fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
motor Zetec - Mondeo http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=23273 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | spooon [ 04 pro 2008 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
asi to nic nebude, ale přece jenom. Když přidám plyn, tak z motoru něco jakoby rachotí(chrastí?) Zvuk se zvyšuje s otáčkama a je to takový zajímavý zvuk, nevím, jak bych to jinak popsal... Myslím, že to bude děravým výfukem před středovým tlumičem, ale co kdyby náhodou ne... zrovna zítra jedu 300km pro lešení, tak bych nerad, aby mi někde po cestě klekl motor |
Autor: | Perňa [ 09 úno 2009 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | ZÁHADA |
Ahojec.....tak jsem jel o víkendu svým vozem na fušku přes všelijaké kotáry....,cesta šílená 3metrové bariéry sněhu pod podvozkem plno ledu a všeho jiného,ale abych se dostal k věci po přejezdu těch hrozných věcí.....auto začalo dělat jednu věc a to, že když jsem přidal začal se dusit....musel jsem dát plnej knedlík a ubrat a zase pomalu přidávat a celé to trvalo tak 5minut a pak zase nic.....celkem za víkend se mi to stalo tak minimálně 6krát. Při cestě zpět to již neudělalo.... A proto prosím o radu co by to mohlo být...má verze...vyměnit svíčky,které se chystám dlouho vyměnit nebo se někam do konektoru třeba lambdy dostala voda a začalo to tak haprovat.... Prolezu spodek vozu a kouknu na konektory... Jen jestli někdo neví....??? |
Autor: | Perňa [ 09 úno 2009 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže jsem si zajel na emise....a potvrdilo se že kat má hranici životnosti a na emisích bych prošel hodně s odřenýma ušima......,ale jinak známý technik říkal projít všechny konektory vyčistit a promazat...a hned jsem se ho zeptal na rezonátor nebo kuchlej kat.....a chod motoru se nezmění, zlepší se vyplach ale prý je tam nárůst spotřeby o 90%......ještě radil když je uxpaný kat tak se to rychle pozná, že se to bude dusit pořád a když je na konci života kat tak projet na maximalní otáčky nějaký táhlý kopec....a ty častice z katu vyletí...... |
Autor: | Jenda080 [ 09 úno 2009 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Me tohle obcas o focuse udelalo to stim startovanim kontrolky zhasly vsechno ok ale tocilo to a nic a rosvitil se imobilizer stalo se to tak vseho vsudy 4x tak to neresim.. |
Autor: | Fisico [ 09 úno 2009 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to jsi na tom jeste slusne, ja jsem normu prekrocil jen trojnasobne.. Taky jsem premyslel nad rezonatorem ale ta obrovska spotreba me odrazuje. |
Autor: | spooon [ 09 úno 2009 19:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
to se opravdu tak drasticky s rezonátorem (nebo podobnou blbostí, klidně bych tam dal jen trubku ) zvýší spotřeba? Kat zatím ještě funguje, ale už je to celý nějaký děravý od rzi Emise mám ošéfovaný takže no problemo... |
Autor: | Perňa [ 09 úno 2009 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Někteří opravdu hodně poradí...,ale myslím to vážně a ne ironicky, a ještě když k tomu dodají předělaný text písní.....jsou báječní.....!!!! CITACE: Walker (20:26:34 9/02/2009) zelená je tráva, zelený je pin....a Ford jede jako kráva, když se očistí..... ,když ho očistím.... |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím Forďáky, Lidičky nikdo za 2 roky mi nedokázal říct co je s mím autem. Auto náhle ztratilo výkon. Je tomu 2 roky co jsem to zpozoroval. Spotřeba se nezměnila jezdím kolem 10l/100Km a v mrazech do 12l/100Km. Auto někdy jede perfektně ale je to jen chvilková záležitost pár sekund. Pak to jede spíše jako 1,8 někdy spíš jak 1,6 zkrátka běs a hrůza. Tento rok sem zjistil, že mi auto žere olej za měsíc a půl 0,5litru oleje. Když vůz jede tak jak by měl změní se zvuk motoru. Když jedu ustálenou rychlostí auto poškubává. Diagnostika nic nepráskla. Palivo je tam Shell. Motor má nejto poctivých 150 000Km. Pravidelný servis, olej Castroll magnetec 5W30. Ve Fordu na nic nepřišly. Zkoušel jsem různá fóra i mondeotechweb a nic. Svíčky měněny, palivový i vzduchový filtr také. Thermostat i čidlo na palubní teploměr měněno ale teploměr stále neukazuje. Ten neukazuje od koupě vozu. Před těmi dvěmi lety jsem měl děravý výfuk. Díru jsem zavařil a jel domů. Druhý den jsem jel do Prahy a na dálnici mi auto nejelo více jak 70Km/h a do kopce ještě horší. Rafička teploty (nikdy před tím neukazovala) byla v červeném poly, tak jsem zastavil a nechal motor vyhladnout. Při další jízdě mi vylítali podtlakové hadičky a přetavily trubičku od posilovače brzd. Auto jsem odstavil a vrátil se pro něj s vlekem. Ve fordu mi řekly, že jsem měl ucpaný výfuk a tím se to vše stalo. Vyměnily výfuk komplet i s katalyzátorem ovšem výkon to už nemělo takový a nemá doteď. Katalyzátor jsem vyndal a beze změny. Spotřeba stejná jízda stejná. Omoluvám se, že je to tak rozstrkaný ale psal jsem to tak jak sem si vzpoměl na to co to dělá a nedělá. Pokud si vzpomenu na další projevy, napíšu. Sháněl jsem i někoho kdo by byl ochoten mi pomoct tím, že by mi umožnil měnit součástky a čidla z jeho vozu. Bohužel jsem nikoho neobjevil. |
Autor: | spooon [ 29 bře 2009 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
nepíšeš to, ale kabely ke svíčkám si asi taky měnil, že? Jinak měl jsem něco podobnýho, ne tak strašný, motor prostě občas vynechával a cukal jak svině. Občas i za tepla, nechtěl se dostat přes určitý otáčky, při rozjezdu na křižovatce skoro chcípl Taky jsem měnil filtry, svíčky, kabely k nim, pročistil jsem váhu vzduchu (to určitě taky udělej, jestli si to nedělal), můj mechanik mi říkal, že by to mohl být potenciometr škrtící klapky, tak jsem ho taky prostříkal kontaktolem a pročistil klapku co to šlo (taky můžeš zkusit). Po každým úkonu se jízda trošku zlepšovala, ale pořád to občas cukalo a dusilo se to, a nechtělo jít do otáček. Až pak jsem si všiml, že mám za váhou vzduchu prasklí sání, tak jsem to zadělal motorářským silikonem a violá, od tý doby perfektně jede. takže zkus projít těsnost sání Edit.: a svíčky origo od Forda |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kabely jsem neměnil. Určitě to trochu zlepší vlastnosti motoru jsou dlouho neměněny ale spíš bych to házel na to jak sem motor přehřál nebo tak. Od té doby to totiž nejede. Příští týden zkusím změřit tlaky ve válcích. Ten olej někam mizí a není to málo. Kdyby tam byl 10W40 tak je to jedno za měsí kopit 1l oleje za 100,- ale 5W30 je asi nejdražší olej. Nicméně zkusím pročistit a uvidím. Je v tom co jsi čistil nějaká záludnost? Myslím v demontáži? Svíčky tam mám samozřejmě origo (zkušenost ze Scorpia 2,9). |
Autor: | spooon [ 29 bře 2009 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
vidíš, to jsem si neuvědomil, žes to uvařil. takže v tom případě, jestli to ztratilo výkon po uvaření, bych to viděl na zkroucenou palici...ale než budeš sundávat hlavu, vyzkoušel bych to co sem ti radil. Všechno,až na ty kabely, je vcelku zadarmo. Každopádně změřit tlaky, to vypoví hodně Záludnost v tom není žádná, je to vcelku hned. Vymontuješ váhu vzduchu a stačí když na nějaký jemný štěteček naneseš např. WD40 a očistíš dva drátky uvnitř(bacha abys je nepoškodil). Pár lidí tady říkalo, že WD je mastný, a že by se to tím čistit nemělo, protože se na tu mastnotu znova nachytá nějaký bordel, já to mám už asi rok, a vše v pohodě. Takhle jsem to měl alespoň já na 1.8, ale na dvoulitru bych řekl, že to bude stejný... k tomu oleji - já tam mám 5W40, ten myslím bude ještě dražší Naštěstí mi to skoro nic nežere. A kolik "najezdíš" na ten jeden litr oleje? A hlavně projít těsnost sání |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Těsnost sání už zkontrolovaná byla. To je v pohodě. Skřívená palice by to být neměla. Voda nemizí vůbec žádná. Tlaky do vody taky nejsou. Na to bych to neviděl. Spíš myslim jestli nebude něco s kroužkama na pístech. To může být jen na jednom válci a udělá to takvej bordel. MAFko se už čistlil. Taktéž WD-40 Co se týče oleje kupuju litrovku za 450 ,- nejlevnější v Plzni co vim |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě upozornim. Není tam origo výfuk. Mám pouze střeďák a vzadu rezonátor. Upozorňuji, že na výkon to vliv nemá. Snížení výkonu bylo ještě s komplet novým origo výfukem. naopak se mi zdá, že auto tzv. lépe dýchá než před tím. Konzultoval jsem to s mechanikem a říkal, že v tom problem nevidí. |
Autor: | spooon [ 29 bře 2009 19:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak to už zbývají jen ty kabely, a změřit tlaky na válcích. No a pak asi jedině shodit hlavu a omrknout kroužky, jak si sám říkal Na ten výfuk bych to taky neviděl, a jestli to nemáš např. přicpaný rozpadlým katem (to asi ne, když si to všechno měnil), tak by to mělo být v tomhle ohledu v pohodě Tys vlastně psal, že tam leješ Shell, to by pak odpovídalo |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak to myslíš? že by to odpovídalo? |
Autor: | spooon [ 29 bře 2009 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak teď jsem se do toho zamotal, myslel jsem, že tam máš olej shell, a pak jsem reagoval, že by ta cena (za 1 litr oleje Shell 5W30) odpovídala, protože shell oleje jsou drahý, i když teď jsem koukal na net, a litr stojí kolem 250,- A teď jsem si ještě jednou pořádně přečetl tvůj příspěvěk a tam píšeš, že olej je Magnetec 5W30. A to se mi cena 450,- za litrovku moc nezdá... (BTW seš si jistej že magnetec 5W30? nikde sem ho nenašel...) |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teď jsi mě zmát ale myslim opravdu 5w30 magnetec. 450,- |
Autor: | 52.20.95 [ 29 bře 2009 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zítra napíšu jakej to je.Mam litrovku v autě. |
Autor: | spooon [ 29 bře 2009 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak sem se po tom mrknul, a nešel jsem, a dokonce výrazně levnější |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |