fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Tuning 1,6 16V ZETEC (66kw/90ps, 1997) http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=3793 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 23 říj 2005 12:11 ] |
Předmět příspěvku: | Tuning 1,6 16V ZETEC (66kw/90ps, 1997) |
Zdravím všechny co sem chodíte. Jsem tady nováček a hned mám nějaké otázky. Hledal jsem nějaký "forďácký" web až jsem našel tenhle. Mám možnost mít Eskortíka 1,6 16V ZETEC (66kw/90ps, 1997) v super stavu. Vážně o něm uvažuji, ale i když nejsem závodní typ rád si sem tam šlápnu na plyn. Hlavně křižovatky a při předjíždění. Těch 90 koní mi moc nesedí. Mám takovou představu...lité kola 15" s velkým límcem, sportovní podvozek cca -40mm (co vy na to? na naše cesty?), nárazníky měnit nechcu, jsou dle mě mohutné a pěkné. Dále bych chtěl nechat zahladit kufr a SPZ přestěhovat na nárazník (ale asi jen v případě, že bych sehnal nějaký starší nebo pokud by šel originál nějak upravit, aby tam vznikl otvor pro SPZ a její osvětlení). A nakonec bych chtěl přidat nějaký ten koník nějakým tuningem motoru (jako laik jsem četl něco o svodech od motoru až po konec vyfukového vedení, že je to pry nejlepší cesta k dosažení výkonů, ale nemam moc ponětí o cenách i když jsem hledal moc sem toho nenašel a moc se neorientuji, takže bych byl vděčný za každou radu jak přidat koniky a za každý link vedoucí k výrobku a jeho ceně). Všem moc děkuji a tolerujte prosím mou nevzdělanost. |
Autor: | Návštěvník [ 23 říj 2005 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jěště jsem se dočetl, že se začíná vzduchovým filtrem (tzv. hříbkem). Celkem by mě zajímalo v čem je to lepší než sériový a zda k tomu není třeba udělat nasávač vzduchu na kapotě. Určo by to bylo lepší Na to možna taky dojde... Dále jsem se dočetl něco málo o leštění kanálku v motoru (zajímalo by mě jestli někdo nevíte na kolik to cca výjde nechat někde udělat a k čemu to vlastně je - rychlejší průtok paliva?) Dále ostrá vačka...ale to už asi je celkem velký zásah do motoru ne? Neovlivní to životnost motoru? Zvětšování objemu motoru je už dost náročná operace nejspíš. Tu bych raději moc neřešil. Chip tuning jsem zavrhl po té co jsem se dočetl na x forech, že na benzíňáky bez turb je to celkem zbytečné za ty prachy. A na konec asi blbá otázka, ale celkem mě to zajímá. Při jaké upravě se nejvíce zvedne spotřeba a výkon? |
Autor: | milos.l [ 23 říj 2005 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi to nebudeš chtít slyšet, ale než dělat jen třetinu úprav co jsi popsal tak kup radši rovnou aspoň zetec 1,8. Vyjde tě to levnějc. Svody a vejfuk, jasně ale komplet tak 10-30000,- dle kvality. Sání - bez dalších úprav nesmysl, jde pouze o vzhled. Vačka - jasně výkon přidá, ale pak se s tím nedá normálně jezdit. Leštit kanály atd se podle mě do normálního provozu nevyplatí. Na tý 1,6 si většinou běžných úprav posuneš výkon i krouťák do vysokých otáček. Takže to sice pojede super, ale bude tě bavit pořád to točit? Spotřebu zvednou všechny, mimo filtr kterej neudělá skoro nic. |
Autor: | Návštěvník [ 23 říj 2005 18:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tak . Dej tam vzduch. filter , výfuk ( nejlépe + svody ) a dál bych to neřešil. Asi to nemá cenu do toho cpát moře peněz , když je to na normální provoz |
Autor: | Návštěvník [ 23 říj 2005 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
milos.l píše: Asi to nebudeš chtít slyšet, ale než dělat jen třetinu úprav co jsi popsal tak kup radši rovnou aspoň zetec 1,8. Vyjde tě to levnějc.
Svody a vejfuk, jasně ale komplet tak 10-30000,- dle kvality. Sání - bez dalších úprav nesmysl, jde pouze o vzhled. Vačka - jasně výkon přidá, ale pak se s tím nedá normálně jezdit. Leštit kanály atd se podle mě do normálního provozu nevyplatí. Na tý 1,6 si většinou běžných úprav posuneš výkon i krouťák do vysokých otáček. Takže to sice pojede super, ale bude tě bavit pořád to točit? Spotřebu zvednou všechny, mimo filtr kterej neudělá skoro nic. Coz o to. Tocit by me to bavilo, ale platit benal ne A nejake upravy, aby to tahlo vice od spoda nejsou? Jak to, ze s tou vackou nejde normalne jezdit? Proc se nevyplati lestit kanalky? Nevis treba na kolik to vyjde? A zda to hodne pomuze vykonu? |
Autor: | O.S.L.I.K. [ 23 říj 2005 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
ostra vacka ti tam bude rvat vic benzinu(teda myslim) takze to bude zrat vic. |
Autor: | MV [ 23 říj 2005 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ostrá vačka hlavně způsobuje rychlejší otevírání a zavírání ventilů a tedy výrazně zlepšuje plnění a vyplachování válců. Ale patří k tomu vedlejší produkty - vyšší opotřebení dílů, celkově namáhání ventilového rozvodu, životnost jde dolů, hlučnost apod. Leštění svodů(hlavně sání) a slícování kanálků je podle zkušeností lidí docela efektivní vzhledem k relativní nenáročnosti, určitě bych nečekal kdovíjaký koně a krouťák navíc, ale motor bude určitě pružnější. Kónickej filtr extra podle mě moc nepřidá, většinou dojem jeho vlivu je "placebo efekt". Osobně kónus mám, tedy teď už dobře dva měsíce zas jezdím se standardním airboxem, protože mezitím ke kónusu dodělávám studený sání a rozdíl ve filtrech moc nepozoruju. Každopádně motor s kónusem získá dobrej zvuk a líp to vypadá. |
Autor: | carPWR [ 24 říj 2005 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
....taky pridam nazor: fakt nema canu rvat prachy do zvysovani vykonu na 1.6ce, ale nevim, zda te koupe 1.8 zeteca uspokoji jeho výkon, mam kamarada s 1,8 a prijde me ze to jede stejne, asi jen ve vysokych otackach bude mit jasnou prevahu ale jinak ne...pokud chces fakt aby to jelo, nezbyva ti nic jineho nez jit do RS2000 no... ...a ostra vacka prodluzuje dobu otevreni ventilu, takze tam jde nasat vice paliva a proto mas vetsi vykon, samo ze mas vetsi sporebu... |
Autor: | O.S.L.I.K. [ 24 říj 2005 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
to carPWR tak to te svezu ve fokusu 1,8 a 1,6 esko a to dost poznas. A toto nebudu tocit. A sakra to poznas. |
Autor: | carPWR [ 24 říj 2005 09:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
to oslik: no ja si nemuzu pomoct ale pri normalni jizde do 3000 nepoznam rozdil...ale je pravda, ze ten motor 1.8 neni jak to rict, naucenej trochu jezdit, ten nevi co je 4000ot no...to bude mit vliv...ohledne svezeni s focusem 1.8 a esco 1.6 nepohrdnu....zvlast ta 1.6 by me zajimalo jestli je tam nejak hodne znat proti mymu automatu ze to nejak lip zrychluje ale jestli ma focus nejakou kratsi prevodovku proti escu tak to bude hlavne tim... |
Autor: | Návštěvník [ 24 říj 2005 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to vypada, že se asi budu muset mrknout po něčem uplně jiným. Nechcu objem motoru vic jak 1,8 kvůli pojistce a hlavně spotřebě. Utekla mi luxusní honda civic od kamaráda, protože jsem neměl prachy a on spěchal 1,6 cca 140ps a spotřeba, když to točil do 3500ot/min byla 7-7,5 litru a to to jelo na 3500 hodně hustě...no nic...tak diky za odpovědi. Kdyby někoho něco napadlo klíďo pište. |
Autor: | O.S.L.I.K. [ 24 říj 2005 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
1,8 ma stejnou pojistku jako 1,6 a spotreba je +- 0,5 litru kus od kusu. Takze bych to neresil. CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS |
Autor: | futura [ 24 říj 2005 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jsem tehoz nazoru jako Milos, ta 1,6 vubec neni dobry motor na nejaky upravy, je to malo muziky za moc penez. Samozrejme clovek ma lepsi pocit, pokud da otevreny filtr a vylepsi vyfuk, ale podle mne to objektivne neprida ani krecka. Ta 1,8 i 105k uz je uplne neco jinyho, je tam znat jak vykon, tak i kroutak, proti 1,6 je to sakra rozdil, nez si zase clovek zvykne. A je tam i prostor na dalsi upravy. |
Autor: | MV [ 24 říj 2005 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
O.S.L.Í.K. píše: CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS
imho ta 1.8/105k musí jet líp i než moje 1.6/105k, objem těžko něčím nahradíš a vyšší krouťák 1.8 musí být znát. |
Autor: | Lukas1 [ 24 říj 2005 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vykon motoru je dan 3 parametry 1, Objem 2, Plnici tlak 3, Otacky Pokud beres klasicky motor bez variabilniho casovani ventilu a jejich zdvihu s nepromennou delkou sani a vyfuku tak plati: Kazda uprava (i filtr) vede pri vyuziti plneho vykonu ke zvyseni spotreby. Objem je jedina uprava motoru ktera zvedne vykon v malych otackach. Plnici tlak se da zvednout v malych otackach jen turbem. A jeste k lesteni kanalku a vacce. Lesteni neni moc efektivni pokud je motor bez dalsich uprav temer nic nepoznas krom spotreby, ktera pri beznem provozu klesne nekdy i o 0.5l. Neni to zas az tak snadny jak se zda a pokud to ma byt provedeno kvalitne tak to vyjde kolem 7000,- Vacka je asi nejrazantnejsi co se tyce zvednuti vykonu a pokud je zvolena rozumne tak se s autem da jezdit bez problemu ovsem uz roste spotreba. |
Autor: | Hnata [ 24 říj 2005 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
O.S.L.Í.K. píše: 1,8 ma stejnou pojistku jako 1,6 a spotreba je +- 0,5 litru kus od kusu. Takze bych to neresil.
CarPWR klido te sveze sedlon ma 1,8 105 PS a taky si myslim ze je to velkej rozdil nez ma treba hnatik 1,6 90 PS musim potvrdit ze rozdil tam je - zkouseli jsme to se sedlonem na dalnici bok po boku - 1.8 ma navrch |
Autor: | futura [ 24 říj 2005 12:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyz uz jsme u tech otacek, cim to muze bejt, ze maximalni vykon mam pri 5100 , potom to pada a mel by bejt v 6000? Ono se to vytoci, to jo, ale krivka vykonu i momentu uz pada. Je to skoro jako charaktreistika ropaka. |
Autor: | Lukas1 [ 24 říj 2005 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
a jakou mas momentalne kombinaci motoru |
Autor: | futura [ 24 říj 2005 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ze ale vis, na co se zeptat. Mondeo 2l, RJ presne k nemu. |
Autor: | carPWR [ 24 říj 2005 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
to hnata a dalsi: kluci ale ja nevyvracim, ze to jede stejne, ale pri bezny jizde ze to neni nejak supr rozdil no...sakra taky nerikame prece ze 120ca je lina a 130 raketa... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |