fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 07 črc 2024 13:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bow-off ventil - k čemu je to dobrý
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 08:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
lidi poraďte mi všude to vidím v nabídkách ale nikde není napsný co to dělá s motorem... poraďte...

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 08:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
to je na turbo motory ventil ktery ti drzi tlak pri klesani otacek cili pri razeni,aby kdyz zas slapes na plyn ,to nemuselo ,,jit od spodu,, tak tlak uz tam je.osobne v tom nakej moc velkej prinos v normalnim jezdeni nevidim.leda tak na zavody kdy je kazda sekunda dobra

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 16:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Blow-off ventil naopak tlak vypouští aby se nebrzdilo turbo při přeřazení...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 16:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 17 úno 2005 08:58
Příspěvky: 746
Bydliště: Plzeň
no vidis,aspon sem o neco chytrejsi!

_________________
mondeo......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 18:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
takže na normální motory je to nepoužitelný co?

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 18:51 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
nejsem si jistej ale podle mne to ma vetsina turbo motoru protoze to pomaha turbu. Protoze ten zpetnej tlak ho nici... Ale mozna kecam...

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 19:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Obyč ventil to vyfukuje do airboxu a tyhle tuning do vzduchu aby to bylo pěkně slyšet :-D pss pss

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 19:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
a ta montáž je jednoduchá? kam se to napojuje?

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 19:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Máš turbo? :twisted:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 19:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 19:20
Příspěvky: 297
Bydliště: Brno-venkov - Pozořice
ne nemám kde bych ho vzal? :-)

_________________
-Ford Escort Cabrio 1.4, r.v.97-
Obrázek


Škoda Octavia RS 1.8 T 132 kW - r.v. 2003, černá metalíza
Škoda Fabia RS 1.9 TDi 96 kW - r.v. 2005, stříbrná metalíza - motokára


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 19:23 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
tak je ti k nicemu...

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: spínačka
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 20:43 
Offline
Nováček

Registrován: 14 čer 2006 14:50
Příspěvky: 20
Bydliště: Morava
4 O.S.L.Í.K

Sorry,trochu mimo mísu, ale nešla mě poslat do tvé schránky odpověď na tvou nabídku, tak jsem si tě našel aspoň tady. Kolik bys chtěl za tu spínačku s klíčky a zámky ?

_________________
George


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 črc 2006 22:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
Tak to trochu rozeberu. BOW se pouziva na turbo motory a jeho funkce je ta, ze kdyz pustite nohu z plynu, tak to vyfoukne tlak z turba, aby se nebrzdily otacky turba a tim padem se turbo nemuselo znovu roztacet.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 09:24 
JR píše:
Tak to trochu rozeberu. BOW se pouziva na turbo motory a jeho funkce je ta, ze kdyz pustite nohu z plynu, tak to vyfoukne tlak z turba, aby se nebrzdily otacky turba a tim padem se turbo nemuselo znovu roztacet.

Jo a jmenuje se to BLOW OFF ventil :-) Ale jinak fce je popsaná správně.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 14:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
No už se to tu nějak opakuje, jak bow-blow, tak funkce, tak se teda ještě přidám s dotazem co je POP-OFF ventil? To jsem taky někde viděl.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 15:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Blow = Pop off ventil

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2006 16:22 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2006 14:32
Příspěvky: 25
Bydliště: Znojmo
Obrázek ObrázekObrázek

Tak ja vam sem taky neco pridam ohledne Blow off ventilu, BOV (blow off valve) jelikoz se o turbodmychadla vseho druhu trochu zajimam.
Jak uz jsem napsal BOV je urcen jenom o motory co maji turbo a hlavne skrtici klapku (takze ne TDI, diesel nema skrtici klapku tudiz BOV nepotrebuje)... Po sundani nohy z plyn. pedalu (napr. pri pri razeni) se uzavre skrtici klapka, mezi ni a turbodmychadlem (ktery je roztoceny az na 120 tis. otacek za minutu) se tedy vytvori tlak, ktery by turbodmychadlo prudce zbrzdil, ale taky by mohl poskodit nejen turbinu ale i motor, to nemluvim o tom jak moc by se ten vzduch tim stalcenim a prudkym trenim lopatek ohral(coz by vedlo k dalsimu snizeni vykonu), proto se pred skrtici klapku umistuje BOV, ktery ma za ukol tento tlak vypustit (pri tlaku od 0,5 do cca 3 BAR, zalezi na konkretnim ventilu a jeho nastaveni podle plniciho talku turba, pri vyssich hodnotach nez 3 bary se pouzivaji jine metody proti zpomaleni otacek turba) a tim udrzet turbodmychadlo v otackach aby po opetovnem seslapnuti nemusel zavodnik opet cekat na roztoceni turba (tzv "turbodira").

BOV je vice druhu, od plastovych po specialni slitiny kovu a hliniku. Jsou BOV co prebytecny vzduch vraci zpet do atmosfericke casti sani a jsou BOV sportovni, ktere vzduch vypousti primo a to se projevuje znamym "pssssssssst" (znamym treba z fast and furious 1 a 2 :).

Existuje i sada pro namontovani BOV pro Turbodieselove motory, ale jak jsem uz napsal v nich neni potreba jelikoz nemaji skrtici klapku, takze je to jenom pro ten efekt "psssssst" :) tento ventil je ovladan elektronicky podle polohy plynoveho pedalu. Ale klasicky BOV je ovladan bud jenom podtlakem co se po uvolneni pedalu a tim uzavreni skrtici klapky vytvori v motorove casti saciho potrubi, kdy tlak z turba na ventil pusobi z boku takze ho otevre az ten podtlak, nebo je ovladan zaroven tlakem z turba a na opacne strane podtlakem ze sani.

Pak jsou Pop Off Ventily (Pop off valve) ktere jsou spise pojistne protoze je otevre az velky tlak mezi turbem a skrtici klapkou co by uz mohl vazne poskodit motor (nekdo se mylne domniva ze POV je to same jak BOV, to ale zapricinili nekteri prodejci kteri v tom maji zmateka BOV prodavaji pod nazvem jako pop off ventil).

WRC a nejlepsi sportovni auta maji tento problem s vytvarejicim se tlakem pred skrtici klapkou vyresen jinym zpusobem, jelikoz by BOV uz nestacil, a to takzvanym Anti-Lag systemem (bang bang system), nebudu zde psat jak funguje, je to mimo tema, jenom poznamenam ze se projevuje (jak uz nazev naznacuje) obcasnymy vybuchy a plameny z vyfuku. kdyby jste chteli o tomto systemu vedet vic staci napsat. Jestli to nekoho zajima jeste vice do prodrobna tak se sem klidne muzu o tomto rozepsat.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V tuning - Prodám z něj veškeré díly... Tel.: 607 244 670

Nyní: Ford Focus 1.6i, 2001, 5dv., leštěnka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2006 16:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
dj.DEKL píše:
Blow = Pop off ventil

Ha - špatná odpověď :smt110

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2006 16:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Prokysoft: Díky za info. Mě docela zajímá i to ostatní kolem a určitě nebudu jedinej, kdo by uvítal další informace.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2006 17:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
ja se obavam, ze to co popisuje Prokysoft jako POP je ve skutecnosti wastegate.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz