fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

stabilizátor
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=9008
Stránka 1 z 3

Autor:  storr [ 19 úno 2007 23:06 ]
Předmět příspěvku:  stabilizátor

Hoj, chci se zeptat, máte někdo zkušenosti se stabikem na escortu na zadní nápravě, poprípadě nějakej tužší na předek? mimoběhem plánky na vzpěru tlumičů by někdo neměl? přední zadní rad bych obě. díky

Autor:  StreetPro [ 04 čer 2007 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

optimalni je menit obe zaraz sladene, protoze to ovlivnuje chrakteristiku auta (přet/nedotáčivost)... bohuzel jde vse ruku v ruce, takze musis zacit pneu-disk, pak pruzina-tlumic a nakonec stabilizator-ulozeni-geometrie... opacne to nebude mit tak velky efekt (tuhy stabilizator vymackne mekke ulozeni a pusobi na prilis mekkou pruzinu-kvuli spatnemu tlumici=efekt minimalni)

Autor:  O.S.L.I.K. [ 04 čer 2007 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

storr ty nemas vzadu stabl? ja ho tam mam ze serie...

Autor:  mrazik [ 05 čer 2007 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Storr pokud ho mas skutecne z roku 97., pak tam stabik vzadu musi byt. Nedaval se pouze do obycejnych verzi MKV, ale od MKVI je maji vsechny esca.

Autor:  Pajas [ 05 čer 2007 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

ee vsechny esca ho nemaj ja vzadu taky nemam stabik a to mam esco 1.6 16V z roku 97 jen tak pro zajmavost :)

Autor:  O.S.L.I.K. [ 05 čer 2007 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ty woe, to sem nevedel:) v tom pripade mam jednu zadni napravu se stablem volnou cca za 14 dni :) ja budu davat vystuzenou...

Autor:  nat [ 06 čer 2007 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

jak to vypadá?

Autor:  Standa [ 06 čer 2007 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

nat píše:
jak to vypadá?
Kombíky na zadku stabík nemají.

Autor:  mrazik [ 07 čer 2007 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Stando nekecej, to sem nevedel. Sakra a proc ?

Autor:  Kashak [ 07 čer 2007 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

A jak tro teda vypadá? Jak to poznám jestli mám s nebo bez? :-)

Autor:  O.S.L.I.K. [ 08 čer 2007 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

Muzu ti to nafotit, jinak je to takova trubka ve tvaru U (nebo jak to popsat) pridelana zezadu na napravu.

Autor:  Wizzy [ 08 čer 2007 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem v tomhle asi trochu mimo, ale u mk7 liftback je zadní náprava tuhá. Resp. není to klasická tuhá, ale jsou to dvě vlečná ramena s vlastními péry a tlumiči, spojená torzní trubkou. Na co potom stabik? :smt017

(pokud plácám bludy, poučte mě někdo)

Autor:  Kashak [ 08 čer 2007 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jo hoď sem foto Oslíku, dík.

Autor:  mrazik [ 08 čer 2007 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jak je zadni naprava, ten kus zeleza, ve tvaru V tak vnitrkem toho vecka vede stabilizator uchyceny na koncich. Funguje to stejne jako vepredu, tlaci kola k zemi, aby na nerovnostech neodskakovali. Kombik ma preci jen tezsi zadek, takze tam asi nebyl potreba - jen domnenka.

Autor:  Wizzy [ 08 čer 2007 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tak jsem si to představoval správně, akorát tam je místo trubky (kde jsem na to přišel?) ten V-profil. Prošel jsem i dukomente:"...Zadní náprava z napojených ramen se u vozidla Ford Escort (osobní vozidlo a kombi) skládá z profilového nosníku ve tvaru "V", na který je na každé straně navařeno podélné rameno. Profilový prvek působí jako příčná vzpěra a snižuje při jízdě v zatáčkách sklon karoserie. Odpružení zajišťují tlumiče pérování, které jsou našroubovány dole na nápravu pomocí podélných ramen a nahoře na karosérii. Přes vyměnitelná pryžová lůžka je těleso zadní nápravy našroubováno na karoserii...."

Zadní náprava kombajnu má jiné tlumiče a má je i jinak uložené, ale pravděpodobně má stejný V-profil mezi rameny, který působí jako stabik, takže kromě expressu, který má zadní nápravu tuhou s listovými péry mají Escorty (mk5-7) zadní nápravu se stabikem všechny. (samostatnou kapitolou jsou čtyřkolky, ale kolikpak jich tu je, že ;-) )

Autor:  Standa [ 08 čer 2007 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

foto nápravy kombi
Obrázek

Tím, že je mezi ramenem a V- profilem nápravnice ještě navařený ten plechový treojúhelník pro pružinu to opravdu funguje jako stabilizátor i bez nějakého drátu uvnitř toho profilu. Ten V-profil je dost tuhý na to, aby zvládl namáhaní na krut při vychýlení jedné strany nápravy. Nevím jak přesně to má rozdílné 3 a 5ti dveřové provedení, tedy krom toho, že tlumič je kolmo k podvozku a uvnitř pružiny. Na rozdíl od šikmého tlumiče schovaného pod podlahou u combi.

Autor:  Perňa [ 08 čer 2007 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo tady vidíte ten V profil

http://img300.imageshack.us/img300/5923/spodekdn9.jpg

Autor:  nat [ 08 čer 2007 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

za ten vé profil zvedám celou prdel auta, např při výměně disků s pneu....

Autor:  O.S.L.I.K. [ 09 čer 2007 01:38 ]
Předmět příspěvku: 

zitra to vyfotim...

Autor:  alfik [ 16 črc 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

ja vam poradim na miesto tych cepikov co idu zo stabilizatora na tlmic nekupujte ich na escort ale kuujte ich z mondea su ovela silnejsie

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/