fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zřejmě kontrukční vada - Mondeo MK3, Duratec HE 2,0i
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=20660
Stránka 1 z 9

Autor:  m@rekR$ [ 05 pro 2008 13:24 ]
Předmět příspěvku:  Zřejmě kontrukční vada - Mondeo MK3, Duratec HE 2,0i

Tak jak jsem vyslech a zkouknul, tak podávám dál............Mondeo MK3, motor Duratec HE. Zřejmě někde soudruzi udělali chybu. Kdyby začal být motor nějaký hlučný - jako že klepou ventily(hydra-ty tam nejsou-ale zvuk), tak jednou z možných přičin může být uvolněná tyčka jedné z klapek sání. Ta se poté může kdykoliv vydat putovat nejbližší cestou k panu ventilovi a rovnou do spalovací komory. Výsledek? Klapka spadlá, tyčka ve válci, hlava na přebroušení, nový ventil, výměna ojničního ložiska. Na youtube je také videjko o takové zatím jen uvolněné klapce:
http://www.youtube.com/watch?v=5UEJ8XJofrs
No, holt na jaře schodím sání a radši to okouknu.
Případů z tou uvolněnou a spadlou tyčkou je dost......není to prý vyjímka:-(

Autor:  Svobík [ 05 pro 2008 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

Když se koukneš na fokus forum, tak tam se to ted kámošovi stalo, se mu utrhla vířivá klapka v sání a udělala mu pěknou paseku... Mě začli teď klapat taky, takže to budu muset brzo vyměnit,nechci aby se mi zmrvil motor:( takže co jsem sehnal nej opravu tak to vyjde na 8000 i s prací...
Zde je to téma: http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=120

Autor:  m@rekR$ [ 06 pro 2008 16:32 ]
Předmět příspěvku: 

Svobík píše:
Když se koukneš na fokus forum, tak tam se to ted kámošovi stalo, se mu utrhla vířivá klapka v sání a udělala mu pěknou paseku... Mě začli teď klapat taky, takže to budu muset brzo vyměnit,nechci aby se mi zmrvil motor:( takže co jsem sehnal nej opravu tak to vyjde na 8000 i s prací...
Zde je to téma: http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &start=120



Díky za vlákno! apropó........kolik máš nasvištěno?

Autor:  Svobík [ 07 pro 2008 02:10 ]
Předmět příspěvku: 

On má myslim přes 130 a já mam 65 tis...ale nevim prej to muže začít dělat po 50ti najeto a je to motor od motoru..a náhoda že to začne dělat...
Mě to občas klepe a občas ne tak nevim..ale v servise mi řekli že to je ono...ten mechanik má taky mondeo a měnil to samý

Dodatek: jo a prej když se ty klapky začnou hodně srát prej to poznáš i na výkonu je přimou úměrou se zmení výkon motoru

Autor:  m@rekR$ [ 07 pro 2008 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já mám 149tis..........no, motor celkem hezky bere odspoda.......je fakt, že ve vysokých otáčkách jsem ještě s ním nebyl.........zatím se mi nezdá, že by měl nějaké výkonové propady při akceleraci. Chová se to tak nějak jak bych očekával.

Autor:  Svobík [ 07 pro 2008 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně to nepodcenovat...jezdíš jezdíš a ono rup a je konec...

Autor:  Boban [ 08 pro 2008 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ono asi opravdu jde o konstrukční vadu těchto motorů DURATEC HE. Když sem podrobně studoval kousky toho železnýho táhla který ovládá vířivé klapky, bylo v místech kde to má běhat v plastu řádně ošoupaný cca o 50%, je to taky rozum udělat uložení čtyřhranu volně v plastu :shock: . Další věc je ta jak tomu předejít ono motorů 2.0 moc po ČR není, ale 1.8 který to mají úplně stejně je mraky. Osobně přemýšlím nad zhotovení futer abych nepřišel o nový motor který tam musím kvůli téhle vadě dávat.

Autor:  m@rekR$ [ 10 pro 2008 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Hledal jsem na pasionford.com, ale nic jsem nenašel. Uvidím, jak se k tomu vyjádří Lubák - zda-li to mění nebo jak se k tomu staví ford.

Autor:  Lubak [ 10 pro 2008 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

Lubák do konce týden zjistí podrobnosti a dám vědět

Autor:  angličák [ 10 pro 2008 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

...kuwa, to ste mne znejisteli, to abych pritelkyni rozebral auto...to bude kecu, ale furt lepsi nez ty kecy potom co by ji exlo auto..

Autor:  m@rekR$ [ 10 pro 2008 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

angličák píše:
...kuwa, to ste mne znejisteli, to abych pritelkyni rozebral auto...to bude kecu, ale furt lepsi nez ty kecy potom co by ji exlo auto..


hele, na ebay je motor........jen za 46 litrů.....ale je to 2,0, tak 1,8 bude snad levnější :smt043

Autor:  m@rekR$ [ 12 pro 2008 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Po dnešním poslechu motoru nemám vůbec dobrej pocit :( Poslouchá se to jako lítající pingongáč v sání :( :( Takže co nejdříve budu asi rozdělávat a kontrolovat.

Autor:  carPWR [ 13 pro 2008 05:46 ]
Předmět příspěvku: 

A motoru 2,5 V6 což je taky duratec se tato závada netýká?????

Autor:  Lubak [ 13 pro 2008 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem zjišťoval jak to je s problémem u Duratecu, konkrétně u Márového burák , tedy u všech 2,0 Duratec nelze objednat nějaké ND a musí se vyměnit celé sání, ale spolu se sáním se musí zaměnit i hadice, odlučovač a trubka, nebot pokud by se vyměnilo jen sání tak nejde vyměnit na staré hadice a odlučovat. Suma sumárům to vychází:
sání : 6975
hadice:388
dolučovač 1184
trubka 631
celkem 9178 bez práce.
Vše origo díly

Autor:  Boban [ 14 pro 2008 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

no tak to je slušný pakl za jejich konstrukčí chybu :shock: nicméně, já sem sání sehnal komplet na vraku za 2500 a jen sem to popřehazoval a maká vše jak má, teda co se týče sání, motor snad do vánoc bude v autě "novej" což je 21t za motor který má najeto 96t km

Autor:  Boban [ 16 pro 2008 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

tak já dnes jedu pro nový motor :wink: huráááá, a jakmile bude trochu času tak to vyzkouším popředělat sání k obrazu svému ;-)

Autor:  Boban [ 16 pro 2008 07:34 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
A motoru 2,5 V6 což je taky duratec se tato závada netýká?????

myslím, že né, sice prý řadový čtyřválec je původem z 2,5l , ale tam je asi řešený to "krátký a dlouhý sání" který dělá tuhle funkci trochu jináč.

Autor:  carPWR [ 16 pro 2008 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Boban píše:
carPWR píše:
A motoru 2,5 V6 což je taky duratec se tato závada netýká?????

myslím, že né, sice prý řadový čtyřválec je původem z 2,5l , ale tam je asi řešený to "krátký a dlouhý sání" který dělá tuhle funkci trochu jináč.


...taky už jsem zjištoval, ale 2.5 se pro změnu zase může přidirat na klice a to nemluvim o té mega spotřebě :-D , takže u mě vyhrál focus I kombi 2.0 ZETEC-E, ale ještě ho sehnat (je jich docela málo) :(

Autor:  Lubak [ 16 pro 2008 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

jj tak to máš pravdu také jsem sháněl 2.0 Focuse v kombi ale slušnej fakt žádnej tak jsem se smířil s 1.8 16 V KOMBI GHIA a vcelku jsem spokojen

Autor:  Medved09 [ 16 pro 2008 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
takže u mě vyhrál focus I kombi 2.0 ZETEC-E, ale ještě ho sehnat (je jich docela málo) :(

Já sice nechtěl kombajn ale i tak to trvalo 4 měsíce než došlo na výlet do Švýcarska.. Ale jede to luxusně a ani to moc nežere..

Stránka 1 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/