fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čtyřklapka na escort mk6
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=42928
Stránka 1 z 2

Autor:  Raďas.39 [ 05 lis 2012 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Čtyřklapka na escort mk6

Zdravím všechny Forďáky ;-)

Jsem tu nováček a chtěl bych Vás poprosit o radu.
Vlatním Escorta mk6 94' 1.6ku xr3i 16v 66kw cabrio,
1. Chci sehnat čtyřklapkový sání na tenhle motor, jenže mi to stále příjde víc a víc nereálný...
Z toho plyne první otázka:
Znáte někdo obchod kde by to bylo možno sehnat?? Nikde to nejde sehnat :(
2. Uvažoval sem že bych si dal opravdu záležet a sestavil bych si jí vlastnoručně.
Problém je v tom že nevím co všechno bych k tomu potřeboval...
prosím o radu, zda s tím máte někdo zkušenost, nejakej ten inženýr se tu snad najde :D
Dejme tomu že bych si od sacích kanálků udělal krátký čtyři potrubí, na každý nějakým způsobem "nainstalovat" škrtící klapku ,,na stojato" /o 90" oproti originálu, všechny čtyři srovnat do jedný lajny, propojit je a sladit jej aby chodily současně, to by snad nebyl problém, ale absolutně se nevyznám v tom jak a kam po tý úpravě nainstalovat origo věci okolo toho (volnoběžnej ventil a já nevím co všechno ještě...
Přiznávám že do teď s jistotou nevím co všechno tam okolo tý klapky je a mám v tom docela chaos. :-D Znám jen ehm teda asi je to...snímač škrtící klapky, ventil volnoběhu...a ty hadičky co tam vedou to nevím, proto se svěřuju Vám zkušenějším. Zajímá mě hlavě to, jak se to řeší když je tam je o tři klapky víc, jak se zapojuje ta elektronika a všechno okolo.

Když je jedna klapka, jeden kabel k snímači, prostě všechno jednou, jak to pak mám řešit v případě 4klapky?
To tam budou 4 snímače klapky, 4 volnoběžný ventily...?

Jak se to řeší třeba u toho kabelu k snímači? To se nějak rozvětví?
A nebude z toho mít ECU bordel?

PROSÍM PORAĎTE zda co bude třeba dokoupit, OPRAVTE MĚ, NEBO SE MI PODROBNĚ ROZEPIŠTE JAK NA TO.
P.S. Nechci rady typu vyměnit motor, auto apod...
Časem bych chtěl převrtat motor na 1.8 ccm a jsem spokojen ;)

PROSÍM POMOZTE MI, budu Vám moc vděčnej za jakoukoliv radu, už z toho mám makovici k prasknutí... :roll:

Autor:  Malfis [ 06 lis 2012 01:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

Dají se koupit Jenvey throttle bodies, ale ta cena :?

radek124 nějaký vyrábí, tak mu zkus napsat.

Jinak co vím, tak snad se na to dávají i z motorek GSXR nebo Hayabusa...

Hlavně na to bude potřeba asi jiná ECU...

Spíš bych si dal práci zastavět 2.0 Zetec silvertop nebo N7A :D

Autor:  tomin [ 06 lis 2012 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

Ladit slabou 1,6ku tim ze ji zmenim skrtici klapku(y) ??? Ma to smysl ?
Ta 1.6 nema nahore vykon uz pro svoji "naturu" - je to dlouhozdvihovy motor + casovani rozvodu, .... to nejakou klapkou nevylepsis. Teda vylepsis, ale o 1%
Co udelas s MAFem ?

Autor:  Radek124 [ 06 lis 2012 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

malfis. :D mě do toho netahej už.. atmosféra je nahovno :lol: :lol: :wink:

Autor:  Malfis [ 06 lis 2012 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

cože? :D co zas vymejšlíš za šneky nějaký :D

Autor:  Radek124 [ 06 lis 2012 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

a když už teda tak u čtyřklapy se používá jen jeden TPS a jeden Volnoběžák ale jinak je to cele blbost na zdechle 1.6 + je potřeba řj tj tak do 20 000kč WB lambdu samotné klapy atd takže nějakých 40 000kč bez naladění...

Autor:  Raďas.39 [ 07 lis 2012 07:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

Aha aha dobrá tak Vám všem mockrát díky za radu, asi moc fantazíruju že mi to přidá víc koní :D

A tak se tedy ještě zeptám:

Taky sem jako jiný řešení viděl tu 96kw 1.8ku
Mysíte že to má smysl?
Uvažuju do budoucna, ale nenašel sem nikoho kdo by jej prodával.
Nebo raději rovnou
2.0?

Autor:  milhaws [ 07 lis 2012 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

96kW mám asi necelý měsíc v autě není to špatné, ale zdejší kolega tam má 2.0L a jedeto dobře... stejně jestli chceš 96kW tak musíš vyměnit motor za 1,8 a tu sehnat bud celou nebo aspoň 77kW a pak sehnat kit na 96kW to už vyjde levněji motor 2,0L z mondea a pojede to podstatně líp...

Autor:  Radek124 [ 07 lis 2012 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

naky chytry ne? D:D kdybych ti tam ten kit nedal a nedonutil tě k němu tak nic nevíš :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  milhaws [ 07 lis 2012 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

jo jo chytrý.za chvile budu ještě chytřejší :d:d:d

Autor:  c.w.o.k. [ 10 lis 2012 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

není nad N7A :)

Autor:  Radek124 [ 10 lis 2012 22:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

když myslíš :D :D 2.0 T

Autor:  RomanPears [ 30 čer 2013 00:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

lidi a nevíte jak zvíšit výkon u escorta V. 1.6 EFI 77kw mam to bez katíku sem odstarnil a vazdu ladak sport. filtr .Nevíte co na tzen motor pasuje z neceho jinyho a přidá výkon?

Autor:  Michal Ševeček [ 01 črc 2013 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

bi turbo z tatry 815 V12 ale jen z vojenské verze bude mít mín nalítáno a přidá nejvíce koní

Autor:  Lahvac [ 02 črc 2013 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

cesta nejmensiho odporu: jinej motor

Autor:  Radek124 [ 02 črc 2013 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

Obrázek ......

Autor:  RomanPears [ 02 črc 2013 22:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

turbo na ten motor není stavěnej jo mít 1.6T z escortza IV. tak to potom jo,jinej motor ne neto chci zanechat,čtřkalpka asio nejde na ten muj motor co kdyz je to 4 bod? přemýšlim o snižení hlavy protože sem se nekde dočetl ze pry v malej otáčkach to jede kvuly velkymu spalovacímu prostoru

Autor:  Malfis [ 03 črc 2013 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

Naopak ten prostor tím snížíš, ale zvýšíš kompresi čili to má větší sílu teoreticky. Další věcí je, že by to nemuselo už na 95 natural jet a začít detonovat ... i když to je možná až od -0,5mm pač radek myslím jezdí na 95...

čtyřklapka by šla, však zetec má 4 bod vstřikování, ale je to drahý. Nejen že potřebuješ sání z focuse a čtyřklapku třeba z GSXR, ale hlavně plně programovatelnou jednotku (Omex 600, Emerald, Megasquirt atd.), vstřiky atd. a to je 20tis a výše. A ruku na srdce, cpát tohle do 1.6... to je fakt lepší vyměnit za 2.0, to tu dělá každý :D a 2.0 Zetec je stejný vzhledově... přerazíš typ na bloku a je z toho 1.6 :-D a tunit pak dvoulitra až... v něm je lepší potenciál.

Jinak máš pryč kat a nemáš koncák... sice udajně jeden tlumič stačí, ale musí bejt asi v 100% stavu jinak to taky pojede na hovno.

Autor:  Michal Ševeček [ 05 črc 2013 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

jenomže tady se baví o 1.6 cvh a ne o zetecu takže tam by byla přestavba jiného motoru vidět. a to co sem psal o turbu z tatry byla sranda. Nejlepší tuning toho motoru je go aby tam těch 77 kw bylo zase protože provozem ti koně pochcípaly.

Autor:  Rosťa-RS [ 27 zář 2013 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Čtyřklapka na escort mk6

mám to propočítané a mám pocit že 1mm to snese v pohodě, půl je nic to nestojí za to dělat. Můj esco má pak kábl zmněnu oktanového čísla tak kdyby byly problémy jakož že si myslím že nebudou tak toto to zachrání. Předctih u Zeteců všeobecně je nastaven z větší rezervou jelikož tam není čidlo klepání a pak by docházelo že při natankování horšího paliva by vznikalo detonační hoření, ta kompres u zeteca je 10:1 na nat 95 se dá jít až ku 13:1 a mám pocit že při tom milimetru se to posune na 10,7:1 stačí to spočítat :-) Já jsem tu kompres většinou řešil sehnáním nižšího těsnění.

Jinak 1,6 se snížnou hlavou jede fakt hezky :-) a tam bylo těsnění šířky 1mm a hlava snížená tak o 0,2 nejlepší je ale rozdělat změřit o kolik se píst zdvihá přez blok motoru a podle toho udělat to těsnění.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/