fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 22:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 176 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2009 20:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2006 14:37
Příspěvky: 5648
Bydliště: Trutnovsko
Kurnik,mno asi si otom přečtu co nejvíc

_________________
Ford Orion 1.8 16v,r.v. 92,77kW,supersport -40/-40,RS nárazník,RS volant,15 alu,BYLO
Ford Escort RS2ooo,r.v. 91,110kW,bilstein + eibach -40/-40,recaro, BYLO
Ford Mondeo Combi 1.8 16v,r.v. 99,85kW,el. okna, zrcátka, výhřev čelního okna,klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,0TDDi,r.v.01,85kW,el. okna, zrcátka, klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,2TDCi, r.v.06, 114kW, výbava Titanium X

Galerie FordFans


Možnost nákupu na Allegro.pl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2009 10:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Někde na začátku threadu je odkaz na fokusí fórum, tam si počteš.

Marku chápu, že se ti to nechtělo řešit, ale počítám, že ta výměna taky nějaký čas zabrala, mě to mechanik dělal asi 4 hodiny, což jistě zabralo více času, ale zase ne tolik, aby se to nevyplatilo finančně.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2009 13:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=120 :-D

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2009 13:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Duratec HE - jsem to promázl, dále je to lépe popsaný. :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Naposledy upravil balu dne 20 kvě 2009 00:47, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2009 13:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
A teď ještě jednou a česky... nebo aspoň anglicky, odkud to máš?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2009 17:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
http://home.att.net/~biker16/Duratec_HE.html

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009 14:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
http://www.autorevue.cz/Autori/Primy-vs ... fault.aspx

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009 14:56 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ee?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009 15:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Takže význam klapek je jen pro přímý vstřik u motoru 1,8 CSI :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009 22:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Aha, odkaz se už spravil... Hmm... Ale ty klapky jsem tam nějak nenašel?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 kvě 2009 23:30 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Nejprve se podívejme na to, jak celý systém funguje, a to na motoru Duratec SCi, který pochází z díly Fordu a poprvé se objevil v Mondeu (viz náš test). Přímý vstřik pracuje ve všech motorech, které ho používají, podobně.

Na rozdíl od motorů s nepřímým vstřikem, kde se mísí kapičky paliva se vzduchem mimo spalovací část motoru, se v přímovstřikových agregátech tato směs vytváří přímo na místě činu, ve spalovacím válci. Kanál pro sání však stále zůstává, ale prochází jím už jenom čistý vzduch; palivo se vstřikuje tryskou. Ta je umístěna v podstatě libovolně ve válci, ale většinou se umisťuje z boku, vedle klapek sání. Vzájemné polohy vstřikovací trysky a klapek sání jsou velice sledovaným parametrem. Pokud by totiž nebyly vzdálenosti a směry vpouštění vzduchu a benzínu do sebemenších detailů propočítány, vše by se minulo účinkem.

Nízkém zatížení, nižší spotřeba

Popis procesu spalování by se dal rozdělit na dva případy. Jako první popíšu spalování při volnoběhu nebo velmi slabé zátěži motoru. Celý proces sání začíná tím, že se otevře jen jeden ze dvou kanálů sání (tzn. ze sání se stane místo jakési výpustě spíše tryska) a začne se vhánět do motoru vzduch, který se odrazí od hlavy válce a začne se točit. Dva kanály nahrazují klapky/otevřený a zavřený s maléma škvírama/ V určitý, přesně načasovaný moment začne i vstřikování benzínu. Vstřikování doslova, vždyť tyto palivo se do prostoru válce dostává pod tlakem 40 až 130 barů.

Propočítaným vířením vzduchu uvnitř válce a směřováním benzínu směrem ke svíčce přes profilovanou hlavu pístu se maximum paliva dostane právě tam, kam má - ke svíčce. Tam exploduje a zapálí zbytek hořlavé směsi. Samotná chudší směs by se totiž nezapálila. Tomuto systému, kdy nahoře, u svíčky, je nejvíce paliva, zatímco dole je ho o poznání méně, se říká „vrstvené plnění“. Takto se spotřeba paliva může snížit i o několik desítek procent, ovšem jen při malém zatížení motoru.

Vyšší zátěž takřka bez výhod

Druhý případ nastává v případě zátěže. Při zátěži se ve chvíli sání otevřou oba kanály a vzduch proudí do pístu nekontrolovaně a stejně tak se zmatkovitě mísí i s benzínem v poměru Lambda=1. V této chvíli nepřináší vstřik přímo do válce takovou výhodu, jako v předchozím případě. Teoreticky by se měla lehce pozměnit křivka točivého momentu (konkrétně by se měl její vrchol o něco zvýšit), některé jiné fyzikální jevy tomu zase brání. Největším brzdou je onen tolikrát opěvovaný profilovaný povrch hlavy. Tím se výhody oproti nepřímému vstřiku dorovnají.

Při zátěži se kvůli víření výhoda v podobě snížené spotřeby zkrátka nedostavuje, na druhou stranu díky vyššímu kompresnímu poměr dosahuje motor vyššího točivého momentu a ve výsledku tedy i výkonu. Za zmínku stojí také lepší chlazení motoru aerosolem benzínu. Pro srovnání jsme postavili vedle sebe dvě osmnáctistovky z Mondea, obě s objemem 1 798 ccm:

* 1.8 Duratec HE – 92 kW (125 k)/6 000 ot., litrový výkon 70 k/l, 170 Nm/4 500 ot., kompresní poměr 10,5, kombinovaná spotřeba paliva 7,9 l/100 km;
* 1.8 Duratec SCi – 96 kW (130 k)/6 000 ot., 73 k/l, 175 Nm/4 250, kompresní poměr 11,3, kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km.

Sice nedošlo k nějak extrémnímu navýšení výkonu, nicméně motor má kultivovanější a tišší chod, lépe se „sbírá“ odspodu a hlavně má i přes použití naturalu 95 velmi nízkou spotřebu. V našem testu jsme jezdili v kombinovaném režimu za méně než sedm litrů.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 črc 2009 21:33 
Tak nevím, docela jsem nesvůj když to jak tady tak na ostatních mondeích forech čtu. Nicméně mám najeto poctivých (100%) 186 000 km a žádný rachot od klapek nepozoruji. V servisní historii vozu jsem nenašel nic o výměně sání nebo klapek. Tak nevím co mám dělat. Jestli to nechat nebo preventivně rozdělat a zkontrolovat (nevím jak je to náročný). Nicméně nerad bych klapky demontoval, protože tam asi k něčemu byly použity.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 črc 2009 23:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
pivik: jak jsem psal dříve, záleží, kolik má motor natočeno a ne kolik najeto.
Těch 180 tisíc mohu mít nalítáno po okrskách nebo po dálnici a to je pak rozdíl kolikrát se musala klikovka otočit a klidně to může dělat i těch 50 tisíc km. Dle odzkoušení / mám bez klapek najeto 5500km/ a emisí odzkoušených Wizzym , to má vliv jen u 1,8 s přímým vstřikem , tá bez klapek by v nízkých otáčkách neměla výkon. :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 črc 2009 08:37 
Ještě to poslechnu a uvidím, ale dávat pomalu 10 000 za sání se mi nechce. Jak je to s dostupností samotných klapek, nevíte někdo? Viz tady http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30

Musím zajít do Forda, ale už je mi jasný teď co mi řeknou... :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 črc 2009 09:06 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Servis s klapkama moc zkušenosti nemá, je to pro ně nové auto v rámci oprav . Klapky se dají samostatně koupit ale servis to raději zamlčuje a prodá celé sání, proč by se s tím drbal, když na tom může vyrejžovat více.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 črc 2009 12:32 
Na klapky vznesu u Forda v Pelhřimově dotaz. Jsem zvědavej co mi řeknou.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2009 09:05 
Takže se mi dostalo následující odpovědi. Klapky skladem nemají, ale není problém je objednat za cenu cca 200,- za kus. Dále k tomu dodávají futra a těsnění sání. Je to ale potřeba objednat zvlášť. Takže to ještě do dovolený objednám, ať mám klid.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2009 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ty jo, tak to se liší "kus od kusu", mě poslali do háje zeleného, že klapky se dají objednat jen na novější typ sání a u staršího typu se to mění celé. Tak jsem naopak poslal já klapky do háje a je klid.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2009 19:11 
Wizzy: a neblbne ti volnoběh? Při volnoběhu jsou ty klapky zavřený a když je tam nemáš, tak bych čekal problémy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2009 20:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Není úplně v rychtyku, ale to nebyl ani předtím. Občas je předpisový, občas kolísá, netuším proč. Ale co mi prakticky zmizelo, tak občas se mi stávalo (a nejen mě, zaznamenal jsem více případů na fórech), že to v mezistavu mezi studeným a teplým nechtělo chytit "na drc", ale musel jsem víc točit, než si dal říct.

A nemyslím, že by při volnoběhu ty klapky měly nějaký vliv... To tam dochází právě k malému proudění a jaký je rozdíl, jestli zavřu ty čtyři motýly (mimochodem stejně se nezavírají úplně, na jedné straně je pořád fuka) nebo celou škrtící klapku?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 176 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz