fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

úpravy 1,6 RS turbo nebo 2.0 zetec?????
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=7461
Stránka 1 z 1

Autor:  milos.l [ 30 zář 2006 21:27 ]
Předmět příspěvku:  úpravy 1,6 RS turbo nebo 2.0 zetec?????

mám fiestu MK3 v řekněme značném stádiu úprav (rám, podvozek, i nějaký brzdy, dost odlehčeno, malá nádrž, špéra, nic co tam nemusí bejt tam není) a záměrně sem ještě ani nesáhl na motor, teď je v tom 1,8 zetec 130hp - pouze s jinym filtrem, bez katu a jen jeden průchozí tlumič (za sériovejma svodama). auto jede dost pěkně, ale to jen díky minimální hmotnosti. Co se motoru týče určitě je přede mnou hodně práce než budu spokojenej. Cíl bych viděl přes 170 - 180koní :D Ikdyž o to číslo mi nejde, průběh výkonu je pro mě dúležitější. A teď jakou cestou se vydat?

1) 2.0 silvertop ZETEC - to je v plánu od začátku. Se zástavbou není problém, požadovanej výkon se z toho dá dostat za akceptovatelný peníz. Ale ten motor je dost těžkej, pokud vezmu že je to vlastně +- to samý jako moje 1,8. To auto je teď těžký na čumák, ikdyž jízdní vlastnosti jsou kupodivu výborný, mohlo by to být lepší. I vnitřnosti toho motoru nejsou nejlehčí a nijak se to nevrhá do otáček, ikdyž tomu se dá pomoct.

2) 1,6 turbo... předem říkám ten motor neznám, uvítám jakékoliv info a zkušenosti. ten výkon by měl bejt taky dosažitelnej bez extrémních investic. Ale - jakej bude průběh, kolik to točí? (nehrnu se do vysokejch otáček kvůli převodům) Co turboefekt u tohodle motoru? Váha by měla bejt o dost rozumější...

Takže prosím Vás, zkušené, kdo tyto motory znáte o jakejkoliv názor, já si nakonec stejně udělám co chci :D Vrhnout se do úprav 2litrový atmosféry, nebo jít cestou pro mě neznámou - přeplňování? Co se rozřazení do jednotlivejch tříd týče, je mi to jedno, bude to jezdit hlavně slalomy, chci zkusit wintercup (zatím pro jistotu jen hoškovice) a někdy se to určitě sveze do kopce :D

Tak jdu hledat další info, sem zvědav co se dovím tady...
dík za vaše názory

Autor:  milos.l [ 30 zář 2006 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

menší náznak do čeho se řeší motorizace... auto má za sebou již první závody, takže fotka není aktuální, ale mě se líbí :D

Obrázek

Autor:  milos.l [ 30 zář 2006 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

a ještě jedna... auto vypadá dost obyčejně schválně, ještě není polepená, na fotce je vysoko čumák ze dvou důvodů - sériový péra (dnes už je ve správný vejšce) a je to při startu ze 4000ot na slickách....

Obrázek

Autor:  Lukas1 [ 01 říj 2006 13:11 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud se chceš vydat ke 180k cestou relativně vyvážený charakteristiky pak asi jedině turbo, ze zeteca není problém dostat těch 180k ale bude charakteristika dost hrbatá. Turbomotory nedělám, takže tam ti neporadim (nemám rád když se v motoru točí něco rychlejc než klika), pošlu ti po SZ kontakt na člověka co dělá MK IV esco, to bude s hmotností podobně jak ta fiana a o turbu by moh něco vědět jelikož mají asi 3 auta a všechny atakují hranu 190k.
Já mám v autě <a href='http://carekl.wz.cz/auto_foto/1_8i_motor1.jpg' target='_blank'>zeteca 1.8</a> a s tím je kloudná řeč až od 4500 ot, a nejlíp až od 6000 ot, kde je cítit opravdu silný zátah.
<a href='http://www.carekl.wz.cz/smeti/0_100_kmh.wmv' target='_blank'>Takhle to hýbe s MKV escem</a>

Autor:  milos.l [ 01 říj 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

ten motorek vypadá dobře... co jsou zač ty svody a sání? na zakázku, nebo čí to je výroba? já se spíš přikláním k tý atmosféře, je mi to tak nějak bližší, až na tu hmotnost. Jo, ta 1,8 mi taky táhne tak od 4 do 7 ale nějakej kopanec v 6 se nekoná... tak od 5 do 7 zátah stejnej, ale je to lehká fiesta, na malinkejch kolech...

Autor:  Lukas1 [ 01 říj 2006 13:50 ]
Předmět příspěvku: 

Svody a sání jsou made in Garage, ostatně jako všechno na tom motoru v mým podpisu najdeš všechny jeho úpravy. Tady je rozdíl oproti sérii znatelnej, zatímco série má nejvyšší točák v 4500 a v 6300 povolí, tak tenhle má nejvyšší točák kolem 6t a povolí až s omezovačem, přičemž už od 4500 táhne víc než ta série.

Autor:  storr [ 11 říj 2006 15:27 ]
Předmět příspěvku:  zmeny

Hele a co se na tom motoru vsechno meni, aby se to takhle krasne tocilo? Je to fakt super. Zakladem je teda 1.8 Zetec, a jak je to s dalsima vecma? To je nejaka jina RJ, vacky . . . ja nevim, co se tam tak necha udelat, aby to slo takhle pekne? dik

Autor:  milos.l [ 11 říj 2006 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

ta 1,8 130hp je super motor už z výroby, stačí aby byl v pořádku. úplně sériová točí přes 6900, bez katu, trochu si pohrát se sáním....

Autor:  Lukas1 [ 11 říj 2006 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Storr : možná by sis mohl přečíst to vlákno znovu :wink:

milos.l : tady píšeš jak chceš vyváženou charakteristiku a pak vyndáš kat :roll:

Autor:  milos.l [ 11 říj 2006 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

určitě sem nepoznal žádný zhoršení tím že tam kat není :D v jednom autě mam ten motor se sériovym vejfukem a funkčnim (nevymlácenym) katem a v druhym bez, řekl bych že bez nějaký zásadní změny. Ale změřený to nemám... Jaký s tim máš zkušenosti ty?

Autor:  ToMik [ 12 říj 2006 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l:

Já ti teda moc neporadím, ale doporučoval bych důkladně pročíst stránky http://www.fiestaturbo.com , hlavně pak technickou sekci, protože je tam dost dobře popsaný jak zvyšovat výkon právě u zetecu a u turbíčka...a píšou to lidi, co s tím mají bohatý zkušenosti, takže bych těm radám věřil...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/