fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
zetec, 2 karbce a zapalování??? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4963 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | milos.l [ 24 úno 2006 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | zetec, 2 karbce a zapalování??? |
nechci tady moc řešit proč karbce na zetec, řekněme že nechci auto plný elektroniky, spotřeba mě u tohohle auta vůbec netíží, studených startů bude minimum.... ladění se nebojim.... a překopat stříkačku a řídící jednotku dle mého vkusu by zdvojnásobilo cenu auta. takže pravděpodobně 2x weber 45dcoe, což není vůbec problém. ale co s zapalováním??? oblbovat EEC-IV se mi nechce, samostatná jednotka? možná... nevíte co použít??? třeba z jinýho fordu? na zetec, takže žádnej rozdělovač |
Autor: | Šíša [ 24 úno 2006 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ti poradím: kontaktu člena "Miguel 5" v klubu www.kabriolety.com -> je to závodnická rodina a upravují/stavi si motory samy. Ted zrovna stavej Pumu s dvema Webrama. Kontakt najdes v sekci "Clenove" pod výpisem všech čelnů |
Autor: | milos.l [ 26 úno 2006 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
díííík za kontakt, ta puma je dost podobnej motor |
Autor: | angličák [ 27 úno 2006 00:21 ] |
Předmět příspěvku: | .... |
žjoova...Zetec s Weberama...hmm....můj sen, DCOE na jakékmkoliv motoru jsou šperk...držím palce pane...a pak chci vidět výsledek a jak ses s tím popral, že bych se inspiroval a přezbrojil v RS taky na karbce, přeci jen je mi pořádnej karburátor milejší, než milion čidel... |
Autor: | Šíša [ 27 úno 2006 00:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jj, dávaj tam dva dvojité Webery, to pak bude mazec |
Autor: | milos.l [ 27 úno 2006 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
zatím vidim jedinej problém v tom zapalování, na ebay jsou webery za rozumný prachy, sání na ně už sem taky viděl, asi za 3000,- nebo se to nechá udělat... to zapalování možná ecu megasquirt, není až tak drahá, nebo upravit EEC.... právě ty kabely, čidla a omezený možnosti úprav mě k tomu vedou.... pěknou stříkačku, jako weber alpha injection za 70kkč platit nebudu ve fiestě je trošku problém s místem za motorem, asi se bude upravovat přepážka a topení bude muset jinam, nebo uplně ven |
Autor: | Lukas1 [ 27 úno 2006 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych zapalko viděl lacino 2 způsoby. Jen ještě takový upřesnění. předpokládám, že chceš optimální chod motoru ve velkých otáčkách s maximálním ztížením, a vše okolo tě nebude zajímat. Toho využili když dělali Š130 RS i když už existoval rozdělovač s podtlakovou regulací předstihu podle zatížení motoru, tak na tenhle motor použili rozdělovač z Š1000 MB bez podtlaku, který měl ovšem jinak dimenzovanej odstředivej regulátor, který lépe postihoval využití závodního motoru. Jde o to, že pokud nepoužiješ nějaké profi ECU pro řízení předstihu, tak bude motor optimálně využitej akorát v určitých otáčkách, ale to bude s Weberama tak jako tak čili toto je vyřešeno. 1) dát tam rozdělovač z nějakýho karbece, vzhledem k drážce ve výfukový vačče na nastavení časování by to nemusel být problém a podle mě by se komplet zapalko nechalo sesmolit do cca 6000 i s úpravou hlavy. 2)nechat si do EEC nahrát tvrdou mapu pro předstih, která bude ovlivněna jen otáčkami motoru, s tím, že se to bude chovat jako rozdělovač bez podtlaku, a při malym zatížení to bude mít zbytečně malej předstih, ale pak může odpadnout řada elektriky. nehledě na velikost zapalovacího napětí, který podle mě spolehlivě propálí kompresi i přez 12:1 Jo a ještě s tím místem, pokud nechceš modifikovat kastli(i když podle mě stačí vyhodit ten ventilátor) tak to řeší motor z focusu, kterej je u určitejch typů obráceně, a pak jen síťku před píštaly aby ti tam nelítali čmeláci |
Autor: | angličák [ 27 úno 2006 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | ... |
Nemyslím to vůbec negativně, ale Zetec s rozdělovačem mne fakt rozesmál, ovšem jako řešení to zní realizovatelně....odpadly by všechny zbytečné čidla a krávoviny...hm...nacpat tam rozdělovač ze starejch CVH...ať je aspoň fordí..to by mělo fungovat... |
Autor: | milos.l [ 27 úno 2006 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten rozdělovač se mi nechce... no a ty předpokládaný otáčky - nestavím to na max výkon v max otáčkách, potřebuju to tak od 4000 - 4500 do cca 7k, což je dost velkej rozsah ale vzhledem k váze toho auta a převodovce klidně obětuju pár koní za lepší průběh. zkusíme použít původní zapalování s upravenou jednotkou, další možnost je jiná ECU, ten megasquirt se mi dost líbí. motor z focusu.... neee, to už je dost velkej zásah, trochu hnout přepážkou je jednodušší. ikdyž by to mělo výhodu sání před motorem, takhle se bude muset pod kapotou dost větrat no zatím času dost, asi do auta nejdřív hodim původní rs1800 protože chci aby to jezdilo a moh se zkoušet zbytek auta. přes léto bych si chtěl pohrát s 2litrem |
Autor: | PH [ 27 úno 2006 23:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
co se jeste tyka priruby a Weberu... oboji mam v sortimentu. Predpokladam, ze do novych karbecu se Ti asi investovat chtit nebude, ale sady tesneni apod by te zajimat mohly ,-) |
Autor: | Lukas1 [ 28 úno 2006 00:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
milos.l píše: od 4000 - 4500 do cca 7k, což je dost velkej rozsah
Tak pokud se ti tohle povede tak smekám klobouk......... já si to taky tak představoval od 4500 do 6500, ale nekde jsem se asi musel kopnout, protože to je od 5900 do 7300 a to na převodovku absolutně nevychází. Ono to teda docela táhne od 5000, ale max točivýho momentu je až v 5900 a to mám sériový vačky !! Prostě bude hrozně záležet na dýlce píšťal. A s weberama to široký pásmo taky nevidim tak růžově. Nechci tě odrazovat ale takovejhle rozsah nemá ten motor ani nedotčenej v sérii, natož jak mu nakulíš webery, který jsou dost závislý na konkrétních otáčkách. Až budu dělat další motor, tak mu vyrobim variabilní dýlku sání, a tam už takovejhle rozsah nebude absolutně žádnej problém, bez týhle vychytávky to ale vidim bledě no uvidíš...... |
Autor: | milos.l [ 28 úno 2006 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, tenhle rozsah bude problem, to je takovy ideal, co bych si predstavoval těch 5 - 7krpm by ale mohlo jít, já nechci nějakej max výkon na brzdě, na číslo kašlu, prostě potřebuju aby to jelo. mělo by to vážit bohatě do tuny i se mnou, převodovka je v plánu ERST která je nejkratší ze "sériovejch" co sem našel. A má LSD. a možná divnej dotaz: lze použít vačky z RS1800 (130hp) do 2litru??? A jakej je rozdíl ve zdvihu proti std 2litrovejm? Jen sem línej to hledat, třeba někdo víte.... ta proměnná dýlka by byla pěkná ale to je další složitost v autě, což je naprostej opak toho co chci.... ale jinak by asi šlo upravit třeba s focusu ST... nebo USA ZX3 či jak tomu říkaj |
Autor: | Lukas1 [ 01 bře 2006 00:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejkratší ze sériovejch je MTX75 z RS2000 delší 1 pak blízko a pak až delší 5. Esco RST má oproti ní kratší 1 delší 2,3,4 až 5 je stejná. RS2000 7300ot 3,82 195 50 15 3,23 2,13 1,48 1,11 0,85 rychlost 64 97 140 186 244 Esco RST 7300ot 4,27 195 50 15 3,15 1,91 1,27 0,95 0,76 rychlost 58 97 146 195 244 Ale LSD pro ní hovoří jasně, a nebude to asi takovej problém jí tam dostat Vačky by měly bejt stejný v 1,8 130ps a 2,0 136PS Já jsem tvůj opak, elektriky se nebojím, možná to skloubim i s elektronickym řazenim. Ale to je hudba pár let. |
Autor: | milos.l [ 01 bře 2006 15:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, MTX je ještě jedna krátká snad z nějakýho slabýho mondea, ale ta se tam blbě vejde, nevim jak poloosy, zas se mi víc líbí řazení, na BC je to dost nepřesný.... asi zůstanu na 14kách, mám přístup ke slickům a ještě o pár procent zkrátím převod - potom by i 4ka měla smysl, teď mam 4,5 na nic.... LSD a jednoduchost prohození - bude to BC, sehnat se ještě daj, lepší by měla bejt ERST S2, tam by měla bejt líp dimenzovaná, ale zas S1 je snad ještě trochu kratší... což já se elektriky taky nebojim, sem elektrotechnik, ikdyž teď už spíš strojař ale v autě nechci nic co tam bejt nemusí, a ty karbce chci prostě zkusit |
Autor: | Lukas1 [ 01 bře 2006 22:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
tady jsou <a target="_blank" href="http://carekl.wz.cz/auto_foto/PREVODY.XLS" >převody</a> co mě zajímaly |
Autor: | Con [ 13 bře 2006 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim z jakych tabulek mas ty hodnoty..ale esco RST ma staly prevod 3,82 ! je to dlouha prevodovka..davam ji do kabria.. jinak nejkratsi je orpavdu MTX |
Autor: | Lukas1 [ 13 bře 2006 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
S1 má převody jak jsem napsal......... 4.27 S2 bude nejspíš jako je v tabulce co jsem uved FRST tedy fiesta RS turbo a tam je 3.82 |
Autor: | milos.l [ 13 bře 2006 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
já našel S1 asi 4,27 a S2 snad 4,29 nebo tak nějak, údajně je tam jinej modul zubů tak to vyšlo trochu jinak, ta S2 by měla víc vydržet |
Autor: | Con [ 14 bře 2006 08:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo to je mozne ja ani S1 nehledal resil jsem S2 .. tu prevodovku mam a chci ji dat do cabria. ma 3,82 .. viz fastford a i tady u nas |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |