fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ODLEHČENÁ ŘEMENICE
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4352
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 26 pro 2005 21:53 ]
Předmět příspěvku:  ODLEHČENÁ ŘEMENICE

tak sem tady valil neco o tom setrvaku a je to docela nerealene ale pak sem dostal do ruky casak TUNING..... a tam mleli o odlehcene remenici!!! prej se to dela z hliniku a prej to u atmosferickejch motoru (viz my vsichni) prida10 PS a u preplnovanejch (mozna nakej stastlivec krome naftaku) 20 PS..... takze by me zajimalo kde to splasit a na zakazku mi to jen tak nikdo asi nevysoustruzi

JEN TAK MIMOCHODE kdyz si dam ostry vacky tak musim chipnout motormanager???

Autor:  Bery [ 26 pro 2005 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ostrá vačka to je širokouhlý pojem. Taky se můžeš dostat na stupně kde budeš potřebovat stavitelný rozvody jiná zdvihátka vahadla atd. Odlehčená řemenice 100% doporucuji jen ten nárust výkonu tam vidím nulový.A ještě rada do života. Vidím že hodláš dát do uprav motoru nějaký ten desetitisíc až jednostotisíc korun. Nešetři a udělej vše co je třeba nevyplatí se dělat něco jen napul.

Autor:  Návštěvník [ 26 pro 2005 22:21 ]
Předmět příspěvku:  .

no kazda teleso co se roztaci spolika vykon na druhou jestli to chapu dobre tak asi proto to prida 10 PS no a kdyz uz pises o tech penezich zvazim ze turbo je nutnost= vykonejsi chladic, cipnout ridici jednotku, brzdy, podvozek, parozi..... na vyssi teplotu(ventily....) takze bych to videl spis na tech 300 000 bohuzel na to jeste nemam a za dalsi bych to vzivote nedal do 1,4 a navic potrebuju info o takovejch vecech jenze neumim deutsch nebo engllish takze tezkopadne saju info(ne ze bych si to turbo..... delal sam to bych nedal ale informace by se hodili o ruznejch systemech tak jestli o necem vite tak pisnite(ne pissnite :-D )

Autor:  Pavel Handlovský [ 27 pro 2005 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

Inac aj mna by celkom zaujimalo co vsetko clovel potrebuje na prestavbu na turbo motor .... Viem ze tam treba turbinu nejaky chladic a trubky ale to asi nie je vsetko. vsak :lol:

Autor:  milos.l [ 27 pro 2005 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

prestavba NA na turbo neni zadna prdel, vyjde levneji koupit rovnou neco s turbem a pak rvat prachy do toho. ale nekolika malo lidem to funguje...

samotny turbo nic neni, upravit svody a sani. pak potrebujes privod chladici vody k turbu a privod a odvod oleje. asi IC.

ale je potreba tomu motoru dost snizit kompresi, coz znamena minimalne jiny pisty, a pak ladit a ladit ECU.

myslim ze lidem co to delali tak to trvalo roky... vetsina pokusu skoncila motorem v prdeli. neni to sranda ale de to. zas trochu prohrabte T-F par temat tam o tom je...


jinak ta odlehcena remenice, fakt to zadnej vykon neprida

resili sme ten setrvak, jakej myslis ze ma vliv odlehceni 0.5kg remenice prumeru 15cm proti setrvaku.... jde tam o ten jeji prumer, snizej se tim otacky tech kravin kolem. jestli ale chces narvat takovy prachy do takovyho motoru tak tam dej uplne vsechno :-D

Autor:  Pavel Handlovský [ 27 pro 2005 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

A preco je treba znizit kompresiu?

Inac na slovensku som nasil jednu firmu co to robi... http://www.motortech.sk/motor.htm

Autor:  Pavel Handlovský [ 27 pro 2005 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

A co hovorite na kompresor? :wink:

Autor:  deekay [ 27 pro 2005 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

kdo chce mit povedomi co takova uprava NA motoru na preplnovanej predstavuje, tady je hezka stranka, aneb navod na oturbenej Zetec s co nejmensima nakladama a co nejvetsim podilem vlastni prace.

http://www.zetec-turbo.co.uk/

Autor:  Bery [ 27 pro 2005 15:18 ]
Předmět příspěvku: 

Kompresor je určitě lepší než turbo co se týká životnosti 100%. Nejlepší je kombinace a to turba i kompresoru. Cosi takového prý bylo v Lancijích.
Jinak s tou kompresí to je dost sporný ,ale fakt je že většína motorů s turbem má kompresi něco málo přes 8:1. Jinak turbo se dá plácnout na cokoli.Jak bylo zmiňováno jde jen o svody, sání a mazání. Spousta turb nemá chlazení vodou a to se pak stejně ani nezapojuje.Co se týká následně životnosti motoru je snad jasný. Turbo motor od základu je na to stavěný. Písty z jiných slitin případně kovaný ,výfukový ventili většinou sodíkem chlazený, atd.....

Autor:  Bery [ 27 pro 2005 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak k tý řemenici. Ta nemůže přidat ani kůň.A pro představu ostrá vačka s patřičně upravenou hlavou (vyleštěný kanáli ,ventily s větším zdvihem a vybráním talířků, spasování sacích a výfukovích svodů .....)přidá na motoru cca 20 koní plus mínus 5 koní podle toho jak se to povede.

Autor:  milos.l [ 27 pro 2005 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

kompresni pomer musis snizit proste proto aby nebyl moc vysokej :D jestli ma zetec bezne 10 tak treba na tech strankach co tu jsou to snizujou na 8 a neco. jinak by si to chtelo hrat na vznetovej motor...

treba tahle uprava v tom escortu, ok, ale neco pres 200koni ten motor da i v atmosfere...

kompersor ma lepsi odezvu na plyn ale dost zvysuje spotrebu, zatimco turbo ani ne... ma to i jinou charakteristiku, kompresor fouka vzhledem k otackam motoru, turbo spis vzhledem k zatezi...

Autor:  milos.l [ 27 pro 2005 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

jo, na tom ze remenice nic neprida se shodnem, treba samotna vacka taky nic moc, je potreba to tak nejak sladit, nelze ale rict ze to prida 20koni, radsi v %, jinej narust bude na litrovy fieste a 3l duratecu...

treba 2l zetec se necha vackama, upravou hlavy, 4klapkou, komplet sanim a ECU dostat pres 230koni, primo od cosworth... coz je pres 60% nahoru ale to uz je trochu extrem pro non turbo

Autor:  Bery [ 27 pro 2005 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
kompresni pomer musis snizit proste proto aby nebyl moc vysokej :D jestli ma zetec bezne 10 tak treba na tech strankach co tu jsou to snizujou na 8 a neco. jinak by si to chtelo hrat na vznetovej motor...

treba tahle uprava v tom escortu, ok, ale neco pres 200koni ten motor da i v atmosfere...

kompersor ma lepsi odezvu na plyn ale dost zvysuje spotrebu, zatimco turbo ani ne... ma to i jinou charakteristiku, kompresor fouka vzhledem k otackam motoru, turbo spis vzhledem k zatezi...


Vše co je zde napsaný jsem schopen vyvrátit ,ale taky potvrdit.Není to tak jednoduchý, ale jde to velice rychle.

Autor:  Bery [ 27 pro 2005 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
jo, na tom ze remenice nic neprida se shodnem, treba samotna vacka taky nic moc, je potreba to tak nejak sladit, nelze ale rict ze to prida 20koni, radsi v %, jinej narust bude na litrovy fieste a 3l duratecu...

treba 2l zetec se necha vackama, upravou hlavy, 4klapkou, komplet sanim a ECU dostat pres 230koni, primo od cosworth... coz je pres 60% nahoru ale to uz je trochu extrem pro non turbo


Máš pravdu ten udaj byl myšlen k motoru 1,6 RS turbo v základu 132 koní tj. 97kW. S více ventilovejma hlavama se dá dělat víc. Ale v tom kabriu aby dosáhl toho co udává bych čekal ty upravy co jsem napsal.

Autor:  milos.l [ 27 pro 2005 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

o tomhle se da debatovat do nekonecna, "neni to slozity, jen je to strasne moc jednoduchejch veci ktery spolu souvisej" :D

stejne spoustu veci clovek zjisti az kdyz ten motor postavi a pusti na trat....

ale to oturbeni zetecu treba nekdy zkusim, anglicani jich par udelali, vetsinou 2litry, tak to jezdit musi. jenze to je jen na blbnuti, na zavodeni to je na hovno, tim se dostanu mezi EVA, imprezy a podobny... ale kdyz vezmu jak jede odlehcena fiesta s NA, tak by to byl mazec

ale rozum rika nebud blbej, kup treba dvoukilo s13 nebo s14 a kdyz do toho narves ty samy prachy pojede to lip...

Autor:  Návštěvník [ 27 pro 2005 20:40 ]
Předmět příspěvku:  ,

nekde sem cital ze kdyz das turbo placnu u motoru s kompresi 10:1 tak to stoupne na priblizne 14,5:1 coz je za hranici detonacniho spalovani... a tak se to musi snizi minimalne na 12,5:1 a dela se to tak ze se snazis co nejvic zvetsit obem motoru (vetsi tesneni pod hlavou, nizsi pisty...) tak nak

Autor:  mrazik [ 27 pro 2005 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

tagy cením si toho, že by jsi se rád pustil do úprav auta-motoru ,ale myslím, že pro tebe by bohatě stačilo, sehnat RS motor s převodovkou a elektrikou a adát ho do svého auta. 150 koní v základu už je slušné stádečko a není problém sehnat řídící jednotku na 170 koní.
Jinak RS2000 turbo dělá Con.

Autor:  Lukas1 [ 27 pro 2005 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

No tak já mám na autě setrvačník 6.4 Kg řemenici na klice 320g a vačkové mají dohromady 240g musím říct že na autě je to vidět na první pohled...........Motor má na volnoběh 1500-1600 otáček aby se vůbec dokázal točit.
Myslím, že přínos pro obyčejný motor je nulový jedná se řádově o stovky Wattů !!! a pouze při změnách otáček!! Navíc je to potřeba prokoumat a dokonale vyvážit aby se to v 7000ot nerozhodlo podívat mimo motor. Další věc je, že lehčí řemenice už nepracuje jako tlumič kmitů, a pokud nedáte setrvačník,kliku a řemenici vyvážit dohromady sníží se rapidně životnost motoru a vlivem sníženého tlumení zároveň s většími zrychlujícími silami bůže dojít k prasknutí rozvodového řemene a destrukci.
Setrvačný síly samozřejmě hrajou do toho jak to pojede a kolik to bude papat. Aby se odlehčení projevilo je třeba udělat víc než jen setrvačník a řemenici. Já nemám kvůli hmotnosti ani rádio vlastně ani kabely k rádiu a reproduktorům místo repro ve dveřích vozím slabou hliníkovou fólii.
Je ale pravdou, že rotační setrvačnost je vždy větší než ta posuvná.

řemenice je vidět tady http://www.fordfans.cz/nase_auta/lukas1/hpim1937.jpg

Autor:  Návštěvník [ 27 pro 2005 23:42 ]
Předmět příspěvku: 

ohledně řemenice souhlasím.Je to na nic. Kdysi na Fávu jsme ji skrouhli podle plánku Škoda pro tř. A . Váha spadla o dvě třetiny a rozdíl nulový :!:

to Lucas1 : co takhle zhubnout o 10 kg a můžeš mít hifi :P

Autor:  Lukas1 [ 28 pro 2005 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

právě mě osvítil duch svatý a příšel jsem na to jak dostat z auta dalších 10 kg :smt005

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/