fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Odlehčený setrvák
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4323
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 21 pro 2005 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Odlehčený setrvák

Ja sem amater a autum nerozumim ale chtel bych tady nahodit tema o odlehcenym setrvaku nac pak to je cetl sem ze to prida 5% vykonu a motor jde mnooohem rychlejc do otacek co a co startovani??? :roll:

Autor:  O.S.L.I.K. [ 21 pro 2005 23:19 ]
Předmět příspěvku: 

nebude lepsi rovnou koupit 1,6/1,8/2,0 ? pac to nebude zadarmo, a radsi zacni setrit na 3dv 1.8 a budes spokojenej, Sedlon asi bude prodavat auto, nebo to aspon rikal, a typl bych ze za dobry penizky, tak setri a muzes prodat to tve.

Autor:  Návštěvník [ 21 pro 2005 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

každá rotující součást která je lehčí je RELATIVNĚ lepší. Dá se ubírat po obvodu nebo odvrtáváním v těle setrváku. POZOR !!! hlavně se musí nechat vyvážit jinak je plynulý chod v hajzlu. A když se ubere moc , tak budeš muset držet motor pořád v otáčkách ( i na volnoběh ) jinak ti bude chcípat. Doporučuji jen pro záv. účely nebo na škodovky :P

Autor:  milos.l [ 22 pro 2005 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

pro běžný ježdění určitě ne!

jak ti muže setrvák přidat výkon? výkon zvedneš pouze tím, že do motoru dostaneš víc vzduchu a odpovídající množství paliva. jinak můžeš akorát tak minimalizovat ztráty...

motor s lehkym setrvakem budes muset opravdu furt drzet v otackach, hlavne rozjezdy. takhle kdyz ma setrvak rekneme 10kg a toci 2000ot tak to je obrovska energie, rozjelo by se to pravdepodobne i jen z toho setrvaku

a kdyby, tak je potreba to perfektne vyvazit, i s klikou. a odlehcit to jen tolik aby to bylo stale bezpecne, odstrediva sila tam je v 7000ot obrovska...

Autor:  Dawe [ 22 pro 2005 12:39 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud chces mit motor neustale v horni tretine otackomeru.....

Nebylo by lepsi smirit se projednou s tim ze 1.4ka proste nejede a nepojede ?

Autor:  O.S.L.I.K. [ 22 pro 2005 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

vyjmecne z Dejwem souhlasim;]

Autor:  Đestroyer [ 22 pro 2005 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlehčený setrvák

tagy01 píše:
Ja sem amater a autum nerozumim ale chtel bych tady nahodit tema o odlehcenym setrvaku nac pak to je cetl sem ze to prida 5% vykonu a motor jde mnooohem rychlejc do otacek co a co startovani??? :roll:


Spis bych ti doporucil odlehceni nebo zmenseni remenice klikove hridele. Ale pokud pouzivas auto ke kazdodennimu jezdeni tak je lepsi ji jen odlehcit. Cetl sem ze by to melo pridat na vykonu o 10-20koni.

Autor:  Návštěvník [ 22 pro 2005 15:24 ]
Předmět příspěvku:  .

No hosi neco malo sem cetl a vaha ktera se toci (setrvak, KOLA-proto se porizujou z lehkejch slitin) roste s kvadrantem takze jestli setrvak vazi 10 kg t znamena ze to zvetsi desetkrat vahu pri otoceni pri x otackach = mega zatez a kdyz se ten motor ma roztocit na 7000 to je sakra zatez pro motor = vazi stejne jak 100 matrosu v kufru to je hodne ne? nevim jestli hodne neprehanim ale zamyslete se me to moc nejde ale nekterejm z vas to taky moc nepali :-D

Autor:  MV [ 22 pro 2005 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Já si dovolim něco málo poznamenat, i když nejsem strojař a mechanika není obor, kterým bych se živil:
Kola z lehkých slitin podle mě mají hlavní význam v menší neodpružené hmotnosti, tedy co je "před" pružinou a tlumičem(směrem od vozovky). Menší neodpružená hmotnost se lépe tlumí a méně se namáhá zavěšení náprav. Výhoda menšího momentu setrvačnosti lehčího kola asi nebude tak důležitá.
Úplně souhlasím, co napsali ostatní o odlehčení setrváku. Je to fyzika, něco za něco, pokud ubereš hmotnost setrváku, musíš to něčím dohnat(tj.otáčkami, s poloměrem setrváku asi těžko hneš :D), platí zákon zachování energie(kinetická energie akumulovaná v setrváku). Myslíš, že návrháři motorů jsou idioti a parametry setrváku střelili od boku? A ty jim odlehčením vytřeš zrak? Sice vždycky volí nějakej kompromis podle určení motoru, ale zrovna tohle bych asi nechal jak je. A nemůžu si pomoct, ale 4-válce ze svý podstaty nejsou ideálně vyvážený a ještě lehčí setrvák tomu moc nepřidá(k tomu vyšší namáhání dílů motoru kvůli větším rázům a vyšším nutným otáčkám).

Autor:  salem [ 22 pro 2005 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že úpravy typu odlehčení setrváku 1.4 výkon nepřidají, motor půjde sice líp do otáček ale jinak nic. Navíc u těchto starejch motorů s maximem 6200 ot/min spíš hrozí riziko přetočení. Tahle úprava má smysl u auta jako je Honda CRX, Prelude - ty motaj skoro 9000 ot/min. Navíc platí obsah motoru nenahradíš takže jestli chceš výkon musíš mít 1.8 (u escorta)

Autor:  milos.l [ 22 pro 2005 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

kola: pravda, snizeni neodpruzene hmoty, a nebude to nahodou lip brzdit? dobry, mame nejaky seriovy hodnoty, potom odlehcime kolo. to sice nema takovy tocky jako setrvak ale zas je tezsi a ma tu hmotnost vic po obvodu. potom ma kolo mensi energii kterou musime ubrzdit taky...

remenice na klice: vykon nam neprida, ale alternator, pumpa a podobny blbosti, třeba klima sežerou spoustu vykonu, pokud zmensime prumer remenice na klice tak neco trochu usetrime...

u toho setrváku celkem nejde o jeho váhu, jestli má o kilo víc nebo míň je vzhedem ke zbytku auta nic. jde taky o to jak je ta vaha rozlozena, pokud ubereš 2kg na středu je to uplne neco jinyho nez ty samy 2kg po obvodu. ale je to jistej kompromis, opravdu musime nejdriv ten setrvak roztocit, ale potom tu energii vyuzijeme... nehlede na nepravidlenej chod 4 valce

zrovna ta 1,4ka je ale rada ze s tim autem hne, takze energie kterou ma setrvak se ji pri rozjezdech sakra hodi

Autor:  Návštěvník [ 23 pro 2005 17:33 ]
Předmět příspěvku:  .

no tak jak tu energii vyuziju???? zavodni jizda kasle na spotrebu kdyz brzdim motorem jedu 90 a dam tam za 3 tak musim dlouho poustet spojku aby mi motor neskocil na klin a takhle by se roztocil rychleji.....

Autor:  milos.l [ 23 pro 2005 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

takovej pripad nenastane :D v 90ti by to urcite nebylo z 4na3. a co to je dlouho poustet spojku? v 90 radim na slalomu 3=>2 docela bezne (coz da na 2 necelejch 5000rpm), nekdy ani nevim jestli sem na tu spojku slapnul :-D "trosku" to cvakne a neni problem

to jen takova kulturni vlozka :shock:

jestli to nekoho fakt zajima tak se to hooodne dlouho probiralo i na T-F, ale hledat se mi to nechce.

ma to proste svoje vyhody i nevyhody, pro beznej provoz je to jednoznacny, v motorsportu hrozne zalezi na konkretnich podminkach

Autor:  milos.l [ 23 pro 2005 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

jak tu energii vyuzijes? no prave pri tom rozjezdu... treba na sprintu rwd nebo 4wd, roztocis, zaradis, pustis spojku...

a pokud je dobre poskladana skrin, tak nejsou moc velky odstupy kvaltu... zas zalezi na co to auto je

Autor:  Návštěvník [ 24 pro 2005 00:18 ]
Předmět příspěvku:  ,

hele tak ja do toho asi pudu pak vam napisu jak ten motor zpiva(jo a nechapu proc se do me vsichni navazite ze 1,4 nejede ja ani jednou nerekl ze to chci delat na 1,4 :evil: ) jo a tak me teda napadlo jak ten setrvak vyvazim. nevite jak by to slo udelat? tam kde bude neco navic proste vodbrousim ale jak zjistim kde je neco navic?????? neslo by to na vyvazovacce kol v pneuservise? ale tam to asi nebude presny co ? par gramu na jedny strane by mi asi brzo vyklepaly loziska ze? nebo co? :cry:

Autor:  Návštěvník [ 24 pro 2005 02:10 ]
Předmět příspěvku: 

tohle je fajnšmekrovská práce. To chce odbornou dílnu typu ČKD , Siemens kol. vozidla atd... prostě nejlépe motorárnu :P

Autor:  milos.l [ 24 pro 2005 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

dělat tohle doma je asi jako snižovat hlavu doma pilníkem :-D

tak sežeň fakt odborníka, hlavně se to musí trochu zpočítat o kolik. nikdy sem to nevidel ale cetl sem ze se to dá vyvážit i s klikou, potom verim ze je to lip vyvazeny nez z vyroby. vyvazuje se to vetsinou vrtanim der ve spravnym miste.

samozrejme je potreba to vyvazit dynamicky, coz doma asi nikdo neudela

tak prozrad, co to je za motor?

Autor:  Peha [ 24 pro 2005 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

Odlehčit setrvák je moc fajnová práce a potřebuješ nejenom si říct,že uberu
1/4kila souměrně.Také by jsi měl vědět,kde provést odlehčení,aby se potom setrvák neroztrhl.
Před asi 25 lety jsme to zkoušeli ve velice dobře vybavené dílně fabriky se setrvákem na Žigula.Po třetím pokusu jsme to vzdali.Pokud si dobře pamatuji,tak první se nám nepovedlo navrtáváním srovnat házení v příčné ose.Po čase pak setrvák vypadal jak ementál a odlehčil se skoro o třetinu.
Druhý se při zátěži na brzdě skoro rotrhnul-začaly se objevovat podélné prasklinky.Točil se něco kolem 6000ot.Prý byly asi špatně zvolené odlehčovací otvory a snad i jejich velikost.Ten třetí byl dost dobrý,ale zase nevydržel na brzdě.Pak už bouračky došly......
Zvýšení výkonu jsem pak realizoval úpravou hlavy,2xkarburátorem Weber
a zapalováním MM.Odhadovali jsme výkon tak na 90-110PS.Finální úpravou byla montáž 5° převodovky z Fiatu Miraifiory.
Osobně bych se na tuto úpravu vykašlal.Moc práce a málo užitku.

Autor:  Návštěvník [ 25 pro 2005 22:39 ]
Předmět příspěvku:  .

doufam ze me tedka nevyhodite vono je to totiz na FIATA :cry: ale ja mam esco a tady an to m fiatovy uno 88 rok 1,5 75PS ale vam se to muze taky hodit o tom poklabosit aspon nasajete info no tak uz vite motor ale na esco sem to taky chtel udelat ale kdyz to tak ctu tak :shock: takze to prubnu na tom fiatovy a jak to ctu tak to je brutal :cry:

Autor:  Návštěvník [ 26 pro 2005 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

a já si říkal že ty odkazy na tu kapotu jsou pod názvem FIAT :P

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/