fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

bow-off ventil - k čemu je to dobrý
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=6698
Stránka 1 z 2

Autor:  Kashak [ 25 črc 2006 08:25 ]
Předmět příspěvku:  bow-off ventil - k čemu je to dobrý

lidi poraďte mi všude to vidím v nabídkách ale nikde není napsný co to dělá s motorem... poraďte...

Autor:  sedloň [ 25 črc 2006 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

to je na turbo motory ventil ktery ti drzi tlak pri klesani otacek cili pri razeni,aby kdyz zas slapes na plyn ,to nemuselo ,,jit od spodu,, tak tlak uz tam je.osobne v tom nakej moc velkej prinos v normalnim jezdeni nevidim.leda tak na zavody kdy je kazda sekunda dobra

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2006 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Blow-off ventil naopak tlak vypouští aby se nebrzdilo turbo při přeřazení...

Autor:  sedloň [ 25 črc 2006 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

no vidis,aspon sem o neco chytrejsi!

Autor:  Kashak [ 25 črc 2006 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

takže na normální motory je to nepoužitelný co?

Autor:  O.S.L.I.K. [ 25 črc 2006 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem si jistej ale podle mne to ma vetsina turbo motoru protoze to pomaha turbu. Protoze ten zpetnej tlak ho nici... Ale mozna kecam...

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2006 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Obyč ventil to vyfukuje do airboxu a tyhle tuning do vzduchu aby to bylo pěkně slyšet :-D pss pss

Autor:  Kashak [ 25 črc 2006 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

a ta montáž je jednoduchá? kam se to napojuje?

Autor:  dj.DEKL [ 25 črc 2006 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

Máš turbo? :twisted:

Autor:  Kashak [ 25 črc 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

ne nemám kde bych ho vzal? :-)

Autor:  O.S.L.I.K. [ 25 črc 2006 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

tak je ti k nicemu...

Autor:  George [ 25 črc 2006 20:43 ]
Předmět příspěvku:  spínačka

4 O.S.L.Í.K

Sorry,trochu mimo mísu, ale nešla mě poslat do tvé schránky odpověď na tvou nabídku, tak jsem si tě našel aspoň tady. Kolik bys chtěl za tu spínačku s klíčky a zámky ?

Autor:  JR [ 25 črc 2006 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to trochu rozeberu. BOW se pouziva na turbo motory a jeho funkce je ta, ze kdyz pustite nohu z plynu, tak to vyfoukne tlak z turba, aby se nebrzdily otacky turba a tim padem se turbo nemuselo znovu roztacet.

Autor:  Návštěvník [ 03 srp 2006 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

JR píše:
Tak to trochu rozeberu. BOW se pouziva na turbo motory a jeho funkce je ta, ze kdyz pustite nohu z plynu, tak to vyfoukne tlak z turba, aby se nebrzdily otacky turba a tim padem se turbo nemuselo znovu roztacet.

Jo a jmenuje se to BLOW OFF ventil :-) Ale jinak fce je popsaná správně.

Autor:  skaldal [ 03 srp 2006 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

No už se to tu nějak opakuje, jak bow-blow, tak funkce, tak se teda ještě přidám s dotazem co je POP-OFF ventil? To jsem taky někde viděl.

Autor:  dj.DEKL [ 03 srp 2006 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Blow = Pop off ventil

Autor:  Prokysoft [ 10 srp 2006 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek ObrázekObrázek

Tak ja vam sem taky neco pridam ohledne Blow off ventilu, BOV (blow off valve) jelikoz se o turbodmychadla vseho druhu trochu zajimam.
Jak uz jsem napsal BOV je urcen jenom o motory co maji turbo a hlavne skrtici klapku (takze ne TDI, diesel nema skrtici klapku tudiz BOV nepotrebuje)... Po sundani nohy z plyn. pedalu (napr. pri pri razeni) se uzavre skrtici klapka, mezi ni a turbodmychadlem (ktery je roztoceny az na 120 tis. otacek za minutu) se tedy vytvori tlak, ktery by turbodmychadlo prudce zbrzdil, ale taky by mohl poskodit nejen turbinu ale i motor, to nemluvim o tom jak moc by se ten vzduch tim stalcenim a prudkym trenim lopatek ohral(coz by vedlo k dalsimu snizeni vykonu), proto se pred skrtici klapku umistuje BOV, ktery ma za ukol tento tlak vypustit (pri tlaku od 0,5 do cca 3 BAR, zalezi na konkretnim ventilu a jeho nastaveni podle plniciho talku turba, pri vyssich hodnotach nez 3 bary se pouzivaji jine metody proti zpomaleni otacek turba) a tim udrzet turbodmychadlo v otackach aby po opetovnem seslapnuti nemusel zavodnik opet cekat na roztoceni turba (tzv "turbodira").

BOV je vice druhu, od plastovych po specialni slitiny kovu a hliniku. Jsou BOV co prebytecny vzduch vraci zpet do atmosfericke casti sani a jsou BOV sportovni, ktere vzduch vypousti primo a to se projevuje znamym "pssssssssst" (znamym treba z fast and furious 1 a 2 :).

Existuje i sada pro namontovani BOV pro Turbodieselove motory, ale jak jsem uz napsal v nich neni potreba jelikoz nemaji skrtici klapku, takze je to jenom pro ten efekt "psssssst" :) tento ventil je ovladan elektronicky podle polohy plynoveho pedalu. Ale klasicky BOV je ovladan bud jenom podtlakem co se po uvolneni pedalu a tim uzavreni skrtici klapky vytvori v motorove casti saciho potrubi, kdy tlak z turba na ventil pusobi z boku takze ho otevre az ten podtlak, nebo je ovladan zaroven tlakem z turba a na opacne strane podtlakem ze sani.

Pak jsou Pop Off Ventily (Pop off valve) ktere jsou spise pojistne protoze je otevre az velky tlak mezi turbem a skrtici klapkou co by uz mohl vazne poskodit motor (nekdo se mylne domniva ze POV je to same jak BOV, to ale zapricinili nekteri prodejci kteri v tom maji zmateka BOV prodavaji pod nazvem jako pop off ventil).

WRC a nejlepsi sportovni auta maji tento problem s vytvarejicim se tlakem pred skrtici klapkou vyresen jinym zpusobem, jelikoz by BOV uz nestacil, a to takzvanym Anti-Lag systemem (bang bang system), nebudu zde psat jak funguje, je to mimo tema, jenom poznamenam ze se projevuje (jak uz nazev naznacuje) obcasnymy vybuchy a plameny z vyfuku. kdyby jste chteli o tomto systemu vedet vic staci napsat. Jestli to nekoho zajima jeste vice do prodrobna tak se sem klidne muzu o tomto rozepsat.

Autor:  skaldal [ 10 srp 2006 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
Blow = Pop off ventil

Ha - špatná odpověď :smt110

Autor:  MV [ 10 srp 2006 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

Prokysoft: Díky za info. Mě docela zajímá i to ostatní kolem a určitě nebudu jedinej, kdo by uvítal další informace.

Autor:  JR [ 10 srp 2006 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

ja se obavam, ze to co popisuje Prokysoft jako POP je ve skutecnosti wastegate.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/