdo 2litr ve fieste???

podle dostupnych informaci je to celkem bezproblemova prestavba, pokud je puvodni fiesta 1,8 zetec. potom je potreba 2.0zetec z mondea a po prehazeni vany, prevodovky, cerpadel, alternatoru a ecu by mel sednout stejne jako 1.8 coz je vlastne stejnej motor. narust vykonu se sice nekona (1.8 130hp 2.0 136hp) ale ten 2litr poskytuje mnohem vic prostoru pro upravy... delaj se komplet kity 200hp+ coz bych ale z financnich duvodu nepouzil (pres 2000liber) ale cca 170hp je celkem bez problemu a na fiestu staci :D

jo, neni to auto do beznyho provozu, takze treba stk me nezajima

v anglii je takhle predelanejch spousta fiest, a asi pulka je navic turbo, tak sem zvedavej jestli tady o tom nekdo neco vi...

kde cerpam inspiraci:
http://www.zetecinside.com
http://www.mwstewart.co.uk
http://www.rs1800.com

Autor:  JR [ 11 srp 2005 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Futura to ma

Autor:  O.S.L.I.K. [ 11 srp 2005 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

2,0 zetec jenom 136 semiku ? to uz sezen rovnou ten co ma treba JR v RSku ten ma 150 :)

Autor:  JR [ 11 srp 2005 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

jednak ten motor u nas nesezenes a druhak to neni tak jednoduchy. 1,8 a 2,0 Zetec jsou velmi podobny motory vymena neni tezka. Futy urcite poreferuje mnohem lip .....

ale je fakt, ze i moje RS se tam vejde, uz jsem tam ten motor nekolikrat potkal ... :lol:

Autor:  O.S.L.I.K. [ 11 srp 2005 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

ja newim jestli 136 koniku ze dvou litru :) nebo 131 z 1,8 :)

Autor:  milos.l [ 11 srp 2005 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

tak 2.0 zetec ve focusu ma i 170 ale to je trosku jinej motor

tenhle motor se na tech 150hp dostane zakladnima upravama

rs2000 je slozitejsi prestavba, co ja vim tak musi i prevodovka z esca a je to konstrukcne starsi motor, tezsi...

1.8 130hp a 2.0 zeteky jsou v podstate stejny

nez tam cpat rs2000 tak bych radsi poradne hledal a priplatil si za duratec 2.0, to by byla parada, ikdyz ve fieste sem ho jeste nevidel...

Autor:  Wizzy [ 11 srp 2005 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

No ja ti nevim. Měli jsme tu jedno služební mondeo 2.0. Ono teda jako jezdilo dost dobře, než mu 2x po sobě praskl blok. Pak jsem se dozvěděl, že 2.0 se od 1.8 liší jen zvětšeným vrtáním, má teda slabší stěny a míň vydrží...

Autor:  futura [ 12 srp 2005 07:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, je to fakt dost bezproblemovy, jeste bych k tomu dal RJ z 2l mondi, s tou 130 z 1,8 to sice jede taky, ale mel jsem pocit, ze je ten chod takovy tvrdsi a treba razy pri odstaveni plynu dost znatelny. Ale protoze RJ z mondi ma vestavenej edis, musi to bejt auto tak 94,95, ktery ma RJ taky s vestavenym edisem a tim padem i elektrika v aute je na to stavena.Mozna narust vykonu proti ostry 1,8 neni tak razantni, ale znatelny je podstatny zvyseni tocaku, to co ma ta 1,8 pouze v uzkym rozsahu otacek, ma 2l skoro porad.Navic ten motor vypada uplne stejne, pokud se to neodstroji natolik, aby byly na bloku videt nalitky 2l ani profik nic nepozna, to je svym zpusobem taky nezanedbatelna vyhoda.Podle anglickych zdroju se s tim vykonem jde relativne snadno dostat na cca 160k, myslim, ze na fianu staci i pod tech 150. O praskani bloku jsem jeste neslysel, je fakt, ze je to stejnej blok, jako z 1,8 se zvetsenym vrtanim, ale ma ostrik pistu, pokud se k tromu clovek nechova jako prase, neni duvod, proc by nemel natocit aspon pul mega ten spodek. Kazdopadne jsem s tim zatim moc spokojenej, objem nicim nenahradis.

Autor:  milos.l [ 12 srp 2005 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

no to jsem rad ze uz to nekdo vyzkousel...

ten motor je asi jasnej, ja to vidim tak ze bych ted privezl tu 1.8 130hp, v cechach mi ted jednu prodali pod nosem, takze z nemec, o nekolika kusech vim. to mi ted bude stacit a pres zimu bych postavil 2litr, urcite vacky, komplet sani, komplet vejfuk i svody a asi hlavu (min vylestit kanaly a spasovat) a s patricnou upravou ecu by tam tech 160 melo bejt. ja se teda za nejakym ciselnym vykonem moc nezenu, jestli to bude 150 nebo 170 je jedno protoze to auto pri sve vaze... no uvidime

ty upravy motoru asi nebudu resit pomoci anglickych firem za tezky prachy, ale tady v cr jsou taky firmy zabyvajici se motorsportem ktery to udelaj na stejny urovni za polovicni cenu...

predpokladam ze pujdu hodne dolu vahou, myslim ze interier nebude vubec potreba, asi skoncim u sedacek a par budiku. o vecech jako je topeni jeste rozmyslim. a v planu je ochranej ram. kolik kg to bude nevim ale bude to malo, hodne malo na ten vykon.

podvozek asi trochu snizit, 3cm ?, mozna trosku tvrdsi ale vzhledem ke snizeni vahy se bude jako tvrdsi chovat i ten seriovej. zadny moc velky kola, 15 nebo 16 (195 max 205) na cem to pojede lip.

tak a ted dotaz: prevodovka, xr2i by mela mit ib5 nebo b5? tim si nejsem jistej. mtx75 by tam byt nemela. ty dve prvne jmenovany se urco davaly i do pickupu s benzinakem, a tam by meli mit kratsi prevod... mate nekdo prosim hodnoty prevodu u origo xr2i 130hp (mela by bejt kratsi nez 105hp) a u tech v courieru nebo escort van s benzinovym motorem??? jestli je to jina skrintak me prosim opravte...


jo, nekdo tu psal ze ten motor se spatne shani, tim byl asi myslenej 1.8 130hp protoze mondeo 2.0 docela bez problemu i v cr, jde o to v jakym stavu

Autor:  futura [ 12 srp 2005 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

No u 2l aktualne neni treba nejaky upravy moc resit, urcite je lepsi v prvni fazi udelat vsechny lagry na klice a ojnicich,dat novy tesneni vsude. Krouzky mozna bude stacit jen vycistit. Jo a prejel bych vule na ojnicnich cepech.Hlava je jasna, tam aspon novy gufera, ocisteni a zabrouseni ventilu.Jinak prevodovka se da dat v pohode stara BC z XR, je dobry spocitat si podle prevodovejch pomeru a gum, kolik to pojede na jednotlivy kvalty a podle toho volit prevodovku. Ja mam taky takovej kompromis, skladal jsem jednu ze dvou, ktery byly doma, takze jsem byl limitovanej tim, co z toho slo vytvorit, ale nestezuju si, 1 a 2 jsou kratky dost, na posunovani v kolonach idealni, 5 dlouha, ale na dlouhy streky taky dobry.Kola bych taky nedavalů vic jak 15, je to tak akorat jak na jizdu, tak i na naklady.Ale asi budes muset trosku upgradnout brzdy, jinak s tim musis furt pocitat a moc tomu nepovolovat uzdu.

Autor:  futura [ 12 srp 2005 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, jeste musis dat cerpadlo oleje z nejakyho 16V esca nebo fiany, mondi ma filtr posazenej rovne, tyhle trosku nasikmo. Rovnej by narazel na zadni nosnik kastle, motor by se tam nedal normalne soupnout. A pokud mas ve fiane CVH musis sehnat dva nosniky na motor do fiany na 16V, pricka pod prevodovkou zustava puvodni.

Autor:  milos.l [ 12 srp 2005 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

tak brzdy pocitam z esca RS2OOO nebo mondeo st200, mely by pasovat a brzdnej ucinek na tak lehky auto super, sednou potom 15kola???

to cerpadlo, na nej sem zapomel. pokud pouziju z fiesty, vejde se mi pod filtr vlozka pro chladic oleje??? pokud je ta fiesta 1.8 130hp tak vsechny dily ktery potrebuju pro ten motor z mondea mam, ze? akorat ecu. a zbytek toho 130hp motoru bych mel bez problemu prodat nekomu kdo ma 105hp a chce 130...

jak sem psal, do zimy necham tu 1.8 v aute, a ten 2litr v klidu pekne udelat, jasne ze by byla blbost cpat tam vacky atd a nechat vuli na klice

co se motoru tyce tak nejstastnejsi bych byl kdybych nekde potkal 2.0 duratec za rozumny penize :D pokud mozno skoro novej :D

Autor:  futura [ 12 srp 2005 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jo 15 kola jsou uplne to pravy.Ten adapter na chladic se v pohode vejde, mel jsem ho tam.
Duratec by mohl bejt zajimavej, mozna by dokonce fungoval i na EEC IV, ale tim si nejsem tak uplne jistej, navic nema to nahodou i hlinikovej blok, tim padem uplne jiny uchyty? A je to poznat na prvni pohled, Duratec bych dal asi do novy fiany, tam by to nemuselo tak rvat a i elektrika by nemela bejt takova potiz.Ono jde skoro vsechno, ale mne moc vyhovovala ta snadnost a relativni financni dopstupnost myho soucasnyho reseni.

Autor:  milos.l [ 12 srp 2005 13:01 ]
Předmět příspěvku: 

jj duratec je super, mam ho v 1.6 ve fusionu, ale to je malinko jinej motor, docela se mi libi zvuk motoru s rozvodovym retezem, hlucnejsi ale zas vydrzi.

duratec musi mit EECV, ano je celohlinikovej, a ma urcite vetsi potencial, jestli v usa verzi (pouze prevrtany 2.0 na 2.3) ma zetec s kitem asi 215hp a duratec se stejnou upravou 245hp tak na tom neco bude... je o kus lehci a neni vetsi, jiny uchyty ma urcite

duratec je ale nedostupnej, moc zborenejch jich neni a kdyz tak drahy, to uz je se snad lip shani 2.0tdci

jeste by sel zetec z focusu, tj myslim zetec r. ten ma vic materialu mezi valcema, dvoudilnou vanu by mel mit, jinak asi zadna moc velka vyhoda a prestavba slozitejsi. ne. sem celkem rozhodnutej pro ten z mondea, je to nejvyhodnejsi

daval se do neceho zetec e s EECV???? pripadne funguje tenhle motor s touhle rj??? EECV by mela jit lip doladit na upravenej motor...

Autor:  Standa [ 12 srp 2005 13:07 ]
Předmět příspěvku: 

EEC V mají v Escortech motory ZETEC-E 1,8 z roku výroby 98 a na Mondeích viz tabulka:
http://mondeo.fordclubs.org/motor/m-param12.htm

Autor:  futura [ 12 srp 2005 13:39 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, Ta EEC V by urcite byla na upravy lepcejsi, ale pocitam, ze by to k tomu chtelo i vic elektriky, nez jen motorovej svazek, to uz neni nic pro mne, na elektriku jsem dost tupan a pokud mozno hledam to nejjednodussi reseni.
Za par let bude asi idealni reseni dat do soucasny fiany komplet mechaniku z ST ficusu, doplnit necim z RS a nemuselo by to bejt spatny. I kdyz mozna by vyslo lacinejc rovnou koupit ST fianu a jen doladit motor.Ale zatim neresim, to je hudba budoucnosti.

Autor:  O.S.L.I.K. [ 12 srp 2005 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Fiesta RS 1600 :) sice za ni chteji (budou chtit) 80000 liber :) ale 220 koniku :)

Autor:  milos.l [ 12 srp 2005 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

tak ja predpokladam ze v tom aute stejne krome motoru a nejnutnejsich budiku zadna elektronika nebude :D

jo, STfiesta :D tak mohla by... jenze ja mam auta asi moc rad, na "normalni" jezdeni mi fusion uplne staci a odmitam s nim jakkoliv blbnout. proto ta fiesta, to bude zase auto jenom na hrani, protoze za a) rad se hrabu v autech, coz mi fusion nedovoluje a za b) slalom, sprinty a v zime nedaleke letiste :D a na to fusion neni stavenej a hlavne nejsem prase.... tohle mi prijde idealni kombinace. fiesta asi nebude ani na cislech... stejne by neudelala stk, ikdyz to neni problem ale tady kazdej blb pozna ze to auto proste nemuze technickou projit, takze mensi zlo bude obcas nejakej prejezd bez cisel a nebo mame vlek....

myslel sem i na eskorta, jenze pokud to neni cossie tak tam nevidim zadnou vyhodu, narvu tam stejnej motor a fiesta je o 200kg lehci... co pojede lip?

to uz by me vic lakala fiesta mk1, ten design a kombinace s timhle motorem :D a je jeste lehci...

Autor:  milos.l [ 12 srp 2005 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

L.A.M.A. píše:
Fiesta RS 1600 :) sice za ni chteji (budou chtit) 80000 liber :) ale 220 koniku :)


zetec 2.0 se taky necha oturbit, v anglii jich je dost a 22Ohp bude spis minimum....

ja vidim docela riziko v novym, takhle vykonym aute, asi sem jeste mladej a blbej ale ja bych to asi nekde rozstrelil, no a naklady na opravy....

a nez RS1600 tak radsi ST150 + kit na 230 hp od cosworth za 3000liber... co vyjde levnejc???

tech 80000 jako opravdu? videl bych realnou polovinu, za tyhle penize mas malem GTcko...

Autor:  O.S.L.I.K. [ 12 srp 2005 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

http://direct.ccford.cz/microsite/fiest ... sport.html a tam dej srovnani :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/